![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als wij een voortbrengsel van God zijn, en hij heeft ons uit het "niets" geschapen... zijn wij dan geen hallucinatie?
![]() |
#442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hallucinaties ontstaan door overmatig druggebruik en dat is weer iets heel anders. Hoewel sommigen menen daardoor dichter bij God te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Inshallah, God's wil.
![]() |
![]() |
#444 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Toch Harrie, in de letterlijke zin, God is een psychedelisch wezen. (vanuit mijn standpunt)
![]() |
#446 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan me voorstellen dat velen voor deze harde wereld wegvluchten in de psychedelica in de hoop God daar opnieuw te vinden.
En het is iets wat de Sjamanen van oudsher ook altijd al deden: zichzelf verdoven om met eigen onbewuste in contact te komen. Het heeft wel iets, net als de drank. Maar mijn weg is het niet. Ik geloof meer in het zuivere en heldere denken om God te kunnen begrijpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Harrie ter verduidelijking,
Ik hou me niet meer bezig met zulke zaken. Toch kan ik mijn rug niet afdraaien van hetgene ik ontvangen heb. Zelfs mensen dat mij al heel mijn leven kennen, herkennen me nog nauwelijks. Ik ben een losgeslagen vredes activist geworden, en ooit zo'n extreem rechts fuckerke dat overal haat en verderf zaaide. Het gaat erover om het ECHTE te ontvangen in deze voorgetekende illusie die men al te graag "realiteit" noemt. Maar sorry, dit "harde leven" zoals jij het noemt, is alles behalve ONZE realiteit. Ik denk trouwens dat U veel te weinig weet van shamanisme om er zomaar prompt over te schrijven. Prove me otherwise he.
![]() |
#448 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En wie bedoel je met ONZE? Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee natuurlijk niet.
Onze wereld veranderd volgens bepaalde regels en wetten. Citaat:
Lees aandachtig. Mijn nummertjes stellen een kans voor. Ik kan er ook een mooi sneeuwkristal van maken, maar de kansrekening daarvan is nog veel ingewikkelder. De kans dat die nummertjes voorkomen is even klein als de kans dat wij hier in onze orde leven, maar toch zijn ze ontstaan. Van iets dat gebeurd is de kans berekenen is zinloos. Ge kunt bijvoorbeeld tegen iemand aanlopen op straat. Als ge uitrekent hoe groot de kans was dat jullie net op dat moment op die plaats kwamen, dan is de kans ook astronomisch klein, of onmogelijk zoals ge het noemt, maar toch is het gebeurd. Als ge uitrekent hoe groot de kans is dat ge geboren wordt uit de chromosomen van je ouders, dan is de kans ook astronomisch klein, of onmogelijk zoals ge het noemt, maar toch bestaat ge. De kans dat een specifieke druppel water uit de oceaan verdampt, terug condenseert en op uw hoofd valt tijdens een regenbui is zo goed als onmogelijk, en toch wordt ge nat tijdens de regen. Er kunnen op een seconde op de wereld 10^10 dingen gebeuren waarvan de kans dat ze gebeuren 1/10^10 is. En toch zijn gebeuren ze elke seconde opnieuw, hoewel dat de kans dat ze gebeuren 1/10^100 is, ofwel onmogelijk volgens u. Elke seconde gebeuren er op de wereld miljarden dingen die volgens u zo goed als onmogelijk zijn. En er zijn geen microwezentjes nodig om ze te verwezenlijken.
![]() |
![]() |
#450 |
|
![]() Ik heb ze gelezen, maar ze is ongeloofwaardig en gebaseerd op foute logica.
![]() |
#451 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En onze maatschappij berust niet op de toevalligheid van een kans, maar op een welbewuste planning. Citaat:
Citaat:
Omdat elke combinatie van chromosomen een levend wezen op zullen brengen. Maar jouw nummers vormen helemaal geen levend wezen of een andere ordening, maar zijn een chaos. Citaat:
Maar in het geval van jouw nummers moet er een ordening tevoorschijn komen en dat is niet gebeurd. Het is slechts chaos die chaos heeft opgeleverd. Citaat:
Als jij bijvoorbeeld ergens naar toe wilt, dan ga je niet zomaar willekeurig een kant op, want dan is de kans dat je aankomt waar je wilt heel erg klein. En zo gebeurt bijna alles in de wereld vanuit een bewuste wil. Het gebeurt niet vanuit een toevalligheid. Hoewel er wel door de enorme veelheid van mogelijkheden vele resultaten kunnen zijn. Mogelijkheid is iets wat tussen strakke ordening en chaos in zit. Maar jouw nummers zijn alleen maar chaos, en er zit daarin geen enkele ordening in. Citaat:
Citaat:
Het is geen blinde toevalligheid. En zo gebeurt het ook in de microkosmos door de microwezentjes. Laat mij maar eens zien waar er enige ordening is in jouw getallen? Bijvoorbeeld dat het een plan is om een huis te bouwen of een weg te leggen of het loon van een arbeider te berekenen, of een wiskundige theorie. ONZE MAATSCHAPPIJ EN DE MICROKOSMOS De wetenschap kan niet verklaren hoe domme atomen een evolutie van miljarden jaren en miljoenen soorten heeft kunnen scheppen en ook niet hoe deze atomen ons lichaam en onze hersenen zo subliem kunnen doen functioneren. Onze maatschappij beweegt ook niet vanzelf, maar berust op onze intelligentie en zo ben ik ben mening dat ook de microcosmos van ons lichaam een hogere wereld is, die ook niet vanzelf beweegt, maar op de intelligentie berust van hogere microwezens. Dwz wat bij ons ook niet vanzelf gaat, gaat in de microkosmos ook niet vanzelf. En vooral omdat ons lichaam nog veel en veel ingewikkelder inelkaar zit dan onze eigen wereld. Ons lichaam wordt ook wel met een staat vergeleken, waarbij onze hersenen de regering zijn en onze zenuwen met communicatie-lijnen en onze aderen met wegen, enz En ik denk dus dat het werkelijk zo is, namelijk dat ons lichaam een staat op zichzelf is, die bewoond wordt door microwezens, die in de atomen als ruimteschepen wonen. En hiermede is de werking van ons lichaam afdoende verklaard, volgens het principe : zo als het bij ons is, zo is het ook in de microkosmos. 1 - Toeval is de slechtste verklaring. 2 - Beter is dat de natuur zelf doelgericht is, dus in het scheppen en ontwikkelen van het leven even logisch is als de natuurwetten. 3 - Maar nog beter is dat het leven bewust is geschapen en geëvolueerd door de microwezentjes. Laatst gewijzigd door harriechristus : 2 juli 2010 om 17:29. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt daarentegen zelf geen enkel bewustzijn van logica, gezien je eigen voorbeeld van willekeurige nummers, waarin geen enkele ordening in zit. Het kan niet anders zijn of je eigen geest is even chaotisch als je denkvermogen. Zodat je jezelf moet beperken tot beledigingen en domme opmerkingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | ||
|
![]() Citaat:
Ons denken heeft er (de wetten) geen invloed op. Citaat:
De cijfers stellen kansen voor. Elk cijfer is een mogelijkheid. Goed, dan gaan we verder met de sneeuwkristallen, dat zult ge het misschien beter begrijpen. Elke sneeuwkristal is uniek. De kans dat de wateratomen precies in een vooraf door u bepaalde vorm kristalliseert is oneindig klein. Die kansrekening klopt. Maar wanneer ge een sneeuwkristal bekijkt en ge zegt opnieuw dat de kans oneindig klein is dat exact die vorm is ontstaan, dan is die uitspraak zinloos, want hoe klein de kans ook, het kristal voor u is het bewijs dat die kleine kans zich heeft voorgedaan.
![]() |
![]() |
#454 |
|
![]() [quote=harriechristus;4850470]ik hoor geen enkel inhoudelijk tegenargument.[quote]
Ze staan er nogthans, maar ik vrees dat ge ze niet begrijpt.
![]() |
#455 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het ging over psychedelica.
Het is echter overduidelijk geworden dat ik zoiets niet kan combineren in mijn huidig leven. Ik heb enorme piekmomenten gehad. Citaat:
Het is alsof mensen een gat in hun cultuur hebben als ze niet weten wat ik bedoel. Dan wil ik bijna zeggen: Dude you're missing out/Mens, ge mist wa. Ik heb alles wat zich afspeelde in mijn geest gezien vanuit een perspectief dat los van oordeel staat. Wat heb ik ontvangen? Een ruimer perspectief dat mijn handelen enorm verbreed heeft. Doordat ik innerlijk zo'n voeling met het Zijn losgerukt van oordeel heb ervaren/ontvangen, kan ik dat ook beter uiten in mijn uiterlijke wereld. Citaat:
Citaat:
Het is niet vaststaand. Dus hoe reëel is deze realiteit ? Citaat:
Citaat:
Nu ben ik wel net als U een bewonderaar van een befaamd filosoof. U houdt van Hegel, maar ik geniet meer van Terence Mckenna. FF het petje eraf blazen met surrealistische teksten. Ik zie mijn ervaringen verwoord worden met meer diepgang en betekenis. Ik krijg daar kippenvel van. Wel die man heeft zich gericht tot shamanen. Terwijl anderen vroeger op reis gingen om te feesten/raven/spring break, ging hij tot Zuid Amerika bij de stammen om te onderzoeken. De geest onderzoeken. En weet je Harrie? Die man heeft miljoenen exemplaren van zijn boeken verkocht. Ik denk dat daar uw tegenargument te vinden valt, indien ge eens iets anders leert te zien dan enkel uw theorie. Net als Hegel etc, zijn er nog andere realiteiten/waarheden/theorieën.
![]() |
![]() |
#456 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of denk je soms dat de computers en de auto's aan de bomen groeien? Citaat:
Precies hetzelfde als je een hoop stenen bij elkaar gooit. De mogelijkheid dat het een huis wordt is heel erg klein. Beter is dan gewoon een plan te maken. Citaat:
Die weer berust op de bewuste wil van de microwezens, want die hebben weer de atomen van het sneeuwkristal gemaakt. Citaat:
Want de kans dat het dan goed gaat is oneindig klein. En zo is ook het kristal en heel veel andere dingen in de natuur niet door toeval ontstaan, maar krachtens de logica der natuurwetten en als het om moeilijkere zaken gaat door de bewuste wil der microwezens. En zo werkt ook onze wereld niet op toeval, maar op bewuste logische wil. Laatst gewijzigd door harriechristus : 3 juli 2010 om 10:43. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar of het waar is wat je vertelt is weer iets anders. Want op dit gebied laat zich van alles en nog wat fantaseren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus ik begrijp je negatieve reactie niet. Citaat:
Dus het heeft op mij alleen maar een negatieve indruk gemaakt. Ook andere keren dat hij dat deed bij andere stammen was het resultaat erbarmelijk. Citaat:
Citaat:
En wel om de werkelijkheid echt te begrijpen. En zelf weet je weinig bijzonders te vertellen. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | ||
|
![]() Citaat:
Ons denken kan daar niets aan veranderen, harrie. Citaat:
Ge hebt een berekening gegeven van wat de kans was dat de orde die wij kennen (een orde die er slechts 1 is uit een oneindig aantal), kon bestaan. Ik gaf een identiek systeem weer met dezelfde kansen om u te tonen dat achteraf kansen berekenen om aan te tonen dat wat gebeurd is onmogelijk is zinloos is, gezien het net gebeurd is. Daar hebt ge nog geen een keer op geantwoord. Uw antwoorden duiden duidelijk aan dat ge het niet begrijpt, want ge geeft argumenten die niets met de kern van de zaak te maken hebben, namelijk de kansrekening die ge zelf hebt aangehaald. Ik begrijp dat het niet zo eenvoudig is, en ik weet ook dat ge de opleiding mist om het correct te interpreteren, maar ik heb toch mijn best gedaan om het zo simpel mogelijk voor te stellen. Dus doe een beetje een inspanning en lees nog eens mijn teksten een paar keer. Misschien begrijpt ge het dan wel. Ik kan u helpen dingen te begrijpen, maar als ge zo star blijft geloven in uw dogma's en niet open staat voor kennis, kan niemand u helpen vrees ik.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 3 juli 2010 om 11:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is ons denken die auto's bedenkt en maakt en bestuurt. Nergens staat in de natuur geschreven dat ik met een auto van Amsterdam naar Drenthe zou moeten rijden. Het is mijn eigen denken die dat beslist. Citaat:
Dat maakt jij er maar van. Zo wordt in een loterij een willekeurig getal tot winnend lot verheven. Maar aan het getal zelf is dat niet te zien. Citaat:
Want naar de laatste methode der toevalligheid zullen bijna alle werelden mislukken, omdat ze slechts chaos opleveren. Ook onze wereld berust op nauwkeurige berekening. Zo niet dan mislukt het. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zo klein dat het gezien de duur van onze evolutie en aantal atomen in het heelal als onmogelijk geacht moet worden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een orde zeg je? Welke? Van een eiwitmolecuul of van een wiskundeformule? En is dit dan de methode waarop wiskundigen en scheikundigen werken? Dus volgens jouw progje der toevalligheid? En dan stellen al die andere getallen natuurlijk ook een bepaalde orde voor die in die getallen zelf totaal niet te lezen is. Maar wat je er natuurlijk wel bij kunt fantaseren. Ja, ja: in fantaseren ben je erg goed, dat weet ik nu wel. 139744599801 = het brein van Analfabeto!...... ![]() |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |