Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2010, 15:09   #441
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Soit, ik denk dat Iran goed met hem af is, hij laat zich niet doen, maar anderzijds zou een softere president nu wel handig zijn voor Iran.
Volgens de analist Escobar, wiens mening in het algemeen zeer kan apreciëren is Iran een dictatuur, net zoals de meeste landen in die regio, al dan niet met steun van het westen.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 15:14   #442
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat je met je observatie en evaluatie van Iran de plank niet zover misslaat 'im groszen ganzen' gesproken. Onweerlegbaar fout blijven hun sharia praktijken en dat zijn regelrechte obstakels om een redelijke dialoog op politiek-religieus gebied zinvol te maken. Ga dus niet discussiëren met een moslim over zijn geloof want hij kent maar een standpunt. Maar dat weten we ondertussen wel.

De escalatie: ik denk dat de Joden staan te popelen omdat er aan die oorlog geld te verdienen valt. Wat dat aangaat denk ik cynisch, zeker waar het Joden EN Amerikanen betreft.
Want over een escalatie van olieprijzen kun je wel degelijk spreken in zo'n situatie want de hele wereld gaat hier ruim misbruik van maken. Iran kan zich ook op zee niet handhaven - daar heeft de Yankenchantage wel degelijk voor gezorgd.
Oud 11 augustus 2010, 15:21   #443
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Volgens de analist Escobar, wiens mening in het algemeen zeer kan apreciëren is Iran een dictatuur, net zoals de meeste landen in die regio, al dan niet met steun van het westen.
Eerder een dicatuur onder de ayatollah. Moest die weg zijn, was Iran het invloedrijkste en meest succesvolle land in die regio.
Oud 11 augustus 2010, 15:22   #444
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ik denk dat je met je observatie en evaluatie van Iran de plank niet zover misslaat 'im groszen ganzen' gesproken. Onweerlegbaar fout blijven hun sharia praktijken en dat zijn regelrechte obstakels om een redelijke dialoog op politiek-religieus gebied zinvol te maken. Ga dus niet discussiëren met een moslim over zijn geloof want hij kent maar een standpunt. Maar dat weten we ondertussen wel.

De escalatie: ik denk dat de Joden staan te popelen omdat er aan die oorlog geld te verdienen valt. Wat dat aangaat denk ik cynisch, zeker waar het Joden EN Amerikanen betreft.
Want over een escalatie van olieprijzen kun je wel degelijk spreken in zo'n situatie want de hele wereld gaat hier ruim misbruik van maken. Iran kan zich ook op zee niet handhaven - daar heeft de Yankenchantage wel degelijk voor gezorgd.
Helemaal correct.
Oud 12 augustus 2010, 08:56   #445
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

dat israelieten niets liever willen, kan je zelfs hier op het forum merken....
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 12 augustus 2010 om 08:56.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 09:45   #446
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

yep.

Citaat:
Israel staat inderdaad klaar. Dat leest u hier.

Maar over uw uitleg omtrent het motief heb ik mijn twijfel, Israel is namelijk het enige land dat hierbij betrokken is en dat geen olievelden bezit. Dus ook het enig land dat aan deze oorlog geen geld zal verdienen, eerder miljarden zal uitgeven.... het zijn vooral de Arabische landen die er groot geld mee gaan verdienen. Dubbel winst voor hen : Israel en de VS vechten tegen de bedreigende vijand van de Saoedi's en de Emiraten, en het zijn die laatsten die er geld mee verdienen.

Ze vragen niet minder...

Laatst gewijzigd door Antoon : 12 augustus 2010 om 09:48.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2010, 09:45   #447
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Antoon : 12 augustus 2010 om 09:46.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2010, 10:50   #448
westerhagen
Banneling

Standaard

Citaat:
Hangt ervan af hoe graag je leugens en valse vertalingen geloofd van een toespaak ergens rond 2005. Ik stel voor dat je Ahmadinejads speeches voor de VN eens integraal leest. Dan weet je wat man's woorden zijn.
Uw grenzeloze naiviteit tegenover IRAN heeft alles met uw anti VS obsessie te maken..

Laatst gewijzigd door westerhagen : 13 augustus 2010 om 10:50.
westerhagen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2010, 10:52   #449
westerhagen
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij zal wel weten dat dat propaganda is waarachter andere doelstellingen schuilgaan. Lees de brief misschien eens.
In uw raar wereldbeeld alleen.
westerhagen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2010, 11:33   #450
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Om Iran aan te vallen is een massa logistiek vereist. Ik ben er vrijwel zeker van dat ze de VS in welke vorm dan ook voor hun militaire steun zullen laten betalen. Als een geplande aanval ooit plaats vindt is het een inleiding naar een uitbreiding van het conflict aldaar.
Turkije heeft zich afgewend van Israël en zal naar alle waarschijnlijkheid de VS geen toegang verlenen tot haar grondgebied als de VS Iran daadwerkelijk attaqueren. Op zich zal dat niet zo'n probleem zijn - de VS heeft voldoende bases elders maar de schepen zullen dan via Israël hun logistieke goederen moeten aanvoeren.
De tijd zal het leren, ik denk niet dat het al in december zal gebeuren. Een politiek grote mond opzetten is nog iets anders dan een plan daadwerkelijk uitvoeren.
Oud 13 augustus 2010, 19:45   #451
De Witt
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Eerder een dicatuur onder de ayatollah. Moest die weg zijn, was Iran het invloedrijkste en meest succesvolle land in die regio.
Klopt enigszins. De ayatollah is de machtigste man maar kan evt door een (door het volk gekozen) raad van geestelijken worden afgezet.

Me dunkt dat Iran al een van de succesvolste landen in de regio is, naast Israel en Turkije. Iran is volgens mij het enige land in de regio dat min of meer een eigen onafhankelijke koers kan varen. Ook is het regiem redelijk stabiel.
De Witt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2010, 20:09   #452
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Witt Bekijk bericht
Klopt enigszins. De ayatollah is de machtigste man maar kan evt door een (door het volk gekozen) raad van geestelijken worden afgezet.

Me dunkt dat Iran al een van de succesvolste landen in de regio is, naast Israel en Turkije. Iran is volgens mij het enige land in de regio dat min of meer een eigen onafhankelijke koers kan varen. Ook is het regiem redelijk stabiel.
De Iraanse 'Raad van Hoeders', zoals ze dat daar noemen, wordt helemaal niet door het volk gekozen. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt.

De enige instantie die de 'opperste leider' kan controleren, wordt zelf half door die opperste leider wordt samengesteld, en elk lid van de Raad van Hoeders kan op elk moment door Grootayatollah Khamenei worden afgezet
Oud 13 augustus 2010, 20:22   #453
De Witt
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
De Iraanse 'Raad van Hoeders', zoals ze dat daar noemen, wordt helemaal niet door het volk gekozen. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt.

De enige instantie die de 'opperste leider' kan controleren, wordt zelf half door die opperste leider wordt samengesteld, en elk lid van de Raad van Hoeders kan op elk moment door Grootayatollah Khamenei worden afgezet
Ik doelde op de 'Vergadering van Experts' niet op de 'Raad van Hoeders'.

De Vergadering van Experts, niet de Raad van Hoeders, is het orgaan dat een nieuwe Grootayatollah kan benoemen.

Laatst gewijzigd door De Witt : 13 augustus 2010 om 20:27.
De Witt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2010, 22:33   #454
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
yep.

Israel staat inderdaad klaar. Dat leest u hier.

Maar over uw uitleg omtrent het motief heb ik mijn twijfel, Israel is namelijk het enige land dat hierbij betrokken is en dat geen olievelden bezit. Dus ook het enig land dat aan deze oorlog geen geld zal verdienen, eerder miljarden zal uitgeven.... het zijn vooral de Arabische landen die er groot geld mee gaan verdienen. Dubbel winst voor hen : Israel en de VS vechten tegen de bedreigende vijand van de Saoedi's en de Emiraten, en het zijn die laatsten die er geld mee verdienen.

Ze vragen niet minder...
Juist. Israël en de VS halen voor het volgevreten Saudi's koningshuis de hete kastanje's uit het vuur, en spekken hun bankrekening indien ze Iran ( moeten ) aanvallen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2010, 23:05   #455
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Ik doelde op de 'Vergadering van Experts' niet op de 'Raad van Hoeders'.

De Vergadering van Experts, niet de Raad van Hoeders, is het orgaan dat een nieuwe Grootayatollah kan benoemen.
als de vorige doodgaat ja.

Of denk je nu echt dat die 'Vergadering van Experts' (die allemaal handpicked zijn door de staatsmollahs van de Raad der Hoeders voor ze zich verkiesbaar mogen stellen) ooit een Opperste Leider zou kunnen ontslaan terwijl die nog leeft?

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 13 augustus 2010 om 23:06.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2010, 05:36   #456
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
D'Artois ik denk dat je die escalatie te 'clean' ziet. Er bestaat het risico op een escalatie tot een nucleair conflict (en het is geen geheim wie er de atoomwapens heeft en wie niet), en er is geen garantie dat de olieinstallaties van de golfstaten ongedeerd zullen blijven. Willen de VS en Israël dit risico, en vooral deze verantwoordelijkheid, nemen om de wereld met zoiets op te zadelen?...het zou het einde van hun hegemonie kunnen betekenen. (Nu ja, die gaan ze zowiezo niet kunnen behouden. De vraag is vooral hoe de overgang gaat gebeuren en wat er daarna komt.)

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 augustus 2010 om 05:40.
Oud 14 augustus 2010, 05:39   #457
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als de vorige doodgaat ja.
Niet vergeten dat België een koninkrijk is. En laten we vooral heel hard proberen te denken dat die figuur geen macht heeft
Oud 14 augustus 2010, 11:02   #458
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En dat is nu juist het probleem voor Israel en de VS.

Die oorlog komt er niet, , die kunnen zelfs de VS er nooit bijhebben.
En bovendien zijn bepaalde uitspraken geen gegronde reden om aan te gaan vallen.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 14 augustus 2010 om 11:05.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 04:36   #459
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Niet vergeten dat België een koninkrijk is. En laten we vooral heel hard proberen te denken dat die figuur geen macht heeft
Ik ben altijd een consequent republikein geweest, en vind dat de koning veel te veel macht heeft.

Maar wat dit met Iran te maken heeft, ontgaat me even.
Oud 19 augustus 2010, 04:44   #460
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben altijd een consequent republikein geweest, en vind dat de koning veel te veel macht heeft.

Maar wat dit met Iran te maken heeft, ontgaat me even.
De democratie is pseudo zowel in België als in Iran. Beiden zitten met een 'niet verkozen' opperste leider, in Iran nog een ietsje meer verkozen dan in België zelfs. Ik weet die vergelijking mag niet gemaakt worden, want Iran is 'slecht' en wij 'goed' en bla bla...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be