Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2008, 23:40   #441
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hoezo? Heb jij er dan enig belang bij dat vreemdelingenhaat verspreid wordt?
Waar zie jij vreemdelingenhaat ?
Oud 15 december 2008, 23:48   #442
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoezo? Heb jij er dan enig belang bij dat vreemdelingenhaat verspreid wordt?
De haat van de vreemdelingen specifiek de muslims is veel groter. Kijk eens op youtube en je valt achterover van het ongeloof. De strangers zijn nu ineens een racistische groep. Onbegrijpelijk dat linkse gedoe.
gomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 00:04   #443
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephesus Bekijk bericht
Dan kunnen we best ipv onze aandacht te schenken op zulke aspecten van de maatschappij ons richten op de vraagstukken binnen de multiculturele samenleving en ons afvragen of er instanties zijn die baat hebben bij het feit dat de multiculturele samenleving eerder als een 'utopie' of in het ergste geval als een 'nachtmerrie' wordt beschouwd.
Je kunt ook gewoon vaststellen dat multicultuur een utopie is. De ene cultuur staat nu eenmaal haaks op de andere. Je kunt ze niet allemaal naast elkaar gedogen zonder brokken te maken.

De islamcultuur en de westerse zijn daar een schrijnend voorbeeld van. En dan zwijg ik nog over de rest. Ze hebben nu eenmaal andere normen en waarden.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 01:02   #444
Ephesus
Vreemdeling

Ephesus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
U bent geen autochtoon, vandaar dat u het niet snapt anders zou u wel geweten hebben dat men nog nooit een autochtoon zoiets heeft weten doen. Meerdere verkrachtingen per dag op een paar dagen tijd iets wat hij in Turkije zelf niet aan begint. Er schort duidelijk iets aan zijn opvoeding, aan de manier van kijken naar westerse maatschappijen en niet-moslimvrouwen. Het is heel normaal dat ongewone opmerkelijke zaken speciale aandacht krijgen.
U citeerde:

"U bent geen autochtoon, vandaar dat u het niet snapt anders zou u wel geweten hebben dat men nog nooit een autochtoon zoiets heeft weten doen."

O nee?

"Meerdere verkrachtingen per dag op een paar dagen tijd iets wat hij in Turkije zelf niet aan begint. Er schort duidelijk iets aan zijn opvoeding, aan de manier van kijken naar westerse maatschappijen en niet-moslimvrouwen."

Er kan inderdaad 'duidelijk' iets schorten aan zijn opvoeding. Maar of je dat ook duidelijk kan koppelen aan zijn manier van kijken naar Westerse maatschappijen en niet-moslimvrouwen is wel in vraag te stellen.
Welke redenen haalt u dan aan bij een Belg die laten we zeggen 6 vrouwen in een week heeft verkracht? En tenslotte is het ook niet evident om zomaar te beweren dat hij dat in Turkije niet, maar in België wel zou doen.
Oud 16 december 2008, 01:10   #445
Ephesus
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Je zou je beter afvragen of er geen instanties zijn die baat hebben bij de ons opgedrongen islamcul. Waar dit bericht hier weer een goed voorbeeld van is.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-draaien.dhtml
1) Waar uit de artikel leidt u af dat de islamcul. u wordt opgedrongen?
2) Dus als bijvoorbeeld in Afghanistan op een ijspiste een liedje wordt afgespeeld gevuld met anti-westerse boodschappen, dan moet dat volgens u niet verboden worden?
Oud 16 december 2008, 06:39   #446
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Je kunt ook gewoon vaststellen dat multicultuur een utopie is. De ene cultuur staat nu eenmaal haaks op de andere. Je kunt ze niet allemaal naast elkaar gedogen zonder brokken te maken.

De islamcultuur en de westerse zijn daar een schrijnend voorbeeld van. En dan zwijg ik nog over de rest. Ze hebben nu eenmaal andere normen en waarden.

Paulus.
In een monocultuur gedogen we elkaar wel zonder brokken te maken?

De Islam is een godsdienst, en de vele culturen waar de Islam beleden wordt is zeer verscheiden en divers.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 09:51   #447
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
"On est toujours le juif de quelqu'un"...
Zolang je niet de " juif " in een moslim-buurt of land bent, valt het nogal mee vandaag de dag.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 12:36   #448
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ephesus; ik vind dat nogal vreemd; dus volgens u heeft de visie van die jongen over vrouwen geen verband met de wijze waarop hij vrouwen heeft behandeld?
Ik denk dat dit verband er wel is.

Omdat vanuit islam nu eenmaal volkomen anders wordt gedacht over vrouwen dan het Westen doet.
Turkije is voor mij het enige moslimland wat democratie, gelijke juridische rechten voor vrouwen heeft verzoent met islam ( verdienste van Attaturk)
DE wetgeving is immers net zoals de onze gebaseerd op de code napoleon.
Maar desondanks zijn er ook bijzonder veel Turken die het met de Kemalisten helemaal niet eens zijn en nog erg traditioneel rolpatronen tussen mannen en vrouwen invullen.
Vooral buiten de steden; wilt u nu zeggen dat het onbestaand is dat islam, visie op vrouwen mogelijk verantwoordelijk zijn voor dit gedrag van een minderjarige jongen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 15:35   #449
Ephesus
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ephesus; ik vind dat nogal vreemd; dus volgens u heeft de visie van die jongen over vrouwen geen verband met de wijze waarop hij vrouwen heeft behandeld?
Ik denk dat dit verband er wel is.

Omdat vanuit islam nu eenmaal volkomen anders wordt gedacht over vrouwen dan het Westen doet.
Turkije is voor mij het enige moslimland wat democratie, gelijke juridische rechten voor vrouwen heeft verzoent met islam ( verdienste van Attaturk)
DE wetgeving is immers net zoals de onze gebaseerd op de code napoleon.
Maar desondanks zijn er ook bijzonder veel Turken die het met de Kemalisten helemaal niet eens zijn en nog erg traditioneel rolpatronen tussen mannen en vrouwen invullen.
Vooral buiten de steden; wilt u nu zeggen dat het onbestaand is dat islam, visie op vrouwen mogelijk verantwoordelijk zijn voor dit gedrag van een minderjarige jongen?
"Omdat vanuit islam nu eenmaal volkomen anders wordt gedacht over vrouwen dan het Westen doet."

Ik ben eens benieuwd. Hoe wordt er in de Islam over vrouwen gedacht denkt u en waarop hebt u u hierbij gebaseerd? Neem misschien ter voorbeeld mijn eigen vader en moeder - ja dat is een goed plan, niet? - . Kan ik voor mijzelf al een voorstelling maken van wat u bedoelt.

"wilt u nu zeggen dat het onbestaand is dat islam, visie op vrouwen mogelijk verantwoordelijk zijn voor dit gedrag van een minderjarige jongen?"

Neen dat wil ik niet zeggen alice. Een 'verkeerde interpretatie' kan er misschien wel toe leiden, maar iemand die de Islam beleeft zoals dient beleefd te worden zal zo'n gedrag niet vertonen. Zo ga ik ook ervan uit dat wanneer een pater of pastoor beschuldigd wordt van pedofilie, hij naar mijn mening het Christendom niet beleeft zoals moet. Of ben ik verkeerd?
Oud 16 december 2008, 17:23   #450
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
In een monocultuur gedogen we elkaar wel zonder brokken te maken?

De Islam is een godsdienst, en de vele culturen waar de Islam beleden wordt is zeer verscheiden en divers.
De islam is veel meer dan een godsdienst het is a way of living. Integratie is taboe.
Oud 16 december 2008, 17:43   #451
Gargamel
Banneling

Standaard

........

Dat de islam verscheiden is,volledig akkoord.Zien we trouwens waar de Islam zit...Tekening nodig ?

De cultuur van de Islam kennen we ook al met meer dan "genoegen"...

Sukkels

Christus Onze Heer waarschuwde ervoor......

Velen zullen zich vooropzetten als De......

Val niet in deze val

In feite maken de mo's grote plaats voor ons

Laatst gewijzigd door Gargamel : 16 december 2008 om 17:49.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 17:58   #452
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht

........

Dat de islam verscheiden is,volledig akkoord.Zien we trouwens waar de Islam zit...Tekening nodig ?

De cultuur van de Islam kennen we ook al met meer dan "genoegen"...

Sukkels

Christus Onze Heer waarschuwde ervoor......

Velen zullen zich vooropzetten als De......

Val niet in deze val

In feite maken de mo's grote plaats voor ons

Binnenkort in vlaanderen alleen nog de geboortes van fatimas en mohammeds. Wat zal het links zootje gelukkig zijn.
Oud 16 december 2008, 18:24   #453
smiley

Standaard

Citaat:
1) Waar uit de artikel leidt u af dat de islamcul. u wordt opgedrongen?
De huidige beleidsmensen doen duidelijk aan zelfislamisering. Door bvb liedjes van grappenmakers de strangers die met alles en iedereen lachen te verbieden want het zou de moslims, wel eens kunnen voor het hoofd stoten net zoals het kruis op de mijter van sinterklaas, kerstbomen of spaarvarkentjes bij spaarbanken tot zelfs het kruis op de zweedse vlag toe. De enige die daar wel bij vaart is de islamcul (die de huidige beleidsmensen dan nog helpen te promoten met leugentjes om bestwil(ware geschiedsvervalsing) zoals het oprichten van sites zoals de cie gent). Vernietig, vaag de eigen cutluur en tradities weg om die uiteindelijk te kunnen vervangen door de islamcul. Lachen is in islam niet toegestaan, vooral niet met islam en de moslims. Dat kan je je kop kosten. Letterlijk.

Citaat:
2) Dus als bijvoorbeeld in Afghanistan op een ijspiste een liedje wordt afgespeeld gevuld met anti-westerse boodschappen, dan moet dat volgens u niet verboden worden?
Wat is me dat nu weer voor scheefgetrokken vergelijking. Antiwesterse boodschappen vergelijken met een lied gezongen door grappenmakers. Wie heeft er trouwens iets tegen kritiek ? Het westen is niet perfect. Wij wetserlingen staan kritisch tegenover alles, ook tegenover onze eigen fouten. Dat is immers 1 van de eigenschappen van westerlingen vandaar dat wij momenteel zo zwak staan. Wij relativeren onszelf immers kapot. Wij zijn toch o zo verdraagzaam en begripvol en hebben toch zo veel repsect voor iets dat helemaal geen respect verdient.

Laatst gewijzigd door smiley : 16 december 2008 om 18:26.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 18:31   #454
smiley

Standaard

Citaat:
Neen dat wil ik niet zeggen alice. Een 'verkeerde interpretatie' kan er misschien wel toe leiden, maar iemand die de Islam beleeft zoals dient beleefd te worden zal zo'n gedrag niet vertonen.
Uw profeet en zijn roversbende vertoonde toch zulk een gedrag, hij stond toch toe dat zijn maffialeden gevangen genomen vrouwen verkrachtten voor zij als sexslavinnen werden afgevoerd van al die volkeren die zich tegen hun onderwerping (2de rangsburgerschap in eigen land) durfden te verzetten. En zijn nazaten slavendrijvers volgden zijn voorbeeld eeuwen later nog steeds. Islam is van in den beginne een oorlogsverklaring aan de mens(elijk)heid. Die 'gestoorden' van vandaag wereldwijd doen niets wat hun 'profeet' en zijn roversbende hen destijds niet had voorgedaan. Islam, die eens door het westen was verslagen, doet vansaag dank zij de oliedollars en de massale immigratiez van moslims in westerse landen, een hernieuwde poging om de rest van de wereld alsnog, met alle mogelijke middelen, onder het islamitische juk te brengen, het enige wat islam onder 'peace' verstaat.

Citaat:
Zo ga ik ook ervan uit dat wanneer een pater of pastoor beschuldigd wordt van pedofilie, hij naar mijn mening het Christendom niet beleeft zoals moet. Of ben ik verkeerd?
Een pastoor die aan pedofilie doet gaat in tegenstelling tot islam waarvan de 'profeet' zelf sex had met een 9 jarige, in tegen het christelijke geloof.

Laatst gewijzigd door smiley : 16 december 2008 om 18:35.
Oud 16 december 2008, 19:38   #455
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gomer Bekijk bericht
De islam is veel meer dan een godsdienst het is a way of living. Integratie is taboe.
Weet jij niet dat een Moslim uit Senegal, Turkije, Iran, Marokko, Pakistan,..... een verschillende "way of living" hebben?

Als integratie taboe is, hoe komt het dat ik zo veel geïntegreerde Moslims ken?
Oud 16 december 2008, 19:47   #456
smiley

Standaard

Citaat:
Weet jij niet dat een Moslim uit Senegal, Turkije, Iran, Marokko, Pakistan,..... een verschillende "way of living" hebben?

Voor een ware moslim is integratie inderdaad taboe immers wanneer een molsim niet-moslims nadoet dan is hij 1 van hen. En dat is volkomen uit den boze. Een 'geintegreerde' moslim (een slechte moslim) heeft het potentieel om een ware moslim te worden zodra die zijn haatboeken beter gaat beginnen volgen. Ofwel verlaat die de islam zodra die de nare waarheid leert kennen die hem of haar werd verzwegen over de islam en de 'profeet' (dat zijn goede mensen met nog enig moreel besef) ofwel gaat die zoals de moordenaar van theo van gogh, naar het voorbeeld van zijn 'profeet' die ook eigenhandig zijn critici vermoordde ( die de keel of buik open sneed of liet vermoorden zodra die daar de kans toe kreeg) die crimineel perfect volgen. Islam zet helemaal niet aan tot het goede. Als u brave mensen kent die zichzelf moslims noemen dan is dat niet dankzij maar wel ondanks islam. En zoals ik eerder reeds zei. Die slechte moslims gaan als puntje bij paaltje komt en de ummah groot genoeg in aantal is geworden, de ware moslims niet tegenhouden net zoals die dat in Maleisie (dat momenteel op het punt staat in een islamstaat te veranderen .. een 'democratie' enkel en alleen maar voor moslims) en elders niet doen.

Islam moet de erkenning weer worden afgenomen. Islam moet op de lijst van gevaarlijke sekten worden geplaatst. En elk stratenafbrekend jihadicrapuul http://forum.politics.be/showpost.ph...43&postcount=9 met (dubbel) buitenlands paspoort, hier geboren of niet, moet uit het land worden gezet.

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkel land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Laatst gewijzigd door smiley : 16 december 2008 om 20:03.
Oud 16 december 2008, 19:49   #457
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:

Kan je dat bewijzen. Voor hetzelfde geld zit je daar als een salonsos te kijken naar je geadopteerde marokkaantjes. De gedachte is wat telt. Volgens mij zijn geïntegreerde muslims op 2 handjes te tellen. Bewijs dat je muslims kent die niet meedoen aan het barbaarse antiek offerfeest. Alleen deze die hun barbaarse achterhaalde cultuur niet opdringen zijn geïntegreerd, al de rest is sluipend "gif".

Laatst gewijzigd door gomer : 16 december 2008 om 19:50.
Oud 16 december 2008, 20:53   #458
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor een ware moslim is integratie inderdaad taboe immers wanneer een molsim niet-moslims nadoet dan is hij 1 van hen. En dat is volkomen uit den boze.
Als ik je goed begrijp zijn alleen radicale Moslims voor jou Moslims.
Oud 16 december 2008, 20:54   #459
smiley

Standaard

Citaat:
Als ik je goed begrijp zijn alleen radicale Moslims voor jou Moslims.
Ik zal het voor jou voor de zoveelste keer nog maar eens herhalen. Je hebt moslims en moslims in naam.
Oud 16 december 2008, 20:59   #460
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal het voor jou voor de zoveelste keer nog maar eens herhalen. Je hebt moslims en moslims in naam.
Nog maar eens:
Fallacies of Ambiguity: The No True Scotsman Fallacy

What is 'The 'No True Scotsman...' Fallacy and how is this fallacy committed? This is actually a combination of several fallacies, but since it rests ...
http://atheism.about.com/od/logicalf...uescotsman.htm

een drogrede dus...

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 december 2008 om 21:07.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be