Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2012, 06:33   #441
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smosty Bekijk bericht
Een natuurlijke dood overweeg je niet?
Voor mij mag de miljarden exemplaren tellende kweekvleespopulatie zonder meer verdwijnen.
We zijn eraan bezig. En moesten ze nu niet telkens nieuwe beesten bijkweken, het zou ons nog lukken ook. Stukje steak?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 06:36   #442
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fruitariërs doden zelfs geen planten.
Fruitariërs, is dat in het Engels 'fruitcakes'?
Oud 18 mei 2012, 06:39   #443
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Stukje steak?
Bleu-chaud, aub.
Laat maar komen.
Ik begin al béarnaise te kloppen.
Oud 18 mei 2012, 09:59   #444
smosty
Banneling

Standaard

Deze wetenschappelijke draad over veganisme wordt ook al doodgetrold. Wat moest bewezen worden.
smosty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 10:05   #445
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze wetenschappelijke draad over veganisme wordt ook al doodgetrold. Wat moest bewezen worden.
Onzin lokt onzin uit.
Enneuh,..... wat jij wetenschap heet, is voor mij hysterische drammerij om als graseter lekker moreel superieur uit de hoek te komen.
Welnu, de groenvreters stellen zich daarmee op dezelfde morele hoogte als koeien en paarden, wat betreft hun eetpatroon.
Over hun denkpatronen zal ik zedig zwijgen als ze me niet uitlokken tenminste.
Oud 18 mei 2012, 10:16   #446
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Smosty, telkens maar in het slachtofferrolletje kruipen heeft niet veel nut hoor, het zal ook wel eens aan de veganisten zelf kunnen liggen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 10:26   #447
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Smosty, telkens maar in het slachtofferrolletje kruipen heeft niet veel nut hoor, het zal ook wel eens aan de veganisten zelf kunnen liggen.
Flauwe kul
Elke veganistendraad in elk open forum wordt doodgetrold.
Daardoor wordt elke serieuze uitweiding over het onderwerp onmogelijk gemaakt in open fora.. Ik begrijp dat mod zich niet kan inlaten met extra bescherming, dat lieten ze overigens al laatdunkend weten. Ik maak me dus geen enkele illusie. Vandaar mijn badinerend en sarcastisch toontje (naast een paar ernstige bijdragen tussendoor).
Oud 18 mei 2012, 10:28   #448
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Flauwe kul
Daardoor wordt elke serieuze uitweiding over het onderwerp onmogelijk gemaakt in open fora.. Ik begrijp dat mod zich niet kan inlaten met extra bescherming, dat lieten ze overigens al laatdunkend weten. Ik maak me dus geen enkele illusie. Vandaar mijn badinerend en sarcastisch toontje (naast een paar ernstige bijdragen tussendoor).
Je hebt gelijk, door die misplaatste arrogantie van vele veganisten zal het natuurlijk niet komen.
Oud 18 mei 2012, 10:31   #449
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Een beetje laat om in de draad te stappen en op alles te reageren, daarom kort.
Ik eet vlees.
Ik probeer wel vrij matig te gebruiken en regelmatig een vegetarisch alternatief in te passen.
Ik denk dat vegetarieërs ethisch een stukje verder staan dan vleeseters.
Ik denk dat er ooit een toekomst komt waarin de wereldbevolking met vreemde blik naar onze huidige eetgewoonten zal kijken.
Een beetje zoals wij nu naar het vroeger gebruik van slavernij en gladiatorengevechten kijken.
Ik denk dat de evolutie dus positief is maar traag gaat.
Aan stierengevechten bvb komt na eeuwen traditie stilaan een einde.
Bij deze een hart onder de riem voor de strijders voor de goede zaak (al ben ik zelf nog niet honderd procent mee )

Laatst gewijzigd door satiper : 18 mei 2012 om 10:31.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 10:34   #450
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Flauwe kul
Doe jij dan mee aan die discussies dat je dat weet, of gooi je hier maar een veralgemening op het forum?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 18 mei 2012, 10:35   #451
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Onzin lokt onzin uit.
Enneuh,..... wat jij wetenschap heet, is voor mij hysterische drammerij om als graseter lekker moreel superieur uit de hoek te komen.
Welnu, de groenvreters stellen zich daarmee op dezelfde morele hoogte als koeien en paarden, wat betreft hun eetpatroon.
Over hun denkpatronen zal ik zedig zwijgen als ze me niet uitlokken tenminste.
DEze meneer Deepeco heeft duidelijk een wetenschappelijk begripsvermogen waar jij alleen van onderuit kan op schieten, terwijl je van jezelf denkt dat je het met een olifantspoot kan verpletteren. Maar dat komt natuurlijk door jouw specifieke hersenspierenwerking, zo getraind in onzinbestrijding dat je adoratie zich beperkt tot HC-bewieroking. Ik loop ook helemaal niet warm voor de benadering van Deepeco trouwens. Maar dit is natuurlijk weer al eens gevonden vreten om het veganisme dood te trollen voor "deelnemers" als jij
Oud 18 mei 2012, 10:35   #452
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Een beetje laat om in de draad te stappen en op alles te reageren, daarom kort.
Ik eet vlees.
Ik probeer wel vrij matig te gebruiken en regelmatig een vegetarisch alternatief in te passen.
Ik denk dat er ooit een toekomst komt waarin de wereldbevolking met vreemde blik naar onze huidige eetgewoonten zal kijken.
Een beetje zoals wij nu naar het vroeger gebruik van slavernij en gladiatorengevechten kijken.
Ik denk dat de evolutie dus positief is maar traag gaat.
Aan stierengevechten bvb komt na eeuwen traditie stilaan een einde.
Bij deze een hart onder de riem voor de strijders voor de goede zaak (al ben ik zelf nog niet honderd procent mee )
Compleet verkeerde vergelijking, vlees eten is van alle tijden, dat doet de mens al sinds hij bestaat.

Jij zet hier neer dat vlees eten onethisch als een soort feit, maar dat is natuurlijk grote onzin. Vlees eten is voor de een onethisch en voor de ander niet. Ik vind het totaal niet onethisch, je moet respect hebben voor al het leven op deze aarde. Maar daar hoort het eten van dieren ook bij.

En het aller belangenrijkste argument, mensen vinden vlees gewoon lekker. Ik zie niet in waarom dat ooit zal veranderen.
Oud 18 mei 2012, 10:38   #453
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Er is gen reden om dat aan te nemen. Meer zelfs, de manier waarop bepaalde veganisten zich arrogant komen presenteren als de grote wereldverbeteraars doet mij nogal twijfelen aan hun ethiek.
Oud 18 mei 2012, 10:39   #454
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe jij dan mee aan die discussies dat je dat weet, of gooi je hier maar een veralgemening op het forum?
Ik snap de bedoeling van het eerste deel van je zin niet zo direct, maar nee ik doe niet mee voor de onzin, en voor wat het tweede gedeelte betreft van je zin, het is geen veralgemening wat ik stel, maar een telkens opnieuw waar te nemen feit. Waar ook niets tegen te doen valt gezien de beperkte doelstellingen en mogelijkgheden van mod. Die ik overigens begrijp.
Oud 18 mei 2012, 10:39   #455
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is gen reden om dat aan te nemen. Meer zelfs, de manier waarop bepaalde veganisten zich arrogant komen presenteren als de grote wereldverbeteraars doet mij nogal twijfelen aan hun ethiek.
Maar ook al zijn ze ethisch wel verder dan vleeseters, wat maakt dat uit dan?

Ik heb niet de behoefte om een schattige wereldverbeteraar te zijn, doe mij maar een goed stuk vlees.
Oud 18 mei 2012, 10:53   #456
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Die grote wereldverbeteraars begonnen bij zichzelf.
Dat is tenminste niet hypocriet en geen gelul in de lucht maar een praxis en het kost veel inspanning.
Of het dan effectief tot wereldverbetering komt hangt alleen af van de mate waarin dat gezette voorbeeld gevolgd wordt. En dat kan alleen door vrijwillige keuze en vrijwillige inzet van mensen die zich voor dit soort onderwerpen willen interesseren.

Ik ben dat soort bezwaren gewoon in de zin van "jij denkt zeker dat je beter bent dan de anderen" (met je eetwijze)?? Die sneer kwam van mijn jongste dochter, voor wie ik lang omnivoor kookte. De andere, de oudste, had een decennialange hekel aan geitenwollensokken-mentaliteit die ze bij mij bespeurende. Maar onlangs begon ze voor dierenrechten te sympathiseren. ivm de bedreiging van de albatros. Ik dacht dat ik omviel...
En ja, er is niets aan te doen, deze eet-&levenswijze wijze is ethisch superieur. Daar is geen weg naast. Hoe ik mij daarbij voel is mijn zaak.
En die komt erop neer dat ik het betreur dat ik er niet van jongsaf mee begon.
Oud 18 mei 2012, 10:54   #457
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is tenminste niet hypocriet en geen gelul in de lucht maar een praxis en het kost veel inspanning.
Of het dan effectief tot wereldverbetering komt hangt alleen af van de mate waarin dat gezette voorbeeld gevolgd wordt. En dat kan alleen door vrijwillige keuze en vrijwillige inzet van mensen die zich voor dit soort onderwerpen willen interesseren.

Ik ben dat soort bezwaren gewoon in de zin van "jij denkt zeker dat je beter bent dan de anderen" (met je eetwijze)?? Die sneer kwam van mijn jongste dochter, voor wie ik lang omnivoor kookte. De andere, de oudste, had een decennialange hekel aan geitenwollensokken-mentaliteit die ze bij mij bespeurende. Maar onlangs begon ze voor dierenrechten te sympathiseren. ivm de bedreiging van de albatros. Ik dacht dat ik omviel...
En ja, er is niets aan te doen, deze eet-&levenswijze wijze is ethisch superieur. Daar is geen weg naast. Hoe ik mij daarbij voel is mijn zaak.
En die komt erop neer dat ik het betreur dat ik er niet van jongsaf mee begon.
Oud 18 mei 2012, 11:32   #458
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
En het aller belangenrijkste argument, mensen vinden vlees gewoon lekker. Ik zie niet in waarom dat ooit zal veranderen.
Gewoon vlees vind ik niets speciaal aan, maar vooral mensenvlees schijnt lekker te zijn heb ik gehoord. En linkse broeders smaken nog het beste. En natuurlijk heeft satiper gelijk. Ik eet ook zo weinig mogelijk vlees, maar een stukje Nietzsche zou ik niet afslaan.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 18 mei 2012 om 11:49.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 11:58   #459
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Compleet verkeerde vergelijking, vlees eten is van alle tijden, dat doet de mens al sinds hij bestaat.

Ik denk eerst vnl fruit, noten, zaden, wortels, insecten, hier en daar mss, door schaarste gedwongen, een gevonden kreng. Naderhand na het ontwikkelen van wapens idd steeds meer vlees op het menu.

Jij zet hier neer dat vlees eten onethisch als een soort feit, maar dat is natuurlijk grote onzin.

Ik voel dat als een feit aan, bewijzen ligt moeilijk.

Vlees eten is voor de een onethisch en voor de ander niet. Ik vind het totaal niet onethisch, je moet respect hebben voor al het leven op deze aarde. Maar daar hoort het eten van dieren ook bij.

Sommige natuurvolkeren zijn daar mss redelijk sterk in. Betuigen hun spijt voor het nemen van het leven en zo, verontschuldigen tegenover het dier dat ze doden en zo ... Tja.
De doorsnee westerling staat daar wat los van. Een stukje steak in het warenhuis is allang geen dier meer voor de meesten maar een gebruiksproduct.
Was ooit eens heel duidelijk aan de kaak gesteld in één of ander programma op VRT waar men een kalfje emotioneel bond aan het publiek. Daarna werd de vraag gesteld aan het publiek of men Harry (men had het kalfje een naam gegeven) al dan niet in worsten mocht draaien tegen het eind van het programma.
De mensen stemden massaal om dit niet te doen. Men wou echter toch wel de beloofde bbq op het eind van het programma. Een ander kalfje (onpersoonlijk) zou geslacht worden. Oef grote zucht van opluchting (Harry zou niet geslacht worden).
De programmamakers deden nu echter opnieuw wat ze met Harry hadden gedaan. Er werd hem ook een naam gegeven 'Eric' . Dit kalfje werd vervolgens ook weer emotioneel gebonden met het publiek. Men stelde hem voor als een vrolijk dartelend wezen dat achter zijn moeder liep. Moeder en kind besnuffelden en likten mekaar er werden close-ups genomen van de grote onschuldige koeienogen. De emoties werden maw zo mogelijk nog sterker bespeeld. Dus ook 'Eric' was niet langer meer geschikt om worsten van te draaien. Nu ja het kwam er eigenlijk op neer dat de programmamakers op een heel fijne manier de mensen confronteerden met hun inconsequent gedrag. Zeer ontnuchterend allemaal. De meesten onder ons zijn idd slechts in staat om dierlijk voedsel te eten als ze even kunnen buiten sluiten wat ze eigenlijk aan het eten zijn. Ik wil niet beweren dat dit geldt voor iedereen. Hierop zijn nog steeds een behoorlijk aantal uitzonderingen.
De namen van Harry en Eric kunnen verkeerd zijn, het programma waarvan de naam me ontsnapt is al van een tijdje terug

Ik vermoed dat dit zal veranderen met een toenemend bewustzijn bij de mensheid al gaat dit zeer traag. Een meerderheid in spanje kiest er nu voor om een eeuwenoude traditie als stierenvechten niet langer toe te laten.
Op deze manier en onder invloed van mensen die reeds zover zijn zal ooit vrijwel iedereen hier een (volgens mij) ethischer koers gaan varen.

Laatst gewijzigd door satiper : 18 mei 2012 om 12:01.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 12:22   #460
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar blijkbaar niet op vlak van arrogantie.

Citaat:
En het hangt natuurlijk af van de mate waarin vegetarisme effectief beter is voor de wereld.

Citaat:
En ja, er is niets aan te doen, deze eet-&levenswijze wijze is ethisch superieur.
Ethiek is subjectief. Uw uitspraak slaat nergens op.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be