Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2011, 12:04   #441
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het is geen probleem dat mensen kritisch of zelfs weigerachtig staan t.o.v. de islam.
Het is wel een probleem als mensen eigenschappen toedichten aan sommige moslims en dan denken dat deze eigenschappen inherent zijn voor alle moslims.
Jaja, als...

Mijn vraag hierbij is of dat sociologisch relevant is, die mensen die aan jouw "als" beantwoorden. Het is ook een probleem als iemand degenen die de koran en de soenna gevaarlijk en bespottelijk vinden, eigenschappen toedicht zoals "moslimbashen" of "nieuw racisme", en hier dan duizenden keren over haar eigen vooroordelen komt posten, in de mening verkerend vooroordelen te bestrijden.
Oud 1 januari 2011, 12:04   #442
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
En ik die dacht dat juist de mohammedanen hun cultuur inclusief godsdienst als aangeboren beschouwden, want dat ze anders niet kunnen klagen over discriminatie wegens een geloof dat ze volkomen vrij zijn, af te zweren...
Ik zie ook geen verschil tussen kritiek op de islam, op de christenen of zelfs op het nazisme of het gedachtengoed van het VB.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 12:04   #443
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is geen probleem dat mensen kritisch of zelfs weigerachtig staan t.o.v. de islam.
Het is wel een probleem als mensen eigenschappen toedichten aan sommige moslims en dan denken dat deze eigenschappen inherent zijn voor alle moslims.
Hoe moet je dan precies weigerachtig staan t.o.v. de islam zonder weigerachtig te mogen staan t.o.v. moslims?
Stel dat men zou zeggen: je mag tegen het nazisme zijn, maar je mag niet tegen neonazi's zijn, want daar zitten ook goede mensen tussen.
Klinkt vreemd, niet?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 12:20   #444
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En ik die dacht dat juist de mohammedanen hun cultuur inclusief godsdienst als aangeboren beschouwden, want dat ze anders niet kunnen klagen over discriminatie wegens een geloof dat ze volkomen vrij zijn, af te zweren...

Maar neen, ze zijn niet vrij dat te doen door de schuld van de "nieuwe racisten"!
Waarom dacht je dat ze dat zelf als aangeboren beschouwen?
Ze zijn inderdaad vrij hun godsdienst af te zweren. Maar je wil ze toch niet verplichten?
Niet alle moslims hebben dezelfde cultuur. Vergelijk een moslim uit Turkije, Iran, Senegal, Indonesië, Bosnië,.... Ze hebben zelfs niet allemaal dezelfde godsdienst, gezien de verschillende stromingen binnen de islam.

Citaat:
De islamisering van onze maatschappij wordt eigenlijk veroorzaakt door kritiek op de islam. Als we ons daarvan onthouden, komt alles vanzelf goed! Weet je wat, Artisjok, post dit nog maar zo vaak als je wil, want ik kan van deze redenering nog wel een paar keertjes brandhout maken zonder in herhaling te vallen.
Nog iemand die kritiek op de islam verwart met inherentisme.
Maak gerust eens brandhout van de redenering.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 12:25   #445
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik zie ook geen verschil tussen kritiek op de islam, op de christenen of zelfs op het nazisme of het gedachtengoed van het VB.
Je kan kritiek hebben op de islam en het christendom, waar ze vrouwen als minderwaardig beschouwt.
Maar je denkt toch niet dat iedere moslim en iedere christen vrouwen als minderwaardig beschouwt.
Oud 2 januari 2011, 00:25   #446
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom dacht je dat ze dat zelf als aangeboren beschouwen?
Ik denk echt niet dat ze zo ver zijn, zelf in te zien dat ze zich gedragen alsof hun imbecielengeloof aangeboren was.
Citaat:
Ze zijn inderdaad vrij hun godsdienst af te zweren. Maar je wil ze toch niet verplichten?
De heer K. Kodo heeft gelukkig niets te verplichten of te verbieden. Maar de heer K. Kodo heeft ook niets te manipuleren, bijvoorbeeld door diegenen schuldgevoelens aan te praten die accepteren dat mohammedanen zich uit vrije verkiezing buiten de maatschappij plaatsen door ervoor te kiezen, de koran serieus te nemen.
Citaat:
Niet alle moslims hebben dezelfde cultuur. Vergelijk een moslim uit Turkije, Iran, Senegal, Indonesië, Bosnië,.... Ze hebben zelfs niet allemaal dezelfde godsdienst, gezien de verschillende stromingen binnen de islam.
Ze hebben verschillende culturen en dezelfde cultuur. Raar hè? Maar ze hebben dezelfde koran, min of meer toch, en voor het naleven van de daarin gegeven voorschriften kunnen ze kiezen, of niet. Maar mij maken ze voor hún keuze niet verantwoordelijk, ook niet door mijn logische gevolgtrekking eruit als - wat was het ook weer? - "inherentisme" af te doen.

Hoe komt het eigenlijk dat je de mohammedanerij niet in mensentaal kunt verdedigen?
Oud 2 januari 2011, 09:09   #447
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk echt niet dat ze zo ver zijn, zelf in te zien dat ze zich gedragen alsof hun imbecielengeloof aangeboren was.
De vraag was "Waarom dacht je dat ze dat zelf als aangeboren beschouwen?"
waarbij "waarom" betekent : "om welke reden".

Citaat:
De heer K. Kodo heeft gelukkig niets te verplichten of te verbieden. Maar de heer K. Kodo heeft ook niets te manipuleren, bijvoorbeeld door diegenen schuldgevoelens aan te praten die accepteren dat mohammedanen zich uit vrije verkiezing buiten de maatschappij plaatsen door ervoor te kiezen, de koran serieus te nemen.
De heer K. Kodo begrijpt precies niet goed mensentaal.
De vraag was niet of jij iets te verplichten of te verbieden hebt; maar of je dat wil.

Citaat:
Ze hebben verschillende culturen en dezelfde cultuur. Raar hè? Maar ze hebben dezelfde koran, min of meer toch, en voor het naleven van de daarin gegeven voorschriften kunnen ze kiezen, of niet. Maar mij maken ze voor hún keuze niet verantwoordelijk, ook niet door mijn logische gevolgtrekking eruit als - wat was het ook weer? - "inherentisme" af te doen.
Ze hebben verschillende culturen. Alhoewel er 1 Koran is, zijn er verschillende stromingen.
Wat is je "logische" gevolgtrekking?

Citaat:
Hoe komt het eigenlijk dat je de mohammedanerij niet in mensentaal kunt verdedigen?
Ik verdedig geen enkele godsdienst.
Misschien begrijp jij niet zo goed mensentaal.
Oud 2 januari 2011, 09:22   #448
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag was "Waarom dacht je dat ze dat zelf als aangeboren beschouwen?"
waarbij "waarom" betekent : "om welke reden".
omdat volgens moslims iedereen als moslim geboren wordt.

Het ligt dan aan de opvoeding van de ongelovige ouders dat die kinderen geen moslim zijn, en aan de opvoeding van de gelovige ouders dat die hun kinderen op de juiste manier opvoeden.

Zelfs de Farao was als moslim geboren, en ook Abraham, mozes en jezus zijn als moslims geboren.

Daarom mogen hun dochters ook niet met xenofobe racistische fasco's van niet-moslims huwen, want die zouden wel eens hun als moslim geboren kinderen als niet-moslim opvoeden! Hun zonen mogen dan weer wel met christenvrouwen en jodinnen huwen want die hebben dan toch niets te zeggen over de opvoeding van hun als moslims geboren kinderen, die dan zeker en vast wèl als moslim zullen worden opgevoed.

wist ge dat niet?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 09:42   #449
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
omdat volgens moslims iedereen als moslim geboren wordt.

Het ligt dan aan de opvoeding van de ongelovige ouders dat die kinderen geen moslim zijn, en aan de opvoeding van de gelovige ouders dat die hun kinderen op de juiste manier opvoeden.

Zelfs de Farao was als moslim geboren, en ook Abraham, mozes en jezus zijn als moslims geboren.

Daarom mogen hun dochters ook niet met xenofobe racistische fasco's van niet-moslims huwen, want die zouden wel eens hun als moslim geboren kinderen als niet-moslim opvoeden! Hun zonen mogen dan weer wel met christenvrouwen en jodinnen huwen want die hebben dan toch niets te zeggen over de opvoeding van hun als moslims geboren kinderen, die dan zeker en vast wèl als moslim zullen worden opgevoed.

wist ge dat niet?
Wat vertel je nu?
Iedereen wordt als moslim geboren, maar de opvoeding bepaald of iemand eventueel als moslim door het leven gaat.
Oud 2 januari 2011, 09:50   #450
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat vertel je nu?
Iedereen wordt als moslim geboren, maar de opvoeding bepaald of iemand eventueel als moslim door het leven gaat.
ja, zo zien ZIJ het. Don't shoot the messenger.
Eenmaal je verder als moslim bent opgevoed is het bovendien onmogelijk om je van deze ideologie te verwijderen: daarop staat volgens de moslims (en de koran) de doodstraf.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 januari 2011 om 09:51.
Oud 2 januari 2011, 09:55   #451
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ja, zo zien ZIJ het. Don't shoot the messenger.
Eenmaal je verder als moslim bent opgevoed is het bovendien onmogelijk om je van deze ideologie te verwijderen: daarop staat volgens de moslims (en de koran) de doodstraf.
Ik ken nochtans wel ex-moslims die levend en wel zijn. Na al die jaren nog steeds niet dood-gebliksemd.
Oud 2 januari 2011, 10:01   #452
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken nochtans wel ex-moslims die levend en wel zijn. Na al die jaren nog steeds niet dood-gebliksemd.
zeker en vast. Daarom wonen ze ook in het SECULIERE westerse land als Belgie.
Vraag hen even of hun familie ook op de hoogte is, en of die het verhaal van hun afvalligheid openbaar durven maken.

Verder is het voor die mensen echt wel een geluk dat ze niet in Pakistan of Egypte of dergelijke wonen.

http://www.muhammadanism.com/Governm...dul_rahman.pdf
Citaat:
Shari’a law is fundamentally opposed to the natural justice of human beings because it calls
for the execution of any Muslim who converts to another religion.
Furthermore, many Muslim
countries use their judicial and political power to intimidate, threaten, and persecute non-
Muslims. Recently, the Algerian parliament approved a law targeting non-Muslim believers.
Why do the Western nations lack the moral courage to expose and to challenge the injustice
of this Algerian law against fundamental human rights?

Laatst gewijzigd door circe : 2 januari 2011 om 10:04.
Oud 2 januari 2011, 10:40   #453
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
zeker en vast. Daarom wonen ze ook in het SECULIERE westerse land als Belgie.
Vraag hen even of hun familie ook op de hoogte is, en of die het verhaal van hun afvalligheid openbaar durven maken.
Ja, de familie is daarvan op de hoogte.
Of die familie dat verder vertelt, hangt af van mens dot mens. Vergelijkbaar met katholieken die afvalligen hebben binnen de familie.
Oud 2 januari 2011, 11:07   #454
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of die familie dat verder vertelt, hangt af van mens dot mens. Vergelijkbaar met katholieken die afvalligen hebben binnen de familie.
tja, het kan natuurlijk zijn dat ginds in de Westhoek nog altijd afvallige katholieken rondlopen die scheef bekeken worden.
Maar ik ken geen enkele wettekst die zegt dat die afvalligen moeten worden gedood.

In islam dus wel. (ik neem aan dat je de link niet hebt geopend).

Oud 2 januari 2011, 11:21   #455
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
tja, het kan natuurlijk zijn dat ginds in de Westhoek nog altijd afvallige katholieken rondlopen die scheef bekeken worden.
Ik zou het niet weten hoe het er in de Westhoek aan toe gaat.
Was mijn antwoord duidelijk?
Oud 2 januari 2011, 15:00   #456
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar ik ken geen enkele wettekst die zegt dat die afvalligen moeten worden gedood.
Pas op Circe! Ze heeft je bijna zo ver gekregen dat de draad van onderwerp verandert.

Citaat:

Oef; weer met onze voeten op de grond! Zouden we bij elk afleidingsmanoeuvre moeten doen.
Oud 2 januari 2011, 15:26   #457
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Pas op Circe! Ze heeft je bijna zo ver gekregen dat de draad van onderwerp verandert.
Misschien doe jij er goed aan om de openingspost te lezen, teneinde je er van te vergewissen wat het onderwerp van deze draad is.
Oud 2 januari 2011, 15:43   #458
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je moet daarvoor niet tot de westhoek gaan.
De katholieke tak van mijn Antwerpse familie spreekt niet meer tegen ons sinds ze lazen dat we niet voor de kerk trouwden. Alsof we niet meer bestaan. Pff, ik mis ze niet.

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 januari 2011 om 15:44.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 15:48   #459
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je moet daarvoor niet tot de westhoek gaan.
De katholieke tak van mijn Antwerpse familie spreekt niet meer tegen ons sinds ze lazen dat we niet voor de kerk trouwden. Alsof we niet meer bestaan. Pff, ik mis ze niet.
zijt ge zeker dat ze niet meer spreken omdat ge niet voor de kerk trouwde? Een mens moet af en toe al eens gaan twijfelen.

Oud 2 januari 2011, 22:34   #460
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Whaw..een mens is een dikke week niet hier en flanelclootdoom is er in die periode in geslaagd om uit en in een ban te geraken..toppie
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be