Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2009, 10:00   #441
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Als je geloof aanzet tot discriminatie van je medemens dan moet er toch een belletje gaan rinkelen dat er ofwel iets fout zit met de interpretatie van je geloof ofwel is er iets goed mis met je geloof zelf.

Ook de wetgever mag wel eens wakker schieten en starten met de afbouw van religieuze privileges. Religie moet getoetst worden aan dezelfde criteria zoals deze van toepassing zijn op andere levensbeschouwingen.
Ik vrees dat je uiterst veel geduld zult moeten opbrengen om te wachten op een politicus (m/v) die hieraan zijn vingers wil branden...
Oud 1 juli 2009, 10:57   #442
Sean
Burgemeester

Standaard Privileges

Alice en Esperanza, ik besef ten volle dat men deze privileges nooit zal durven aanpakken en maak me in die zin dan ook geen illusies. Langs de andere vraag ik me wel af wat de politici gaan doen, wanneer ik als atheïst ook privileges ga eisen. Uiteraard geen privileges om te discrimineren maar bevoordeeld wel op het vlak van euthanasie, abortus, feestdagen,vrijheid van mening, enz…..
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 12:00   #443
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sean, we zijn een pluralistische samenleving, indien iedereen dit respecteert zijn er geen problemen en wie politici moet aanpakken is eenvoudig, degene die stemt...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 12:25   #444
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sean, we zijn een pluralistische samenleving, indien iedereen dit respecteert zijn er geen problemen en wie politici moet aanpakken is eenvoudig, degene die stemt...
Als je opkomt, stem ik voor jou.
Oud 1 juli 2009, 12:27   #445
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Alice en Esperanza, ik besef ten volle dat men deze privileges nooit zal durven aanpakken en maak me in die zin dan ook geen illusies. Langs de andere vraag ik me wel af wat de politici gaan doen, wanneer ik als atheïst ook privileges ga eisen. Uiteraard geen privileges om te discrimineren maar bevoordeeld wel op het vlak van euthanasie, abortus, feestdagen,vrijheid van mening, enz…..
Ik vind dat niet bevoordelen hoor. Dat is gelijkheid. Atheïsten bevoordelen is bijvoorbeeld niet Kerken subsidiëren, maar wel humanistische praatbarakken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 13:06   #446
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Als je opkomt, stem ik voor jou.
Amai, wat een compliment, merci he?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 11:41   #447
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Ik erger me aan de sheeple die het moslimstandpunt van het VB als racistisch blijven bestempelen.
(Uw uitspraak geeft mij het gevoel dat u nog maar pas de klok en de klepel aan het ontdekken bent.)
Er is nog altijd geen enkele andere partij die zich daar achter durft te scharen.

PS: ben zelf niet gelukkig met de stijl die het VB hanteert, en ook niet met de harde opstelling tegen vreemdelingen in het algemeen, maar jammer genoeg is er geen alternatief voor die partij. (Qua moslimstandpunt toch niet)

In Wallonië is er in het geheel geen alternatief.
Ik werk al jaren in Luik en weet zeker dat een partij met een uitgesproken anti-moslimstandpunt daar (veel?) stemmen zou halen, maar om één of andere reden durft niemand er daar aan te beginnen... Schrik om voor racisten versleten te worden waarschijnlijk.

Neem gerust van mij aan dat ik de klok en de klepel mbt de islam in europa al heel lang weet hangen.
Nog voor dat het mainstream werd in de media om de problemen te ontkennen.
Nog voor men nog maar ooit één zogenaamde zwarte zondag had meegemaakt.

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 12:52   #448
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
Neem gerust van mij aan dat ik de klok en de klepel mbt de islam in europa al heel lang weet hangen.
Nog voor dat het mainstream werd in de media om de problemen te ontkennen.
Ze hebben nooit iets anders gedaan.
Jammer dat het VB zijn plannen om een krant uit te geven niet heeft doorgezet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
Nog voor men nog maar ooit één zogenaamde zwarte zondag had meegemaakt.
Dat was inderdaad op tijd.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be