![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Elders waren geen problemen, of werden de problemen uitgepraat en is er geen verbod. Citaat:
Citaat:
Als de directeurs achter het verbod staan, waarom hadden ze dat verbod dan niet al lang ingevoerd? Citaat:
Scholen horen tot op zekere hoogte voor te bereiden op de samenleving. Hoe doe je dat? Met een verbod? Sterke voorbereiding! Als je geen hoofddoek kan opleggen, kan je ze ook niet verbieden! Het verbod kwam er na het advies en voor de uitspraak. Het advies stelde dat niet de school maar de overkoepelende instantie het verbod moet uitvaardigen. De uitspraak was, dat de klacht te laat werd ingediend. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben het voor een groot stuk eens met de mening van Kardinaal Danneels. Maar ik vind dat je nergens een hoofddoek moet verbieden. Ook niet wanneer deze wordt opgelegd. Je kan de ene onvrijheid toch niet oplossen met een andere onvrijheid. Waarom zou ik de Kardinaal (willen) beledigen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem ligt buiten de scholen, moslims moeten zelf die discussie aangaan onderling,wat sociale druk en vrijheid betreft, en het gedrag van jonge moslims tegenover wie geen hoofddoek draagt, de school is niet overal varantwoordelijk voor en al zeker niet voor religieuze druk die opgelegd wordt. het advies van de raad van state wordt meestal gevolgd, vandaar dat de raad ene beslissing nam en niet heeft afgewacht, blij dat u wel ziet dat dit na het advies kwam en niet ervoor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zijn het dus eens dat het verbod er kwam na het advies en voor de uitspraak met enkel de 2 athenea in gedachten. De raad dacht niet aan het belang van de instellingen van het GO in het algemeen. Correct? Je vroeg me waarom ik het moeilijk heb met dit verbod, ik legde je dit uit. (bericht #441) Begrijp je dit al een beetje? Want daarop reageer je niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen, ik vind dat pesten op school wel moet aangepakt worden. Maar een verbod zal niet helpen. In dit geval moet je wel degelijk de pestkoppen aanpakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
|
![]() Citaat:
Het algemene verbod kwam er nadat een mediageile advocate een aantal leerlingen had ingefluisterd dat er een juridisch achterpoortje bestond om het verbod aan te vechten. Na het advies (wat in zowat alle gevallen bindend is, met uitzondering van bepaalde modaliteiten) had het GO er genoeg van en heeft dan op het juiste niveau een verbod ingesteld. In de praktijk vullen lokale schoolbesturen dat verbod zelf in (wat jij bestempelt als hypocriet en ik als pragmatisch ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
|
![]() Citaat:
Jij schrijft: Er is niets pluralistisch aan sociale druk, omgaan met sociale druk, weerbaarheid, dialogeren, argumenteren, vind ik wel een goede voorbereiding op de samenleving. Scholen horen tot op zekere hoogte voor te bereiden op de samenleving. Hoe doe je dat? Met een verbod? Sterke voorbereiding! Als je geen hoofddoek kan opleggen, kan je ze ook niet verbieden! Ik schrijf: pestgedrag komt ook voor in de samenleving. In jouw visie helpt verbieden dan ook niet en moeten de gepeste leerlingen maar weerbaarder worden. Ik zal er nog eentje bijdoen om je wat te stangen: racisme komt ook voor in de samenleving. Allochtone leerlingen moeten daar maar mee leren omgaan. Maar zeker geen racistische uitspraken verbieden, want dan bereid je die leerlingen niet voor op de samenleving. Of nog eentje, meer in de richting van het verbod op religieuze en politieke symbolen: in Antwerpen stemt een kwart van de kiezers op het VB. T-shirts met de slogan 'Eigen volk eerst' en dergelijke: toelaten dan! Ze moeten het maar leren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan niet weten waarom er in twee derde geen verbod was, misschien waren de problemen niet groot genoeg, misschien waren er geen problemen of dachten ze via een verbod de problemen niet aan te kunnen pakken juist omdat het geen algemene regel was, ik weet het evenmin als u. Ik begrijp uw mening maar ben het er niet mee eens, hoe ik ernaar kijk is mogelijk gebaseerd op andere ervaringen, ik ondervond zelf agressie vanwege "onzedelijke kledij en dus aanleiding gevend" zag hoe dit bij collega's gebeurde, en hoorde klachten van bewoners,en hoe jongeren te horen kregen dat een goede moslima een hoofddoek draagt, dat is dwang! Er werd ook toegelicht dat mocht je problemen krijgen op school je door hen "verder geholpen" werd.Dit niet laten gebeuren op school vind ik belangrijker dan zeggen dat de school hen maar moet leren hiermee om te gaan, religieuze druk is van een totaal ander kaliber dan een sigaretje roken... Laatst gewijzigd door alice : 30 september 2009 om 22:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Gelukkigl, zijn er ook nog 'Christenen' die nog iets hebben overgehouden van 'Godfried Van Bouillon', The King Richard ('Lionsheart'), en zovele anderen. Welke de 'Moren' en de 'Saracenen' enz. de terugweg naar hun havenland hebben getoond. 'Europa' heeft sinds +/- 65 jaar de ambitie een uitgestrekt Land van vrede en democratie te worden. = 'Moslimmannekens', denkt U nu echt dat de 'Westerlingen' het U zullen permitteren dit hier te verpesten? En voor mijn part doede me uw 'Voddemafamekes' waddagewilt. Want dat is eigenlijk een kwestie dat binnen jullie gemeenschap zou moeten uitgepraat worden en niet op de marktplaats ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus ook diegenen die hoofddoeken opdringen door o.a. bedreigingen. Maar hoe? Want die pestkoppen zitten niet altijd op school.
![]() |
#452 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ter zelfde titel dan die 'caleçon-broeken', afgewerkt met een dekkende rok of kleed? = Anti agressie broeken!!! Dat is me dunkt ook zo iets dat de 'Moslima' hebben aangevoerd en dat momenteel 80% van de 'blanke' vrouwen hebben overgenomen. Het enige dat aan deze 'outfit' ontbreekt is wel: ''THE HEADSCARF''. ![]() Laatst gewijzigd door bruggeman : 30 september 2009 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#455 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
Europees Commissaris
|
![]() Ook mannen. Waarom zouden mannen geen hoofddoek mogen dragen?
![]() |
#458 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Parlementslid
|
![]() Wat is één ware gelovige' : 'believe' or 'not believe' , that's the real question.:
en da van die 'vonke' da zien'k zo direct nie zitte, zelle- ![]() Laatst gewijzigd door bruggeman : 1 oktober 2009 om 09:12. |
![]() |
![]() |