Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2012, 23:25   #441
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik hou mijn hart vast, waar je die info hebt vergaard.
Er zijn wel degelijk gedocumenteerde gevallen waarin SSers mishandeld en gemarteld werden (zowel door Sowjets als door geallieerden). Maar dat verandert niets aan de gedocumenteerde werkelijkheid van de Nazi-gruwel.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 23:27   #442
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Onvoorstelbaar eigenlijk, hoe er nog steeds lui zijn die er plezier in vinden om idyllische verhaaltjes over het nazisme op te hangen.
Dat zal altijd wel zo blijven. Net zoals er nog altijd mensen zijn die het Communisme verheerlijken.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 23:27   #443
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Beste,
Indien men me youtube filmpjes van "onbekend iemand met een theorie" en sites van US think thanks presenteert zucht ik en probeer in te schatten wat 't waard is. Eventueel zoek ik de achtergrond op of doe ik een whois op die site (meestal geeft dat weinig of niets) maar iets geloven omdat 't op een privésite waarvan ik de ernst niet kan inschatten staat doe ik niet. Ik discuteer er dan ook niet verder over. Conspirationisten op overschot op internet, lobbysites ook.

Dit was waarover ik het had en voldoende links had geplaatst, en je quote het zelfs verkeerd. Kasumi kan het wel vinden waarom jij niet?

Dit is een officiele doctrine van de Israelis, die op officiele bronnen aangegeven staat, staat op uwe favourite bron Wikipedia en al, en jij DENKT IETS AF TE WETEN VAN DE MATERIE???? Je weet er dus helemaal niks van.

HIER gaat het om:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Wat denk je van deze bron:

Wikipedia: A Clean Break: A New Strategy for Securing the Realm

Perle, mmh, sounds familiar?

Dus FILOSOOF,
Doe dan een kleine moeite en bestudeer het zelf verder met je eigen bronnen naar believen. Mij moet je niet geloven, maar wees wel consequent.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 23:46   #444
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik klaag uit principe nooit bij de moderatie. Dat neemt niet weg dat bv. Kasumi een onversneden antisemiet is.
Weet u, het vraagt enorm veel moed om onrecht, manipulatie en een perfiede politieke agenda aan te tonen.

Bij zionisme ligt dat bijzonder moeilijk, dat is een mijnenveld. Ik denk dat iemand met uw intelligentievermogen dat ergens ook zou kunnen begrijpen. Denkt u nu echt niet dat 'antisemitisme'' ook niet als drukkingsmiddel wordt gebruikt om kritiek te elimineren. En dat mensen als u en Di Supo daarbij dan nog helpen om kritiek te elimineren...

Vraag het maar eens aan een De Gucht, aan de ambassadeur van de VS in Belgie, aan Thilo Sarrazin, aan Mearsheimer en Walt, aan Tony Judd enz .... die schieten me direct te binnen.

Laatst gewijzigd door straddle : 7 januari 2012 om 23:49.
Oud 8 januari 2012, 00:14   #445
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Beste,
Indien men me youtube filmpjes van "onbekend iemand met een theorie" en sites van US think thanks presenteert zucht ik en probeer in te schatten wat 't waard is. Eventueel zoek ik de achtergrond op of doe ik een whois op die site (meestal geeft dat weinig of niets) maar iets geloven omdat 't op een privésite waarvan ik de ernst niet kan inschatten staat doe ik niet. Ik discuteer er dan ook niet verder over. Conspirationisten op overschot op internet, lobbysites ook.

Dit staat specifiek in de CLEAN BREAK doctrine: (bedoeld wordt een ''Clean Break'' met de Oslo akkoorden, maw een Dirty War, waarbij de Arabische wereld gedestabiliseerd dient te worden).

Citaat:
The introduction specifically proposes three new policies:

1. Rather than pursuing a "comprehensive peace" with the entire Arab world, Israel should work jointly with Jordan and Turkey to "contain, destabilize, and roll-back" those entities that are threats to all three.

2. Changing the nature of relations with the Palestinians, specifically reserving the right of "hot pursuit" anywhere within Palestinian territory as well as attempting to promote alternatives to Arafat's leadership.

3. Changing relations with the United States stressing self reliance and strategic cooperation.

"This can only be done if Israel takes serious steps to terminate aid, which prevents economic reform."[1]

Citaat:
John Mearsheimer wrote in March 2006 in the London Review of Books that the 'Clean Break' paper

"called for Israel to take steps to reorder the entire Middle East. Netanyahu did not follow their advice, but Feith, Perle and Wurmser were soon urging the Bush administration to pursue those same goals. The Ha’aretz columnist Akiva Eldar warned that Feith and Perle 'are walking a fine line between their loyalty to American governments ... and Israeli interests'."[9]

Staat er dus allemaal: destabiliseren van de Arabische wereld, hot pursuit van de Palestijnen, belangenvermenging Israel /VS (dat ziet zelfs een 10 jarige) vermits Perle en Feith nadien ook voor Bush zijn gaan werken en de fameuze PNAC doctrine zijn gaan schrijven .... hallo???

http://en.wikipedia.org/wiki/A_Clean...ring_the_Realm
Oud 8 januari 2012, 00:18   #446
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat denk je van deze bron:

Wikipedia: A Clean Break: A New Strategy for Securing the Realm
Interessant idd (en zakelijker dan de conspirationisten!) maar het lijkt erg op een 'the tail wagging the dog'-historie, zo men weet dat die oorlog de VS (en ons!) triljoenen $$ kostte (en nog kost)

Dat argument "Saddam afzetten om Syrië af te remmen (to contain) " lijkt me meer tot de vrome (Israelische) wensen te behoren.

Ik blijf meer dan ooit bij mijn opinie dat -zeker voor een zo dure oorlog- de motieven economisch zijn, ook en zeker voor de US en dan is OLIE het steeds weerkerende sleutelwoord:
-een complete herziening van de geschatte oliereserves in het M.O.
-Saddam die de $ wou verlaten.

Ik zou denken aan een samenvallen van belangen van
  • Amerikaanse geopolitiek, de lobbies van
  • Israel,
  • Amerikaanse oliefirmas
  • Saudi-Arabië, (na de inval in Koeweit**, waarmee Saddam 's leger wel héél dicht bij hen kwam)
Of Israel daar het zwaarste doorwoog zou me zéér verwonderen.
Maar een antisemietische conspirationist zou dat uiteraard de evidentie zelve vinden.
Citaat:
Perle, mmh, sounds familiar?
Citaat:
He was Chairman of the Board in 2001 under the Bush Administration but eventually resigned in 2003 due to conflict of interests.
http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Perle
One wonders...: een functie op dat niveau die maar twee jaar duurde (de voorbereiding en planning duurden véél langer, kijk maar naar de datum van de inval in Koeweit die de US een vrijbrief gaf **) en eindigde toen de US Irak binnenviel. Schaamlap tov de Israelische lobby?

**http://chss.montclair.edu/english/furr/glaspie.html
Interessant, die Glaspie historie, hé? Eerst Iran, dan Koeweit, dan Irak. (en daarmee een basis in S-A!)

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 januari 2012 om 00:40.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 00:24   #447
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Interessant idd (en zakelijker dan de conspirationisten!) maar het lijkt erg op een 'the tail wagging the dog'-historie, zo men weet dat die oorlog de VS (en ons!) triljoenen $$ kostte (en nog kost)

Dat argument "Saddam afzetten om Syrië af te remmen (to contain) " lijkt me meer tot de vrome (Israelische) wensen te behoren.

Ik blijf meer dan ooit bij mijn opinie dat -zeker voor een zo dure oorlog- de motieven economisch zijn, ook en zeker voor de US en dan is OLIE het steeds weerkerende sleutelwoord:
-een complete herziening van de geschatte oliereserves in het M.O.
-Saddam die de $ wou verlaten.

Ik zou denken aan een samenvallen van belangen van
  • Amerikaanse geopolitiek, de lobbies van
  • Israel,
  • Amerikaanse oliefirmas
  • Saudi-Arabië, (na de inval in Koeweit, waarmee Saddam 's leger wel héél dicht bij hen kwam)
Of Israel daar het zwaarste doorwoog zou me zéér verwonderen.
Maar een antisemietische conspirationist zou dat uiteraard de evidentie zelve vinden.
One wonders...: een functie op dat niveau die maar twee jaar duurde (de voorbereiding en planning duurden véél langer, kijk maar naar de datum van de inval in Koeweit die de US een vrijbrief gaf **) en eindigde toen de US Irak binnenviel. Schaamlap tov de Israelische lobby?

**http://chss.montclair.edu/english/furr/glaspie.html
Interessant, die Glaspie historie, hé?
Ik heb ook niet gezegd dat het enkel een oorlog voor Israel was. De neocons hadden er ook baat bij.

Qua olie hebben ze er niks aan gewonnen. Anderen zijn uiteindelijk met de contracten gaan lopen.

En Perle werkte ook mee aan PNAC.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 00:32   #448
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Interessant idd (en zakelijker dan de conspirationisten!)
Elke andere bron dan Wiki is conspiracy voor u hé?? Zelfs het Institute for Research en Doc Wasfi.

Geef maar gewoon toe, je wist zelfs van het bestaan van de Clean Break niet eens af, dat is nu ook weeral duidelijk uit je laatste reacties. Wat kom je dan leuteren en meepraten over Israel en Palestina en over antisemitisme etc.

Ongelooflijk dat jij jezelf filosoof noemt. Leugenaar had beter geweest.

.
Oud 8 januari 2012, 00:35   #449
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb ook niet gezegd dat het enkel een oorlog voor Israel was. De neocons hadden er ook baat bij.

Qua olie hebben ze er niks aan gewonnen. Anderen zijn uiteindelijk met de contracten gaan lopen.

En Perle werkte ook mee aan PNAC.
Qua olie hebben ze hun hand op de kraan: de Franse contracten zijn nog weinig waard, Fransen en Chinezen moeten bedelen de dag dat de US de kraan doet toedraaien ginds, zeker nu ze ook Libië controleren. Olie is géén kwestie van oppakken en meenemen maar van prijs controleren via de hand op de kraan en van eventueel een ander een exorbitante prijs te doen betalen of droog te zetten.
Nu nog Iran, Venezuela, Brazilië. (volgorde niet gewaarborgd)

De PNAC, wie van de Bushadministratie zat er niet in?

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 januari 2012 om 00:36.
Oud 8 januari 2012, 00:38   #450
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Elke andere bron dan Wiki is conspiracy voor u hé?? Zelfs het Institute for Research en Doc Wasfi.

Geef maar gewoon toe, je wist zelfs van het bestaan van de Clean Break niet eens af, dat is nu ook weeral duidelijk uit je laatste reacties. Wat kom je dan leuteren en meepraten over Israel en Palestina en over antisemitisme etc.

Ongelooflijk dat jij jezelf filosoof noemt. Leugenaar had beter geweest.

.
Persoonlijk aan 't worden? Niet de eerste keer.
Oud 8 januari 2012, 10:40   #451
-Jo-
Banneling

Standaard

De Wilhelm Gustloff, zowat het bekendste schip dat door Kraft durch Freude ingezet werd om bijna 700000 Duitsers een mooie vakantie te bezorgen in Madeira, Italië of Noorwegen. Tot aan 1939 werden er 43 miljoen (!!) KdF-reizen verkocht, meestal dagvakanties. Dit alles aan prijzen waar arbeiders in de rest van Europa, nog gevangen in het uitbuitende kapitalisme of het onderdrukkende communisme, slechts konden van dromen. Een zevendaagse reis door het Thüringer Wald met overnachting en volpension voor slechts 25 Reichsmark. Niet eens 60 Mark koste een week-cruise naar de Noorse fjorden. Voor 150 Reichsmark (het doorsneeloon van die tijd voor een handarbeider) kon men 12 dagen lang gaan cruisen in Middellandse Zee, in volledige luxe en met wellness-faciliteiten.

Het schip Wilhelm Gustlof werd door een duikboot van de Sovjet-criminelen getorpedeerd toen het volgeladen was met duizenden vluchtelingen, eind januari 1945. Eén van de vele geallieerde oorlogsmisdaden.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 10:49   #452
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht

De Wilhelm Gustloff, zowat het bekendste schip dat door Kraft durch Freude ingezet werd om bijna 700000 Duitsers een mooie vakantie te bezorgen in Madeira, Italië of Noorwegen. Tot aan 1939 werden er 43 miljoen (!!) KdF-reizen verkocht, meestal dagvakanties. Dit alles aan prijzen waar arbeiders in de rest van Europa, nog gevangen in het uitbuitende kapitalisme of het onderdrukkende communisme, slechts konden van dromen. Een zevendaagse reis door het Thüringer Wald met overnachting en volpension voor slechts 25 Reichsmark. Niet eens 60 Mark koste een week-cruise naar de Noorse fjorden. Voor 150 Reichsmark (het doorsneeloon van die tijd voor een handarbeider) kon men 12 dagen lang gaan cruisen in Middellandse Zee, in volledige luxe en met wellness-faciliteiten.

Het schip Wilhelm Gustlof werd door een duikboot van de Sovjet-criminelen getorpedeerd toen het volgeladen was met duizenden vluchtelingen, eind januari 1945. Eén van de vele geallieerde oorlogsmisdaden.
Duizenden jonge Duitsers die opgeofferd werden aan de waanzin van één man...

Jo: "Ja, maar hun ouders konden wel goedkoop op cruise in de Middellandse zee!"

Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 10:53   #453
-Jo-
Banneling

Standaard

Zigeunermuzikant Django Reinhardt, trad meermaals op voor een Duits publiek eind de jaren '30. Hij werd op een bepaald moment uitgenodigd om een concert te spelen voor het Duitse opperbevel in Berlijn. In plaats van op de uitnodiging in te gaan, probeerde hij weg te vluchten...
Oud 8 januari 2012, 10:54   #454
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Ongelooflijk dat jij jezelf filosoof noemt.
living in a fantasy world

Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 januari 2012 om 11:18.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 10:56   #455
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Duizenden jonge Duitsers die opgeofferd werden aan de waanzin van één man...

Jo: "Ja, maar hun ouders konden wel goedkoop op cruise in de Middellandse zee!"

Ter herinnering: topictitel = 'Beelden uit het Derde Rijk'
Topictitel is NIET 'Zaag eens over de o zo foute nazi's, deel 5842'.
Oud 8 januari 2012, 10:57   #456
Another Jack
Banneling

Standaard

Ik vind -Jo- de meest hilarische construct van het moment.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 11:04   #457
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht

About 300 Polish prisoners of war executed by the soldiers of the German 15th motorized infantry regiment in Ciepielów on September 9th, 1939.
Dat incident is zo gekend, en ik zal de eerste zijn om toe te geven dat er wat mis ging. Net zoals er in Irak, Vietnam en de Nederlandse kolonies ook na WO2 nog dingen zijn gebeurt die niet horen te gebeuren. Da's toch wel eigen aan elke oorlog: individuen en lagere officieren de hun boekje te buiten gaan (De oorlog werd hen even te veel?)

Over de communistische kant van het verhaal gaan we het niet hebben zeker? Daar werd op het hoogste niveau beslist om 20.000 Polen af te schieten.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 8 januari 2012 om 11:06.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 11:11   #458
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk niet: miljoenen namen deel aan de slachtingen, verklikten, verdienden eraan en maar weinig kwamen uiteindelijk voor de rechtbank.
Inderdaad. Arthur Harris had eigenlijk ook aan een strop moeten hangen.
Of ben je er nog altijd van overtuigd dat iedereen aan Duitse zijde een klootzak was, terwijl iedere soldaat aan geallieerde zijde een engeltje was?

Laatst gewijzigd door bgf324 : 8 januari 2012 om 11:11.
Oud 8 januari 2012, 11:12   #459
-Jo-
Banneling

Standaard

De grote Racist der racisten, Adolf Hitler, schudt de hand van de linkse Indische vrijheidsstrijder Subhas Chandra Bose.

Met de steun van oa Von Ribbentrop, Wilhelm Keppler, Alexander Werth,... opende Bose een Azad Hind-centrum in Berlijn. In 1937 huwde hij de Oostenrijkse Emily Schenkel.
Oud 8 januari 2012, 11:15   #460
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Filosoof, je moet eens surfen naar Metapedia. Da's pas neonazisme.
Zalig Die site kende ik nog niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be