Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2012, 20:28   #441
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

De euro is deel van dat wereldkapitalisme. Het zal er mee ten onder mee gaan.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 21:24   #442
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
De euro is deel van dat wereldkapitalisme. Het zal er mee ten onder mee gaan.
Jawel madame blanche, maar net zoals het wilde kapitalisme in de 19º, gaat het postmoderne zich wel aanpassen voor survival in de 21º, niet in het minst onder de druk van ons, wij, zijn tegenstanders.
smosty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 00:01   #443
smosty
Banneling

Standaard

Voorlopig zijn ze nog volop bezig de mensen te bedriegen, door het eens te worden over een onmogelijke groei, op de G8
smosty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 02:18   #444
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder fascisten?
Het EUropees parlement zit vol met fascisten.

En Grexit is maar een detail. Het monetair systeem van de EU blijft hetzelfde met of zonder Grexit. En het is dat systeem zelf dat onvermijdelijk zal crashen.
Het zal niet crashen, worst case wel uiteenvallen. De Euro was altijd al opgezet als een 'supersized' DM, logisch dat landen gewend aan een harde munt of bereid zijn zich daar aan te houden, daar geen problemen mee hebben en dus Duitsland steunen, zoals Oostenrijk, Finland en Nederland (de Gulden was sinds de late jaren 1970 aan de DM gekoppeld).
Sterker juist de voordelen van een sterke munt was hetgeen de andere landen ook wensten, maar niets is gratis in dit leven. De DM werd alleen een sterke munt door zich aan bepaalde regels te houden; deze regels overboord zetten voor de Euro kan, maar zeg dan ook meteen gedag aan de voordelen van een sterke munt.
Dat kan, maar ik betwijfel of Duitsland (en anderen (Oostenrijk, Finland en Nederland en anderen) ooit in een zwakke munt willen ziiten, en Europa drijft nu eenmaal op de Duitse Economie.

Hoewel gezien uw reactie, u waarschijnlijk extreem links bent, helaas delen die juist alleen de slechte eigenschappen met fascisten. '
Oud 20 mei 2012, 11:38   #445
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Het zal niet crashen, worst case wel uiteenvallen. De Euro was altijd al opgezet als een 'supersized' DM, logisch dat landen gewend aan een harde munt of bereid zijn zich daar aan te houden, daar geen problemen mee hebben en dus Duitsland steunen, zoals Oostenrijk, Finland en Nederland (de Gulden was sinds de late jaren 1970 aan de DM gekoppeld).
Sterker juist de voordelen van een sterke munt was hetgeen de andere landen ook wensten, maar niets is gratis in dit leven. De DM werd alleen een sterke munt door zich aan bepaalde regels te houden; deze regels overboord zetten voor de Euro kan, maar zeg dan ook meteen gedag aan de voordelen van een sterke munt.
Dat kan, maar ik betwijfel of Duitsland (en anderen (Oostenrijk, Finland en Nederland en anderen) ooit in een zwakke munt willen ziiten, en Europa drijft nu eenmaal op de Duitse Economie.

Hoewel gezien uw reactie, u waarschijnlijk extreem links bent, helaas delen die juist alleen de slechte eigenschappen met fascisten. '
Kan je iets explicieter zijn daarover?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 12:31   #446
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smosty Bekijk bericht
Jawel madame blanche, maar net zoals het wilde kapitalisme in de 19º, gaat het postmoderne zich wel aanpassen voor survival in de 21º, niet in het minst onder de druk van ons, wij, zijn tegenstanders.
Een systeem dat in zijn diepste essentie fout zit kan zich niet eeuwig blijven aanpassen hoor.
Oud 20 mei 2012, 12:31   #447
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Alleen al met die debiele reactie ben je wat mij betreft afgeschreven.
Oud 20 mei 2012, 12:33   #448
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik zo moest reageren op elke debiele reactie moest ik helemaal niet meer reageren.
Oud 20 mei 2012, 12:36   #449
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Een systeem dat in zijn diepste essentie fout zit kan zich niet eeuwig blijven aanpassen hoor.
O jawel, eeuwig gerekend in termen van een tiental generaties. Grote systemen sterven een trage dood, als ze niet catastrofaal ineenstorten. Dat laatste wordt natuurlijk tegengegaan door aanpassing, zoals het vervangen van het initiële wilde kapitalisme door een meer sociaal. Het sterkste punt van het kapitalisme is dat het zich zogezegd onder een democratisch mom ken presenteren. En in feite corrupteren.
Oud 20 mei 2012, 15:40   #450
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Les extrêmes se touchent. Extreme ideologieen, links of rechts, hebben nu eenmaal de neiging allebei te ontaarden in iets onprettigs.

Verder alsof beweren dat het Europees Parlement vol fascisten zit niet debiel is. De opmerking over het 'wereldkapitalisme' maakte me al duidelijk, dat uw denkbeelden van mijn standpunt bezien nogal links zijn, maar u zal me dan wel weer rechts vinden. Moet kunnen, ieder zijn mening wat mij betreft, daarin ben ik vrij liberaal.

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 20 mei 2012 om 15:41.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 15:43   #451
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het nieuwe Europese verdrag draagt in essentie veel fascistische kenmerken. Wie dat verdrag goedkeurt, kan dus gerust als neigend naar fascisme omschreven worden.
Oud 20 mei 2012, 15:43   #452
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Liberalisme is trouwens even goed een extreme ideologie hoor.
Oud 20 mei 2012, 15:48   #453
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Adam:
Verder alsof beweren dat het Europees Parlement vol fascisten zit niet debiel is.
Vind ik ook al lang debiel.
Bovendien heeft Pelgrim mij persoonlijk een Eurofascist genoemd, en dat mocht van MOD.
Kan je nagaan hoe debiel...
Oud 20 mei 2012, 21:14   #454
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Ik begin stilaan ook tegen de Euro te raken. De EU is inderdaad een ondemocratisch gestel dat door de industriële en financiële grootbelangen van Europa misbruikt is om daar winst uit te kloppen.

We moeten terug naar een Europa dat de Europese gedachte(n) eer aan doet (vrijheid, broederlijkheid, gelijkheid). Dus zowat het tegengestelde van de huidige fascistische moloch die ons geld rooft en zich verrijkt op onze kap.

Laatst gewijzigd door C2C : 20 mei 2012 om 21:14.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 21:20   #455
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik begin stilaan ook tegen de Euro te raken. De EU is inderdaad een ondemocratisch gestel dat door de industriële en financiële grootbelangen van Europa misbruikt is om daar winst uit te kloppen.

We moeten terug naar een Europa dat de Europese gedachte(n) eer aan doet (vrijheid, broederlijkheid, gelijkheid). Dus zowat het tegengestelde van de huidige fascistische moloch die ons geld rooft en zich verrijkt op onze kap.
Long time no see C2C!
Verder beschrijf jij hier goed wat ik er ook over denk.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 21:53   #456
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Long time no see C2C!
Verder beschrijf jij hier goed wat ik er ook over denk.
Op dat gebied leidt de EU nu al meer dan de VS. Maar goed, de slinger moet veel verder.
Oud 20 mei 2012, 22:16   #457
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ja, de troepen moeten eerst door de straten marcheren onder de star spangled blue eer men hier wakker wordt.

Het vorige fascisme kwam er ook niet van de ene dag op de andere.
Oud 20 mei 2012, 22:45   #458
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe zie je dat gebeuren, als politiek gezien NIEMAND dat wil?

De enige kans is, dat ze eruit gegooid worden, maar daar zijn geen regels voor, dat is onbetreden gebied. (En ook dat wil niemand, alleen Barroso liet zich zoiets ontvallen, maar die krijgt daar geen ruimte voor)

Half failliet is niet helemaal failliet. Dat moet nog komen te gebeuren, ik zei je het al.
Griekenland kon een paar maanden geleden reeds de schulden niet terugbetalen, dat is dus een volledige default bij mijn weten.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 22:54   #459
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Cameron gaat de EU helpen overschakelen naar job creating investment
Terwijl deze Godzilla thuis alles verwoest met Austerity

Prachtig hermafrodiet spagaat van Cameron, de Lakeidrager van Obama op de G8, waar Obama ook deze remedie promoot om de endgame van de Euro tegen te gaan, maar geen dollar in de Euro zal steken...

Oh nee ?? Hoe dikwijls heeft ome helicopter Ben reeds ingegrepen ?

Niks van opgemerkt in Uw glazen bol zekers.
HIER
Oud 20 mei 2012, 23:04   #460
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

Deze reactie had ik niet onmiddelijk verwacht van U.

2!
HIER
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be