![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een soort van automatische stap in de Nederlanden zoals u schijnt te verwachten zie ik er niet van komen.
![]() |
![]() |
#442 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() uiteraard zal dat niet automatisch gaan en uiteraard zal dat voldoende gedragen moeten zijn. Wij zijn tenslotte geen kleine minderheid van knokploegen die onze wil aan het volk opleggen, zoals die schavuiten van 1830.
#443 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() We doen het zelf wel
#444 |
Vreemdeling
|
![]() Deze impasse veroorzaakt door Showbizz Bart & Di Pupo heeft als inzet de welvaart van u en mij, en belangrijker die van onze kinderen.
Er is 1 oplossing; een referendum met vragen over de belangrijkste thema's. Dat wij nu maar beslissen, want "zij" kunnen het blijkbaar niet... Laatst gewijzigd door Open & Bloot : 28 januari 2011 om 17:30. |
![]() |
![]() |
#445 |
Vreemdeling
|
![]() Wel een eerlijk referendum dan hopelijk?
Niet die referendum grap dat we om de paar jaar houden, waarin de stem op een Waalse partij 23% meer invloed heeft dan een stem op de Vlaamsche partij? |
![]() |
![]() |
#446 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Manneke toch: een referendum komt er NOOIT meer !Kijk eens in een goed geschiedenis boek of een soort "kroniek" bij: 1950 Belgie koningskwestie.
|
![]() |
![]() |
#447 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
#448 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In een land waar Yves Desmet sommelier speelt in Parijs tijdens etentjes met politici van bepaalde partijen en een minister op de VRT haar interview mag overdoen wegens totaal onbekwaam weet ik intussen wel hoe de pers en politici, vooral van paarse origine, met elkaar verweven zijn. Ik twijfel er niet aan dat dit vakkundig uit de meeste media gehouden feit waar is, ik vraag me gewoon af hoe Van Cauwelaert dit weet. Normaal wordt de Vlaming dom gehouden, VC overtreedt hier deze regel met brio. In ieder geval, beste solidarnosc, zou voor zo'n uitspraken een mars op Brussel moeten worden belegd om aan te tonen wat we van zo'n crapuleuze politici denken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat uiteindelijk slechts om machtsverhoudingen. Als de Vlamingen eens zouden stoppen met te zeiken tegen De Walen en eindelijk beginnen zich als een echt staatsdragend volk te gedragen, heb je de Belgische machtsstructuur zo gebroken. 't probleem is natuurlijk die "als". Ik zie die "als" niet direct uitkomen, want Vlamingen blijven nog steeds een kleinburgerlijk braaf en kneuterig tsjevenvolkje.
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 29 januari 2011 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
#451 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#452 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#453 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Staatsdragend wil zeggen dat het volk de staat bepaalt en niet omgekeerd.
Het omgekeerde dus van een kleinburgerlijk braaf en kneuterig tsjevenvolkje. |
![]() |
![]() |
#454 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De handdoek ligt nu al dagen in de ring,
waarom blijven jullie plakken, ga eens naar: de Onafhankelijkheid ! |
![]() |
![]() |
#455 |
Vreemdeling
|
![]() Dominic Roelandt
|
![]() |
![]() |
#456 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe ik iets fout ? |
|
![]() |
![]() |
#458 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#460 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlamingen deugen inderdaad niet omdat ze blijven op hun buik kruipen.