![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Lokaal Raadslid
|
![]() net nog gehoord van advocaat dat jeugdrechter en psychologe van kompas(waar ik nooit "de eer" had die te ontmoeten) dat het nog te vroeg is voor een psychiater
en dat ze dus geplaatst is omdat het thuis niet loopt omwille van die vent dus als, ik zeg dat ze een verhouding met die mag hebben, wordt alles koek en ei thuis maar worden wij ouders strafbaar... en blijven wij voet bij stuk houden tegen deze relatie(omwille van 1e keer gesneden nadat ze uit zijn auto stapte, omwille van zijn ex(?)drugsproblematiek, omwille van betrokkenheid in autoongeval, omwille van zm-brieven die ze schreef), dan verliezen wij onze dochter want jeugdrechter beslist eerst contactverbod en dan geeft ze bezoekrecht aan meerderjarige bij minderjarige ondanks ouders ertegen gekant zijn(tegenstrijdigheden genoeg om te wraken,) en kind wordt nog gestimuleerd in "verboden" relatie.... en nu?hoe los je dit op want ik denk dat we ze al kwijt zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Banneling
|
![]() Bij mijn weten staat het iedereen in België nog steeds vrij om zelf te beslissen wanneer zijn kinderen naar een psychiater of psycholoog stappen?
Maar gezien ze nu geplaatst is, kan je volgens mij niks meer zelf doen. De rattenvangers van Hamelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Lokaal Raadslid
|
![]() idd cynara, wij staan met de rug tegen de muur en eerlijk gezegd, zo hard werken ze niet "aan de andere" kant om moeder-dochter relatie te verbeteren
![]() ik weet echt niet meer wat gedaan... |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U hebt in deze thread weinig anders gedaan dan angst gezaaid; Spreek nog wat naar de mond en doe alsof je menselijk bent.
![]() |
![]() |
#445 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tuurlijk weet u niet wat gedaan u wil met het vingertje wijzen en dat wordt niet langer aanvaard.
![]() |
![]() |
#446 |
Lokaal Raadslid
|
![]() the dude, u stigmatiseert precies graag maar ik zal het u nog eens voorkauwen:
"zij" zeggen moeder-dochter relatie werken, rest van gezin telt precies niet meer mee voor hun(al gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat ze het hebben opgegeven) volgens de gezinsbegeleidster(die nu in bevallingsverlof gaat) is het nog te "vroeg" om samen aan tafel te zitten ik ben zondag bij haar op bezoek geweest met de honden en zelfs haar lieveling "herkende" haar niet meer we lieten haar met die hond wandelen alleen...zij liep constant 10m voor ons uit... HOE IN GODSNAAM KAN JE DAN AAN EEN RELATIE WERKEN?? ik had verdikke geen megafoon mee hoor!! Laatst gewijzigd door gast2 : 20 maart 2012 om 14:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dat kunt u niet, u bent daar niet klaar voor. Deze thread toont duidelijk aan dat u op zoek bent naar begrip voor uw eigen lijden. U wil niet werken aan een relatie, u wil gelijk krijgen idem voor de dochter.
Buitenstaanders kunnen enkel herhalen dat zolang u op zoek bent naar schuldigen u niet klaar bent om te werken aan een relatie gezien je in een relatie met 2 bent en elk gedeelde verantwoordelijkheid draagt voor alles wat binnen die relatie gebeurd.
![]() |
#448 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hoop alvast dat uw puberale kinderen door een gelijkaardige "hulp"verlener zullen worden begeleid in UW proces van UW probleem met de pubers. Het gaat namelijk over het volgroeien van de hersenen. Misschien zit jij ook nog in dat stadium? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 20 maart 2012 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
moet ik die pedo in huis laten om mijn dochter terug te krijgen met risico om zelf vervolgd te worden OF WAT?? ZEG HET DAN EENS DUDE? DOE UW NAAM EENS EER AAN EN GEEF GIJ HIER EENS DE OPLOSSING WANT GIJ ZIET PRECIES OOK DOOR DIE ROZE BRIL VAN HULPVERLENERS, ZEG HET EENS IK LUISTER!!!!!WAT MOET IK DOEN OF ZEGGEN OM MIJN DOCHTER TERUG TE KRIJGEN!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Of Is De Oplossing Volgens Jou De Relatie Goedkeuren,,, Zeg Het Eens!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Lokaal Raadslid
|
![]() sommigen denken dus dat ik geen vrienden heb maar dit is het voorstel van een vriend:
"dan moet je ook zeggen dat als jij de relatie moet goedkeuren om de vrede wil dat ze op papier moeten zetten dat jij niet akkoord gaat maar dat onder druk van hun in en dat zij pedofelie goedkeuren" ik wacht op dude mijn gevoel/gedacht/oplossing, oftewel "geven ouders toe" in een grensoverschrijdende relatie oftewel geven hulpverleners NOOIT hun fouten toe en blijft ze in instelling tot ze oud genoeg is om die relatie te hebben |
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het schijnt mij dat de problemen die Gast2 beschrijft van dusdanig ernstige aard zijn dat het geen optie en zeker geen oplossing is om proberen deze moeder een schuldgevoel aan te praten. Het lijkt zelfs alsof ZIJ de aanstichter van het probleem is, alsof ZIJ een onwaardige ouder zou zijn.
Kijk: ik vind dat we heel voorzichtig moeten zijn met bepaalde uitspraken/beschuldigingen en zeker moeten rekening houden met het feit dat: een RUIM meerderjarige MAN een relatie aanging met het toen 13-jarige meisje. Of deze man al dan niet een strafrechterlijk verleden heeft laat ik buiten beschouwing : of dit effectief zo is?? Mogelijk maar dat weten we dus niet zeker. Blijft het feit dat de relatie met het kind NIET KAN. In geen enkel geval. Ik denk niet dat er op dit forum één ouder zit met een dertienjarige dochter die zulke relatie zou goedkeuren. Indien wel, graag een reactie van betreffende ouder. Verder blijkt heel duidelijk dat de moeder WEL begaan is en betrokken en heel hard haar best doet om relatie met dochter te herstellen. Indien dit niet zo is zou zij hier NIET op dit forum om hulp komen vragen. Ik leef heel erg mee met deze moeder en vind dat er -behalve van Cynara- bitter weinig empathie leeft. Tuurlijk....zolang het JOUW kind niet betreft zeker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
Banneling
|
![]() Ik vrees dat men zelf eerst moeilijke puberkinderen moet gehad hebben om zo'n situatie goed te kunnen inschatten.
Voor degenen die Gast2 als onervaren ouder een schuldgevoel willen aanpraten: vergeet even niet dat zij al vier pubers naar volwassenheid had begeleid! Ik denk niet dat er nog veel aan Gast2 te leren valt. Maar blijkbaar vinden zwangere "hulpverleners" het zelfs niet nodig om ook daar even bij stil te staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ooit zelf een "moeilijke" puber gehad. Weliswaar waren de problemen met hem van een heel andere aard. Toch vond een net afgestudeerd 20-jarig "kind" het nodig om mij en mijn partner de les te willen lezen. Terwijl zij belange zelf geen kinderen had en alles maar uit de boekskes kende. Wel: dat hebben wij NIET gepikt. Sorry. Wij hebben toen gedaan hetgeen ONS goed leek. En ik mag vandaag trots zijn dat ons dit heel goed gelukt is. Ik heb mijn buik vol van "hulpverleners". Deze mensen bedoelen het weliswaar goed maar de jonkies onder hen hebben geen flauw idee -ze wonen ook nog zelf bij hun ouders- waarmee ze bezig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Lokaal Raadslid
|
![]() bedankt aan de moeders die me begrijpen, dit geeft me echt veel steun want soms zie je het even niet meer zitten omdat je je dochter zo mist maar dit kan ik zelfs niet meer vertellen want in het dossier stond dit ook al letterlijk:moeder zit er door!
ik had toch graag the dude zijn mening gehoord omdat hij volgens mij denkt zoals de hulpverleners en dan had ik toch graag hun "oplossing" gehoord waar ik echt graag zou aan willen werken.... want de zwangere gezinsbegeleidster vertelde bij laatste bezoek thuis(voorstelling nieuwe die ze goed zou inwerken, werd dus eenmalige voorstelling) aan mij dat ze het toch al verteld had, hoe het moest opgelost worden(mijn schoonzus stelde die vraag ook expliciet aan haar, mijn zus was er ook bij maw nog 2 bezorgde moeders) mijn mond viel letterlijk open, zij keek naar mij, ik naar haar:ja, u hebt verteld door te praten "jaja", en nog andere dingen"....vb over verdere dingen hebben we niet meer gehoord... moet zeggen dat jr nog een toer heeft uitgehaald, door hem ook op zaterdag bezoekrecht te geven, kan je er naar fluiten dat zij een weekend wil afkomen vandaag 14 dagen ga ik een operatie hebben en zal terug zijn op woensdag, hopelijk kan gezinsbegeleidster dan later op middag want ondanks pijnvooruitzichten, zal ik deze afspraak echt niet missen daar de 4 maanden bijna om zijn ik kan nu woensdag vragen aan gezinsbegeleidster of zij ervoor kan zorgen dat mijn dochter op Pasen een dagbezoek brengt daar ik eerst kalm zal moeten doen na operatie, maar of die dat klaar gaat krijgen is een ander...niet zo mooi gezegd maar dan zien we de bereidwilligheid van onze dochter om nog aan onze relatie te werken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is enkel en alleen moeder en dochter die aan die relatie dienen te werken, zij en zij alleen, niemand anders is ook maar iets verplicht te doen.
![]() |
#457 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het gaat hier over de toekomst van het kind, het gevaar dat het kind NU loopt, het gebrek aan bescherming die ontstaat doordat men de originele beschermende functie van de moeder professioneel afblaast (wat de standaard procedure is van het CJB - opgericht om kinderen te beschermen die in ontaarde gezinssituaties zitten (verslaafde ouders, alcoholisme, etc...). In dit geval is niet het gezin de oorzaak van het gevaar voor de verdere ontwikkeling van het kind, maar een allesverwoestende relatie met een VOLWASSEN persoon die zelfs geen familielid van het kind is. Of dacht je dat de slachtoffers van Dutroux ook eerst eens aan de relatie moeder/dochter hadden moeten werken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'k heb het altijd al gezegd. Dag allemaal is zeer gevaarlijk voor onze maatschappij.
![]() |
#459 |
Lokaal Raadslid
|
![]() dude, je draait er om heen, ik wil een expliciet antwoord maw wat moet ik doen, leg het eens uit want die rond-de-pot-draaierij heb ik nu al genoeg gehoord!
geef jij eens de pasklare oplossing en gene zever moeder-dochter praten de oplossing dude, wij, gezin, familie, schoonfamilie, vrienden, kenissen wachten er op... |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() daar ligt het hem net é.
Het is jij die beslist, het is jij die ook de verantwoordelijkheid draagt voor uw keuzes. Niemand anders. Het is ook jij die met de oplossing dient te komen, als je verder wil. Als je gewoon wilt blijven steken in de miserie gewoon voortdoen met verwachten dat anderen het voor u gaan oplossen.