![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn eraan bezig. En moesten ze nu niet telkens nieuwe beesten bijkweken, het zou ons nog lukken ook. Stukje steak?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fruitariërs, is dat in het Engels 'fruitcakes'?
![]() |
![]() |
#443 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bleu-chaud, aub.
Laat maar komen. Ik begin al béarnaise te kloppen.
![]() |
![]() |
#444 |
Banneling
|
![]() Deze wetenschappelijke draad over veganisme wordt ook al doodgetrold. Wat moest bewezen worden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enneuh,..... wat jij wetenschap heet, is voor mij hysterische drammerij om als graseter lekker moreel superieur uit de hoek te komen. Welnu, de groenvreters stellen zich daarmee op dezelfde morele hoogte als koeien en paarden, wat betreft hun eetpatroon. Over hun denkpatronen zal ik zedig zwijgen als ze me niet uitlokken tenminste.
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Smosty, telkens maar in het slachtofferrolletje kruipen heeft niet veel nut hoor, het zal ook wel eens aan de veganisten zelf kunnen liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Elke veganistendraad in elk open forum wordt doodgetrold. Daardoor wordt elke serieuze uitweiding over het onderwerp onmogelijk gemaakt in open fora.. Ik begrijp dat mod zich niet kan inlaten met extra bescherming, dat lieten ze overigens al laatdunkend weten. Ik maak me dus geen enkele illusie. Vandaar mijn badinerend en sarcastisch toontje (naast een paar ernstige bijdragen tussendoor). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Minister-President
|
![]() Een beetje laat om in de draad te stappen en op alles te reageren, daarom kort.
Ik eet vlees. Ik probeer wel vrij matig te gebruiken en regelmatig een vegetarisch alternatief in te passen. Ik denk dat vegetarieërs ethisch een stukje verder staan dan vleeseters. Ik denk dat er ooit een toekomst komt waarin de wereldbevolking met vreemde blik naar onze huidige eetgewoonten zal kijken. Een beetje zoals wij nu naar het vroeger gebruik van slavernij en gladiatorengevechten kijken. Ik denk dat de evolutie dus positief is maar traag gaat. Aan stierengevechten bvb komt na eeuwen traditie stilaan een einde. Bij deze een hart onder de riem voor de strijders voor de goede zaak (al ben ik zelf nog niet honderd procent mee ![]() Laatst gewijzigd door satiper : 18 mei 2012 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe jij dan mee aan die discussies dat je dat weet, of gooi je hier maar een veralgemening op het forum?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij zet hier neer dat vlees eten onethisch als een soort feit, maar dat is natuurlijk grote onzin. Vlees eten is voor de een onethisch en voor de ander niet. Ik vind het totaal niet onethisch, je moet respect hebben voor al het leven op deze aarde. Maar daar hoort het eten van dieren ook bij. En het aller belangenrijkste argument, mensen vinden vlees gewoon lekker. Ik zie niet in waarom dat ooit zal veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is gen reden om dat aan te nemen. Meer zelfs, de manier waarop bepaalde veganisten zich arrogant komen presenteren als de grote wereldverbeteraars doet mij nogal twijfelen aan hun ethiek.
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Banneling
|
![]() Ik snap de bedoeling van het eerste deel van je zin niet zo direct, maar nee ik doe niet mee voor de onzin, en voor wat het tweede gedeelte betreft van je zin, het is geen veralgemening wat ik stel, maar een telkens opnieuw waar te nemen feit. Waar ook niets tegen te doen valt gezien de beperkte doelstellingen en mogelijkgheden van mod. Die ik overigens begrijp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb niet de behoefte om een schattige wereldverbeteraar te zijn, doe mij maar een goed stuk vlees. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is tenminste niet hypocriet en geen gelul in de lucht maar een praxis en het kost veel inspanning. Of het dan effectief tot wereldverbetering komt hangt alleen af van de mate waarin dat gezette voorbeeld gevolgd wordt. En dat kan alleen door vrijwillige keuze en vrijwillige inzet van mensen die zich voor dit soort onderwerpen willen interesseren. Ik ben dat soort bezwaren gewoon in de zin van "jij denkt zeker dat je beter bent dan de anderen" (met je eetwijze)?? Die sneer kwam van mijn jongste dochter, voor wie ik lang omnivoor kookte. De andere, de oudste, had een decennialange hekel aan geitenwollensokken-mentaliteit die ze bij mij bespeurende. Maar onlangs begon ze voor dierenrechten te sympathiseren. ![]() ![]() En ja, er is niets aan te doen, deze eet-&levenswijze wijze is ethisch superieur. Daar is geen weg naast. Hoe ik mij daarbij voel is mijn zaak. En die komt erop neer dat ik het betreur dat ik er niet van jongsaf mee begon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
Banneling
|
![]() Gewoon vlees vind ik niets speciaal aan, maar vooral mensenvlees schijnt lekker te zijn heb ik gehoord. En linkse broeders smaken nog het beste. En natuurlijk heeft satiper gelijk. Ik eet ook zo weinig mogelijk vlees, maar een stukje Nietzsche zou ik niet afslaan.
Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 18 mei 2012 om 11:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door satiper : 18 mei 2012 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar blijkbaar niet op vlak van arrogantie.
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |