Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2008, 21:21   #441
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Bericht aan alle homofoben die deze thread volgen:
Gisteren heeft het Europees Hof voor de Rechten van de Mens Frankrijk veroordeeld voor het weigeren van een adoptie aan een lesbische lerares. Volgens het Hof is de vrouw slachtoffer geworden van discriminatie op basis van seksuele oriëntatie.
Oud 22 januari 2008, 22:33   #442
Vrij Vlaanderen
Banneling

Vrij Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Dat is zever! Homo's/lesbische kregen geen adoptie omwille van het kind,omdat het kind centraal staat en het kind niet zelf kan kiezen!
Een adoptiekind heeft het al een pak moeilijker dan een normaal kind,dus doodnormaal dat homo's geen kind kregen en zullen krijgen! Afschaffen die dwaze wetgeving!
Vrij Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 22:37   #443
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrij Vlaanderen Bekijk bericht
Dat is zever! Homo's/lesbische kregen geen adoptie omwille van het kind,omdat het kind centraal staat en het kind niet zelf kan kiezen!Een adoptiekind heeft het al een pak moeilijker dan een normaal kind,dus doodnormaal dat homo's geen kind kregen en zullen krijgen! Afschaffen die dwaze wetgeving!
Ik heb mijn ouders ook niet kunnen kiezen. Nu, mijn ouders zijn wel hele fijne mensen, maar het had evengoed "anders" kunnen geweest zijn.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 23:01   #444
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is zever! Homo's/lesbische kregen geen adoptie omwille van het kind,omdat het kind centraal staat en het kind niet zelf kan kiezen!
dát is pas zever.... deze exuustruus is er maar eentje van vlak voor de dreiging dat het erdoor ging komen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 23:03   #445
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Gisteren heeft het Europees Hof voor de Rechten van de Mens Frankrijk veroordeeld voor het weigeren van een adoptie aan een lesbische lerares. Volgens het Hof is de vrouw slachtoffer geworden van discriminatie op basis van seksuele oriëntatie.
Het Europees Hof is dus geïnfiltreerd door de homo-lobby ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 23:06   #446
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard Holebi-adoptie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GVA
22/01 Al vijftien adopties door homokoppels in België
Iets meer dan anderhalf jaar nadat de wet op de adoptie door homo's in werking trad, hebben al vijftien kinderen onderdak gevonden bij een homokoppel in ons land. Dat zegt Anne Ottevaere van de dienst adoptie bij de Federale Overheidsdienst Justitie.

Frankrijk werd dinsdag veroordeeld door het Europees Hof omdat het de homoadoptie nog steeds weigert. "De Franse wet stipuleert dat alleenstaanden van minstens 28 jaar of getrouwde koppels kandidaat zijn voor adoptie", stelt Ottevaere. "In België hoeft een koppel niet getrouwd te zijn, ook al is het homohuwelijk wettelijk geregeld. Een verklaring van samenwoning of drie jaar samen leven volstaat. Voor alleenstaanden ligt de minimumleeftijd op 25 jaar."

Sinds 18 mei 2006 - toen de nieuwe adoptiewet in werking trad - werden al vijftien homoadopties geregistreerd in België, telkens door een lesbisch koppel. In het merendeel van de gevallen gaat het om koppels waarbij de ene persoon de kinderen van de andere adopteert.
Geen grensoverschrijdende adoptie
Bij de vijftien adopties is er geen enkele grensoverschrijdende. "De obstakels bij een dergelijke adoptie zijn talrijk", zegt Ottevaere. "Er moet onder meer rekening worden gehouden met de wetgeving in het andere land. Daar is de homoadoptie vaak niet toegelaten, of gelden andere regels voor leeftijd en burgerlijke staat."

© 1994-2004 Concentra |Media|

Klik Bron GVA
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 23:11   #447
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een adoptiekind heeft het al een pak moeilijker dan een normaal kind,dus doodnormaal dat homo's geen kind kregen en zullen krijgen! Afschaffen die dwaze wetgeving!
Dan stel ik voor dat u een briefje stuurt naar het Hof waarin u uitlegt waarom deze uitspraak zever is. Ik ben er zeker van dat ze dat briefje alle aandacht zullen geven die het verdient.
Oud 22 januari 2008, 23:28   #448
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dan stel ik voor dat u een briefje stuurt naar het Hof waarin u uitlegt waarom deze uitspraak zever is. Ik ben er zeker van dat ze dat briefje alle aandacht zullen geven die het verdient.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 23:41   #449
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 23 januari 2008, 00:17   #450
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het wordt tijd dat er een Europees Hof voor de Rechten van het kind komt.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 00:20   #451
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Het wordt tijd dat er een Europees Hof voor de Rechten van het kind komt.
Jij had als kind ook geen mogelijkheid om je ouders te kiezen.
Oud 23 januari 2008, 00:24   #452
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Jij had als kind ook geen mogelijkheid om je ouders te kiezen.
Ik ben toch heel dankbaar en gelukkig dat ik geen 2 papa's of 2 mama's heb en was ik geadopteerd en geplaatst bij homo's dan zou ik wel heel kwaad zijn tenzij er geen bekwame hetero koppels meer beschikbaar waren. Maar daar gaat het nu juist over. Adoptie-instanties kunnen tenminste kiezen dat een kind een vader EN een moeder heeft in het belang van het kind. Hoe groot, dik, kleur enz. kan niet gekozen worden. Maar wees toch niet zo egoistisch en laat een adoptiekind een vader en een moeder hebben.

Laatst gewijzigd door longhorn : 23 januari 2008 om 00:25.
Oud 23 januari 2008, 00:27   #453
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben toch heel dankbaar en gelukkig dat ik geen 2 papa's of 2 mama's heb. Maar daar gaat het nu juist over. Adoptie-instanties kunnen tenminste kiezen dat een kind een vader EN een moeder heeft in het belang van het kind. Hoe groot, dik, kleur enz. kan niet gekozen worden. Maar wees toch niet zo egoistisch en laat een adoptiekind een vader en een moeder hebben.
Egoïstisch ?? Nog nergens is bewezen dat de klassieke "vader-moeder" combinatie de beste optie voor het kind is.
Oud 23 januari 2008, 00:34   #454
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Egoïstisch ?? Nog nergens is bewezen dat de klassieke "vader-moeder" combinatie de beste optie voor het kind is.

En kunt gij bewijzen dat 2 mannen of 2 vrouwen even goed doen en even goed zijn voor het kind als het klassiek patroon? Het ene gaat al eeuwen mee, het andere is iets recents.

Laatst gewijzigd door longhorn : 23 januari 2008 om 00:35.
Oud 23 januari 2008, 00:38   #455
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben toch heel dankbaar en gelukkig dat ik geen 2 papa's of 2 mama's heb en was ik geadopteerd en geplaatst bij homo's dan zou ik wel heel kwaad zijn tenzij er geen bekwame hetero koppels meer beschikbaar waren. Maar daar gaat het nu juist over. Adoptie-instanties kunnen tenminste kiezen dat een kind een vader EN een moeder heeft in het belang van het kind. Hoe groot, dik, kleur enz. kan niet gekozen worden. Maar wees toch niet zo egoistisch en laat een adoptiekind een vader en een moeder hebben.
daar gaat het 'm nu net wel over.... daar jij dat belangrijk acht, en dit achteraf op de keper beschouwd dan nog om een aantal drogredenen, vind je dat een 'recht' dat elk kind zou moeten hebben

méér is er niet
Oud 23 januari 2008, 00:40   #456
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En kunt gij bewijzen dat 2 mannen of 2 vrouwen even goed doen en even goed zijn voor het kind als het klassiek patroon? Het ene gaat al eeuwen mee, het andere is iets recents.
Hoe bewijs je dat het klassiek patroon de beste optie is ?? T'is niet omdat het al wat eeuwen meegaat dat het ook het beste is. Het feit dat jij en ik goede ouders hebben/hadden is eerder een toeval en geluk hebben.
Mijn moeder had het bijvoorbeeld niet zo goed getroffen met haar ouders .(nochtans ook een klassiek "moeder-vader" koppel)
Ze heeft ze nochtans niet kunnen ruilen.
Oud 23 januari 2008, 00:41   #457
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als je wat gevolgd zou hebben is het empirisch vastgesteld dat er geen wezelijk verschil is... 't is te zeggen ... hetero's doen het volgens die zelfde studies zelfs net iets slechter
Oud 23 januari 2008, 07:41   #458
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En?

Vooreerst zal Frankrijk hoegenaamd niets veranderen aan haar huidige adoptiepolitiek, en daarnaast overtuig je met dergelijke handelswijze ook niemand.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 07:43   #459
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog nergens is bewezen dat de klassieke "vader-moeder" combinatie de beste optie voor het kind is.
De giller van het jaar!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 10:29   #460
Vrij Vlaanderen
Banneling

Vrij Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Ik geef "Longhorn" volkomen gelijk in deze stelling! Het gaat er niet om homo's te discrimineren maar een kind heeft in de eerste plaats een vader en een moeder nodig,een zo natuurlijk mogelijke omgeving.

In heel de wereld (!) is holebi-adoptie verboden,behalve in Nederland en sedert enkele jaren ook in Vlaanderen (ondanks dat bijna alle partijen tegen stemden!!) Dit is duidelijk een brug te ver! Wat is de volgende stap? Pedofielen kinderen laten adopteren??

Er moet aandacht zijn voor de RECHTEN van het KIND, en niet andersom!

*Daarom juist krijgen homo's best GEEN recht op een adoptiekind
*Daarom juist mogen homo's geen bloed geven (verhoogd AIDS gevaar)
*(...)
Vrij Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be