Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 21 mei 2005, 17:58   #441
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Aha?
Jij vindt de B&B bullshit niet racistisch?
Ik wel.
Waarom betrek je het desondanks in je criteria voor iets als nationaliteitstoewijzing, wat een strikt objectieve behandeling vereist wegens van toepassing op alle vrijwillige en onvrijwillige inwoners van een territorium?

Citaat:
De ultieme communistische natte droom.
De resultante van de echte ware internationale revolutie.
Het resultaat een een volledig geslaagde regimegestuurde mindcontrole.
Vandaag 21/05/05 wordt in Cambodja de Rode Khmer herdacht...en sorry Staafje...ze zijn daar precies niet zo gelukkig met dergelijke volksidentiteitsvernietigende weldaden.

U weet (want zo naief kan echt niemand zijn) dat dit 100% zeker het einde betekent van de Vlaamse maatschappij en het vlaamse volk zoals wij ze nu kennen.
Onzin.
Buiten de bestuurlijke wereld, mag je voor mijn part zo links-recht-racistisch-communistisch-nazistisch staan te wezen als je wil. De staat echter behoort alle inwoners van een territorium gelijk te berechtigen opde domeinen waar de burger nu eenmaal niet rond kan zoals het reguleren en besturen van het openbaar leven.

Citaat:
Welnu: dan mag je de Walen en Vlamingen nog zo haten (God weet waarom)
Ik haar niemand.
Waar haal je dat?
Ik haar enkel opgeklopte valsche links die gelegd worden tussen een verzameling burgers in een afgebakend territorium en emoties die daar totaal onnutig blijken in het besturen ervan.

Citaat:
maar waarom jij persé mijn volk wilt wegwissen en oplossen in een poel van eenheidsworsterige kitch daar kan ik dan weer niet bij.
Integendeel.
Individuën mogen zich zo verscheiden opstellen als ze willen.
De staatbehoort in haar bestuur zo objectief en neutraal mogelijk te zijn tegenover de burgers, en geen discriminatoire maatregelen te nemen op basis van arbitraire criteria.

Trouwens: wie van ons beiden wil hier verengende criteria hanteren voor nationaliteitsverwerving en zodoende aanzet tot eenheidsworst geven?

Citaat:

Waarom?
Ga jij nu de Japanse Keizelijke kultuur aanhangen waarbij gevoelens openlijk niet mochten worden geuit?
Als individu: lach of jank maar raak.
Als bestuurder: objectiviteit boven alles.

Citaat:
Ik denk er niet aan!
Ik heb die gevoelens samen met de overgrote meerderheid van mijn volk.
Daar kan jij of het hele establishment niets aan doen.
Waarom mijn volksgenoten niet laten meegenieten van ons geluk, fierheid, trots en vreugde.
Voel wat je wil, maar laat dat niet meespelen wat betreft openbaar bestuur.

Citaat:
Volgens jou mag gans de wereld hier doodleuk de nationaliteit komen opeisen met de totale vernietiging van dit stukje paradijs als gevolg maar dat moet dan wel absoluut alleen binnen de grenzen van België wegens territoriumbeginsel.
Waar zit het essentiële verschil?
Een 'native' Belg kwakt hier een zevental het land in, die hopelijk misschien na twintig jaar vegeteren, een spat maatschappelijke relevantie vertonen.
Een zevental andersgeboortigen komen hier wonen, wordt Belg en heeft identieke rechten en plichten als die zeven andere (even toevallige) bewoners.
Uw apocalyptische beelden doen me het ergste vrezen, maar niet direct wat betreft mogelijke gevolgen van mijn visie op nationaliteitsverwerving. .

Citaat:
En daarbij: van territorialiteitsprincipes gesproken: Uw nationaliteitstegrabbelgooiende monarchie slaagt er nog geeneens in het "lebensraum" uitbreidende territoriumimperialisme van de Walen in de rand tegen te gaan...hoe ga je dat bij de eerste eis van de Islamitische gemeenschap doen?
Daar zal mijn 'systeem' weinig ten kwade aan meehelpen.
De Duitsers zijn hier ook binnengevallen, zonderdat ze de Belgische nationaliteit gekregen hadden.

Citaat:
Ik stel vast dat jouw gevoelens door een ondoorgrondelijke logica zouden moeten worden getollereerd terwijl de mijne wordt uitgespuwd.
Blij dat je tenminste logica in erkent.

Ik herhaal nogmaals: elk mag zijn gevoelens koesteren en uiten, elk mag de ander zijn gevoelens uitkotsen, ridiculiseren.
De staat echter moet gevoelloos objectief al zijn burgers gelijkberechtigen met een minimum aan bemoeienis.

Citaat:
Voor mij is het criterium tot toelating tot ons systeem de inherente mogelijkheid tot functioneren of althans niet tegenwerken/uithollen van dit systeem.
Werk je mee ben je welkom.
Werk je tegen dan ben je niet welkom.

Duidelijker kan ik echt niet zijn hoor.
Beantwoord dan nu eens mijn vraag: wat doe je met autochtone (van geboorte Belg!) tegenwerkers/uithollers van het systeem?

Citaat:
slik!
pffff....ik denk dat ik nu effe aan een slok Bru toe ben.
Als bepaalde van mijn ideeën, enkel onthaald worden op argumentloos gescheld (neen, ik heb het niet over deze discussie) zonderdat een gefundeerde weerlegging volgt, dan mag ik er vanuitgaan dat mijn idee superieur was, of niet?
In de wereld van ideologieên heerst nu eenmaal geen gelijkheid.
Tussen baarlijke nonsens en geniale invallen, ontvouwt zich eenspectrum van mogelijke waarde-gradaties.
Die waarde wordt verkregen in de arena waarin ze tegen mekaar opbotsen.

Citaat:
Exactly my point!
Als we eens afgedaald zijn tot het niveau van de getto's van pakweg Bombay dan heb je waarschijnlijk geen ongebreidelde economische instroom meer.
Uw apocalyptische scenario's horen thuis in de boeketreeks.
In India werd onlangs het internet aangesloten, en de eerste film gedraaid.

Citaat:
Ik, sprekende voor mijzelf uiteraard, heb een betere toekomst in gedachten voor mijn kinderen dan de intrieste cataclyps dat U in petto heeft voor ons volk.
Sorry, 't is UW cataclyps, die ge waarneemt in een bedoomde glazen bol.
Ik heb wat meer betrouwen in mijn medemensen.
Onafhankelijk hun plaats van herkomst of nationaliteit.

Citaat:
Op dit ogenblik komen die er in uw Koninkrijk niet in.
In mijn onafhankelijk Vlaanderen ook niet.
Vraag verkeerd begrepen?
Oud 21 mei 2005, 21:31   #442
PimFortuyn
Burger

PimFortuyn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik verkondig al 8 1/2 jaar op het internet de repressieve aanpak van extreemrechts in Vlaanderen. Het Vlaams Blok maakt ons -echte Vlamingen- die werkelijk bekommert zijn met het imago van ons land- zwaar ten schande.
Gek wel... lijkt me dat jullie premier daar wel beter werk verricht. Ik heb me laten vertellen (linkjes naar dat citaat welkom hoor) dat ie extreem-rechts zou bestrijden en dat zijn beleid zou moeten worden beoordeeld op het resultaat van extreem-rechts. Foute boel intussen... dat extreem-rechts heeft het nog nooit zo goed gedaan. Lijkt me een betere strategie om die Guy van jullie van de troon te wippen. Misschien dat dat Vlaams Blok (had dat geen naamsverandering gehad intussen ?) dan iets minder stemmen kan plukken.
PimFortuyn is offline  
Oud 21 mei 2005, 23:16   #443
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote=Supe®Staaf]
Citaat:
Waarom betrek je het desondanks in je criteria voor iets als nationaliteitstoewijzing, wat een strikt objectieve behandeling vereist wegens van toepassing op alle vrijwillige en onvrijwillige inwoners van een territorium?
'T is niet omdat je een bepaalde beschuldiging blijft herhalen dat ze daarom op eender welke wijze dan ook wint aan geloofwaardigheid of onderbouwing hé Staafje.
Voor de vierde en laatste keer. Ik heb uw B&B shit niet nodig om de overtuiging te hebben dat:

A/ De heersende migratiestop strikt moet worden toegepast.
B/ Ons systeem niet is opgewassen tegen een ongebreidelde instroom van economische vluchtelingen
C/ Dat ik ondanks uw beschuldigingen en verdachtmakingen toch fier blijf op mijn vaderland Vlaanderen
D/ Dat gevoelens als trots, volksbewustzijn, samenhorigheid, mededogen, rechtvaardigheidszin en liefde wél een rol moeten spelen in onze bestuurlijke aangelegenheden. De wetten moeten op mensenmaat worden gemaakt voor het volk, ons volk, en niet voor een panglobaal neo-communistisch doch afschuwelijk mislukt en genocidair experiment.

Wil jij deze vaststellingen, beschouwingen en gevoelens blijven pogen onderuit te halen door ze eindeloos aan racisme te proberen te koppelen? Doe wat je niet laten kan, niet origineel en "get in line".

Citaat:
Ik herhaal nogmaals: elk mag zijn gevoelens koesteren en uiten, elk mag de ander zijn gevoelens uitkotsen, ridiculiseren.
De staat echter moet gevoelloos objectief al zijn burgers gelijkberechtigen met een minimum aan bemoeienis.
Toon mij aan waar ik beweerd heb om de Vlamingen op een niet rechtvaardige manier te behandelen.

Citaat:
Beantwoord dan nu eens mijn vraag: wat doe je met autochtone (van geboorte Belg!) tegenwerkers/uithollers van het systeem?
A/ De wet is daar duidelijk in. Zij worden op dezelfde wijze op de vingers getikt/gevonnist/veroordeeld als elke andere Vlaming.
Een paar voorbeelden heb ik in mijn vorige posting reeds gegeven.
B/ De allochtone Belg die door het tegrabbelgooien van onze nationaliteit hetzelfde doet zal even zwaar worden gestraft (en hier komt het): maar hij zal niet, ik herkaal NIET, kunnen claimen dat hij racistisch is behandeld omdat hij nu toevallig van een ander kultuur, volk of rechtstaat (sharia?) komt.
Kortom: hij zal zich moeten (voor jou een vies woord) aanpassen, assimileren.
Wedden dat hij bij volledige assimilatie even fier is mee te mogen werken aan dit prachtige Vlaanderen dan de andere Vlamingen.

Citaat:
Als bepaalde van mijn ideeën, enkel onthaald worden op argumentloos gescheld (neen, ik heb het niet over deze discussie) zonderdat een gefundeerde weerlegging volgt, dan mag ik er vanuitgaan dat mijn idee superieur was, of niet?
In de wereld van ideologieên heerst nu eenmaal geen gelijkheid.
Neen, neen!
Ik ben er al lang van overtuigd dat jij over een meer dan gemiddeld deduktievermogen beschikt. Ik moest effe naar adem happen toen ik tot de verbijsterende vaststelling kwam dat jij die autobiografische vaststelling zomaar op het net durfde te gooien.

Off topic:
Als ik uw voorgaande zin lees dan zwelt mijn borst weerom te moeten vaststellen dat tegenover de spijkerharde argumenten van de partij waar ik mee sympathiseer tot nu toe op 20 jaar tijd ook nooit meer dan wat loos gescheld en mediatieke uitsluiting als antwoord is gekomen.
Misschien dat je in al uw consequentie..........neen, laat maar....

Citaat:
Tussen baarlijke nonsens en geniale invallen, ontvouwt zich eenspectrum van mogelijke waarde-gradaties.
Die waarde wordt verkregen in de arena waarin ze tegen mekaar opbotsen.
En die we niet mogen ontvluchten als we ze al eens geweld aandoen.

Citaat:
Uw apocalyptische scenario's horen thuis in de boeketreeks.
In India werd onlangs het internet aangesloten, en de eerste film gedraaid.
Behalve de tienduizenden die deze week stierven van honger en ziekte hebben ze daar ook een atoombom.
Vlaanderen heeft geen atoombom...
Toch wil ik mijn kinderen in zulk een maatschapelijk inferno niet zien opgroeien.

Ook racistisch?
Ook B&B?

Citaat:
Sorry, 't is UW cataclyps, die ge waarneemt in een bedoomde glazen bol.
Ik heb wat meer betrouwen in mijn medemensen.
Onafhankelijk hun plaats van herkomst of nationaliteit.
Ik herhaal.
Lees ook eens de katern buitenland in uw krant.

En om uw eigen voorbeeld even te lenen: wij hebben dus inderdaad in het recente verleden effe een ongebreidelde instroom gekend van buitenlanders. De NAZI's:
nog steeds evenveel vertrouwen in uw medemens ongeacht herkomst of nationaliteit?

Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 mei 2005 om 23:19.
Fieseler is offline  
Oud 22 mei 2005, 09:46   #444
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

ff herinneren...
Citaat:
Ik verkondig al 8 1/2 jaar op het internet de repressieve aanpak van extreemrechts in Vlaanderen.
(...)
Het Vlaams Blok moet verboden worden. De partijraadsleden, het voltallige bestuur en de verkozen senatoren en volksvertegenwoordigers moeten vijf jaar uit hun burgerrechten ontzet worden (anders beginnen ze een nieuwe racistische haatpartij) en ze krijgen een voorwaardelijke gevangenisstraf van vijf jaar voor een periode van 20 jaar.
(...)
De verkozenen op het lagere echelon zoals gemeenteraadsleden, OCMW leden, bestuursleden in de parastatalen enz... verliezen voor 3 jaar hun burgerrechten en krijgen een voorwaardelijke gevangenisstraf van drie maanden voor een periode van tien jaar.

De plus/min 19.000 leden krijgen een lichte geldboete van 1.500 euro.
(...)
Oud 22 mei 2005, 11:07   #445
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verkondig al 8 1/2 jaar op het internet de repressieve aanpak van extreemrechts in Vlaanderen. Het Vlaams Blok maakt ons -echte Vlamingen- die werkelijk bekommert zijn met het imago van ons land- zwaar ten schande.

De onophoudelijke schoffering van onze medeburgers al dan niet van allochtone origine, daar moet een halt aan geroepen worden.

Bovendien zijn voor het Blok alle niet-Blokkers synoniem voor
on-vlaming zijn, nestbevuilers en erger nog: wij zouden zelfs anti-Vlaming zijn. Begrijpe wie begrijpe kan.

Het heeft helemaal geen zin om te jammeren over het hoe en het waarom dat de racistische partij keer op keer aan aanhang wint, en dan vervolgens weer in onze pantoffels kruipen en de knop van de radio of de TV om te draaien: Harde Aanpak en dat Eerst bij het Eigen Volk. De rotte appels moeten er uit voor de hele mand begint te stinken.

Ik ben voorstander om als goede echte Vlaming, die racisten zonder pardon over het hek te schoppen. Laat ze het voelen dat ze verkeerd bezig zijn, vooraleer ze de helft van de bevolking in vrije val naar de hel trekken.

Ziehier mijn voorstel dat ik al vele jaren in ongewijzigde vorm (met lichte varianten soms) op het internet verdedig.

Het Vlaams Blok moet verboden worden. De partijraadsleden, het voltallige bestuur en de verkozen senatoren en volksvertegenwoordigers moeten vijf jaar uit hun burgerrechten ontzet worden (anders beginnen ze een nieuwe racistische haatpartij) en ze krijgen een voorwaardelijke gevangenisstraf van vijf jaar voor een periode van 20 jaar. Lijfstraffen hebben geen zin, want de meeste onder hen zijn echte sado-masochisten, dat haalt dus niks uit integendeel.

De verkozenen op het lagere echelon zoals gemeenteraadsleden, OCMW leden, bestuursleden in de parastatalen enz... verliezen voor 3 jaar hun burgerrechten en krijgen een voorwaardelijke gevangenisstraf van drie maanden voor een periode van tien jaar.

De plus/min 19.000 leden krijgen een lichte geldboete van 1.500 euro.

Het misleide kiespubliek (we maken allemaal wel eens fouten) behoeft helemaal geen straf want vanaf dan zal er terug gewoon gestemd worden.

Als ze dan later nog eens "Amnestie!" brullen, dan weten ze tenminste waarom ze dat roepen. 8)

Ziezo, opgeruimd staat netjes. Criminaliteit hard aanpakken zeg ik altijd.

Mijn vraag is dus: hoe denkt de bijzonder lieftallige goegemeente op dit forum van mijn voorstel? Te radicaal of... niet radicaal genoeg?

Ps: U hoeft het niet met me eens te zijn, je kan trouwens geen lidkaart kopen bij mij
[size=3]Als ik u goed begrijp bent u voor een dictatuur zoals in het voor malig oostblok geen vrijemening meer .misschien moet u eerst is nadenken voor u iets neer schrijft. De metodes die u hier neer schrijft zijn een democratie onwaardig en zelfs racisties.bezin voor ge begint [/size]
Oud 22 mei 2005, 14:01   #446
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'T is niet omdat je een bepaalde beschuldiging blijft herhalen dat ze daarom op eender welke wijze dan ook wint aan geloofwaardigheid of onderbouwing hé Staafje.
Tsja.....
Wie koppelt aan nationaliteitsverwerving condities als:
  • geboorterecht (=blut)
  • geboorteplaats (=boden)
????

Citaat:
Voor de vierde en laatste keer.
Eindelijk de laatste keer.
't Begon me op de zenuwen te werken.

Citaat:
Ik heb uw B&B shit niet nodig
Uw condities tot nationaliteitsverwerving (cfr supra) wijzen daar niet op.....
Voor het overige verwijs ik u naar uw eigen opwerping (via herhaling verwerf je geen grotere geloofwaardigheid)

Citaat:
om de overtuiging te hebben dat:

A/ De heersende migratiestop strikt moet worden toegepast.
En uw redenen zijn gekend........

Citaat:
B/ Ons systeem niet is opgewassen tegen een ongebreidelde instroom van economische vluchtelingen
Je bent waarschijnlijk een groot econoom of hebt toegang tot bronnen van grote economen om deze bewering hard te maken?
Zoniet hoef je het niet te herhalen.

Citaat:
C/ Dat ik ondanks uw beschuldigingen en verdachtmakingen toch fier blijf op mijn vaderland Vlaanderen
Ik beschuldig u niet.
Ik licht enkel een paar van uw opinies door.
Nergens kan je in mijn postings een iota opsnorren, waarin ik uw forumschim reduceer tot één van de m.i. minder frisse ideeën die ze neerpent.
Ik ken u immers niet persoonlijk.
Misschien hangt ge niet eens de ideeën aan die ge hier propageert.
Gelijk welk (ex-)TAK//VMO//VVP-lid mag de meest fascistoïede afzeik tokkelen. Eender wiemag een site etaleren vol negationisme, revisionisme, fascisme, anti-semitisme,....... nooit zal je van mij lezen dat ik hem (m/v) uitkreet voor 'fesjiest'

Citaat:
D/ Dat gevoelens als trots, volksbewustzijn, samenhorigheid, mededogen, rechtvaardigheidszin en liefde wél een rol moeten spelen in onze bestuurlijke aangelegenheden. De wetten moeten op mensenmaat worden gemaakt voor het volk, ons volk, en niet voor een panglobaal neo-communistisch doch afschuwelijk mislukt en genocidair experiment.

Wil jij deze vaststellingen, beschouwingen en gevoelens blijven pogen onderuit te halen door ze eindeloos aan racisme te proberen te koppelen? Doe wat je niet laten kan, niet origineel en "get in line".
Bestuur, wil het voor behoorlijk, legitiem en democratisch doorgaan, behoort in de eerste plaats te voldoen aan een paar basisvoorwaarden, zoals daar zijn:
  • democratisch-legitiem wezen(=gewenst)
  • het meerderheidsbeginsel volgend(=gewenst+democratisch-legitiem)
  • het gelijkheidsbeginsel respecterend (gelijkberechtiging op domeinen waar de burger volens nolens in contact met de overheid moet treden)
Dat heeft niks van doen met enerzijds communisme-genocide, maar ook niet met schwärmerig subjectief gedoe, dat klaar helder en eerlijk bestuur in de weg staat.

Citaat:
Ik moest effe naar adem happen toen ik tot de verbijsterende vaststelling kwam dat jij die autobiografische vaststelling zomaar op het net durfde te gooien.
't Onderscheid dringt blijkbaar nog steeds niet door.
Een idee poneren en verdedigen heeft niks autobiografisch.
In de discussie-arena wint het goede idee.
Dat zegt niks over de 'ideeën-strijder'
Die kan het goede idee gepikt hebben en het als andermans scherpe vechtzwaard gebruiken om minabele ideeën mee in de pan te hakken.
Een specialist op één domein als kernfysica, kan misschien van honger omkomen omringd door een dozijn eirern en een zijde spek, omdat hij te lomp is omeen omelet te bakken. Is die persoon dan geniaal omwillevan zijn kennis of een oetlul omwille van zijn praktische tekortkoming? Wie zal het zeggen......... maar conclusies trekken uit één aspect van zijn persoonlijkheid en die mens daartoe reduceren, is steeds foute (want onvolledige) waarneming.

Citaat:
neen, laat maar....
Ok

Citaat:
En om uw eigen voorbeeld even te lenen: wij hebben dus inderdaad in het recente verleden effe een ongebreidelde instroom gekend van buitenlanders. De NAZI's:
nog steeds evenveel vertrouwen in uw medemens ongeacht herkomst of nationaliteit?
Vertrouwen is onze enige optie.
Zoniet veroordelen we ons op voorhand tot een helse levenssfeer van living undeath.
Oud 22 mei 2005, 14:10   #447
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Zeg fietserke, zijt ge mijn antwoord vergeten of is het ontegensprekelijk?
Het Skill Effect is offline  
Oud 23 mei 2005, 07:46   #448
Boppa47
Burger

Boppa47's schermafbeelding

Standaard

Jij zit met een probleem, en er zijn grote kosten aan.
Boppa47 is offline  
Oud 23 mei 2005, 09:37   #449
Fieseler

Standaard

[quote=Supe®Staaf]
Citaat:
Tsja.....
Wie koppelt aan nationaliteitsverwerving condities als:
  • geboorterecht (=blut)
  • geboorteplaats (=boden)
????
Niet teruggrabbelen hé Superman!
De "Blud und boden" connotatie die jij in jouw vorige posts zo ampel hebt rondgestrooid zijn racistische NAZI-symbolen, door Hitler gebruikt, ter staving van de Germaanse superioriteit tav de Joden en die onmiddellijk daarna door de NAZI's werd gebruikt (Darré) om de concurrentie met de buitenlandse boeren aan te gaan.

Als jij aan de ene kant het feit dat kinderen dezelfde nationaliteit als hun ouders krijgen, de bestaande successiewetten en de grondwettelijke eigendomswetten als racistisch wilt afdoen laat ik dit volledig voor uw rekening.

Wat jij in heel mijn betoog absoluut weigert in te zien is dat mijn volksnationalisme een "inclusief" nationalisme is waar eenieder mag meedoen ongeacht ras, kleur, religie en afkomst als hij maar Vlaming is en meedoet aan het solidariteitssysteem.
Dat de Vlaming als solidariteitswereldkampioen in dit "inclusieve" model een zeer lange en grote traditie heeft zal zelfs jij niet kunnen ontkennen in het licht van onze grote geschiedenis. De onstaat België is daar trouwens het stervende bewijs van.

Citaat:
't Begon me op de zenuwen te werken.
Dat begrijp ik.
Ik hou er ook niet van om betrapt te worden op inconsequenties.

Citaat:
Je bent waarschijnlijk een groot econoom of hebt toegang tot bronnen van grote economen om deze bewering hard te maken?
Zoniet hoef je het niet te herhalen.
Oh maar deze is een gemakkelijke.
Spijtig dat Matthot "vanzelf is weggegaan" want anders zou dit lichtend voorbeeld van intelligentie en doorzicht jou een haarfijne analyse hebben kunnen maken van de redenen waarom wij door onze ongebreidelde soidariteit aan de rand van het internationalie bankroet staan.

Maar misschien versta je deze kristalklare evidentie beter aan de hand van een paar voorbeelden vanuit de "Blut und Boden"-filosofie :
Als een pereboom te zwaar behangen is met peren dan scheurt hij.
Als de visnetten te vol zitten dan scheuren ze.
De kruik gaat zolang te water tot ze barst.

Citaat:
nooit zal je van mij lezen dat ik hem (m/v) uitkreet voor 'fesjiest'
Maar wel als adept van de racistische "blut und boden" filosofie van de nazi's.
Wat een opluchting.

Citaat:
Bestuur, wil het voor behoorlijk, legitiem en democratisch doorgaan, behoort in de eerste plaats te voldoen aan een paar basisvoorwaarden, zoals daar zijn:
Grondwetspecialist all of a sudden?

Citaat:
*democratisch-legitiem wezen(=gewenst)
*het meerderheidsbeginsel volgend(=gewenst+democratisch-legitiem)
*het gelijkheidsbeginsel respecterend (gelijkberechtiging op domeinen waar de burger volens nolens in contact met de overheid moet treden)
volstrekt akkoord!

Citaat:
Dat heeft niks van doen met enerzijds communisme-genocide, maar ook niet met schwärmerig subjectief gedoe, dat klaar helder en eerlijk bestuur in de weg staat.
Yep,maar dit is er duidelijk te veel aan:
Citaat:
Ik wil iedereen de gelegenheid geven om hier te wonen, met dezelfde rechten en dezelfde plichten, en daarom ook dezelfde nationaliteit.

Citaat:
't Onderscheid dringt blijkbaar nog steeds niet door.
Een idee poneren en verdedigen heeft niks autobiografisch.
Het (terecht) superieur vinden en poneren wel.

Citaat:
In de discussie-arena wint het goede idee.
Dat zegt niks over de 'ideeën-strijder'
Toch wel hoor.

Citaat:
Die kan het goede idee gepikt hebben en het als andermans scherpe vechtzwaard gebruiken om minabele ideeën mee in de pan te hakken.
Desalnietemin.

Citaat:
Een specialist op één domein als kernfysica, kan misschien van honger omkomen omringd door een dozijn eirern en een zijde spek, omdat hij te lomp is omeen omelet te bakken. Is die persoon dan geniaal omwillevan zijn kennis of een oetlul omwille van zijn praktische tekortkoming?
Stervende van de honger blijft hij ontegensprekelijk een specialist in kernfysica.

Citaat:
Wie zal het zeggen.........
Ik als ik effe mag.

Citaat:
maar conclusies trekken uit één aspect van zijn persoonlijkheid en die mens daartoe reduceren, is steeds foute (want onvolledige) waarneming.
Dit is dan ook weer een waarheid als een koe.

Citaat:
Vertrouwen is onze enige optie.
Dit is een luxe, oprecht geapprecieerde Superstaaf, die ik me als Vlaming, verantwoordelijke huisvader en liefhebbende echtgenoot niet kan permiteren.

Citaat:
Zoniet veroordelen we ons op voorhand tot een helse levenssfeer van living undeath.
Van boeketreeksen zonder verpinken naar griezelige B films.
Oud 23 mei 2005, 11:11   #450
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet teruggrabbelen hé Superman!
De "Blud und boden" connotatie die jij in jouw vorige posts zo ampel hebt rondgestrooid zijn racistische NAZI-symbolen, door Hitler gebruikt, ter staving van de Germaanse superioriteit tav de Joden en die onmiddellijk daarna door de NAZI's werd gebruikt (Darré) om de concurrentie met de buitenlandse boeren aan te gaan.
Bullocks.
Ik nazificeer niemand.

B&B-redenaties werden idd ook door Dolf&co gehanteerd.
Wil jij die redenaties aanhangen: uw goed recht.
Dus niet jammeren, maar weerleggen.
Jouw vereisten voor nationaliteitsverwerving zijn duidelijk:
  • afkomst
  • geboorteplaats
  • inpassing in de heersende cultuur.
Stel anders klaar en duidelijk dat dit niet zo is.
Punt per punt met ernaast vet en in kleur jouw JA of NEE
Kwestie van duidelijkheid te scheppen in de weergave van uw opinie.

Citaat:
Als jij aan de ene kant het feit dat kinderen dezelfde nationaliteit als hun ouders krijgen, de bestaande successiewetten en de grondwettelijke eigendomswetten als racistisch wilt afdoen laat ik dit volledig voor uw rekening.
Je draait de zaken om.
Door te stellen dat iedereen die op een bepaald territorium wil wonen makkelijk de nationaliteit moet kunnen verwerven, beweer ik niet dat geboorte een reden zou zijn om nationaliteit af te pakken.
Dat is wel een hoogst belachelijke redenering die je mij probeert aan te wrijven.
Of is het pure paranoïa, en includeer je 'natives' niet als vanzelfsprekend in het 'allen die wensen......' van mijn definitie?

Citaat:
Oh maar deze is een gemakkelijke.
Spijtig dat Matthot "vanzelf is weggegaan" want anders zou dit lichtend voorbeeld van intelligentie en doorzicht jou een haarfijne analyse hebben kunnen maken van de redenen waarom wij door onze ongebreidelde soidariteit aan de rand van het internationalie bankroet staan.

Maar misschien versta je deze kristalklare evidentie beter aan de hand van een paar voorbeelden vanuit de "Blut und Boden"-filosofie :
Als een pereboom te zwaar behangen is met peren dan scheurt hij.
Als de visnetten te vol zitten dan scheuren ze.
De kruik gaat zolang te water tot ze barst.
Mooie literatuur, maar géén antwoord op mijn vraag.
Een van de voorwaarden die jij stelt tot nationaliteitsverwerving door niet-Belgisch-geborenen bestaat in 'aanpassing' of 'inpassing' in onze cultuur en gebruiken.
Welke behandeling stel je voorop voor 'natives' die zich weigeren in te passen?
Krijgen die een verschillende behandeling op basis van een 'geboorterecht' of 'geboorteplaats'?
Graag een eenduidig antwoord. Laat omzwachtelende retoriek maar aan mij over.
Citaat:
Maar wel als adept van de racistische "blut und boden" filosofie van de nazi's.
Wat een opluchting.
Je poneert hier alleszins criteria tot nationaliteitsverwerving.
Maar je krijgt nogmaals de kans om ze af te zweren.
Gebruik vette opmaak en kleurtjes:
Moet
  • geboorteplaats (bodem)
  • afstamming (bloed)
een criterium zijn voor nationaliteitsverwerving?
JA of NEEN volstaat.

Citaat:
Grondwetspecialist all of a sudden?
Neen.
Gewoon mijn opvatting over goed bestuur.

Citaat:
Dit is een luxe, oprecht geapprecieerde Superstaaf, die ik me als Vlaming, verantwoordelijke huisvader en liefhebbende echtgenoot niet kan permiteren.
Echtgenoot en kinderen zullen blij zijn het te horen.

Citaat:
Van boeketreeksen zonder verpinken naar griezelige B films.
Voor mijn Vorst en Vaderland herschrijf ik desnoods de Bijbel.
Oud 23 mei 2005, 11:19   #451
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand
"een blijvende aanval van een parasitair georganiseerde veroveringspolitiek. "

Dit is een leugenachtig discours. Er staat dat er een georganiseerde veroveringspolitiek van de moslims op het westen is. En ik noem dat leugenachtig omdat er geen enkel bewijs van die "organisatie" bestaat. Geen documenten, geen namen, niets. Wat kan dan de reden zijn om zoiets te beweren? De autochtonen angst aanjagen, in de hoop dat ze dan meehelpen aan het creëren van een raszuiver Vlaanderen. Alle moslims het land uit dus!
Molenbeek - of wat er van overblijft - is daar een mooi voorbeeld van. Intussen is Antwerpen aan de beurt...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 23 mei 2005, 13:59   #452
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Je poneert hier alleszins criteria tot nationaliteitsverwerving.
Maar je krijgt nogmaals de kans om ze af te zweren.
Gebruik vette opmaak en kleurtjes:
Moet
  • geboorteplaats (bodem)
  • afstamming (bloed)
een criterium zijn voor nationaliteitsverwerving?
JA of NEEN volstaat.

Antwoord:

A/Een kind van twee Vlamingen dat in China wordt geboren is volgens het huidige Belgische recht nog steeds een Vlaming.
Ik sluit mij daarbij aan.
Neen dus
B/ Afstamming: volgens het huidige Belgische recht zijn mijn kinderen Vlamingen omdat mijn vrouw en ik Vlaming zijn: Ja dus

Het zit mij blijkbaar tegen: nu ben ik een halve NAZI omdat mijn kinderen zoals ik ook Vlamingen zijn.
Oud 23 mei 2005, 14:12   #453
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Antwoord:

A/Een kind van twee Vlamingen dat in China wordt geboren is volgens het huidige Belgische recht nog steeds een Vlaming.
Ik sluit mij daarbij aan.
Neen dus
B/ Afstamming: volgens het huidige Belgische recht zijn mijn kinderen Vlamingen omdat mijn vrouw en ik Vlaming zijn: Ja dus

Het zit mij blijkbaar tegen: nu ben ik een halve NAZI omdat mijn kinderen zoals ik ook Vlamingen zijn.
Handig geprobeerd.
Jezelf culpabiliseren om mij dan in de schoenen te schuiven dat ik je nazificeer.

Ander handigheidje:
Je voorbeeldjes zijn restrictief, terwijl mijn vraag generaliserend was.

Als je niet klaar en duidelijk wil antwoorden, dan dring ik niet meer aan.
Ik hoef je niet verder in het nauw te drijven om te weten wat ik wil weten.
Oud 23 mei 2005, 14:23   #454
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Handig geprobeerd.
Thanks slick!

Citaat:
dan dring ik niet meer aan.
en toch blijf ik je graag zien...

Oud 23 mei 2005, 14:29   #455
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Thanks slick!
No sweat, dude!

Citaat:
en toch blijf ik je graag zien...

Oud 23 mei 2005, 16:35   #456
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Zeg fietserke, zijt ge mijn antwoord vergeten of is het ontegensprekelijk?
???????????????
Het Skill Effect is offline  
Oud 24 mei 2005, 21:19   #457
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
???????????????
Sorry HSE, was effe met de grote mensen over serieuze zaken aan 't klappen...
Oud 24 mei 2005, 21:35   #458
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda
Wat ik misschien wel nog even kwijt wil, is dat omgang met VB-ers en soortgenoten, racisten, pesters, fascisten, zeer slecht is voor de gezondheid, en fortuinen kost aan de ziekenkas. Ik denk dat we ons daar toch best bewust van zijn.
onzin uitkramen zoals u daar worden mensen ziek van daar al eens aan .gedacht
Oud 24 mei 2005, 21:37   #459
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
In Molenbeek is niet eens de helft van allochtone origine. Zo zie je maar wat er in het hoofd van de gemiddelde VB'r omgaat en waar hij zijne mostaard haalt. Het zou om te lachen zijn als het niet zo intriest was.
daar aan zie je hoe een minderheid een heel stad verziekt
Oud 25 mei 2005, 21:57   #460
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijder
daar aan zie je hoe een minderheid een heel stad verziekt
Ha, goed dat je al toegeeft dat het een minderheid is. Voor Fieseler was het nog 85%. We zijn op de goede weg. Als je echt problemen wilt oplossen kan je best beginnen met alles te herleiden tot ware proporties. (mijn gedacht)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be