Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2010, 14:28   #441
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Voor u heeft men het liedje, "de meeste dromen zijn bedrog" geschreven.
eerder voor hertog van Gelre geschreven. BelgiË bestaat uit 3 gewesten, ik denk dat hij dit feit eventjes uit het oog verloren is, of aan wishful thinking deed. Brussel kan zich natuurlijk vrijwillig bij Vlaanderen voegen, maar die kans acht ik persoonlijk eerder zeer gering, om het nog eufimistisch uit te drukken.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 14:31   #442
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Behandeling van de Franstaligen? Ja, we hebben er veel te laks voor geweest.

Als je denkt dat het nu al erg is wacht dan maar totdat de faciliteiten afgeschaft worden door de Vlaamse Nazi's.

Leer uw plaats minderheid, de Vlaamse meerderheid scherpt haar klauwen.
Goed zo, tenminste duidelijk. Als Vlaanderen Brussel wil zullen ze het moeten veroveren, maar zonder eigen leger en met de EU lijkt mij dat eerlijk gezegd niet zo gemakkelijk... (overigens met zo'n houding ben ik er zeker van dat de internationale gemeenschap begrip zal tonen voor de overwegend franstalige gemeenten indien deze zich zouden willen afscheuren van Vlaanderen in zich bij Brussel zouden willen aansluiten)
Oud 23 april 2010, 14:33   #443
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
geldkraan toedraaien, Vl ambtenaren weghalen

fiscaal interessanter maken voor bedrijven om hoofdzetel in VlGewest te hebben

maar Brussel blijft wel liggen waar het ligt.
Brusel kan net hetzelfde doen, en de talloze Vlaamse pendelaars het statuut van grensarbeider geven, wat erop neerkomt dat de inkomsten dan naar Brussel zullen vloeien.
Oud 23 april 2010, 14:37   #444
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Goed zo, tenminste duidelijk. Als Vlaanderen Brussel wil zullen ze het moeten veroveren, maar zonder eigen leger en met de EU lijkt mij dat eerlijk gezegd niet zo gemakkelijk... (overigens met zo'n houding ben ik er zeker van dat de internationale gemeenschap begrip zal tonen voor de overwegend franstalige gemeenten indien deze zich zouden willen afscheuren van Vlaanderen in zich bij Brussel zouden willen aansluiten)
Er is geen leger nodig om Brussel te veroveren, mensen vandaag de dag denken zo niet meer.

Ik bezie Brussel zoals u, als derde entiteit in Belgie, en zeker niet Vlaams.

En als Belge barst heb ik liefst dat Brussel ver weg blijft van Vlaanderen.

We moeten dan enkel nog de Vlaamse administratie uit Brussel terugtrekken en de Belgische staatsschuld in drie doen. Gelijke delen voor Wallonie, Brussel en Vlaanderen.

En uiteraard een beter fiscaal systeem voor bedrijven in Vlaanderen uitwerken dan Brussel heeft zoadat de bedrijven vrij kunnen kiezen waar ze zich vestigen.

Even goede vrienden.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 14:38   #445
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Brussel is niet 80% Franstalig, het is 60% allochtoons. Waarom gaan al die chique ambtenaartjes anders in de Rand wonen (vaak nog met een adres in Brussel)?
En dan, bent U racist misschien? Feit blijft dat het BNP van Brussel stukken hoger ligt dan dat van Vlaanderen, probleem is dat de inkomsten vooral vloeien naar de gewesten waar gewoond wordt, niet waar gewerkt wordt. Als Vlaanderen buitenland wordt, verandert dat natuurlijk. Wat volgens mij niet zal veranderen is de functie van Europese hoofdstad en zetel van tal van internationale bedrijven en instellingen. De enige troef die Vlaanderen dan nog heeft is de haven van Antwerpen (maar de concurrentie van Rotterdam is moordend en de Vlamingen slagen er maar niet in een oplossing te vinden voor de Antwerpse infrastructuur, bekrompen en enggeestig als vele Vlamingen zijn)
En het internationale aspect van Brussel kan gerust in een voordeel omgebogen worden/ Brussel heeft natuurlijk problemen met bepaalde groepen buitenlanders, net als Antwerpen. Toch is Antwerpen naast de Brusselse rand het economisch sterktepunt van Vlaanderen. Het is niet in die dorpen waar de gemiddelde Vlaming zo graag woont dat het zal gebeuren...

Laatst gewijzigd door tomm : 23 april 2010 om 14:41.
Oud 23 april 2010, 14:43   #446
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen leger nodig om Brussel te veroveren, mensen vandaag de dag denken zo niet meer.

Ik bezie Brussel zoals u, als derde entiteit in Belgie, en zeker niet Vlaams.

En als Belge barst heb ik liefst dat Brussel ver weg blijft van Vlaanderen.

We moeten dan enkel nog de Vlaamse administratie uit Brussel terugtrekken en de Belgische staatsschuld in drie doen. Gelijke delen voor Wallonie, Brussel en Vlaanderen.

En uiteraard een beter fiscaal systeem voor bedrijven in Vlaanderen uitwerken dan Brussel heeft zoadat de bedrijven vrij kunnen kiezen waar ze zich vestigen.

Even goede vrienden.
Ik denk dat Brusel meer troeven heeft om een gunstig fiscaal systeem uit te werken dan Vlaanderen. En de staatsschuld wordt verdeeld volgens het aantal inwoners, zo gaat het steeds.
Oud 23 april 2010, 14:46   #447
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Brusel meer troeven heeft om een gunstig fiscaal systeem uit te werken dan Vlaanderen. En de staatsschuld wordt verdeeld volgens het aantal inwoners, zo gaat het steeds.
We zullen zien.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 14:46   #448
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Overigens, voor alle flaminganten hier, wie echt democratisch is legt de splitsing van België voor aan de bevolking van de gewesten in een referendum, zoals in Canada. Bij mijn weten is nog altijd een grote meerderheid van de Vlamingen tegen separatisme.
Oud 23 april 2010, 14:50   #449
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan, bent U racist misschien? Feit blijft dat het BNP van Brussel stukken hoger ligt dan dat van Vlaanderen, probleem is dat de inkomsten vooral vloeien naar de gewesten waar gewoond wordt, niet waar gewerkt wordt. Als Vlaanderen buitenland wordt, verandert dat natuurlijk. Wat volgens mij niet zal veranderen is de functie van Europese hoofdstad en zetel van tal van internationale bedrijven en instellingen. De enige troef die Vlaanderen dan nog heeft is de haven van Antwerpen (maar de concurrentie van Rotterdam is moordend en de Vlamingen slagen er maar niet in een oplossing te vinden voor de Antwerpse infrastructuur, bekrompen en enggeestig als vele Vlamingen zijn)
En het internationale aspect van Brussel kan gerust in een voordeel omgebogen worden/ Brussel heeft natuurlijk problemen met bepaalde groepen buitenlanders, net als Antwerpen. Toch is Antwerpen naast de Brusselse rand het economisch sterktepunt van Vlaanderen. Het is niet in die dorpen waar de gemiddelde Vlaming zo graag woont dat het zal gebeuren...
Wat een geluk voor die Vlamingen dat ze nog mogen communiceren en zelfs in hetzelfde land samenleven met zo'n open en breeddenkende kosmopolieten als u, niet?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 14:52   #450
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
vlaanderen moet eindelijk Brussel eens loslaten, daar is geen oneer aan.

Dat is aan het gebeuren. De weinige compensaties voor de Franstaligen rond BHV die voorzien waren zijn quasi allemaal ten nadele van de Vlaamse Brusselaars alsof Dehaene wil zeggen van wij doen wat we willen in Vlaams Brabant en jullie krijgen Brussel. Het is tekenend dat meer geld voor Brussel tegenwoordig een franstalige eis is geworden.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 14:58   #451
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
hahahahahahahahahahahahaha
En FDF houd van België?
hahahahahahahahahahahahaha
Tuurlijk houdt het FDF van Belgie en Vlaanderen. Ze houden alleen niet van Vlamingen.
Oud 23 april 2010, 14:59   #452
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wat een geluk voor die Vlamingen dat ze nog mogen communiceren en zelfs in hetzelfde land samenleven met zo'n open en breeddenkende kosmopolieten als u, niet?
Ik ben niet zo cosmopolitisch en breeddenkend, maar toch minder enggeestig dan de meerderheid der Vlamingen(er zijn er gelukkig ook heel andere natuurlijk), die al schrik krijgt als ze in de stad komen en zich pas echt thuis voelen in Bommelskonte...
Oud 23 april 2010, 15:00   #453
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
welk fiscaal systeem is dat dan?
brussel heeft zonder vlaanderen geen geld (en je moet niet denken dat de eu ter hulp zal komen, dat is pas een utopie)
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 15:02   #454
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet zo cosmopolitisch en breeddenkend, maar toch minder enggeestig dan de meerderheid der Vlamingen(er zijn er gelukkig ook heel andere natuurlijk), die al schrik krijgt als ze in de stad komen en zich pas echt thuis voelen in Bommelskonte...
Zegt de man die zit te dwepen met figuren zoals Nicolae Ceausescu.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 15:03   #455
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overigens, voor alle flaminganten hier, wie echt democratisch is legt de splitsing van België voor aan de bevolking van de gewesten in een referendum, zoals in Canada. Bij mijn weten is nog altijd een grote meerderheid van de Vlamingen tegen separatisme.
Daar twijfel ik aan. Vroeger was ik zekfs tegen het federalisme. Heb zelfs nog met de knokploegen van VMO en MPW geknokt. Maar nu ben ik 100% voor een onafhankelijk Vlaanderen.
Oud 23 april 2010, 15:05   #456
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat is aan het gebeuren. De weinige compensaties voor de Franstaligen rond BHV die voorzien waren zijn quasi allemaal ten nadele van de Vlaamse Brusselaars alsof Dehaene wil zeggen van wij doen wat we willen in Vlaams Brabant en jullie krijgen Brussel. Het is tekenend dat meer geld voor Brussel tegenwoordig een franstalige eis is geworden.
Inderdaad, de meeste flaminganten houden niet van Brussel en zien de Vlaamse Brusselaars, die over het algemeen geen probleem hebben met samenwonen met franstaligen en over het algemeen perfect tweetalig zijn opgevoed en dikwijls niet zo goed weten of ze nu eigenlijk Vlaming of franstalig zijn, als "onechte" Vlamingen, bezoedeld door franstalige invloeden... ik merk dat in verafgelegen provincies als West Vlaanderen en Limburg over het algemeen positiever over Brussel gedacht wordt dan in steden als Leuven, Mechelen of Aarschot, op een boogscheut van Brussel waar veel Brusselhaters wonen. (de meeste West Vlamingen die ik ken kiezen er liever voor om te studeren, wonen en werken in Brussel dan in antwerpen, dat ze dikwijls als een vijandige stad zien). De meeste West Vlamingen die in Brussel wonen integreren zich perfect in zowel Vlaamse als franstalige milieus. Vilvoorde en Halle zijn al volop aan het "verbrusselen" en dat is net de reden waarom flaminganten alle banden tussen Brussel en die regio's zo vlug mogelijk willen opblazen.

Laatst gewijzigd door tomm : 23 april 2010 om 15:07.
Oud 23 april 2010, 15:07   #457
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Jij weet precies alles wat de meerderheid denkt en wil. Helderziendheid of Wishful Thinking?
Oud 23 april 2010, 15:09   #459
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Daar twijfel ik aan. Vroeger was ik zekfs tegen het federalisme. Heb zelfs nog met de knokploegen van VMO en MPW geknokt. Maar nu ben ik 100% voor een onafhankelijk Vlaanderen.
Volgens alle polls is een grote meerderheid der Vlamingen tegen separatisme, dit forum is allesbehalve representatief.
Oud 23 april 2010, 15:11   #460
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Volgens alle polls is een grote meerderheid der Vlamingen tegen separatisme, dit forum is allesbehalve representatief.
welke polls? van de regimepers?
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be