Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 mei 2008, 18:03   #441
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Er zijn veel verschillende redenen waarom een moslima een hoofddoek draagt.
Ik keur het niet goed, als zij verplicht wordt. In dit geval een hoofddoek verbieden lost niets op, integendeel.
Ik keur het niet goed, als een hoofddoek verboden wordt. Dit is even erg als een hoofddoek verplichten. Ik zie hiertussen geen verschil.

Ik wil voor mezelf ook de vrijheid om te dragen wat ik wil, wat ook de betekenis is van wat ik draag.

Laatst gewijzigd door artisjok : 23 mei 2008 om 18:04.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 18:06   #442
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Er zijn veel verschillende redenen waarom een moslima een hoofddoek draagt.
Ik keur het niet goed, als zij verplicht wordt. In dit geval een hoofddoek verbieden lost niets op, integendeel.
Ik keur het niet goed, als een hoofddoek verboden wordt. Dit is even erg als een hoofddoek verplichten. Ik zie hiertussen geen verschil.

Ik wil voor mezelf ook de vrijheid om te dragen wat ik wil, wat ook de betekenis is van wat ik draag.
dus jij gaat ook werken in een bontjas met een BH onder omdat je het leuk vindt om zo rond te lopen? Of meen je dat je werkgever wel het recht heeft om een bepaalde kledingcode te mogen verwachten van zijn personeel?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 18:06   #443
undiscovered
Gouverneur
 
undiscovered's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Adam
Berichten: 1.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Er zijn veel verschillende redenen waarom een moslima een hoofddoek draagt.
Ik keur het niet goed, als zij verplicht wordt. In dit geval een hoofddoek verbieden lost niets op, integendeel.
Ik keur het niet goed, als een hoofddoek verboden wordt. Dit is even erg als een hoofddoek verplichten. Ik zie hiertussen geen verschil.


Ik wil voor mezelf ook de vrijheid om te dragen wat ik wil, wat ook de betekenis is van wat ik draag.
Hier sluit ik mij bij aan
__________________
I'm telling you jukst like the doctor told you!!- reset your brain
undiscovered is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 18:08   #444
undiscovered
Gouverneur
 
undiscovered's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Adam
Berichten: 1.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dus jij gaat ook werken in een bontjas met een BH onder omdat je het leuk vindt om zo rond te lopen? Of meen je dat je werkgever wel het recht heeft om een bepaalde kledingcode te mogen verwachten van zijn personeel?
Mag ik zeggen dat ik dit wel een hele kinderachtige reactie vind?

__________________
I'm telling you jukst like the doctor told you!!- reset your brain
undiscovered is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 18:10   #445
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered Bekijk bericht
Mag ik zeggen dat ik dit wel een hele kinderachtige reactie vind?


Uiteraard! tot nader order hebben we hier zelfs vrijheid van meningsuiting! Straf hé!

Maar waarom vind je het een kinderachtige reactie?
Dragen wat je wil is toch dragen wat je wil? Of betekent dit voor jou dat anderen moeten dragen wat JIJ wil? Dat krijg je zo bij mensen die een totalitaire ideologie aanhangen zie je.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 18:18   #446
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dus jij gaat ook werken in een bontjas met een BH onder omdat je het leuk vindt om zo rond te lopen? Of meen je dat je werkgever wel het recht heeft om een bepaalde kledingcode te mogen verwachten van zijn personeel?
Nee, ik heb helemaal geen bontjas. En ik vind het niet leuk om zo rond te lopen.

Nee, mijn werkgever heeft niet het recht om een bepaalde kledingscode te verwachten van mij.
Ik ga al altijd gekleed zoals ik wil om te werken.

En het onderwerp van dze discussie is : verbod voor bezoekers van een school.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 18:24   #447
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Nee, ik heb helemaal geen bontjas. En ik vind het niet leuk om zo rond te lopen.

Nee, mijn werkgever heeft niet het recht om een bepaalde kledingscode te verwachten van mij.
Ik ga al altijd gekleed zoals ik wil om te werken.

En het onderwerp van dze discussie is : verbod voor bezoekers van een school.
Dan hebben jij en je werkgever elkaar goed gevonden.
Indien namelijk die werkgever wèl een kledingcode wou (lange mouwen om veiligheidsredenen, dragen van een helm, geen sandalen, geen shorts etc..) dan had je uiteraard volledig vrij geweest om gewoon ander werk te gaan zoeken OF je aan te passen aan de gestelde eisen. Nu weet ik wel niet of de VDAB het weigeren van werk omdat men zich niet aan de kledingcode wenst te houden, ook accepteert als rechtmatige weigering zodat je recht hebt op een werkloosheidsuitkering, maar in elk geval ben je gewoonweg zo vrij als een vogeltje om je werknemer vaarwel te zeggen als zijn kledingvoorschriften je niet aanstaan.

Over het onderwerp: je hebt gelijk.

Indien je je kind naar een katholieke school stuurt dan heeft die school het recht te veronderstellen dat je je als ouder minstens neutraal kleedt als je op oudercontact komt.

Indien je je kind naar een NEUTRALE staatsschool stuurt vind ik dat je hetzelfde kan eisen.

Zo eisen islamitische scholen in nederland dat ALLE kinderen (sorry, MEISJES) die daar les volgen zich inpakken, net zoals ze eisen dat alle vrouwelijke leerkrachten zich inpakken.
Indien je dat niet wil doen, dan stuur je je kind naar een andere school.

Vertel me nu eens waarom een islamitische school dat recht heeft en een andere school dat recht niet zou hebben?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 mei 2008 om 18:25.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 18:43   #448
undiscovered
Gouverneur
 
undiscovered's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Adam
Berichten: 1.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Uiteraard! tot nader order hebben we hier zelfs vrijheid van meningsuiting! Straf hé!

Maar waarom vind je het een kinderachtige reactie?
Dragen wat je wil is toch dragen wat je wil? Of betekent dit voor jou dat anderen moeten dragen wat JIJ wil? Dat krijg je zo bij mensen die een totalitaire ideologie aanhangen zie je.
Ja en dan naar de moderators gaan en huilen dat ik mijn mening niet over jou uit mag spreken.

oew wat erg

maar goed, dus jij vind dat men mag dragen wat hij of zij wilt. zo dus een man met dyallaba en een vrouw met hoofddoek ook. Ja hoor daar ben ik het absoluut mee eens.
__________________
I'm telling you jukst like the doctor told you!!- reset your brain
undiscovered is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 18:44   #449
undiscovered
Gouverneur
 
undiscovered's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Adam
Berichten: 1.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dan hebben jij en je werkgever elkaar goed gevonden.
Indien namelijk die werkgever wèl een kledingcode wou (lange mouwen om veiligheidsredenen, dragen van een helm, geen sandalen, geen shorts etc..) dan had je uiteraard volledig vrij geweest om gewoon ander werk te gaan zoeken OF je aan te passen aan de gestelde eisen. Nu weet ik wel niet of de VDAB het weigeren van werk omdat men zich niet aan de kledingcode wenst te houden, ook accepteert als rechtmatige weigering zodat je recht hebt op een werkloosheidsuitkering, maar in elk geval ben je gewoonweg zo vrij als een vogeltje om je werknemer vaarwel te zeggen als zijn kledingvoorschriften je niet aanstaan.

Over het onderwerp: je hebt gelijk.

Indien je je kind naar een katholieke school stuurt dan heeft die school het recht te veronderstellen dat je je als ouder minstens neutraal kleedt als je op oudercontact komt.

Indien je je kind naar een NEUTRALE staatsschool stuurt vind ik dat je hetzelfde kan eisen.

Zo eisen islamitische scholen in nederland dat ALLE kinderen (sorry, MEISJES) die daar les volgen zich inpakken, net zoals ze eisen dat alle vrouwelijke leerkrachten zich inpakken.
Indien je dat niet wil doen, dan stuur je je kind naar een andere school.

Vertel me nu eens waarom een islamitische school dat recht heeft en een andere school dat recht niet zou hebben?
Daar gaat ze weer

Bij jou is het ook nooit goed hé?
__________________
I'm telling you jukst like the doctor told you!!- reset your brain
undiscovered is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 18:50   #450
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dan hebben jij en je werkgever elkaar goed gevonden.
Indien namelijk die werkgever wèl een kledingcode wou (lange mouwen om veiligheidsredenen, dragen van een helm, geen sandalen, geen shorts etc..) dan had je uiteraard volledig vrij geweest om gewoon ander werk te gaan zoeken OF je aan te passen aan de gestelde eisen. Nu weet ik wel niet of de VDAB het weigeren van werk omdat men zich niet aan de kledingcode wenst te houden, ook accepteert als rechtmatige weigering zodat je recht hebt op een werkloosheidsuitkering, maar in elk geval ben je gewoonweg zo vrij als een vogeltje om je werknemer vaarwel te zeggen als zijn kledingvoorschriften je niet aanstaan.
Ik solliciteerde dan ook in de kledij die ik wens te dragen. Dan had hij me niet moeten aanvaarden. Ik heb geen beroep waarbij men veiligheidsvoorschriften kan eisen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Over het onderwerp: je hebt gelijk.

Indien je je kind naar een katholieke school stuurt dan heeft die school het recht te veronderstellen dat je je als ouder minstens neutraal kleedt als je op oudercontact komt.

Indien je je kind naar een NEUTRALE staatsschool stuurt vind ik dat je hetzelfde kan eisen.

Zo eisen islamitische scholen in nederland dat ALLE kinderen (sorry, MEISJES) die daar les volgen zich inpakken, net zoals ze eisen dat alle vrouwelijke leerkrachten zich inpakken.
Indien je dat niet wil doen, dan stuur je je kind naar een andere school.

Vertel me nu eens waarom een islamitische school dat recht heeft en een andere school dat recht niet zou hebben?
Ik stuur mijn kinderen niet naar een katholieke school. Maar als ze mij en mijn kinderen aanvaarden als niet-katholiek, moeten ze geen neutralieit eisen. Eist de katholieke school dat je "katholiek" bent, dan moet je je kinderen er niet heen sturen. Idem voor de scholen met een andere levensbeschouwing.

De gemeenschapsscholen zijn niet neutraal. Je hebt er dan ook de keuze tussen 6 godsdiensten + niet-conventionele zedenleer.

Denk je dat de bedoeling van dit verbod is "de neutraliteit bewaren op school"?
Ik vroeg het eerder al :
Mogen tante nonneke en nonkel pastoor dan hun religieuze uiterlijkheden nog dragen op het schoolfeest?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 20:28   #451
Zoom
Partijlid
 
Zoom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 238
Standaard

Er was een gelijkaardig verbod op hoofddoeken in de universiteiten van turkije tot voor kort als ik mij het goed herriner. Toen de conservatievere islamitische partijen trug aan de macht kwamen werd dit afgeschaft.

Trouwens, voor mij hoeven in een staatsschool geen religieuse voorwerpen voor te komen: geen hoofddoeken, geen kruisjes of wat dan ook.

Katholieke of islamitische scholen is een ander geval, alhoewel ik volledig tegen het laatste ben omdat dit de integratie ver tegenwerkt.
Zoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 21:26   #452
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Er zijn veel verschillende redenen waarom een moslima een hoofddoek draagt.
Ik keur het niet goed, als zij verplicht wordt. In dit geval een hoofddoek verbieden lost niets op, integendeel.
Ik keur het niet goed, als een hoofddoek verboden wordt. Dit is even erg als een hoofddoek verplichten. Ik zie hiertussen geen verschil.

Ik wil voor mezelf ook de vrijheid om te dragen wat ik wil, wat ook de betekenis is van wat ik draag.
Je mag dus ook in scholen nu leraren aannemen die een SS-pet op willen zetten?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 21:30   #453
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Ik hoop dat een vrouw er ook voor mag kiezen om zich af te schermen en om mannen niet te verleiden,
en dat geen enkel vrouw verplicht mag worden een man te verleiden.
Ik hoop dat ook.
Feit is dat vrouwen in de moslimwereld niet altijd kunnen kiezen.
__________________
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 08:02   #454
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoom Bekijk bericht
Er was een gelijkaardig verbod op hoofddoeken in de universiteiten van turkije tot voor kort als ik mij het goed herriner. Toen de conservatievere islamitische partijen trug aan de macht kwamen werd dit afgeschaft.

Trouwens, voor mij hoeven in een staatsschool geen religieuse voorwerpen voor te komen: geen hoofddoeken, geen kruisjes of wat dan ook.

Katholieke of islamitische scholen is een ander geval, alhoewel ik volledig tegen het laatste ben omdat dit de integratie ver tegenwerkt.
daar hadden ze wat vroeger aan moeten denken.
Als men zonder onderzoek naar de aard van het beestje een religie ERKENT, ze zelfs van staatssubsidies voorziet, dan moet men tevens toestaan dat diezelfde religieuze groep eigen VRIJ (in dit geval islamitisch) onderwijs voorziet voor hun achterban.
Het is dan uiteraard wel de bedoeling dat ook die scholen zich houden aan de hier geldende normen en aan de eindtermen voldoen. En ja, dan komt inderdaad al eens naar boven dat islam niet compatibel is met onze westerse normen en waarden. Jammer maar helaas... Tijl Declercq had zijn huiswerk wat beter moeten maken voordat hij de Eurabische capitulatie ondertekende in ruil voor olie!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 mei 2008 om 08:02.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 08:09   #455
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik solliciteerde dan ook in de kledij die ik wens te dragen. Dan had hij me niet moeten aanvaarden. Ik heb geen beroep waarbij men veiligheidsvoorschriften kan eisen.
Voil�*, meer moet dat niet zijn.
Als hoofddoeken hun sjaal niet kunnen afzetten als ze een job aan het loket willen, dan moet de staat ze gewoon maar niet aannemen. En ZIJ moeten dan uiteraard niet mekkeren!





Citaat:
Ik stuur mijn kinderen niet naar een katholieke school. Maar als ze mij en mijn kinderen aanvaarden als niet-katholiek, moeten ze geen neutralieit eisen. Eist de katholieke school dat je "katholiek" bent, dan moet je je kinderen er niet heen sturen. Idem voor de scholen met een andere levensbeschouwing.
Me dunkt dat het hun goed recht is om te verlangen dat niet-katholieken hun eigen religieuze overtuiging niet komen ventileren in een katholieke school!



Citaat:
De gemeenschapsscholen zijn niet neutraal. Je hebt er dan ook de keuze tussen 6 godsdiensten + niet-conventionele zedenleer.

Denk je dat de bedoeling van dit verbod is "de neutraliteit bewaren op school"?
Volgens mij weldegelijk.
bovendien: het is niet omdat je "boeddhisme" volgt dat je ook boeddhist bent, nietwaar? m.a.w. het is niet omdat de officiele scholen verplicht lessen in 6 soorten religie aanbieden dat ze niet tegelijk kunnen verlangen dat de leerlingen er neutraal bijlopen.

Citaat:
Ik vroeg het eerder al :
Mogen tante nonneke en nonkel pastoor dan hun religieuze uiterlijkheden nog dragen op het schoolfeest?
Ik vermoed dat nonkel pastoor en tante nonneke hun nichtjes en neefjes op een katholieke school zullen zitten en daar lijkt het me geen enkel probleem. Bij het weggetje: de nonnenkap en pastoorsrok zijn al lang afgeschaft hoor. Zeg nu niet dat je in de jaren vijftig bent blijven steken.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 08:41   #456
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Voil�*, meer moet dat niet zijn.
Als hoofddoeken hun sjaal niet kunnen afzetten als ze een job aan het loket willen, dan moet de staat ze gewoon maar niet aannemen. En ZIJ moeten dan uiteraard niet mekkeren!
Degene die aanvaard werden toen er nog geen sprake was van een verbod moet je dan ook geen verbod opleggen.
En er is een verschil tussen een prive-werkgever en de overheid als werkgever.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Me dunkt dat het hun goed recht is om te verlangen dat niet-katholieken hun eigen religieuze overtuiging niet komen ventileren in een katholieke school!
Geldt dat nu voor elke school met 1 levensbeschouwing?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Volgens mij weldegelijk.
bovendien: het is niet omdat je "boeddhisme" volgt dat je ook boeddhist bent, nietwaar? m.a.w. het is niet omdat de officiele scholen verplicht lessen in 6 soorten religie aanbieden dat ze niet tegelijk kunnen verlangen dat de leerlingen er neutraal bijlopen.
De gemeenschapsscholen zijn niet neutraal, ze zijn pluralistisch. Daarom zijn ze verplicht om 6 religies + niet-conventionele zedenleer aan te bieden.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vermoed dat nonkel pastoor en tante nonneke hun nichtjes en neefjes op een katholieke school zullen zitten en daar lijkt het me geen enkel probleem. Bij het weggetje: de nonnenkap en pastoorsrok zijn al lang afgeschaft hoor. Zeg nu niet dat je in de jaren vijftig bent blijven steken.
Toch niet noodzakelijk. In de jaren vijftig was dat misschien het geval. Waarom zou mijn broer/zus geen religieus kunnen zijn, terwijl ik atheïst ben en mijn kinderen naar het gemeenschapsonderwijs stuur?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 08:54   #457
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Degene die aanvaard werden toen er nog geen sprake was van een verbod moet je dan ook geen verbod opleggen.
En er is een verschil tussen een prive-werkgever en de overheid als werkgever.
Dus volgens jou mag het arbeidsreglement nooit worden aangepast? Rare redenering. Me dunkt dat je nogal snel je eigen arbeidsreglement zal mogen opstellen in dat geval.
En ja, de overheid moet - meer zelfs dan een privé werkgever - strikte neutraliteit nastreven.



Citaat:
Geldt dat nu voor elke school met 1 levensbeschouwing?
voor mijn part wel.



Citaat:
De gemeenschapsscholen zijn niet neutraal, ze zijn pluralistisch. Daarom zijn ze verplicht om 6 religies + niet-conventionele zedenleer aan te bieden.
Uiteraard zijn ze NEUTRAAL! Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten. en IN de verschillende godsdienstlessen mogen ze zich voor mijn part uitdossen alsof het alle dagen karnaval is. Maar het zou me verwonderen dat aanvaard werd dat sommige leerlingen in SS uniform te lessen volgen! En als de ene geen petje mag opzetten, dan vermoed ik dat de andere zijn indianenpluim ook moet thuislaten!
nietwaar?



Citaat:
Toch niet noodzakelijk. In de jaren vijftig was dat misschien het geval. Waarom zou mijn broer/zus geen religieus kunnen zijn, terwijl ik atheïst ben en mijn kinderen naar het gemeenschapsonderwijs stuur?
Tot eind de jaren vijftig kon men nonnen en pastoors van kilometers ver zien aankomen. Nadien werden hun uniformen aangepast en heel neutraal en discreet.
Ik vermoed dat uw atheistische kinderen op het schoolfeest geen bezoek gaan krijgen van oom en tante, maar indien toch, dan vind ik het niet meer dan normaal dat zij zich in deze dus tevens neutraal opstellen en niet met hun religieuze overtuiging lopen te vlaggen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 mei 2008 om 09:11.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 09:10   #458
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht

In onze maarschappij zijn de mannen geen probleem
Dt kan je nu toch niet menen?
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 09:15   #459
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris
 
jamás será vencido's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Locatie: Sociaal Europa
Berichten: 6.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Uiteraard! tot nader order hebben we hier zelfs vrijheid van meningsuiting! Straf hé!

Maar waarom vind je het een kinderachtige reactie?
Dragen wat je wil is toch dragen wat je wil? Of betekent dit voor jou dat anderen moeten dragen wat JIJ wil? Dat krijg je zo bij mensen die een totalitaire ideologie aanhangen zie je.
Zoals bij jou dus,
mensen MOETEN van jou toch neutraal gekleed gaan op bepaalde plaatsen.
__________________
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 09:21   #460
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Zoals bij jou dus,
mensen MOETEN van jou toch neutraal gekleed gaan op bepaalde plaatsen.

klopt!
en ik mag ook niet op mijn hoofd zetten wat ik wil als ik een pasfoto moet laten nemen!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be