Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2004, 16:19   #441
imponderabilia
Schepen

imponderabilia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imponderabilia

Weet je waarom de AEL zoveel in het nieuws is? Door het Vlaams Blok, en weet je door wie het Blok zeker 30.000 stemmen haalt in antwerpen?
Juist de AEL.

Wat dat van die leden betreft daar ben ik zelfs van overtuigd, hadden jullie ook niet meer stemmen dan de AEL bij de laatste verkiezingen?
De AEL is nog niet autonoom naar de verkiezingen gegaan. De vorige keer zaten ze in een 'kartel' met de PVDA. Ze haalden meer stemmen dan ons, wat gezien de media-aandacht vrij logisch was maar toch haalde Resist minder stemmen dan de PVDA de vorige verkiezingen.

Het feit dat zij niet deelnemen aan de Europese verkiezingen en wij wel is een betere indicatie van de krachtsverhouding tussen LSP en AEL dan de media-aandacht die een partij krijgt. Niet dat we daar vet mee zijn maar kom.

Het toont aan hoe relatief het allemaal is. Tot vorig jaar was de CD&V bij wijze van spreken de paria van Vlaanderen en nu halen ze 30% in de pijlingen en komen ze volop in de media.
Natuurlijk helemaal vergeten dat AEL toen niet onafhankelijk was maar samen met de "communisten" van PVDA.
Oud 16 mei 2004, 16:27   #442
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
de oudstudentenvereniging van de faculteit politieke en sociale wetenschappen.
De *********. En ze hebben Karim Van Overmeire zelf uitgenodigd? Nu ik wist niet van het debat af anders zouden we zeker hebben geprotesteerd. Door de examens draaien we op minimumbezetting en is het moeilijk om alle zaken op te volgen. Ik had verdomd graag geweten hoe de Raad Van State dit keer zou hebben gereageerd. De rector zou het debat wellicht opnieuw hebben verboden en dit keer misschien niet alleen omwille van 'veiligheidsredenen'.
Kijk eens op de webstek van de oud-studentenorganisatie van de Pol&Soc.
Deelnemers aan het debat waren Karim Van Overmeire, Vincent Quickeldinges, Nobert Debaetselier, Geertje Bourgeois en die rosse communist uit Aalter voor de Groenen. De universiteit heeft het debat mee georganiseerd, die OSPW wordt namelijk bestuurd door proffen en assistenten.
Zie hier bij de rubriek activiteiten: http://www.psw.ugent.be/ospw/

Ik ben echt wel teleurgesteld in mijn linkse "vrienden" aan de UG! Een debat met een "fascistische duivel" dat ongestoord kan doorgaan, NSV-affiches die weken aan een stuk het straatbeeld blijven ontsieren,...

NSV-leden zijn plenis coloribus zelfs naar de receptie geweest na het debat! Ongehoord!!! Ze zitten overal die "fasco's"!
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2004, 16:47   #443
wb
Burgemeester

wb's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar wb
Standaard

Citaat:
1) Dat is vrij eenvoudig, ik zal een voorbeeld geven. Iemand is reeds een keer overvallen door een allochtoon, daarom heeft hij/zij schrik gekregen van allochtonen en stemt ze dus Vlaams Blok. Wanneer je deze persoon zoals op een festival als Mano Mundo kunt tonen dat allochtonen ook iets positiefs kunnen doen (en begin nu niet over die rellen) zal die persoon al veel minder allochtonen vereenzelvigen met criminaliteit, en dat kan zich wel eens laten voelen in het stemhokje.
Akkoord. Veel VB-stemmers kiezen echter voor het VB omdat ze tegen het 'establishment' zijn. Apolitieke verdraagzaamheidsacties worden door die mensen vaak gezien als georganiseerd door het 'establishment'. Ze zijn dan ook moeilijk op die manier te overtuigen. Een echt politiek alternatief - zoals LSP - is waar zo'n mensen op wachten.

Citaat:
2) Sorry maar ik vraag niet aan elk persoon die flyers uitdeelt zijn identiteitskaart.
Gelukkig . Ik betwijfel toch sterk dat LSP-leden met stenen zouden gooien en dergelijke. Ik ken zelf in elk geval geen enkele LSP'er die dergelijke gewelddadige methodes zou gebruiken. Individueel geweld is alleszins iets dat LSP ten stelligste afkeurt.

Citaat:
3) Kijk als ik ga betogen aan het Vlaams Blok hoofdkwartier tegen racisme is dat wel mooi maar dat levert niets op.
Wanneer ik echter iets doe voor verdraagzaamheid waardoor ik mensen van verschillende culturen elkaar beter kan laten begrijpen levert dat wel iets op.
Ik vind het dan ook nuttiger om het Vlaams Blok aan te vallen in een debat i.p.v. op straat, politiek moet verbaal gevoerd worden!
Inderdaad. Ik hoop dat je niet insinueert dat de LSP politiek op een fysieke, gewelddadige manier voert, dat is namelijk helemaal niet zo - al proberen onze extreem-rechtse vijanden (die zelf vaak wél geweld gebruiken) ons zo af te schilderen, zodat buitenstaanders al gauw tot de conclusie komen dat radicaal-links en extreem-rechts even gewelddadig zijn. Ik vind het echter nuttiger om te discussiëren met Vlaams Blok-stemmers (die vaak zelfs het programma van VB niet kennen) en ze met politieke argumenten trachten te overtuigen om dat niet te doen dan te discussiëren met Vlaams Blok-kaders die toch niet te overtuigen zijn. Op onze betogingen, niet enkel die tegen racisme trouwens, komen mensen van verschillende afkomst samen om een gemeenschappelijke strijd te voeren. Dergelijke concrete samenwerking is volgens mij dé manier om racisme tegen te gaan.

Citaat:
4) ik denk dat zonder die acties de Vlaams Blok stemmen nu nog meer de pan zouden uitrijzen. En aan de modale burger geeft zo een actie een positiever beeld dan ongeordende betogingen die het Vlaams Blok dan ook nog eens graag aangrijpt in de rol van het slachtoffer.
Dat ligt eerder aan de manier waarop onze betogingen in de media aan bod komen dan aan die betogingen zelf. Zoals in het begin van deze thread gezegd is, verliep de laatste anti-NSV betoging volledig vredevol.

Citaat:
5) Links moet inderdaad ook niet gestigmatiseerd worden, maar ik denk dat stigmatisatie van rechts in dit land wel iets trivialer is.
Je zou eens moeten weten hoe LSP'ers op één hoopje gegooid worden met Stalin, Pol Pot, Mao, terwijl we als Trotskisten toch duidelijk weinig gemeen hebben met dergelijke figuren. Daarmee vergeleken is de veel terechtere vergelijking van het VB met de Nazi's een compliment. Maar bon.

Citaat:
Ik merk toch dat we het op details na stilletjes aan eens worden
Over dit onderwerp misschien. Over economie daarentegen...
wb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2004, 17:06   #444
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:

De *********. En ze hebben Karim Van Overmeire zelf uitgenodigd? Nu ik wist niet van het debat af anders zouden we zeker hebben geprotesteerd. Door de examens draaien we op minimumbezetting en is het moeilijk om alle zaken op te volgen. Ik had verdomd graag geweten hoe de Raad Van State dit keer zou hebben gereageerd. De rector zou het debat wellicht opnieuw hebben verboden en dit keer misschien niet alleen omwille van 'veiligheidsredenen'.
Kijk eens op de webstek van de oud-studentenorganisatie van de Pol&Soc.
Deelnemers aan het debat waren Karim Van Overmeire, Vincent Quickeldinges, Nobert Debaetselier, Geertje Bourgeois en die rosse communist uit Aalter voor de Groenen. De universiteit heeft het debat mee georganiseerd, die OSPW wordt namelijk bestuurd door proffen en assistenten.
Zie hier bij de rubriek activiteiten: http://www.psw.ugent.be/ospw/

Ik ben echt wel teleurgesteld in mijn linkse "vrienden" aan de UG! Een debat met een "fascistische duivel" dat ongestoord kan doorgaan, NSV-affiches die weken aan een stuk het straatbeeld blijven ontsieren,...

NSV-leden zijn plenis coloribus zelfs naar de receptie geweest na het debat! Ongehoord!!! Ze zitten overal die "fasco's"!
Nja, het is inderdaad geen compliment voor de ALS. Nu ik wist er echt niet van en door de examens zijn er een aantal mensen die zo goed als niet meer op de unief komen waardoor er een aantal gaten vallen in onze defensie. Ik weet dat de pol&soc vorig jaar of het jaar daarvoor een debat wou organiseren met een Blokker maar dat het toen niet is doorgegaan. Vraag me niet waarom.

Nu de officiële linkerzijde aan de unief is om nog meer van te kotsen dan de 'fasco's'. Aan 'fasco' (echte en geen stropdasfasco's) weet je tenminste nog wat je er aan hebt. Burgerlijke linksen zouden hun grootmoeder verkopen als ze daarmee hun postje kunnen bemachtigen, verbeteren etc.... aan de unief. Om nog maar te zwijgen van de bochten die ze maken.

Nu , Karim is ook niet dat soort Blokker waar we al onze energie in zullen steken. Onze aandacht moet je ook verdienen. 8)
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2004, 17:23   #445
imponderabilia
Schepen

imponderabilia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wb
Citaat:
1) Dat is vrij eenvoudig, ik zal een voorbeeld geven. Iemand is reeds een keer overvallen door een allochtoon, daarom heeft hij/zij schrik gekregen van allochtonen en stemt ze dus Vlaams Blok. Wanneer je deze persoon zoals op een festival als Mano Mundo kunt tonen dat allochtonen ook iets positiefs kunnen doen (en begin nu niet over die rellen) zal die persoon al veel minder allochtonen vereenzelvigen met criminaliteit, en dat kan zich wel eens laten voelen in het stemhokje.
Akkoord. Veel VB-stemmers kiezen echter voor het VB omdat ze tegen het 'establishment' zijn. Apolitieke verdraagzaamheidsacties worden door die mensen vaak gezien als georganiseerd door het 'establishment'. Ze zijn dan ook moeilijk op die manier te overtuigen. Een echt politiek alternatief - zoals LSP - is waar zo'n mensen op wachten.

Citaat:
2) Sorry maar ik vraag niet aan elk persoon die flyers uitdeelt zijn identiteitskaart.
Gelukkig . Ik betwijfel toch sterk dat LSP-leden met stenen zouden gooien en dergelijke. Ik ken zelf in elk geval geen enkele LSP'er die dergelijke gewelddadige methodes zou gebruiken. Individueel geweld is alleszins iets dat LSP ten stelligste afkeurt.

Citaat:
3) Kijk als ik ga betogen aan het Vlaams Blok hoofdkwartier tegen racisme is dat wel mooi maar dat levert niets op.
Wanneer ik echter iets doe voor verdraagzaamheid waardoor ik mensen van verschillende culturen elkaar beter kan laten begrijpen levert dat wel iets op.
Ik vind het dan ook nuttiger om het Vlaams Blok aan te vallen in een debat i.p.v. op straat, politiek moet verbaal gevoerd worden!
Inderdaad. Ik hoop dat je niet insinueert dat de LSP politiek op een fysieke, gewelddadige manier voert, dat is namelijk helemaal niet zo - al proberen onze extreem-rechtse vijanden (die zelf vaak wél geweld gebruiken) ons zo af te schilderen, zodat buitenstaanders al gauw tot de conclusie komen dat radicaal-links en extreem-rechts even gewelddadig zijn. Ik vind het echter nuttiger om te discussiëren met Vlaams Blok-stemmers (die vaak zelfs het programma van VB niet kennen) en ze met politieke argumenten trachten te overtuigen om dat niet te doen dan te discussiëren met Vlaams Blok-kaders die toch niet te overtuigen zijn. Op onze betogingen, niet enkel die tegen racisme trouwens, komen mensen van verschillende afkomst samen om een gemeenschappelijke strijd te voeren. Dergelijke concrete samenwerking is volgens mij dé manier om racisme tegen te gaan.

Citaat:
4) ik denk dat zonder die acties de Vlaams Blok stemmen nu nog meer de pan zouden uitrijzen. En aan de modale burger geeft zo een actie een positiever beeld dan ongeordende betogingen die het Vlaams Blok dan ook nog eens graag aangrijpt in de rol van het slachtoffer.
Dat ligt eerder aan de manier waarop onze betogingen in de media aan bod komen dan aan die betogingen zelf. Zoals in het begin van deze thread gezegd is, verliep de laatste anti-NSV betoging volledig vredevol.

Citaat:
5) Links moet inderdaad ook niet gestigmatiseerd worden, maar ik denk dat stigmatisatie van rechts in dit land wel iets trivialer is.
Je zou eens moeten weten hoe LSP'ers op één hoopje gegooid worden met Stalin, Pol Pot, Mao, terwijl we als Trotskisten toch duidelijk weinig gemeen hebben met dergelijke figuren. Daarmee vergeleken is de veel terechtere vergelijking van het VB met de Nazi's een compliment. Maar bon.

Citaat:
Ik merk toch dat we het op details na stilletjes aan eens worden
Over dit onderwerp misschien. Over economie daarentegen...

Deze discussie blijkt een impasse:

-ik insinueer in ieder geval niet dat de LSP gewelddadig is.

-met discussieren bedoel ik dan dat je ze niet wil overtuigen maar dat je ze een keer goed "in hun onderbroek zet" zoals ze hier zeggen.

-Ik heb die mensen echt herkend maar als jij je namens je partij daarvan distantieert ben ik daarmee tevreden.

-Dat van het esatblishment is wel waar, maar geef toe er stemmen minstens evenveel mensen op het blok i.v.m. de vreemdelingenproblematiek.

-Over economie valt er inderdaad nog wat te zeggen...

-In ieder geval ik heb respect voor ieders mening zolang die binnen de grenzen van de democratie blijft en in tegenstelling tot de PVDA (wel te vergelijken met Pol Pot's, Stalins e.d.) beschouw ik jullie wel als democraten (uiteindelijk is Trotski ook maar vermoord vanwege zijn te democratische houding).
Oud 16 mei 2004, 17:23   #446
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu , Karim is ook niet dat soort Blokker waar we al onze energie in zullen steken. Onze aandacht moet je ook verdienen. 8)
Ach zo, de VB-lijsttrekker voor Oost-Vlaanderen voor het Vlaams Parlement is al niet belangrijk meer...

Overigens, is uw gequote uitspraak eigenlijk wel verzoenbaar met het marxistisch gelijkheidsdenken?!? Het komt mij nogal bourgeois-elitair over te horen dat jullie "verdiend" moeten worden. Na uw uitspraken over militanten als zijnde "plakvee" begin ik echt wel de indruk te krijgen dat de bourgeois-mentaliteit aan een opmars bezig is bij jou.
Oud 16 mei 2004, 17:37   #447
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ach zo, de VB-lijsttrekker voor Oost-Vlaanderen voor het Vlaams Parlement is al niet belangrijk meer...

Overigens, is uw gequote uitspraak eigenlijk wel verzoenbaar met het marxistisch gelijkheidsdenken?!? Het komt mij nogal bourgeois-elitair over te horen dat jullie "verdiend" moeten worden. Na uw uitspraken over militanten als zijnde "plakvee" begin ik echt wel de indruk te krijgen dat de bourgeois-mentaliteit aan een opmars bezig is bij jou.
Ach so, een compliment voor het Vlaams Blok. Een lijstrekker waar we de laatste 5 jaar zo goed als niets van hebben gehoord. Ik ken trouwens maar 3 belangrijke Blokkers of ken jij er meer. 8)

Tja hoe anders dan plakvee moet je de plakkers van het Blok omschrijven? Je zou ze ook als klapvee kunnen omschrijven in andere omstandigheden. Dit is niet uit desrepect voor die mensen maar wellicht een correcte analyse van de situatie gezien de 'beperkte 'inbreng dat die leden hebben in de politieke en dagdagelijke werking van de organisatie.

Ik denk trouwens dat er op dit forum (behalve andere LSP'ers) weining mensen zijn die meer (polieke) discussiëren met mensen die voor het Blok stemmen dan ik. Behalve de zwartzakken zelf uiteraard op dit forum., hoewel politiek.....?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2004, 17:40   #448
wb
Burgemeester

wb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze discussie blijkt een impasse:

-ik insinueer in ieder geval niet dat de LSP gewelddadig is.
Goed.

Citaat:
-met discussieren bedoel ik dan dat je ze niet wil overtuigen maar dat je ze een keer goed "in hun onderbroek zet" zoals ze hier zeggen.
Dat is misschien bevredigend en plezant, maar niet zo effectief om het blok te bestrijden.

Citaat:
-Ik heb die mensen echt herkend maar als jij je namens je partij daarvan distantieert ben ik daarmee tevreden.
Goed.

Citaat:
-Dat van het esatblishment is wel waar, maar geef toe er stemmen minstens evenveel mensen op het blok i.v.m. de vreemdelingenproblematiek.
Inderdaad. Een gezamenlijke strijd organiseren, autochtonen en allochtonen verenigd, is onze manier om zo'n mensen te overtuigen.

Citaat:
-Over economie valt er inderdaad nog wat te zeggen...

-In ieder geval ik heb respect voor ieders mening zolang die binnen de grenzen van de democratie blijft en in tegenstelling tot de PVDA (wel te vergelijken met Pol Pot's, Stalins e.d.) beschouw ik jullie wel als democraten (uiteindelijk is Trotski ook maar vermoord vanwege zijn te democratische houding).
Prima.
Oud 17 mei 2004, 08:53   #449
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ach so, een compliment voor het Vlaams Blok. Een lijstrekker waar we de laatste 5 jaar zo goed als niets van hebben gehoord. Ik ken trouwens maar 3 belangrijke Blokkers of ken jij er meer. 8)

Tja hoe anders dan plakvee moet je de plakkers van het Blok omschrijven? Je zou ze ook als klapvee kunnen omschrijven in andere omstandigheden. Dit is niet uit desrepect voor die mensen maar wellicht een correcte analyse van de situatie gezien de 'beperkte 'inbreng dat die leden hebben in de politieke en dagdagelijke werking van de organisatie.

Ik denk trouwens dat er op dit forum (behalve andere LSP'ers) weining mensen zijn die meer (polieke) discussiëren met mensen die voor het Blok stemmen dan ik. Behalve de zwartzakken zelf uiteraard op dit forum., hoewel politiek.....?
Bedankt voor het compliment!

jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 10:03   #450
wb
Burgemeester

wb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:

Bedankt voor het compliment!

compliment? waar?
Oud 17 mei 2004, 10:05   #451
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

@wb: ik denk dat em bedoelt dat em in de Congo nogal wat negerinnekes gedekt heeft en dat em daar poseert met zijn kroost

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 11:35   #452
wb
Burgemeester

wb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naast zijn politieke en professionele bezigheden was/is Johan Deckmyn actief in verenigingen als TAK, Voorpost, VVB, Davidsfonds, Vrienden van Zuid-Afrika, Vereniging van Katholieke Oost-Vlaamse Schrijvers...
hippe kerel die Johan Deckmyn!
Oud 17 mei 2004, 11:41   #453
Tegendradigaard

Standaard

zeg zijde gijlie nu nog aan het betogen ... ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 11:45   #454
wb
Burgemeester

wb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
zeg zijde gijlie nu nog aan het betogen ... ?
jep jep, al meer dan 2 maand
Oud 17 mei 2004, 21:16   #455
wb
Burgemeester

wb's schermafbeelding

Standaard

Bon, is er nog iemand die er aan twijfelt dat de Blokbuster-betoging vreedzaam verlopen is? Nee? Goed, dan kunnen we deze thread rustig naar beneden laten zaken om volgend jaar uit te citeren, als de extreem-rechtsen weer eens onterecht gaan beweren dat LSP gewelddadig is.
Oud 18 mei 2004, 08:42   #456
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bon, is er nog iemand die er aan twijfelt dat de Blokbuster-betoging vreedzaam verlopen is? Nee? Goed, dan kunnen we deze thread rustig naar beneden laten zaken om volgend jaar uit te citeren, als de extreem-rechtsen weer eens onterecht gaan beweren dat LSP gewelddadig is.
Dat zal niet nodig zijn! Tegen dan hebben we weeral een 10-tal voorbeelden van recent links geweld!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2004, 10:14   #457
wb
Burgemeester

wb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Dat zal niet nodig zijn! Tegen dan hebben we weeral een 10-tal voorbeelden van recent links geweld!
Zoals in deze thread zeker... al dan niet fictieve voorbeelden van geweld, waarbij de non-fictie over gevallen gaat die helemaal niets met LSP te maken hebben maar die je voor het gemak wel aan ons toeschrijft (vandaar trouwens de belachelijke terminologie "links geweld")...
Oud 18 mei 2004, 12:53   #458
Guderian
Banneling

Standaard

Iedere anti-NSV tegenbetoging draait uit op geweld, op vandalisme en arrestaties. Het heeft weinig zin dit te willen ontkennen aangezien het ieder jaar opnieuw ook in de media komt. Dus ja, extreem-links is gewelddadig. De NSV-betogingen daarentegen zijn een toonbeeld van rust en orde.
Oud 18 mei 2004, 18:32   #459
wb
Burgemeester

wb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedere anti-NSV tegenbetoging draait uit op geweld, op vandalisme en arrestaties. Het heeft weinig zin dit te willen ontkennen aangezien het ieder jaar opnieuw ook in de media komt. Dus ja, extreem-links is gewelddadig. De NSV-betogingen daarentegen zijn een toonbeeld van rust en orde.
De vraag is van welke kant het geweld en het vandalisme komt. Volgens mij enkel van de kant van het NSV en de anarchisten. Alleszins niet van de kant van LSP/Blokbuster. Dus ja, als je anarchisten als extreem-links beschouwd zijn sommige extreem-linksen gewelddadig. Als je LSP als extreem-links beschouwd (wat ik doe, al verkies ik te term "radicaal links') zijn echter ook sommige extreem-linksen niet gewelddadig. Conclusie: Sommige extreem-linksen zijn gewelddadig, sommige niet. LSP/Blokbuster hoort bij die tweede categorie.
Oud 18 mei 2004, 18:45   #460
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
De vraag is van welke kant het geweld en het vandalisme komt. Volgens mij enkel van de kant van het NSV en de anarchisten. Alleszins niet van de kant van LSP/Blokbuster. Dus ja, als je anarchisten als extreem-links beschouwd zijn sommige extreem-linksen gewelddadig. Als je LSP als extreem-links beschouwd (wat ik doe, al verkies ik te term "radicaal links') zijn echter ook sommige extreem-linksen niet gewelddadig. Conclusie: Sommige extreem-linksen zijn gewelddadig, sommige niet. LSP/Blokbuster hoort bij die tweede categorie.

Niet zeveren hé!
* Wie organiseert jaarlijks een anti-NSV betoging? Antwoord: LSP-ALS-Blokbuster
* Op welke betoging zijn er elk jaar problemen ivm geweld, namelijk vandalisme, arrestaties,...? Antwoord: de anti-NSV betoging, georganiseerd door LSP-ALS-Blokbuster.

Kortom, jullie organiseren jaarlijks een activiteit waar de politie telkens de handen vol mee heeft en het feit dat sommige linkse betogers niet deelnemen aan dat geweld vergoeilijkt het zaakje niet. De overheid dient dan ook een verbod op te leggen aan LSP/Blokbuster/ALS/Int.Verzet om nog betogingen te organiseren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be