Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 augustus 2011, 17:31   #441
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Dat krijg je als Franstaligen en Nederlandstaligen VERPLICHT worden op verschillende lijsten te staan. Elke lijst in BHV, bijvoorbeeld, moet aangeven of ze Franstalig of Nederlandstalig is, en de keuze 'allebei' bestaat niet. Discriminatie heet dat.
Ze worden helemaal niet 'verplicht' om op verschillende lijsten te staan, wat bazel je daar nu? Het gebeurt gewoon bijna nooit, buiten marginale uitzonderingen als de LSP en PVDA-PTB. Los daarvan is je claim dat Groen! en Ecolo als één partij fungeren gewoonweg fout. Sterker, ze zijn zelfs nooit één partij geweest.

Citaat:
Niemand is irrelevant, plus daarbij is de PVDA aan het groeien.
Jawel. Partijen die minder dan twee procent halen zijn irrelevant, hoe luid ze ook roepen. Maar je sympathie voor de PVDA verklaart al veel.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 26 augustus 2011, 17:34   #442
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Typische verongelijkte reacties van jou en fonne die enkel maar mijn vermoedens bevestigen; geen enkele zin tot zelfkritiek. Nooit aan gedacht hoe het komt dat de Schotse en Catalaanse onafhankelijkheidsbewegingen overal een positief beeld hebben, in tegenstelling tot de Vlaamse? Je gaat mij toch niet vertellen dat Walen en Brusselaars zoveel gehaaider en geslepener zijn in het demoniseren van hun tegenstanders dan pakweg het Spaanse staatsapparaat?
Hier zal uiteraard geen reactie opkomen want enige zelfkritiek is de Vlaamschen beweger totaal vreemd.

't Moet zijn dat de Walekoppen een soort van supermensen zijn die kunnen wat een veelvoud aan Engelsen en Spanjaarden niet kunnen.
Pelgrim is offline  
Oud 26 augustus 2011, 17:34   #443
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Na 399 berichten over het feit dat de vlaamse zenders weinig of te weinig vlomsche muziek uitzenden en quasi volledig op de angelsaksische muziek gericht zijn hebben we het nu ook wel begrepen...

Dat is toch echt wel een beetje naast de kwestie hee. Muziek is in de hele westerse wereld voor het overgrote deel gericht op de engelse taal. Dat is ook zo in frankrijk overigens. De tijd dat de franse jeugd in de rij ging staan om naar Dalida, Claude Francois, Michel Sardou te luisteren ligt ook al 30 jaar achter ons.

Je kunt daar niet direkt gevolgtrekkingen op maken. Dat is echt te kort door de bocht. Het feit dat het vlaamstalige aanbod schraal is, en het franstalige overigens even schraal, heeft niks te maken met superioriteit noch met trots van een bepaalde taal en taalgebied.

Muziek is voor 80% of meer engelstalig. Dat zal nooit nog veranderen.
peter1962 is offline  
Oud 26 augustus 2011, 17:40   #444
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Hier zal uiteraard geen reactie opkomen want enige zelfkritiek is de Vlaamschen beweger totaal vreemd.

't Moet zijn dat de Walekoppen een soort van supermensen zijn die kunnen wat een veelvoud aan Engelsen en Spanjaarden niet kunnen.
Of misschien zijn we dat eindeloze gezeik vanaf de zijlijn wel beu. Ik geef voortdurend kritiek op de Vlaamse Beweging, en sta altijd klaar met suggesties, maar ik zal altijd, altijd deel uitmaken van diezelfde Vlaamse Beweging. Wie niet bereid is tot enige vorm van engagement moet dan ook niet wenen dat de dingen niet naar zijn zin verlopen.
Oud 26 augustus 2011, 17:41   #445
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Na 399 berichten over het feit dat de vlaamse zenders weinig of te weinig vlomsche muziek uitzenden en quasi volledig op de angelsaksische muziek gericht zijn hebben we het nu ook wel begrepen...
Getuige dat infantiele 'vlomsche': nee, je hebt er absoluut niets van begrepen.
Oud 26 augustus 2011, 17:44   #446
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is toch echt wel een beetje naast de kwestie hee. Muziek is in de hele westerse wereld voor het overgrote deel gericht op de engelse taal. Dat is ook zo in frankrijk overigens. De tijd dat de franse jeugd in de rij ging staan om naar Dalida, Claude Francois, Michel Sardou te luisteren ligt ook al 30 jaar achter ons.

Je kunt daar niet direkt gevolgtrekkingen op maken. Dat is echt te kort door de bocht. Het feit dat het vlaamstalige aanbod schraal is, en het franstalige overigens even schraal, heeft niks te maken met superioriteit noch met trots van een bepaalde taal en taalgebied.

Kerel je hebt er geen gedacht van hoe hard je nu net bewijst dat we gelijk hebben.
Pelgrim is offline  
Oud 26 augustus 2011, 17:45   #447
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

De kwestie is hoe gij, of anderen, de analyse van het manifest van de gravensteners kunt weerleggen... Tot zover een mager beestje.
den ambetantsten is offline  
Oud 26 augustus 2011, 17:47   #448
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Of misschien zijn we dat eindeloze gezeik vanaf de zijlijn wel beu. Ik geef voortdurend kritiek op de Vlaamse Beweging, en sta altijd klaar met suggesties, maar ik zal altijd, altijd deel uitmaken van diezelfde Vlaamse Beweging. Wie niet bereid is tot enige vorm van engagement moet dan ook niet wenen dat de dingen niet naar zijn zin verlopen.
Ik ben al tien jaar bezig met dat engagement. Eerlijk gezicht ben ik dat ook beu. Temeer daar het gros van mijn engagement eigenlijk voortdurend tégen de agenda van de meerderheid der flaminganten in gaat, in alle dossiers: Doel, Lange Wapper, economie en sociaal beleid, natuurbehoud, ... Ik zal dus niet gouw meer met een leeuw rondhossen. Geef me dan maar ineens de Nederlandse driekleur.
Pelgrim is offline  
Oud 26 augustus 2011, 17:47   #449
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Typische verongelijkte reacties van jou en fonne die enkel maar mijn vermoedens bevestigen; geen enkele zin tot zelfkritiek. Nooit aan gedacht hoe het komt dat de Schotse en Catalaanse onafhankelijkheidsbewegingen overal een positief beeld hebben, in tegenstelling tot de Vlaamse? Je gaat mij toch niet vertellen dat Walen en Brusselaars zoveel gehaaider en geslepener zijn in het demoniseren van hun tegenstanders dan pakweg het Spaanse staatsapparaat?
Omdat er daar geen collaborateurs rondlopen die zich vastklampen aan de veroverde macht en vetpotten, en bereid zijn om op elk moment op de kop van hun eigen volk te kakken. Schotland en Catalunya liggen gewoon te ver van het machtscentrum om veel gevestigde belangen te hebben in de macht van de centrale staat.
fonne is offline  
Oud 26 augustus 2011, 17:49   #450
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Ik ben al tien jaar bezig met dat engagement. Eerlijk gezicht ben ik dat ook beu. Temeer daar het gros van mijn engagement eigenlijk voortdurend tégen de agenda van de meerderheid der flaminganten in gaat, in alle dossiers: Doel, Lange Wapper, economie en sociaal beleid, natuurbehoud, ... Ik zal dus niet gouw meer met een leeuw rondhossen. Geef me dan maar ineens de Nederlandse driekleur.
Natuurbehoud en de Lange Wapper hebben an sich niets te maken met Vlaamse autonomie. Autonomie is een doel op zich en geen middel.
Oud 26 augustus 2011, 17:49   #451
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toon anders even aan dat de Vlaamse onafhankelijksbeweging overal een negatief beeld heeft.
Oud 26 augustus 2011, 17:51   #452
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Omdat er daar geen collaborateurs rondlopen die zich vastklampen aan de veroverde macht en vetpotten, en bereid zijn om op elk moment op de kop van hun eigen volk te kakken. Schotland en Catalunya liggen gewoon te ver van het machtscentrum om veel gevestigde belangen te hebben in de macht van de centrale staat.
Daar lopen ook collaborateurs rond, vrij veel zelfs.
Ik heb wel de indruk dat de doorsnee Catalaan net iets meer politiek bewust is dan de doorsnee Vlaming.

Je bent bezig de schuld weer op anderen te steken in plaats van eens ernstig na te denken over de strategie van de Vlaamse beweging zelf.

Ik vind het bijvoorbeeld bijzonder erg dat in die vier jaar politieke crisis waar ze in Barcelona alleen maar van kunnen dromen nog niet één enkele poging is ondernomen de Vlaamse zaak muzikaal te ondersteunen.
Zeggen dat de artiesten hier allemaal gesubsidieerde belgicisten zijn is geen argument. De media in Spanje zijn nog straffer in hun anticatalaanse hetzes.
Pelgrim is offline  
Oud 26 augustus 2011, 17:51   #453
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Toon anders even aan dat de Vlaamse onafhankelijksbeweging overal een negatief beeld heeft.
Niet overal, maar dat er het één en ander aan schort valt moeilijk te ontkennen. Maar nogmaals, wie dat jammer vindt moet zich niet buiten de Vlaamse Beweging plaatsen, dat maakt logischerwijze de dingen alleen maar erger. Ik begrijp niet dat mensen dat niet inzien.
Oud 26 augustus 2011, 17:54   #454
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Niet overal, maar dat er het één en ander aan schort valt moeilijk te ontkennen. Maar nogmaals, wie dat jammer vindt moet zich niet buiten de Vlaamse Beweging plaatsen, dat maakt logischerwijze de dingen alleen maar erger. Ik begrijp niet dat mensen dat niet inzien.
Of zien ze het wel in maar zijn ze van kwade wil?
Oud 26 augustus 2011, 17:57   #455
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Ik vind het bijvoorbeeld bijzonder erg dat in die vier jaar politieke crisis waar ze in Barcelona alleen maar van kunnen dromen nog niet één enkele poging is ondernomen de Vlaamse zaak muzikaal te ondersteunen.
Zeggen dat de artiesten hier allemaal gesubsidieerde belgicisten zijn is geen argument. De media in Spanje zijn nog straffer in hun anticatalaanse hetzes.
De vergelijking tussen Catalonië en Vlaanderen loopt natuurlijk mank. Niet alleen vormen Vlamingen in België de meerderheid, maar in de overgrote meerderheid van Vlaanderen is Nederlands de enige aanvaarde lingua franca. In Catalonië is dat wel even anders.
En uiteindelijk is het feit dat het Nederlands niet wordt bedreigd (buiten in de Rand) en dat Vlaanderen al sterke structuren heeft uitgebouwd duizend keer belangrijker dan vendelzwaaien, welke reputatie die vendelzwaaiers ook mogen hebben. Een assertieve Vlaamse minister-president als Kris Peeters is eigenlijk ook belangrijker dan de hele Vlaamse Beweging bij elkaar. Natuurlijk blijven we wel broodnodig als waakhond en om het proces verder aan te moedigen, maar het belang van instituties en structuren kan men niet onderschatten.
Oud 26 augustus 2011, 18:11   #456
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De feiten:

Wereldwijd was dat (Engelstalige aandeel) in 2010 18 % (Ferreira & Waldfogel). En dat percentage daalt al meer dan 10 jaar. Overal in Europa wordt muziek in de lokale taal meer beluisterd.

Citaat:
Muziek is in de hele westerse wereld voor het overgrote deel gericht op de engelse taal.
De Vlaamse regimeradio is niet de hele Westerse wereld.

Citaat:
De tijd dat de franse jeugd in de rij ging staan om naar Dalida, Claude Francois, Michel Sardou te luisteren ligt ook al 30 jaar achter ons.
Klopt, ze staan nu in de rij voor Colonel Reyel ,Jessy Matador , Sexion d'assaut en Jena Lee.
Maar hoe zou jij het kunnen weten?

Citaat:
Het feit dat het vlaamstalige aanbod schraal is,
Vlaamstalig wat is dat?
Nederlandstalig komt tegenwoordig voor > 95 % uit NL en SU. Zo wat?

Citaat:
en het franstalige overigens even schraal,
De Franstaligen hebben een prachtige muziekcultuur. Wij ook trouwens.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 26 augustus 2011 om 18:12.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 26 augustus 2011, 18:35   #457
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar ze denken dat de Walen Belgie willen behouden. Dat is niet het geval. De walen willen belgie NOG EVEN behouden, tot ze genoeg corridor hebben, en tot er toch niks meer te rapen valt. En dan is het zoals in de RTBf documentaire of zo, en kan Belgie voor de Federation Wallonie-Bruxelles den boom in, liefst met de schuldbrieven voor den overkant.

En ons soepkiekens stonden erbij en keken ernaar. En beseften plots dat het niet goed was.
dus de franstaligen verwijt ge niet veel, zijn rationeel, die verdedigen hun regio en het hoger doel met verve en zijn vooruitziend, aan vlaamse kant zijn het postjespakkers,dommerikken en soepkiekens
Zouden we België dan niet behouden want we hebben meer politiekers nodig van het franstalige type.
jogo is offline  
Oud 26 augustus 2011, 18:35   #458
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

EL, kunt ge uw muziekdiscussies niet in één topic houden? Echt elke thread vult ge ermee als ik u tegenkom...

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 26 augustus 2011, 19:20   #459
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
dus de franstaligen verwijt ge niet veel, zijn rationeel, die verdedigen hun regio en het hoger doel met verve en zijn vooruitziend, aan vlaamse kant zijn het postjespakkers,dommerikken en soepkiekens
Zouden we België dan niet behouden want we hebben meer politiekers nodig van het franstalige type.
Dat de franstaligen veel intelligenter politiekers hebben dan de Vlamingen, dat is een feit he. Vlaamse politiekers denken nog dat ze verantwoording voor gans belgie moeten afleggen terwijl Franstalige politici allang doorhebben dat ze een koloniaal systeem hebben waarbij ze enerzijds voor het homeland kunnen zorgen, en anderzijds snoepjes gaan halen in het wingebied. Dat het Belgische federale niveau een arena is waar men gladiatorengevechten levert, en een overwinning van de ene over de andere een Belgisch Compromis heet.

Je kon exact hetzelfde zeggen tegen de Congolezen toen ze nog een kolonie waren, he. Ge kon zeggen: kijk, die Belgen die U hier komen uitbuiten, die zijn toch rationeel en verdedigen hun thuisland met verve, en pakken U vanalles af op een heel lepe manier. Duidelijk doen de Belgen dat veel rationeler en beter dan jullie zelf, zouden jullie niet beter onder Belgisch koloniaal beleid blijven ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 augustus 2011 om 19:22.
patrickve is offline  
Oud 26 augustus 2011, 19:23   #460
Kiro
Burger

Kiro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik ben zelf toch een voorstander van dit soort betogingen.
Nieuwe kans dan: http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...inkebeek.dhtml

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be