![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens de analist Escobar, wiens mening in het algemeen zeer kan apreciëren is Iran een dictatuur, net zoals de meeste landen in die regio, al dan niet met steun van het westen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat je met je observatie en evaluatie van Iran de plank niet zover misslaat 'im groszen ganzen' gesproken. Onweerlegbaar fout blijven hun sharia praktijken en dat zijn regelrechte obstakels om een redelijke dialoog op politiek-religieus gebied zinvol te maken. Ga dus niet discussiëren met een moslim over zijn geloof want hij kent maar een standpunt. Maar dat weten we ondertussen wel.
De escalatie: ik denk dat de Joden staan te popelen omdat er aan die oorlog geld te verdienen valt. Wat dat aangaat denk ik cynisch, zeker waar het Joden EN Amerikanen betreft. Want over een escalatie van olieprijzen kun je wel degelijk spreken in zo'n situatie want de hele wereld gaat hier ruim misbruik van maken. Iran kan zich ook op zee niet handhaven - daar heeft de Yankenchantage wel degelijk voor gezorgd.
![]() |
#443 |
Parlementslid
|
![]() Eerder een dicatuur onder de ayatollah. Moest die weg zijn, was Iran het invloedrijkste en meest succesvolle land in die regio.
![]() |
#444 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#445 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door roodhaar : 12 augustus 2010 om 08:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
yep. Citaat:
Maar over uw uitleg omtrent het motief heb ik mijn twijfel, Israel is namelijk het enige land dat hierbij betrokken is en dat geen olievelden bezit. Dus ook het enig land dat aan deze oorlog geen geld zal verdienen, eerder miljarden zal uitgeven.... het zijn vooral de Arabische landen die er groot geld mee gaan verdienen. Dubbel winst voor hen : Israel en de VS vechten tegen de bedreigende vijand van de Saoedi's en de Emiraten, en het zijn die laatsten die er geld mee verdienen. Ze vragen niet minder... Laatst gewijzigd door Antoon : 12 augustus 2010 om 09:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Antoon : 12 augustus 2010 om 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Banneling
|
![]() Uw grenzeloze naiviteit tegenover IRAN heeft alles met uw anti VS obsessie te maken..
Laatst gewijzigd door westerhagen : 13 augustus 2010 om 10:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Om Iran aan te vallen is een massa logistiek vereist. Ik ben er vrijwel zeker van dat ze de VS in welke vorm dan ook voor hun militaire steun zullen laten betalen. Als een geplande aanval ooit plaats vindt is het een inleiding naar een uitbreiding van het conflict aldaar.
Turkije heeft zich afgewend van Israël en zal naar alle waarschijnlijkheid de VS geen toegang verlenen tot haar grondgebied als de VS Iran daadwerkelijk attaqueren. Op zich zal dat niet zo'n probleem zijn - de VS heeft voldoende bases elders maar de schepen zullen dan via Israël hun logistieke goederen moeten aanvoeren. De tijd zal het leren, ik denk niet dat het al in december zal gebeuren. Een politiek grote mond opzetten is nog iets anders dan een plan daadwerkelijk uitvoeren.
![]() |
#451 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Me dunkt dat Iran al een van de succesvolste landen in de regio is, naast Israel en Turkije. Iran is volgens mij het enige land in de regio dat min of meer een eigen onafhankelijke koers kan varen. Ook is het regiem redelijk stabiel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De enige instantie die de 'opperste leider' kan controleren, wordt zelf half door die opperste leider wordt samengesteld, en elk lid van de Raad van Hoeders kan op elk moment door Grootayatollah Khamenei worden afgezet
![]() |
![]() |
#453 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De Vergadering van Experts, niet de Raad van Hoeders, is het orgaan dat een nieuwe Grootayatollah kan benoemen. Laatst gewijzigd door De Witt : 13 augustus 2010 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Of denk je nu echt dat die 'Vergadering van Experts' (die allemaal handpicked zijn door de staatsmollahs van de Raad der Hoeders voor ze zich verkiesbaar mogen stellen) ooit een Opperste Leider zou kunnen ontslaan terwijl die nog leeft?
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 13 augustus 2010 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() D'Artois ik denk dat je die escalatie te 'clean' ziet. Er bestaat het risico op een escalatie tot een nucleair conflict (en het is geen geheim wie er de atoomwapens heeft en wie niet), en er is geen garantie dat de olieinstallaties van de golfstaten ongedeerd zullen blijven. Willen de VS en Israël dit risico, en vooral deze verantwoordelijkheid, nemen om de wereld met zoiets op te zadelen?...het zou het einde van hun hegemonie kunnen betekenen. (Nu ja, die gaan ze zowiezo niet kunnen behouden. De vraag is vooral hoe de overgang gaat gebeuren en wat er daarna komt.)
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 augustus 2010 om 05:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die oorlog komt er niet, , die kunnen zelfs de VS er nooit bijhebben. En bovendien zijn bepaalde uitspraken geen gegronde reden om aan te gaan vallen.
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 14 augustus 2010 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar wat dit met Iran te maken heeft, ontgaat me even.
![]() |
![]() |
#460 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De democratie is pseudo zowel in België als in Iran. Beiden zitten met een 'niet verkozen' opperste leider, in Iran nog een ietsje meer verkozen dan in België zelfs. Ik weet die vergelijking mag niet gemaakt worden, want Iran is 'slecht' en wij 'goed' en bla bla...
|
![]() |
![]() |