Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2008, 21:36   #441
undiscovered
Gouverneur

undiscovered's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Nou dan is er toch geen vuiltje aan de lucht? Hans en ik gaan een ongelooflijk vervelende dag tegemoet, want wij hebben gelachen met de profeet, maar jouw gezicht zal op die dag stralend zijn, aangezien jij helemaal heilig bent en zo.
Nou dat weet ik niet zo zeker, ik kan niet oordelen over mezelf, aangezien ik ook gestraft zal worden.

leef gewoon rustig, houd je koest, maar val een ander niet lastig, is dat misschien te veel gevraagd? is het leuk om een ander te beledigen? is het leuk om een ander te vernederen.

volgens mij klopt de zin: voor de ongelovigen is de wereld een paradijs, maar voor de gelovigen een hel.

ik stel geen eissen, maar ik zou graag willen dat je eens nadenkt wat ik daar boven heb gepost.

ik weet in jou ogen heb ik niks te willen. maar door te vragen dat je een ander niet moet beledigen of te vernederen is toch niet te veel gevraagt? of wel soms?
Oud 25 maart 2008, 21:36   #442
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik begrijp gewoon totaal niet waarom het gedrag van Hans jou "stoort" als je weet wat er hem te wachten staat!

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 25 maart 2008 om 21:37.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 21:41   #443
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik begrijp gewoon totaal niet waarom het gedrag van Hans jou "stoort" als je weet wat er hem te wachten staat!
En ik begrijp totaal niet waarom jij en die Hans van je eens gewoon normaal kunnen doen.

of kennen jullie beiden de defenitie van normaal niet?

beantwoord me vraag eens, ipv een weerwoord te geven.
Oud 25 maart 2008, 21:47   #444
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered Bekijk bericht
Nou dat weet ik niet zo zeker, ik kan niet oordelen over mezelf, aangezien ik ook gestraft zal worden.

leef gewoon rustig, houd je koest, maar val een ander niet lastig, is dat misschien te veel gevraagd? is het leuk om een ander te beledigen? is het leuk om een ander te vernederen.
Je moet het allemaal een beetje minder ernstig nemen. Hans Teeuwen beledigt IEDEREEN wel eens. Dat is zijn beroep. Het past in een Westerse traditie die we "satire" noemen. Satire (en humor in het algemeen) is een van die vele Westerse uitvindingen die moslims nog niet zo goed begrijpen.

Citaat:
volgens mij klopt de zin: voor de ongelovigen is de wereld een paradijs, maar voor de gelovigen een hel.

ik stel geen eissen, maar ik zou graag willen dat je eens nadenkt wat ik daar boven heb gepost.

ik weet in jou ogen heb ik niks te willen. maar door te vragen dat je een ander niet moet beledigen of te vernederen is toch niet te veel gevraagt? of wel soms?
Vernederingen, beledigingen, gooi het er maar op. De man maakte gewoon een grapje. Get over it already!

Hoe moet IK feitelijk reageren als een of andere dolgedraaide imam het Westen decadent en goddeloos noemt? Moet ik dan ook vernederd en beledigd zijn? Gaan we allemaal vernederd en beledigd rondlopen?

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 25 maart 2008 om 22:01.
Oud 25 maart 2008, 21:54   #445
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
leef gewoon rustig, houd je koest, maar val een ander niet lastig, is dat misschien te veel gevraagd?
"val een ander niet lastig", dat wil ook zeggen dat je humoristen, satiristen en cartoonisten hun ding laat doen, ook al bevalt het eindproduct je niet. Niemand verplicht je van er naar te kijken of te luisteren.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 25 maart 2008 om 21:55.
Oud 25 maart 2008, 22:01   #446
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Je moet het allemaal een beetje minder ernstig nemen. Hans Teeuwen beledigt IEDEREEN wel eens. Dat is zijn beroep. Het past in een Westerse traditie die we "satire" noemen. Satire (en humor in het algemeen) is een van die vele Westerse uitvindingen die moslims nog niet zo goed begrijpen.
Kan ik als moslima ook wel begrijpen, mensen vernederen is niks grappigs aan, ten zij je andere uitlacht. je hebt grapjes, en je hebt vernedering. onderscheid die 2 van elkaar.

Citaat:
Vernederingen, beledigingen, gooi het er maar op. De man maakte gewoon een grapje. Get over it already!
comedy? ik noem het eerder uitlokken tot haat. uitlokken tot geweld

Citaat:
Hoe moet IK feitelijk reageren als een of andere dolgedraaide imam het Westen decadent en goddeloos noemt? Moet ik dan ook vernederd en beledigd zijn?
Wel bij de les blijven, we zitten nog bij A dus sla geen stappen over om door te schaken bij Z.

Laatst gewijzigd door undiscovered : 25 maart 2008 om 22:05.
undiscovered is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 22:20   #447
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
"val een ander niet lastig", dat wil ook zeggen dat je humoristen, satiristen en cartoonisten hun ding laat doen, ook al bevalt het eindproduct je niet. Niemand verplicht je van er naar te kijken of te luisteren.
Nee want dat moet tegen de regels zijn. een ander kwellen op grondslag van: geloof is onaanvaadbaar voor vele.

je kan zoveel grappen maken, maar nogmaals onthoud grappen zijn om te lachen niet om een woede en onrust te stoken.
Oud 25 maart 2008, 22:23   #448
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kan ik als moslima ook wel begrijpen, mensen vernederen is niks grappigs aan, ten zij je andere uitlacht. je hebt grapjes, en je hebt vernedering. onderscheid die 2 van elkaar.
Je bent maar zo vernederd als je vernederd wilt zijn.

Citaat:
Hmmm overdrijf je niet een beetje?

Citaat:
Wel bij de les blijven, we zitten nog bij A dus sla geen stappen over om door te schaken bij Z.
Ow zit ik in de les jou, dan? Wat ga je mij leren?

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 25 maart 2008 om 22:23.
Oud 25 maart 2008, 22:26   #449
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is niets "humoristisch" aan het persoonlijk aanvallen van mensen met obsceniteiten en andere laagheden. Dat jij dat grappig vindt, bewijst enkel dat jezelf even laag staat als Hans Teeuwen.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 22:35   #450
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee want dat moet tegen de regels zijn. een ander kwellen op grondslag van: geloof is onaanvaadbaar voor vele.

je kan zoveel grappen maken, maar nogmaals onthoud grappen zijn om te lachen niet om een woede en onrust te stoken.
Hoe kan een cartoon, gemaakt door een mens, u zo vernederen, als de koran zegt dat moslims hoog staan in de ogen van god?

Welke van de twee ga je ernstig nemen? Welke van de twee ga je afwimpelen, als onbelangrijk?

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 25 maart 2008 om 22:37.
Oud 25 maart 2008, 22:44   #451
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kan een cartoon, gemaakt door een mens, u zo vernederen, als de koran zegt dat moslims hoog staan in de ogen van god?

Welke van de twee ga je ernstig nemen? Welke van de twee ga je afwimpelen, als onbelangrijk?
Maakt Hans Teeuwen ook cartoons? Je verandert graag van onderwerp... Maar laten we de lijn doortrekken: zowel de Deense cartoons als de vuilbekkerij van Hans Teeuwen kaderen wel degelijk in een heksenjacht op alles wat moslim is, die een culturele pendant vormt van de moderne kruistochten van fundamentalist Bush.

Je moet dus niet beginnen huilen als hier reactie op komt.
Oud 25 maart 2008, 22:47   #452
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als ik me niet vergis had juist hans teeuwen daar een perfect antwoord op...

verder moet je leren relativeren en eens goed lachen het zal u (en alle moslims) veel deugd doen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2008, 22:50   #453
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Vooruit dan.

Hoe kan een Deens cartoon, een film van Wilders of een liedje van Teeuwen u zo vernederen en beledigen, als de koran zegt dat moslims hoog staan in de ogen van god?

Wat ga je ernstig nemen, en wat ga je terzijde schuiven als tijdelijk en onbelangrijk?

Want vergeet dit niet: je bent enkel beledigd wanneer je de belediging gelooft!

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 25 maart 2008 om 23:00.
Oud 25 maart 2008, 22:52   #454
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
als ik me niet vergis had juist hans teeuwen daar een perfect antwoord op...
Hans Teeuwen moet zijn vuile bek leren houden en die meisjes met rust laten!

Citaat:
verder moet je leren relativeren en eens goed lachen het zal u (en alle moslims) veel deugd doen...
Zoals Zarathustra zei tegen de laffe menigte: er is ijs in jullie lachen! Jullie kunnen niet lachen, ik denk dat jullie daar nog veel van de moslims te leren hebben.
Oud 25 maart 2008, 22:55   #455
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Er is maar 1 wezen op de planeet dat minder gevoel voor humor heeft dan een Duiters en dat is een moslim.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 25 maart 2008 om 22:56.
Oud 25 maart 2008, 22:57   #456
largo_w

Standaard

Citaat:
Nope voor komieken is dat onderscheid bitter klein en het is juist dat dat het zo grappig maakt...
vb; wat vind je hier van: http://www.youtube.com/watch?v=XlBwiVp-9KA
en let goed op het is wss een instinker!

Citaat:
U're overdoing it. Uitlokken tot geweld is dit: http://www.tijd.be/artikel/Zawahiri_...erreur.6570233
Komedie is een publiek eens goed laten lachen verder is daar weinig aan. Wat uw perceptie van deze simpele zaak is laten we aan u en heel de bende over (http://prophetcartoons.com/images/DanishCartoon07.jpg) maar for gods sake laat u es gaan.

want geef toe dit http://farm1.static.flickr.com/186/3...a2d9f3a4_m.jpg is toch hilarisch...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 25 maart 2008, 22:59   #457
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hans Teeuwen moet zijn vuile bek leren houden en die meisjes met rust laten!
je vergist je weer eens (maar tis u al vergeven) die meisjes nodigden HEM uit niet omgekeerd!

Citaat:
Zoals Zarathustra zei tegen de laffe menigte: er is ijs in jullie lachen! Jullie kunnen niet lachen, ik denk dat jullie daar nog veel van de moslims te leren hebben.
Weinig dat ik van moslims moet leren m'n beste... en klaarblijkelijk hadden die moslima meer van hans teeuwen te leren dan hans teeuwen van die moslima (hoe spijtig dat ook is)...
Citaat:
Oud 25 maart 2008, 23:02   #458
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is maar 1 wezen op de planeet dat minder gevoel voor humor heeft dan een Duiters en dat is een moslim.
Wat is een Duiters?

Citaat:
als de koran zegt dat moslims hoog staan in de ogen van god?
Flippend Rund, teksten - heilige of andere - ontsluiten zich niet zomaar voor elke brutale lezer. Teksten geven hun betekenis pas prijs aan wie daartoe het recht heeft, aan wie ze met geduld en met respect voor zichzelf en de anderen benadert...

Maar blijkbaar noem jij je gebrek aan intellectueel en spiritueel peil "humor". Tja...
Oud 25 maart 2008, 23:05   #459
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
je vergist je weer eens (maar tis u al vergeven) die meisjes nodigden HEM uit niet omgekeerd!
Hij heeft hen aangevallen in zijn teksten, niet omgekeerd!

Citaat:
Weinig dat ik van moslims moet leren m'n beste...
Logica b.v. (ut supra)

Citaat:
en klaarblijkelijk hadden die moslima meer van hans teeuwen te leren dan hans teeuwen van die moslima (hoe spijtig dat ook is)...
Van een idioot zonder cultuur vallen er alleen afgrijselijke zaken te leren.
Oud 25 maart 2008, 23:06   #460
largo_w

Standaard

Citaat:
begin misschien eerst met te onthouden dat die grappen er zijn om ermee te LACHEN...
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be