Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 december 2010, 16:01   #441
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Janssens links voorbij steken is ook niet zo moeilijk.
da's waar maar 't was wel De Wever die het deed...
Pelgrim is offline  
Oud 20 december 2010, 16:01   #442
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Heb je er al eens aan gedacht dat er zich gewoon nog geen valabele hoofddoekdragende kandidaten hebben aangediend om op een lijst te gaan staan, of ben jij zo een van die voorstanders van quota, ongeacht de capaciteiten?
Bij andere partijen zijn die er nochtans wel (toegegeven, ze zijn dun gezaaid). Het is natuurlijk niet omdat ze zich niet bij de n-va aandienen, dat ze niet bestaan hé.
Noteer ook dat ik het niet uitsluitend had over kandidaten, maar ook over het gebruik door n-va en in deze draad van de 'excuusneger' in een campagne. Waarom geen moslima onder het spandoek 'eigen volk samen'? Ik zal het u zeggen: omdat niet allen het vb maar ook de n-va die niet als eigen volk beschouwt (tot bewijs van het tegendeel).
drosophila is offline  
Oud 20 december 2010, 16:04   #443
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Bij andere partijen zijn die er nochtans wel (toegegeven, ze zijn dun gezaaid). Het is natuurlijk niet omdat ze zich niet bij de n-va aandienen, dat ze niet bestaan hé.
Noteer ook dat ik het niet uitsluitend had over kandidaten, maar ook over het gebruik door n-va en in deze draad van de 'excuusneger' in een campagne. Waarom geen moslima onder het spandoek 'eigen volk samen'? Ik zal het u zeggen: omdat niet allen het vb maar ook de n-va die niet als eigen volk beschouwt (tot bewijs van het tegendeel).
dus de N-VA moet bewijzen dat ze niet racistisch zijn, dat is de kern van jouw boodschap?

waarom die omgekeerde bewijslast? bewijs jij eens, aan de hand van verkiezingsprogramma's, uitspraken van verkozenen, beleidsmaatregelen, enz. dat de N-VA racistisch is?

allé, zoals in een normale, democratische rechtstaat hé.
Oud 20 december 2010, 16:06   #444
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog niet zo lang geleden klonk het uit de mond van Dewinter Philip nochtans als volgt: "wie een hoofddoek draagt, tekent een terugkeercontract".
Tja, Dewinter is echt wel een karikatuur van zichzelf aan het worden. En de voornaamste oorzaak van het afkalven van het VB tot het gereduceerd zal worden tot de LDW.
fonne is offline  
Oud 20 december 2010, 16:10   #445
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We? Bent u de n-va?
Inhoudelijk niets? Dat dacht ik wel, het wordt een patroon.
Oud 20 december 2010, 16:15   #446
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Inhoudelijk niets? Dat dacht ik wel, het wordt een patroon.
Op inhoudsloze kreten die elke hoofddoekdraagster als "godsdienstwaanzinnig" bestempelen, mijn beste ignoramus, kan je ook niet inhoudelijk reageren.
drosophila is offline  
Oud 20 december 2010, 16:18   #447
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus de N-VA moet bewijzen dat ze niet racistisch zijn, dat is de kern van jouw boodschap?

waarom die omgekeerde bewijslast? bewijs jij eens, aan de hand van verkiezingsprogramma's, uitspraken van verkozenen, beleidsmaatregelen, enz. dat de N-VA racistisch is?
.
Hey, leg me niets in de mond hé! Er valt ook niets te bewijzen, zeker niet wat u insinueert. Ik vroeg me luidop af waarom er geen moslima onder dat spandoek staat. Weet u het?
drosophila is offline  
Oud 20 december 2010, 16:23   #448
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aha, nu zijn we er. Een gelovige moslim kan onmogelijk een Vlaming zijn. Inburgering=assimilatie. Inderdaad, ik denk dat dat de opvatting van de n-va is.
Er is eigenlijk ook niets dat een gelovige moslima verplicht een hoofddoek te dragen. Het is alleen uitgegroeid tot het symbool van de onderdrukking van de vrouw in een bepaalde islamitische subcultuur. Een subcultuur die overigens vandaag in vele islamitische landen reeds als achterlijk wordt ervaren. Maar gelukkig is er links om de onderdrukking van de vrouw mee te organizeren. Zoals links ook de onderdrukking van de Vlaamse arbeider mee heeft helpen organizeren.
Nu vind ik het persoonlijk ook stom om tegen een symptoom als de hoofddoek ten strijde te trekken (zoals sommige SP.A burgemeesters dat doen die zich eens "flinks" willen tonen), maar je moet in de eerste plaats wel de oorzaken daarvan durven aanpakken. En ja die oorzaak, die ligt in een zeker misbruik dat gemaakt wordt van de islam om macht over een groep mensen uit te oefenen.
Nu, ik verwacht echt niet dat vele hoofddoekdragende moslima zich bij de N-VA gaan aandienen als kandidaat hoor. Dus verwacht ze maar niet te gauw op de affiche.
fonne is offline  
Oud 20 december 2010, 16:24   #449
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Hey, leg me niets in de mond hé! Er valt ook niets te bewijzen, zeker niet wat u insinueert. Ik vroeg me luidop af waarom er geen moslima onder dat spandoek staat. Weet u het?
Waarom? Als ik het wist zouden we het U zeggen.
Wees gerust, er staan voldoende allochtonen op N-VA lijsten.
giserke is offline  
Oud 20 december 2010, 16:30   #450
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebt gij iets tegen negers? Linda Mbungu is overigens een volwaardig bestuurslid van de N-VA in Brussel en lid van de VVB. Excuusneger? In ieder geval honderd keer beter aanvaard dan excuustruut Fatima Bali bij Groen!
Van zodra er zich een moslima aandient bij de N-VA en bewijst dat ze de Vlaamse Leeuw kan zingen mag ze mee op de foto hoor Zonder hoofddoek.
fonne is offline  
Oud 20 december 2010, 16:33   #451
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Janssens links voorbij steken is ook niet zo moeilijk.
tja, verkozen worden met de massale stemmen van de allochtonen, en dan uit puur racisme de allochtonen een schepenambt weigeren, je moet het maar doen. Benieuwd of ze volgende keer nog zo dom gaan zijn om op onderlijfke te gaan stemmen. De hoofddoekfanaten al zeker niet.
fonne is offline  
Oud 20 december 2010, 16:37   #452
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Van zodra er zich een moslima aandient bij de N-VA en bewijst dat ze de Vlaamse Leeuw kan zingen mag ze mee op de foto hoor Zonder hoofddoek.
No further questions your honor.
drosophila is offline  
Oud 20 december 2010, 16:41   #453
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent echt goed! U bevestigt keer op keer de extremistische reputatie van de n-va. Waarvoor dank.
Toegeven=verraad! Compromis=verraad!
(cfr. post 1 van deze draad)
Toegeven op de essentie van een partij in ruil voor persoonlijk profijt, dat is verraad ja. Een CD&V die abortus goedkeurt en daarvoor de koning opzij zet, dat is verraad. Een Verhofstadt die het migrantenstemrecht goedkeurt tegen de wil van 80% van zijn kiezers in, dat is verraad. Een CD&V die een staatshervorming belooft aan zijn kiezers, maar zijn staart intrekt om toch maar niet naast de postjes te grijpen, dat is verraad. Groen! dat in een regering stapt die de kernuitstap terugdraait, dat zou verraad zijn. Elk van die partijen wordt daarvoor ook terecht electoraal afgestraft.
De essentie van de N-VA is het realizeren van een confederaal model voor België (in afwachting van de implosie van dat on-land). Daarop toegeven is verraad. En dat zou onvermijdelijk electoraal afgestraft worden.
Als ik zo zie wat N-VA vandaag al allemaal toegegeven heeft om toch maar een compromis "a la Belge" mogelijk te maken, dan zeg ik: verrrrraaaaaaaddddd.
fonne is offline  
Oud 20 december 2010, 16:42   #454
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er is eigenlijk ook niets dat een gelovige moslima verplicht een hoofddoek te dragen. Het is alleen uitgegroeid tot het symbool van de onderdrukking van de vrouw in een bepaalde islamitische subcultuur. Een subcultuur die overigens vandaag in vele islamitische landen reeds als achterlijk wordt ervaren. Maar gelukkig is er links om de onderdrukking van de vrouw mee te organizeren. Zoals links ook de onderdrukking van de Vlaamse arbeider mee heeft helpen organizeren.
Nu vind ik het persoonlijk ook stom om tegen een symptoom als de hoofddoek ten strijde te trekken (zoals sommige SP.A burgemeesters dat doen die zich eens "flinks" willen tonen), maar je moet in de eerste plaats wel de oorzaken daarvan durven aanpakken. En ja die oorzaak, die ligt in een zeker misbruik dat gemaakt wordt van de islam om macht over een groep mensen uit te oefenen.
Nu, ik verwacht echt niet dat vele hoofddoekdragende moslima zich bij de N-VA gaan aandienen als kandidaat hoor. Dus verwacht ze maar niet te gauw op de affiche.
U bent echt héél sterk bezig. Uw antwoord is weer een prachtige illustratie van betutteling. In de plaats van de moslima komt u hier een beetje oordelen over die vrouw haar geloof, de manier waarop ze dat belijdt, en als klap op de vuurpijl noemt u de manier waarop zij ervoor kiest om zich te uiten 'onderdrukkend'. U neemt niet eens de moeite om te achterhalen hoe die vrouw er zélf over denkt.
drosophila is offline  
Oud 20 december 2010, 16:43   #455
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Toegeven op de essentie van een partij in ruil voor persoonlijk profijt, dat is verraad ja. Een CD&V die abortus goedkeurt en daarvoor de koning opzij zet, dat is verraad. Een Verhofstadt die het migrantenstemrecht goedkeurt tegen de wil van 80% van zijn kiezers in, dat is verraad. Een CD&V die een staatshervorming belooft aan zijn kiezers, maar zijn staart intrekt om toch maar niet naast de postjes te grijpen, dat is verraad. Groen! dat in een regering stapt die de kernuitstap terugdraait, dat zou verraad zijn. Elk van die partijen wordt daarvoor ook terecht electoraal afgestraft.
De essentie van de N-VA is het realizeren van een confederaal model voor België (in afwachting van de implosie van dat on-land). Daarop toegeven is verraad. En dat zou onvermijdelijk electoraal afgestraft worden.
Als ik zo zie wat N-VA vandaag al allemaal toegegeven heeft om toch maar een compromis "a la Belge" mogelijk te maken, dan zeg ik: verrrrraaaaaaaddddd.
No further questions, yr honor.
drosophila is offline  
Oud 20 december 2010, 16:44   #456
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op inhoudsloze kreten die elke hoofddoekdraagster als "godsdienstwaanzinnig" bestempelen, mijn beste ignoramus, kan je ook niet inhoudelijk reageren.
Ja, de dag dat er iets anders uit uw gefrustreerde mond komt als hoofddoeken en nazi's kom je maar af, dan spreken we verder.
Oud 20 december 2010, 16:54   #457
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, de dag dat er iets anders uit uw gefrustreerde mond komt als hoofddoeken en nazi's kom je maar af, dan spreken we verder.
Ach gewoon nog even wachten tot de sharia hier ingevoerd wordt. Dan zal fruitvliegje een hoofddoekje dragen, maar gelukkig voor ons niet meer op het Internet mogen. Want dat is decadent en niet gepast voor een vrouw.
fonne is offline  
Oud 20 december 2010, 16:56   #458
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ach gewoon nog even wachten tot de sharia hier ingevoerd wordt. Dan zal fruitvliegje een hoofddoekje dragen, maar gelukkig voor ons niet meer op het Internet mogen. Want dat is decadent en niet gepast voor een vrouw.
I rest my case.
drosophila is offline  
Oud 20 december 2010, 16:58   #459
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

zit fonne in de bestuursraad van de N-VA?
Pelgrim is offline  
Oud 20 december 2010, 17:02   #460
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent echt héél sterk bezig. Uw antwoord is weer een prachtige illustratie van betutteling. In de plaats van de moslima komt u hier een beetje oordelen over die vrouw haar geloof, de manier waarop ze dat belijdt, en als klap op de vuurpijl noemt u de manier waarop zij ervoor kiest om zich te uiten 'onderdrukkend'. U neemt niet eens de moeite om te achterhalen hoe die vrouw er zélf over denkt.
Ze "conformeren" zich. Wat een ander woord is voor onderwerpen.

tandarts behandelt geen moslima zonder hoofddoek/.

Kom alsjeblieft niet af met de idee van de vrije keuze van moslima. Niemand wordt graag voor hoer uitgescholden op straat, nietwaar. Allez ja, ik wil niet over jou persoonlijk oordelen natuurlijk.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be