Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2008, 16:07   #441
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Op zich zijn dat ook niet mijn eerste vragen aan een mens...verliefdheid overvalt je toch, en dat is niet altijd rationeel...?
Irrationeel =/= niet overwogen, beredeneert.
verliefdheid is afhankelijk van veel dingen. Het is perfect mogelijk verliefd te worden op iemand alhoewel het jaar ervoor dat onmogelijk was en dat terwijl het in feite aan jezelf ligt, niet omdat die persoon veranderde.
En er is bv nog altijd the good old Stockholmsyndroom.

Ik geef toe dat het wat potsierlijk kan overkomen, maar sommige verliefdheden tussen mensen heb ik al wel eens zien aankomen.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 16 december 2008 om 16:09.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 16:11   #442
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik zal een stuk van mezelf prijsgeven:

Wat een man die ik kan zien als relatiepotentieel allereerst moet hebben, is een zekere aantrekkingskracht tov mij. Hij moet aantrekkelijk zijn dus, in mijn ogen. Is hij dat niet, dan is er geen interesse om een gesprek op te starten, laat staan gaande te houden of het te laten komen tot gegevensuitwisseling met het oog op verdere afspraakjes.
Ten tweede zijn intelligentie (en diepgang, voor zover dat intelligentie al geen diepgang omvat) voor mij van cruciaal belang. Dat meet ik aan de hand van de uitspraken die hij doet en de interesse die hij daarmee lijkt te hebben in wat rondom hem gebeurd, zijn kennis van wat rondom hem gebeurd, zijn pogingen om daar informatie over te vergaren, een niet-nagekauwde mening hebben, het gebruik van humor en het begrip van mijn humor... Een jongen mag nog zo aantrekkelijk zijn als hij wil, als zijn leefwereld zich beperkt tot motorvoertuigen en/of kickboksen of andere gevechtssporten.
Iemand met een grote portefeuille heeft een aantrekkingskracht op mij, maar stoot mij ook af. Dat laatste alleen al omdat ik vrees met iemand te doen te hebben die veel noten op zijn zang heeft en niet meer van kleine dingen kan genieten. Bovendien lijkt me de kans dat zo iemand door een megababe waar ik niet tegen op kan wordt verleid ook reëel, en maakt hij bij de scheiding even gebruik van zijn superlange arm en je hebt een probleem... Zo iemand heb je ook niet snel voor je alleen. Hij zal allicht veel tijd steken in zijn werk, heel veel. En als hij 'aangeboren rijk' is is het waarschijnlijk een verwaand nest.
Status kan me dan weer wel bekoren. Maar daartegenover heb ik dezelfde reserves als tegenover iemand rijk: de kans dat hij er op een dag vandoor gaat met een ander is reëel. Bovendien zou ik bang zijn voor het gevoel een mindere te zijn in een relatie.
De stijl is ook belangrijk. Iemand met een net truitje, een hemd eronder en een deftige broek of met een kostuum zal veel meer mijn interesse wekken dan een goser met een t-shirt en een (versleten) jeansbroek. In dat eerste zie ik ook een interesse voor uiterlijk en persoonlijke verzorging en je voorkomen belangrijk vinden, dat is dan alvast al iets wat ik met hem deel.

Om direct te antwoorden op de topicvraag: het is niet zo dat de dikte van iemand's portefeuille bepaalt of ik er een relatie mee wil aangaan of niet, maar het is wel iemand's instelling (of de instelling die ik meen uit iemand's gedrag te kunnen afleiden) die dat bepaalt. Iemand die geen werk heeft en ook niet zo veel zin om bij te studeren omdat het opleidingscentrum nogal ver is en playstationspelletjes veel interessanter vindt dan iets te maken van zijn leven zal bij mij geen interesse opwekken, hooguit medeleven en dat is geen goede basis voor een relatie. Iemand die volop van het leven geniet en daardoor ook grote risico's heeft genomen waardoor hij volledig bankroet is, maar wel levenslust en ervaringen ten volle heeft, die kan bij mij wel minstens op interesse rekenen.

Ja ik stereotypeer, maar als je een partner wil kiezen moet je ergens op selecteren.
je lijkt me veel te berekenen ...
vooral niet te veel risico om niet gekwetst te raken... op veilig spelen

maar vroeg of laat zal je jezelf toch (terug?) moeten smijten hoor, ook als dat betekend dat je (terug?) gekwetst kan worden ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 16 december 2008 om 16:13.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 16:13   #443
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Selectief geciteerd, inderdaad, maar ik meen toch te mogen opmaken dat jij dus liever in het algemeen geen onaantrekkelijke mannen leert kennen.

Ik had niet gedacht dat jij zo'n air had, zeg.
Aan de paddo's gezeten?
Of hoe meen je te kunnen beoordelen dat wat ik aantrekkelijk vind iets is waar 75% van de mannen buiten valt (of waarom reageer je zo hysterisch )?
Ik heb trouwens niet eens een type...

En iemand aantrekkelijk vinden is nou toch wel net het meest persoonlijke is wat er is ...

Ik ben wel eens benieuwd naar hoeveel relaties (dus liefdesrelatie) jij bent aangegaan met een vrouw die je totaal niet aantrekkelijk vond. Moet plezant zijn geweest voor jullie beiden zeg.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 16:18   #444
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Ik kan je hierin wel volgen, maar aan de andere kant denk je volgens mij te rationeel. Ik heb geen schrik dat iemand met of zonder geld, met of zonder status sneller naar een ander zou gaan dan omgekeerd. De kans dat je partner ooit verliefd wordt op een ander is groot, het hangt dan af van de sterkte van je relatie hoe dit eindigt. Als iemand naar een ander gaat ligt dat in mijn ogen in het feit dat de relatie niet sterk genoeg was/is.
Misschien heb ik minder vertrouwen in mijn medemens dan jou. Of ben jij een stuk aantrekkelijker dan mij/heb je meer vertrouwen in jezelf.
Voor mij is dat een nuchtere analyse van dingen die mogelijk kunnen gebeuren (maar niet wenselijk zijn).

Citaat:
Ik kom iemand tegen die mijn interesse werkt, ik zoek, tast af en daaruit volgt dan verliefdheid of niet, maar ik ga niet nadenken over zijn geld, status...ik ben al verliefd geworden op mensen met status als op mensen zonder status, op mannen met geld als mannen zonder geld.
Perfect hetzelfde geldt voor mij.
Maar als blijkt dat hij extreem is in vb het hebben van veel status of geld en daardoor ook extreem veel interesse opwekt bij het andere geslacht, zal ik toch voorzichtiger zijn en wat meer nadenken/voorzorgen nemen denk ik.

Citaat:
Op zich zijn dat ook niet mijn eerste vragen aan een mens...
Hopelijk. En ik hoop ook dat je niet dacht dat ik hierboven een opsomming gaf van de eerste gespreksonderwerpen.

Citaat:
verliefdheid overvalt je toch, en dat is niet altijd rationeel...?
Gevoelens komen er op basis van cognities.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 december 2008 om 16:19.
Oud 16 december 2008, 16:24   #445
Steben

Standaard

Citaat:
Maar als blijkt dat hij extreem is in vb het hebben van veel status of geld en daardoor ook extreem veel interesse opwekt bij het andere geslacht, zal ik toch voorzichtiger zijn en wat meer nadenken/voorzorgen nemen denk ik.
???
leve de manmanman club
Oud 16 december 2008, 16:26   #446
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien heb ik minder vertrouwen in mijn medemens dan jou. Of ben jij een stuk aantrekkelijker dan mij/heb je meer vertrouwen in jezelf.
Voor mij is dat een nuchtere analyse van dingen die mogelijk kunnen gebeuren (maar niet wenselijk zijn).
Ik weet niet of dat zo is. Ik heb veel vertrouwen in mijn medemens dat geef ik wel toe, maar ik denk niet dat ik aantrekkelijker ben dan jou of meer vertrouwen heb in mezelf dan jou. Ik analyseer eigenlijk niet nuchter als het op dat vlak aankomt. Mannen en vrouwen lopen naar een ander da's waar. Mijn nuchtere analyse is gewoon dat mannen en vrouwen in een relatie verliefd worden op andere, nog eens het hangt af van de sterkte van de relatie of dit overwonnen wordt of niet Mensen blijven mensen.

Citaat:
Perfect hetzelfde geldt voor mij.
Ik niet, dat kan mij niet schelen. Eigenlijk zou ik het juist fijn vinden als een man ook de interesse krijgt van andere vrouwen... Hier zou ik gewoon zeggen: durven en niet te veel nadenken

Citaat:
Hopelijk. En ik hoop ook dat je niet dacht dat ik hierboven een opsomming gaf van de eerste gespreksonderwerpen.
Dat was ook zo niet

Citaat:
Gevoelens komen er op basis van cognities.
Ja maar onbewust, en ik denk niet dat mensen moeten gaan analyseren op wie ze verliefd worden en op wie niet, ieder zal daar wel een invulling aan geven, maar gevoelens hoeven niet beredeneerd te zijn integendeel, hoe spontaner hoe wonderbaarlijker
Oud 16 december 2008, 16:26   #447
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

foutje

Laatst gewijzigd door Nelle : 16 december 2008 om 16:27.
Nelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 16:36   #448
Steben

Standaard

Wacht maar tot je kinderen krijgt.
Als je dan een echt liefhebbende man hebt, zullen verliefdheden verworden tot lichte kak. Als je pech hebt, zijn kinderen een reden tot weglopen.
Pech is hier te lezen als: niet ingezien dat pech ging komen.
leve de manmanman club
Oud 16 december 2008, 16:40   #449
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Wacht maar tot je kinderen krijgt.
Als je dan een echt liefhebbende man hebt, zullen verliefdheden verworden tot lichte kak. Als je pech hebt, zijn kinderen een reden tot weglopen.
Pech is hier te lezen als: niet ingezien dat pech ging komen.
't jah, ik ben 25 jaar, ik moet nog zoveel meemaken
Oud 16 december 2008, 16:40   #450
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de paddo's gezeten?
Of hoe meen je te kunnen beoordelen dat wat ik aantrekkelijk vind iets is waar 75% van de mannen buiten valt (of waarom reageer je zo hysterisch )?

En iemand aantrekkelijk vinden is nou toch wel net het meest persoonlijke is wat er is ...

Ik ben wel eens benieuwd naar hoeveel relaties (dus liefdesrelatie) jij bent aangegaan met een vrouw die je totaal niet aantrekkelijk vond. Moet plezant zijn geweest voor jullie beiden zeg.
Ik denk (en hoop) dat we elkaar verkeerd verstaan.
Uit wat jij schrijft meen ik eenvoudigweg op te maken dat jij onaantrekkelijke mannen IN HET ALGEMEEN verkiest te negeren.

Dus een vent die je niet helemaal aanstaat maar die op een concert of optreden een praatje met je wil maken, om wat voor reden dan ook, zou jij straal negeren en in het beste geval neerbliksemen met je ogen ?

Pas op, ik heb genoeg zo'n popjes gekend vroeger die hun aandacht uitsluitend en alleen reserveerden voor 'hun soort volk'.
Als je geen geföhnde en gezonnebankte bink was zagen die je niet eens staan.

Dat is een air hebben en dat bedoel ik dus. En ik lust geen paddo's.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 16:43   #451
Steben

Standaard

Citaat:
I
Pas op, ik heb genoeg zo'n popjes gekend vroeger die hun aandacht uitsluitend en alleen reserveerden voor 'hun soort volk'.
Zie je nu hoe belangrijk die foto's zijn?
Nu gaan we nooit weten of onze forumvrouwen popjes zijn of niet.
leve de manmanman club
Oud 16 december 2008, 16:59   #452
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Uit wat jij schrijft meen ik eenvoudigweg op te maken dat jij onaantrekkelijke mannen IN HET ALGEMEEN verkiest te negeren.

Dus een vent die je niet helemaal aanstaat maar die op een concert of optreden een praatje met je wil maken, om wat voor reden dan ook, zou jij straal negeren en in het beste geval neerbliksemen met je ogen ?

Ik denk niet dat je dat zo moet bekijken hoor, wie voor Groentje onaantrekkelijk is kan voor mij een kanjer zijn... er zijn mannen die mij totaal niets doen maar de vriendin/vrouw vindt dan zijn ogen, glimlach of kont onweerstaanbaar.

Maar wat heeft al dan niet een praatje maken met iemand te maken met die persoon aantrekkelijk vinden? Het is toch niet omdat je iemand 'toelaat' een gesprek aan te knopen dat je open staat voor meer? Of denken de meeste mannen van wel? Dan moet ik dringend wat afstandelijker worden
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 17:08   #453
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De stijl is ook belangrijk. Iemand met een net truitje, een hemd eronder en een deftige broek of met een kostuum zal veel meer mijn interesse wekken dan een goser met een t-shirt en een (versleten) jeansbroek. In dat eerste zie ik ook een interesse voor uiterlijk en persoonlijke verzorging en je voorkomen belangrijk vinden, dat is dan alvast al iets wat ik met hem deel.
Voor een "Groentje" had ik toch meer zoiets verwacht :

Laatst gewijzigd door DenDane : 16 december 2008 om 17:08.
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 17:12   #454
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Maar wat heeft al dan niet een praatje maken met iemand te maken met die persoon aantrekkelijk vinden? Het is toch niet omdat je iemand 'toelaat' een gesprek aan te knopen dat je open staat voor meer? Of denken de meeste mannen van wel? Dan moet ik dringend wat afstandelijker worden
Het gaat simpelweg over de interpretatie van dit stukje tekst van Groentje, waarover ik, als hysterische vent, mijn twijfels heb :

Citaat:
Hij moet aantrekkelijk zijn dus, in mijn ogen. Is hij dat niet, dan is er geen interesse om een gesprek op te starten, laat staan gaande te houden of het te laten komen tot gegevensuitwisseling met het oog op verdere afspraakjes.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 17:13   #455
Groentje-18

Standaard

Citaat:

ROFL!
Zo ben ik dus niet, neen.
En je mag natuurlijk niet stereotiperen en weet nooit wat voor een intellect er schuil gaat achter een gebruinde en geföhnde bink, maar ik denk dat als ik zo iemand zie afkomen al begin te vrezen...
Oud 16 december 2008, 17:15   #456
Steben

Standaard

Citaat:
ROFL!
Zo ben ik dus niet, neen.
En je mag natuurlijk niet stereotiperen en weet nooit wat voor een intellect er schuil gaat achter een gebruinde en geföhnde bink, maar ik denk dat als ik zo iemand zie afkomen al begin te vrezen...
aha, schrik jaag ik u dus al niet aan!
leve de manmanman club
Oud 16 december 2008, 17:16   #457
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik denk niet dat je dat zo moet bekijken hoor, wie voor Groentje onaantrekkelijk is kan voor mij een kanjer zijn... er zijn mannen die mij totaal niets doen maar de vriendin/vrouw vindt dan zijn ogen, glimlach of kont onweerstaanbaar.

Ik heb (mezelf) dan weer geleerd dat het beter is afstandelijker te blijven met de stereotiep "mooie vrouwen". Een meisje dat van kleinsafaan hoorde herhalen hoe mooi etc ze wel is lijkt mij een recept voor probleempjes, ook (vooral??) in de gewone omgang.

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 december 2008 om 17:17.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 17:25   #458
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan de paddo's gezeten?

Mischien is hij masochist, en heeft hij enkel (sexuele en andere) relaties met vrouwen of andere wezens die hij afschuwelijk vind, zowel lichamelijk als geestelijk ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 17:30   #459
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Voor een "Groentje" had ik toch meer zoiets verwacht :

Groentje houd van mannen met maatpak. Geen 21 ste eeuwse hippie-achtige druggebruikers, antifa's en/of bohémien stand up comedians
Oud 16 december 2008, 17:33   #460
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik heb (mezelf) dan weer geleerd dat het beter is afstandelijker te blijven met de stereotiep "mooie vrouwen". Een meisje dat van kleinsafaan hoorde herhalen hoe mooi etc ze wel is lijkt mij een recept voor probleempjes, ook (vooral??) in de gewone omgang.
Ga je liever met lelijke wijven om ? Om je te kunnen inbeelden dat jijzelf knap bent, of omdat soort soort zoekt ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be