Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2011, 02:25   #441
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Jij doet aan emopolitiek en emotionele chantage t.o.v. al wie zelfs milde kritiek op je idool durft te uiten. Dat is ranzig, omdat je tegelijkertijd met heel andere maten meet van zodra het gaat om de mensenlevens van gewone mensen die niet op TV komen.
Zozo,kun jij dan hier even weergeven waar Jazeker wat dat betreft dan wel in de fout is gegaan ...

Citaat:
als PollyCorrect mag juichen over vermoorde Palestijnse kinderen, dan mag wie kritiek heeft op een politicus dit ook uiten na de dood van die politicus. Let op: ik heb het over kritiek en niet over ranzige commentaren zoals die van een Bart Debie of een Filip Dewinter. Maar die zie ik hier niet.

Polly is daar uiteindelijk voor verbannen geweest mijn beste,de totale som van haar erg kritische antwoorden wat betreft de palestijnse kwestie deden haar uiteindelijk de das om...

Maar wat ranzigheid betreft, u doet hélemaal niet onder tegenover een Debie of een Dewinter....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 02:28   #442
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Jij doet aan emopolitiek en emotionele chantage t.o.v. al wie zelfs milde kritiek op je idool durft te uiten. Dat is ranzig, omdat je tegelijkertijd met heel andere maten meet van zodra het gaat om de mensenlevens van gewone mensen die niet op TV komen.
Ben je nu echt zo dom dat ik een industriële persmachine moet gebruiken om iets in je hersenen te krijgen? Ik ben enkel dankbaar voor de rol die ze speelde (weg van de politiek) om mensen die niet op TV komen toch een hart onder de riem te steken.

Is dat zo moeilijk te begrijpen? Gooien met woordjes als "idool" is goedkoop en doet niet terzake.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 02:36   #443
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zozo,kun jij dan hier even weergeven waar Jazeker wat dat betreft dan wel in de fout is gegaan ...
Hij doet aan emotionele chantage "al wie mijn visie niet deelt, is onrespectvol". Dat is erg ongepast, gezien het hier hard tegen hard gaat, zonder enig respect, van zodra het gaat over figuren die niet in de officiële hagiografie vallen. Jazeker heeft op dit forum b.v. ronduit racistische opmerkingen gedaan, gezegd dat hij op mij zou spuwen omdat hij dacht dat ik van een bepaalde afkomst was die hem niet aanstond, enzovoort. Lang had hij ook links naar liedjes waarin gepleit werd om zwarten te vermoorden enzovoort. Dus als zo iemand nu de vermoorde onschuld komt uithangen, dan vind ik dat hypocriet.

Citaat:
Polly is daar uiteindelijk voor verbannen geweest mijn beste,de totale som van haar erg kritische antwoorden wat betreft de palestijnse kwestie deden haar uiteindelijk de das om...
Kritische antwoorden? Mensonwaardige uitspraken, zul je bedoelen. Toch werd ze niet daarvoor geband, wel voor haar hysterische persoonlijke aanvallen op medeforummers. Dat is ook zo'n hypocrisie van dit forum: je mag oproepen om Palestijnse kinderen uit te moorden, maar als je tegen een medeforummer "idioot" roept, dan word je gebannen.

Citaat:
Maar wat ranzigheid betreft, u doet hélemaal niet onder tegenover een Debie of een Dewinter....
Dan daag ik je uit om één citaat van mijzelf te tonen waarin ik uitspraken doe als die van Debie.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 02:48   #444
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij doet aan emotionele chantage "al wie mijn visie niet deelt, is onrespectvol".
Nét zoals u nu dus doet....

U bent dus géén haar beter,en toch de moraalridder komen uithangen....

Citaat:

Kritische antwoorden? Mensonwaardige uitspraken, zul je bedoelen. Toch werd ze niet daarvoor geband, wel voor haar hysterische persoonlijke aanvallen op medeforummers. Dat is ook zo'n hypocrisie van dit forum: je mag oproepen om Palestijnse kinderen uit te moorden, maar als je tegen een medeforummer "idioot" roept, dan word je gebannen.
Daar weet ik alles van mijn beste,ik was namelijk nét zo goed één van haar doelwitten...

Citaat:
Dan daag ik je uit om één citaat van mijzelf te tonen waarin ik uitspraken doe als die van Debie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Op het moment dat jij evenveel aandacht zal besteden aan elk vermoord Irakees kind dan aan jouw van een natuurlijke dood gestorven idool mag je mij raad geven. Maar geen moment eerder.
Dat is wat mij betreft al ranzig genoeg....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 03:11   #445
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Hij doet aan emotionele chantage "al wie mijn visie niet deelt, is onrespectvol".
Ik stop er hier mee. Deze draad is gewoon niet bedoeld om over de oorlog over Irak te beginnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 08:46   #446
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Zijt gij echt zo'n Calimero kieken of doet ge maar alsof ?
Nu ga ik jou eens wat zeggen, ik heb een vriendin in identiek dezelfde situatie.
Ze keurde mijn sympathie voor het VB altijd af , zij is een Groen! aanhangster.
Wat begon met een onnozele moedervlek is ge-evolueerd naar een uitgezaaide kanker. Begin januari namen ze ook een stukje van haar rechterlong weg. Genezen kan ze niet meer, enkel haar leven rekken, wat ze nu proberen te doen. Sterft ze dit jaar? Volgend jaar? Who knowes.
Dit jaar wil ze haar 40ste verjaardag met een megafeest vieren. Ze heeft een zoon van 13 en een dochter van 10. Ze is gescheiden en vecht elke dag .
Wel , de dood van MR Morel raakt haar echt heel diep, omdat ze naar haar opkeek, haar aan haar vechtlust vastklampte, zoveel gelijkenissen zag.
Mijn vriendin beseft maar al te goed dat zij zo geen indruk zal nalaten eens zij sterft, en zij verlangt dat ook niet. Geloof me, Marie Rose Morel betekende heel veel voor veel kankerpatiënten, en deze mensen storen zich echt niet aan die zogezegde "barnum-publiciteit". Dus stop asjeblief met zo de zagevent uit te hangen .
Dat is inderdaad wat MRM gedaan heeft, ze heeft tegen iedereen gezegd: "Blijven vechten, nooit opgeven, blijven geloven, ..."
Oud 13 februari 2011, 08:48   #447
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Laat ons even bedenken:
Frank is verliefd geworden, voor deze grote liefde heeft hij zijn partij verloochend en beschadigd.
Zelfs op haar sterfbed was er voor Marie-Rose geen vergeving mogelijk zelfs haar dood gebruikt ze om het VB te beschadigen.
Verder vind ik het heel erg voor haar en haar nabestaanden, doch toen ik het nieuws vernam dat ze bepaalde personen weigerde op haar begrafenis is er voor mij iets gebroken en bezie ik haar op een andere niet zo positieve manier. Sorry.
Gek dat ze het met Bart De Wever dan toch bijgelegd heeft. Bart die haar het één en ander verweten heeft.
Bart heeft wel de moed gehad om terug contact op te nemen en ...
Oud 13 februari 2011, 09:36   #448
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Gentleman? In zijn jeugdjaren en studentijd in Brugge was ie de beste maatjes met Dewinter en moest ie absoluut niet onder doen voor hem op geen enkel vlak. Ook daarna zat er weinig verschil op. Ik zou wel eens willen weten op welke inhoudelijke punten Vanhecke en Dewinter van mening verschillen.
Ik heb gesteld dat hij voor mij zo overkwam. Maar in een vorige discussie heb ik er ook aan toegevoegd dat ik zo mijn twijfels had over het 'gentlemanschap' van Vanhecke omdat hij het nu juist was die uitgekozen werd door Karel Dillen als zijn opvolger. Karel Dillen waarvan we weten dat hij allesbehalve een democraat was.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 09:37   #449
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Frank Van Hecke 20 banken vooruit. Chapeau voor die man.

Bart De Wever is ondertussen zoveel banken achteruit gegaan dat hij 3 dorpen verder weg zit.
Voor de 'Belgen' is de gebroken vijand nu een held
en de succesvolle vijand de nieuwe grootste vijand
Oud 13 februari 2011, 09:39   #450
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Geen kritiek meer op Leopold I, op Napoleon, op Mao tse Dong, op Stalin, op Saddam, op Robespierre? Op Churchill? Op Mc Carthy? Op Mohammed ?
filosoof 'kent' zijn geschiedenis: de beschaver was Leopold II niet Leopold I
Oud 13 februari 2011, 09:42   #451
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik vind dat niet flauw. De waarheid kwetst nu eenmaal. De Walen zouden jullie nog lessen kunnen leren als het gaat over tolerantie, respect en verdraagzaamheid. Goed, we wijken af.
Ze zijn zelfs zo tolerant dat ze zonder dank en zonder misplaatste trots de transfers ontvangen
Oud 13 februari 2011, 09:52   #452
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Gentleman? In zijn jeugdjaren en studentijd in Brugge was ie de beste maatjes met Dewinter en moest ie absoluut niet onder doen voor hem op geen enkel vlak. Ook daarna zat er weinig verschil op. Ik zou wel eens willen weten op welke inhoudelijke punten Vanhecke en Dewinter van mening verschillen.
wie beste maatjes is met FDW behoort 'natuurlijk tot de allerslechtsten op deze aardbol. Daar is geen verder 'bewijs' voor nodig

Maar FVH is inderdaad een gentleman.
tijdens de verkiezingstijd deden we in Brugge de markten en ontmoetten de militanten van PVDA. Toen zegde FVH: voor die mannen moet ik toch respect opbrengen: al jaren zonder enig resultaat, en toch doorzetten!

Laatst gewijzigd door luc broes : 13 februari 2011 om 09:54.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 09:56   #453
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Frank Vanhecke heb ik altijd een soort 'gentleman' gevonden. Alleen, hij zat bij de verkeerde partij.
system, dat is voor jou wel een vrij late ontdekking!
Oud 13 februari 2011, 09:58   #454
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Moetlaq, zeker?

Even serieus: Ik ben absoluut tegen het VB (logisch). .
logisch? mogelijk volgens jou logica
Oud 13 februari 2011, 10:03   #455
luc broes

Standaard

Citaat:
Kun je me eens wijzen op één ongepaste of onrespectvolle uitspraak in deze draad?

En kun je die dan eens plaats naast de duizend berichten op dit forum waarin vrolijk wordt gelachen met Palestijnse baby's die met fosforbommen verbrand worden, waarbij de moord op anderhalf miljoen Irakezen wordt goedgepraat, ontkend of geminimaliseerd?

Is het leven van één persoon die op tv komt meer waard dan miljoenen levens van onze medemensen?
'duizend berichten op dit forum waarin vrolijk wordt gelachen met Palestijnse baby's die met fosforbommen verbrand worden

Kallikles, ben je niet een klein beetje aan 't overdrijven?

Ik heb in ieder geval nooit zoiets gezien.
moest dat wel zo zijn zou ik daar heftig tegen protesteren.
Oud 13 februari 2011, 10:11   #456
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik heb gesteld dat hij voor mij zo overkwam. Maar in een vorige discussie heb ik er ook aan toegevoegd dat ik zo mijn twijfels had over het 'gentlemanschap' van Vanhecke omdat hij het nu juist was die uitgekozen werd door Karel Dillen als zijn opvolger. Karel Dillen waarvan we weten dat hij allesbehalve een democraat was.
Iemand die door Karel Dillen uitfekozen wordt als opvolger moet uiteraard voor eeuwig branden in de hel!

Wat een stupiede veroordeling: Hij IS slecht, want hij is mijn vijand.
Oud 13 februari 2011, 10:14   #457
luc broes

Standaard

Citaat:
Hij doet aan emotionele chantage "al wie mijn visie niet deelt, is onrespectvol". Dat is erg ongepast, gezien het hier hard tegen hard gaat, zonder enig respect, van zodra het gaat over figuren die niet in de officiële hagiografie vallen. Jazeker heeft op dit forum b.v. ronduit racistische opmerkingen gedaan, gezegd dat hij op mij zou spuwen omdat hij dacht dat ik van een bepaalde afkomst was die hem niet aanstond, enzovoort. Lang had hij ook links naar liedjes waarin gepleit werd om zwarten te vermoorden enzovoort. Dus als zo iemand nu de vermoorde onschuld komt uithangen, dan vind ik dat hypocriet.
.
ALS dat inderdaad zo is dan geef ik graag wat dit betreft kallikles volkomen gelijk;
Oud 13 februari 2011, 11:16   #458
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Nét zoals u nu dus doet....

U bent dus géén haar beter,en toch de moraalridder komen uithangen....
Mijn bedoeling was niet van emotionele chantage te begaan. Als dat toch zo is overgekomen, dan neem ik daar mijn verantwoordelijkheid voor, maar ik wens toch te benadrukken dat dit geenszins de bedoeling is.

Mijn punt is gewoon: dit is een politiek forum. Het gaat hier dus louter over de politica Marie-Rose Morel. Het is hier geen rouwregister en wie zijn medeleven wil tonen aan de nabestaanden moet dat doen op de daartoe voorziene plaatsen en niet op een politiek forum.

Op een politiek forum gaat het over de politieke consequenties van dit overlijden. Zij die sympathie hebben voor de politica Marie-Rose Morel mogen deze sympathie gerust uiten. Maar zij die altijd tegenstander geweest zijn, moeten nu niet de hypocriet uithangen en krokodillentranen storten.

Wat betreft respectvol omgaan met overleden personen kan dit forum nog heel wat leren. Politiek relevant is daarbij vooral dat elk menselijk leven even waard is, en dat elke Palestijnse of Irakese moeder die werd vermoord door de bezettingstroepen, evenveel recht heeft op ons medeleven als Marie-Rose Morel.

Ik hoop dat bepaalde posters hier bij stil zullen staan.

Citaat:
Daar weet ik alles van mijn beste,ik was namelijk nét zo goed één van haar doelwitten...
Daarom vond ik het verbazend dat u haar posts "kritisch" noemde. Rationele kritiek is erin afwezig. Het gaat puur om haat en rancune.

Citaat:
Dat is wat mij betreft al ranzig genoeg....
Ik beschuldig Jazeker van idolatrie. Dat is helemaal geen aanval op Marie-Rose Morel. Wel integendeel: idolatrie van een persoon afwijzen, betekent die persoon juist respecteren. Idolatrie is een gebrek aan respect voor een menselijke persoon.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 13 februari 2011 om 11:17.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 11:49   #459
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
Je maakt een grapje?

kom zeg, kun je een nog mooiere afscheidsspeech geven? bdw is een oratorisch talent, en het komt recht uit zijn hart. als dit je niet raakt, heb je écht geen hart.

en het is gemakkelijk wat betekenisloze holle frasen te scanderen, zoals zovele politici de laatste dagen, over 'jammer' en 'prachtige dame' en andere korte blahblah die elke oppervlakkige idioot ten berde kan brengen. het is moeilijker te speechen in het centrum van alle camera's - ook waalse -, recht uit het hart, over een vroegere hartsvriendin die politiek opkwam voor die scenofobe partij van het VB.
Oud 13 februari 2011, 11:54   #460
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
De ranzige propagandamotor RTBF draait ondertussen op volle toeren: http://www.rtbf.be/info/belgique/det...nie?id=5606553
Bekijk ook het filmpje met dezelfde tekst. Hopelijk gaan meer Vlamingen naar RTBF kijken, dan beseffen ze beter hoe België werkt!

het artikel is extreem dunnetjes geschreven. het lijkt wel een artikeltje uit een lagere schoolkrant.

van journalisten kun je natuurlijk niet al te veel verwachten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be