Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2011, 05:50   #441
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, het Rode kruis heeft die huisregel ingesteld, misschien is die niet correct en discriminerend, maar daar spreek ik me niet langer over uit.

Maar net zoals ik geen rokers in huis laat roken, wil het Rode Kruis liever geen actieve, niet liegende homosexuelen als bloedgevers.
En dat is verkeerd. Hoe sneller dat verandert, hoe beter. Daarom is het nodig om dit veelvuldig onder de aandacht te brengen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 06:31   #442
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En dat is verkeerd. Hoe sneller dat verandert, hoe beter. Daarom is het nodig om dit veelvuldig onder de aandacht te brengen.
En dat wil U bewerkstelligen door middel van het steunen van leugenaars, bedriegers en misschien zelfs moedwillige verspreiders van ziektes?
Oud 22 september 2011, 07:51   #443
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat wil U bewerkstelligen door middel van het steunen van leugenaars, bedriegers en misschien zelfs moedwillige verspreiders van ziektes?
Gaan we een beetje de dramaqueen uithangen?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 22 september 2011, 08:04   #444
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaan we een beetje de dramaqueen uithangen?
Ik zal nooit U kunnen overtreffen.

Maar kom, ontkent U dat U de reden van deze topic, die herenliefde bedrijvende radiopresentator dubbel en dik gelijk geeft?

Gelijk geven aan het feit dat die dubbelovergedraaide aarsliefhebbende kontkusser publiekelijk toegeeft ,en oproept om, te liegen en bedriegen omdat een bepaalde organisatie homosexuelen niet wil aanvaarden als vrijwillige donoren.
Oud 22 september 2011, 09:19   #445
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal nooit U kunnen overtreffen.

Maar kom, ontkent U dat U de reden van deze topic, die herenliefde bedrijvende radiopresentator dubbel en dik gelijk geeft?

Gelijk geven aan het feit dat die dubbelovergedraaide aarsliefhebbende kontkusser publiekelijk toegeeft ,en oproept om, te liegen en bedriegen omdat een bepaalde organisatie homosexuelen niet wil aanvaarden als vrijwillige donoren.
Bespeur ik daar enige frustratie?

Citaat:
Oud 22 september 2011, 11:54   #446
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Sorry SDX ... maar je begrijpt er nikske van.

Tot treures toe heb ik je duidelijk willen maken dat het als het eerste stuk met 'personen' op beide slaat dat het dan onafhankelijk die geaardheid is.

Als jij dan stelt :'wat met de hetero's die wisselende contacten hebben, mogen zij zich ook gediscrimineerd voelen ?' dan slaat dat werkelijk op niks.
Je kan dan net zo goed stellen : 'wat met Marie en Jos die wisselende contacten hebben, mogen zij zich ook gediscrimineerd voelen ?'

De enige reden, volgens mij, waarom je überhaupt zo wilt formuleren is om het verder gesprek ivm discriminatie van homoseksuelen in de kiem te smoren ( want hetero's worden toch evenzeer gediscrimineerd)

Het is vrij kinderlijk en bovendien ga je dan nog eens vlotjes over het feit dat in het ene geval ( tekst over personen in het algemeen ) er een geoorloofde reden is om een verhoogd risico op besmet bloed te vermoeden of op z'n minst de onzekerheid bij negatief testresultaat ( denk aan de 4 maanden ) en in het ander geval ( stukje over mannen die seks hebben met een man ) er geen geoorloofde reden is tenzij men zich gaat schuilhouden achter een 'differentie'-beleid op louter basis van de statistische cijfers geheel in lijn van wat verzekeringsmaatschappijen doen ... zover ze dat nog mogen/kunnen

ppff...

genoeg erover...
Ik hou het alvast voor bekeken e kruip er eens in..

Ook een welterusten SDX
Goed praha, hetero's met wisselende contacten worden niet gediscrimineerd, net zomin als homo's worden gediscrimineerd, er wordt gevraagd of mannen die seks hebben met andere mannen geen bloed willen doneren, dat kunnen ook hetero's zijn, heb ik hier de revue zien passeren, heteromannen die ooit eens geëxperimenteerd hebben met 'n andere man worden óók gevraagd geen bloed te doneren.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 13:18   #447
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja bij de 'nichten' die EISEN dat ze vrijwilliger kunnen zijn..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 14:29   #448
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ik zou het zelfs groffer durven brengen. Mijn deftige frustratie , dat er mensen zijn die liegen en bedriegen als recht opeisen, een recht hun zogezegd gegeven vanwege hun sexuele voorkeur.

Bof, ik hoop dat het Rode Kruis hun regels realistisch en standvastig kan doorontwikkelen, zonder dat liegende en bedriegende relnichten er veel invloed op hebben. En dat de bloedtesten op rotzooi allerhande zo goedkoop en snel worden dat elke donor aanvaard kan worden.
Dan is er al minstens 1 excuus niet meer om te liegen en bedriegen.
Oud 22 september 2011, 14:39   #449
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik zou het zelfs groffer durven brengen. Mijn deftige frustratie , dat er mensen zijn die liegen en bedriegen als recht opeisen, een recht hun zogezegd gegeven vanwege hun sexuele voorkeur.

Bof, ik hoop dat het Rode Kruis hun regels realistisch en standvastig kan doorontwikkelen, zonder dat liegende en bedriegende relnichten er veel invloed op hebben. En dat de bloedtesten op rotzooi allerhande zo goedkoop en snel worden dat elke donor aanvaard kan worden.
Dan is er al minstens 1 excuus niet meer om te liegen en bedriegen.
Ze zouden ook gewoon hun homofobe, discriminerende maatregel kunnen intrekken. Zo moet er niet gelogen en bedrogen worden en dat heeft ook nog eens het bijkomende voordeel dat er dan weer heel wat nieuwe potentiële donoren bijkomen.

Citaat:
Oud 22 september 2011, 14:42   #450
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze zouden ook gewoon hun homofobe, discriminerende maatregel kunnen intrekken. Zo moet er niet gelogen en bedrogen worden en dat heeft ook nog eens het bijkomende voordeel dat er dan weer heel wat nieuwe potentiële donoren bijkomen.
deze regel mag zeker eens herbekeken worden, maar de minderheidjes moeten eens leren dat regels ook voor hun gelden..

Zo mag er van mij valsheid in geschrifte worden gevorderd voor deze 'leugentjes' en 'moordpoging' als het om een HIV besmette persoon gaat..

De gezondheid van anderen is niet het onderwerp om politiek correcte spelletjes mee te spelen..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 22 september 2011 om 14:44.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 14:48   #451
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zouden ook gewoon hun homofobe, discriminerende maatregel kunnen intrekken.
Overtuig het Rode Kruis met deftige argumenten dan. Oproepen en steunen tot leugens en bedrog gaat niet goed werken.
Citaat:
Zo moet er niet gelogen en bedrogen worden
Oh, men MOET liegen en bedriegen. Da's nieuw. Dat hoor ik U nooit beweren als het over zelfstandigen gaat.
Citaat:
en dat heeft ook nog eens het bijkomende voordeel dat er dan weer heel wat nieuwe potentiële donoren bijkomen.
Weet U wat, we gaan promoten dat Zuid Afrikanen vrij en blij mogen doneren.
Oud 22 september 2011, 15:09   #452
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overtuig het Rode Kruis met deftige argumenten dan. Oproepen en steunen tot leugens en bedrog gaat niet goed werken.

Oh, men MOET liegen en bedriegen. Da's nieuw. Dat hoor ik U nooit beweren als het over zelfstandigen gaat.

Ja, in het belang van de maatschappij.

Er zitten er daar tussen die van het gedacht zijn dat barebacken en bloedgeven perfect samengaat.

Anders is het discriminatie...
Oud 22 september 2011, 15:12   #453
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn hier al voldoende deftige argumenten gepasseerd, zou ik zo denken...

Citaat:
Te uwer info:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Dale
moe·ten moest, h gemoeten 1 behoefte hebben; verlangen, willen: wat moet je? 2 verplicht zijn tot 3 nodig zijn, horen: de voorraad moet weg 4 noodzakelijk geacht worden; onvermijdelijk zijn 5 mogen, believen: ik moet hem niet mag hem niet 6 vermoedelijk waar zijn: die man moet wel rijk zijn 7 (Belg) hoeven: u moet niet komen
Citaat:
Ik zie niet in waarom niet. Voor zover ze monogaam zijn, geen wisselende contacten hebben en veilige seks beoefenen... U wel?

Citaat:
Oud 22 september 2011, 15:18   #454
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn hier al voldoende deftige argumenten gepasseerd, zou ik zo denken...
Ah ja, welke? Ik heb alleen maar gezien dat U liegen en bedriegen goedkeurd en dat U het discriminerend vind dat homo's geen bloed mogen geven.(maar over de andere uitgeslotenen rept U geen woord nietwaar)

Citaat:
Ik zie niet in waarom niet. Voor zover ze monogaam zijn, geen wisselende contacten hebben en veilige seks beoefenen... U wel?
Met 10% besmette Zuid Afrikanen, lijkt me dat gewoonweg dom.
Oud 22 september 2011, 15:19   #455
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ja, welke? Ik heb alleen maar gezien dat U liegen en bedriegen goedkeurd en dat U het discriminerend vind dat homo's geen bloed mogen geven.(maar over de andere uitgeslotenen rept U geen woord nietwaar)
Draadje nog eens doornemen, zou ik zeggen...

Citaat:
Met 10% besmette Zuid Afrikanen, lijkt me dat gewoonweg dom.
Dat is niet verwonderlijk. U vertrekt hier dan ook vanuit dezelfde vooroordelen als bij homo's.

Citaat:
Oud 22 september 2011, 16:37   #456
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Wie hier door jullie gediscrimineerd worden zijn de slachtoffers die al gevallen zijn door jullie wijze van seksbeleving en diegenen die nog zullen vallen.
En dat zal zo blijven tot jullie en de politiek correcte maniakken eindelijk zullen toegeven dat homofiele seksbeleving, en als gevolg daarvan ook het bloed van homofielen, een groter risico inhoudt voor seksueel overdraagbare ziekten en infecties waarbij bloed-bloedcontact een rol speelt.
Zelfs in jullie eigen holebibeweging zijn er toch genoeg mensen met gezond verstand die dit al lang erkennen?
Vanwaar stammen al die initiatieven voor 'veilige seks' bij homofielen dacht je?
Ja, en vanwaar stammen al die initiatieven voor 'veilige seks' bij hetero-jongeren ? Ach ja, vergeten, die doen het, in uw wereldje, niet omdat de paus zegt dat het niet mag, zekers ?
Kijk, HIV en AIDS zijn GEEN homoziektes. Net zoals longkanker geen rokersziekte is. Alleen rokers lopen een groter risico. Je zal maar homo en roker zijn, nietwaar ?
Elke seksbeleving houdt een risico op seksueel overdraagbare ziektes en infecties in. Dat de ene groep meer risico loopt dan de ander doet eigenlijk niets ter zake.
Wat onaanvaardbaar is, en waar mensen als u een enorme verantwoordelijkheid dragen, is dat men, door te blijven beweren dat seksueel overdraagbare ziekten een homo-probleem zijn, eigenlijk 'hetero'-risicovol gedrag als minder of geen risico gaat bestempelen. Want ja, hetero's zijn getrouwd, trouw en doen het nooit ontbeschermd hé.
En d�*t is het probleem. En daarom vind ik dat het Rode Kruis geen gelijk heeft als het homo's weigert, enkel omdat het homo's zijn.
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 16:37   #457
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Wie hier door jullie gediscrimineerd worden zijn de slachtoffers die al gevallen zijn door jullie wijze van seksbeleving en diegenen die nog zullen vallen.
En dat zal zo blijven tot jullie en de politiek correcte maniakken eindelijk zullen toegeven dat homofiele seksbeleving, en als gevolg daarvan ook het bloed van homofielen, een groter risico inhoudt voor seksueel overdraagbare ziekten en infecties waarbij bloed-bloedcontact een rol speelt.
Zelfs in jullie eigen holebibeweging zijn er toch genoeg mensen met gezond verstand die dit al lang erkennen?
Vanwaar stammen al die initiatieven voor 'veilige seks' bij homofielen dacht je?
Ja, en vanwaar stammen al die initiatieven voor 'veilige seks' bij hetero-jongeren ? Ach ja, vergeten, die doen het, in uw wereldje, niet omdat de paus zegt dat het niet mag, zekers ?
Kijk, HIV en AIDS zijn GEEN homoziektes. Net zoals longkanker geen rokersziekte is. Alleen rokers lopen een groter risico. Je zal maar homo en roker zijn, nietwaar ?
Elke seksbeleving houdt een risico op seksueel overdraagbare ziektes en infecties in. Dat de ene groep meer risico loopt dan de ander doet eigenlijk niets ter zake.
Wat onaanvaardbaar is, en waar mensen als u een enorme verantwoordelijkheid dragen, is dat men, door te blijven beweren dat seksueel overdraagbare ziekten een homo-probleem zijn, eigenlijk 'hetero'-risicovol gedrag als minder of geen risico gaat bestempelen. Want ja, hetero's zijn getrouwd, trouw en doen het nooit ontbeschermd hé.
En d�*t is het probleem. En daarom vind ik dat het Rode Kruis geen gelijk heeft als het homo's weigert, enkel omdat het homo's zijn.
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 18:59   #458
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
...Elke seksbeleving houdt een risico op seksueel overdraagbare ziektes en infecties in. Dat de ene groep meer risico loopt dan de ander doet eigenlijk niets ter zake.
...

neen dus, omdat, zoals u zelf opmerkt, er cijfermatig blijkbaar een groter risico bestaat. 't Feit dat u dat irrelevant vindt, vind ik redelijk angstwekkend.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 20:22   #459
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
Om het simpel te houden, het risico om aids op te lopen is hoger bij anale contacten dan bij vaginale contacten.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 21:24   #460
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Om het simpel te houden, het risico om aids op te lopen is hoger bij anale contacten dan bij vaginale contacten.
Ja, en dan?

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be