Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2009, 21:13   #441
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Back On Topic:

Eerste maatregel: Haal de miljarden van de vakbonden om de staatskas, vooral het stukje Zilverfonds, te spijzen.

Tweede maatregel: de vakbonden ontbinden.

Laatst gewijzigd door Antoon : 26 augustus 2009 om 21:13.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 21:17   #442
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
En wie zorgt dan voor de verbetering van de omstandigheden voor de arbeiders?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 21:21   #443
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Verbetering? Dat was nodig begin vorige eeuw. De dag van vandaag zijn de vakbonden eerder een obstakel, ze liggen dikwijls aan de basis van de vernietiging van bedrijven. En dat is dan weer slecht voor de arbeiders, toch?
Oud 26 augustus 2009, 21:26   #444
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Verbetering? Dat was nodig begin vorige eeuw. De dag van vandaag zijn de vakbonden eerder een obstakel, ze liggen dikwijls aan de basis van de vernietiging van bedrijven. En dat is dan weer slecht voor de arbeiders, toch?
Ik heb geen probleem met het ontbinden van de huidige vakbonden die idd te zeer verrot zijn om hun kerntaak (verdedigen van de werknemer) naar behoren uit te voeren.

Vakbonden an sich moeten natuurlijk kunnen blijven bestaan.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 21:28   #445
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Bedrijven

Citaat:
Heel wat bedrijven gaan ten onder door een slecht bestuur: managers die het bedrijf leegzuigen, o.a. door de schandalige bonussen, zelfs in volle crisis!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 21:29   #446
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Vind dat niet echt een sterk voorbeeld. In de politiek kan je bezwaarlijk van een vrije markt spreken.

EQ is belangrijk, maar intelligentie evenzeer. Wiskunde is in het hoger middelbaar onderwijs al van een niveau dat jan met de pet niet degelijk begrijpt en je kan iets wel van buiten leren en afdreunen voor een klas, maar als je het niet echt begrijpt kan je het onmogelijk goed uitleggen. Differentiaalvergelijkingen anyone?

De invloed van taalleraars die de taal zelf amper beheersen is ook nefast. Het niveau van lessen Frans en zeker Duits dat ik kreeg is achteraf bekeken veelal lachwekkend laag geweest.

Op universitair niveau spelen die problemen veel minder, maar daar is er volgens mij wél een groot gebrek aan EQ en begeestering bij veel docenten.

Het lijkt me ook evident dat iets zwaar fout loopt bij de overgang van middelbaar naar universitair onderwijs. De enorm hoge percentages van mislukkingen in 1e kandidatuur vind ik onaanvaardbaar.

Ik kan begrijpen dat die overgang extra mislukkingen meebrengt ivgm een overgang binnen het middelbaar maar een aantal eenvoudige (én quasi kosteloze) maatregelen zouden dit aantal m.i. sterk doen dalen. Enkele suggesties:

1: algemeen toelatingsexamen voor alle universitaire richtingen. Inrichting van voorbereidende jaren.

2: algemeen opnemen van absenteïsme binnen de les, elke les.

- Indien de student faalt in de examens én bovengemiddeld ongewettigd afwezig was wordt de volledige kost van het studiejaar aangerekend aan de student ipv het inschrijvingsgeld (dat maar een fractie van de werkelijke kosten dekt).

- de ouders wordt maandelijks een absenteïsme rapport van hun zoon/dochter toegestuurd.

Ik schat zelf dat 70% van de mensen die ik heb zien mislukken op universitair niveau, mislukten omdat ze hun tijd verdeden met alles en nog wat, uitgezonderd studeren. Ik heb zelf zo ook een jaar verspeeld.

- proffen worden ook geëvalueerd op het absenteïsme binnen hun lessen.
Ik heb zelf misschien nog geen 50 % van de lessen gevolgd tijdens mijn hele universitaire carriere, met als hoogtepunt mijn eerste masterjaar waarin ik 12 van de 14 vakken in zelfstudie heb gehaald omdat een studentenproject (gesponsord door de unief) interessanter was.

Ik ben op exact 5 jaar afgestudeerd met grote onderscheiding. Dus lessen volgen als maatstaf pakken is ook onzin he Met een goede cursus en literatuur + inzet kom je er zeker en vast ook.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 21:31   #447
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Heel wat bedrijven gaan ten onder door een slecht bestuur: managers die het bedrijf leegzuigen, o.a. door de schandalige bonussen, zelfs in volle crisis!
Correct. Maar het gaat niet over die.

Veel andere bedrijven, met een goed bestuur en hardwerkende managers die er alles voor over hebben om het bedrijf en zoveel mogelijk arbeidsplaatsen te redden gaan tenonder door de schandalige 'njet'-houding van vakbonden met veelal onredelijke eisen, zelfs in volle crisis.
Oud 26 augustus 2009, 21:37   #448
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard "carrière

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb zelf misschien nog geen 50 % van de lessen gevolgd tijdens mijn hele universitaire carriere, met als hoogtepunt mijn eerste masterjaar waarin ik 12 van de 14 vakken in zelfstudie heb gehaald omdat een studentenproject (gesponsord door de unief) interessanter was.

Ik ben op exact 5 jaar afgestudeerd met grote onderscheiding. Dus lessen volgen als maatstaf pakken is ook onzin he Met een goede cursus en literatuur + inzet kom je er zeker en vast ook.
de meeste dikkenekken wonen in A'pen maar nu zit er hier al een op het internet ook...
Oud 26 augustus 2009, 21:41   #449
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Definities

Citaat:
Correct. Maar het gaat niet over die.

Veel andere bedrijven, met een goed bestuur en hardwerkende managers die er alles voor over hebben om het bedrijf en zoveel mogelijk arbeidsplaatsen te redden gaan tenonder door de schandalige 'njet'-houding van vakbonden met veelal onredelijke eisen, zelfs in volle crisis.
Laat ons beginnen met een paar definities:
"Goed bestuur" ?
"Hardwerkend" of het nu managers zijn of arbeiders
"Onredelijke" eisen of het nu v.d. wergevers komt of v.d. werknemers
Oud 26 augustus 2009, 21:43   #450
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
de meeste dikkenekken wonen in A'pen maar nu zit er hier al een op het internet ook...
Ik ga u nog erger zeggen, ik ben er van overtuigd dat er nog genoeg anderen op dit forum zitten die ook best wel broskampioen waren en ook hun studie hebben gehaald.

Ge kunt uw tijd beter besteden dan in een les zitten, namelijk door de stof te lezen, oefenen en toe te passen, en dat is wat ik deed.

Ik heb geen nood aan colleges. Nooit gehad. Als er een goed boek + dictaat bij het vak hoorde, met oefeningenbundel bvb, was dat voldoende voor mij.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 21:55   #451
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De arbeiders zelf. Doen ze nu ook. Eén van de problemen van het belgisch modeloverleg is trouwens, dat de vakbonden de arbeiders moeten achternalopen (ipv dat de arbeiders de vakbonden volgen).
Misschien verdedigen de vakbonden momenteel meer de werklozen dan de arbeiders.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 22:04   #452
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik heb geen probleem met het ontbinden van de huidige vakbonden die idd te zeer verrot zijn om hun kerntaak (verdedigen van de werknemer) naar behoren uit te voeren.

Vakbonden an sich moeten natuurlijk kunnen blijven bestaan.
Vroeger bestonden de gilden ook. Maar wat hun taak moet zijn, daar kan wel over gediscusieerd worden.
Moet het een instrument zijn, dat alle lonen zoveel mogelijk tracht te egaliseren, met alle mogelijke middelen (wat nog altijd het idee is van de vakbondstop). Of moet het een instrument zijn, dat er voor elke gilde, zoveel mogelijk tracht uit te halen (idee van het vakbondslid).
Komt daarbij natuurlijk hun taak om te zorgen voor een "goede, rechtvaardige" werksfeer (maar zou dit ook niet ingevuld worden, in een vakbondsloze maatschappij ?).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 22:19   #453
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wel, u zou geen probleem hebben gehad. U bent immers geslaagd in uw studies.

Ik vind het wel verantwoord mensen die en meer dan gemiddeld afwezig zijn én mislukken te doen opdraaien voor het weggegooide geld dat de samenleving in hun opleiding heeft gestoken.
Oud 27 augustus 2009, 13:16   #454
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Wie kan daar nu iets op tegen hebben ?
Ik!
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 17:57   #455
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
², veel te weinig fondsen voor het onderwijs, belachelijk veel fondsen voor onbelangrijke zaken in onze maatschappij.
Misschien omdat de personeelskosten de pan uitswingen.

Als een fabriek zijn arbeiders moest betalen zoals de onderwijzers en de arbeiders presteerden maar evenveel uren als het onderwijzend personeel, dan was de tewerkstelling in België momenteel 0
Oud 27 augustus 2009, 18:03   #456
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat moeten de arbeiders zelf doen hoor.
Alleen in de overheidsbedrijven hebben de vakbonden veel "goed" gedaan voor hun leden.

De arbeiders betalen het gelag.
Oud 27 augustus 2009, 18:05   #457
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En de vakbonden zitten mee aan de ruif.
Oud 27 augustus 2009, 18:08   #458
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Back On Topic:

Eerste maatregel: Haal de miljarden van de vakbonden om de staatskas, vooral het stukje Zilverfonds, te spijzen.

Ik kan de rest al raden:

Derde maatregel: de pensioenen afschaffen. (heck wie gaat er protesteren met een verbod op vakbonden)

Vierde maategel: de 60 urenweek wordt terug ingevoerd zonder loonopslag omwille van de 'crisis'. (heck wie gaat er protesteren met een verbod op vakbonden)

Vijfde maatregel: de belasting worden voor iedereen hetzelfde ongeacht kapitaal en onroerend goed. (heck wie gaat er protesteren met een verbod op vakbonden)

Zesde maatregel: betalend stemrecht wordt terug ingevoerd. (heck we kunnen toch niet toelaten dat arme domme mensen het beleid bepalen of eisen gaan stellen)

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 18:45   #459
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Vooral niet overdrijven.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 19:21   #460
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Vroeger bestonden de gilden ook. Maar wat hun taak moet zijn, daar kan wel over gediscusieerd worden.
Moet het een instrument zijn, dat alle lonen zoveel mogelijk tracht te egaliseren, met alle mogelijke middelen (wat nog altijd het idee is van de vakbondstop). Of moet het een instrument zijn, dat er voor elke gilde, zoveel mogelijk tracht uit te halen (idee van het vakbondslid).
Komt daarbij natuurlijk hun taak om te zorgen voor een "goede, rechtvaardige" werksfeer (maar zou dit ook niet ingevuld worden, in een vakbondsloze maatschappij ?).
Hoe dan ook lijkt me essentieel te zijn dat de vakbond in de eerste plaats de belangen van werknemers nastreeft.

Dit is incompatibel met de belangen van de uitkeringstrekkers en tot op zekere hoogte ook met die van het overheidspersoneel.

Daarenboven zie ik hoegenaamd niet in waarom een vakbond bvb een zitje in de nationale bank van belgië moet hebben, waarom overheidspersoneel sowieso gratis aangesloten wordt bij een vakbond, waarom vakbonden verdienen aan werkloosheidsuitkeringen en waarom ze geen rechtspersoonlijkheid hebben.

En dan hebben we het nog niet gehad over hun vele politieke standpunten en politieke beinvloeding die niks met werk te maken hebben, of hun wettelijk beschermd monopolie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be