![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U moet namelijk voor openbare manifestaties net zoals anderen een vergunning aanvragen en die zal niet worden gegeven om een gebedsstonde te houden in het Noordstation. Dat heeft niets met verharding of openheid te maken, u leeft niet in een Islamitische samenleving en hoort dus uw religie in uw priveleven te belijden en niet op de openbare weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach zo, ik dacht dat jij een Turk was.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Minister-President
|
![]() Is er een reden waarom je voor de Islam koos ipv voor een andere godsdienst?
Zijn er theologen ala Thomas van Acquino in de Islam? Zoja, kan je een boek aanraden?
![]() |
#447 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou jij mee vechten in een oorlog, of zou jij de gehele oorlog verschuilen in een of andere kelder?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In positieve zin: in de islam heb ik de waarden gevonden waar ik altijd naar op zoek was. Citaat:
Er zijn natuurlijk veel klassieke werken, maar misschien moet ik je eerder een overzichtsboek aan de hand doen. Ik had zo'n cursus van Yahia Mohydine, maar ik vind hem niet direct terug. O ja, in welke taal had je graag gewild? De Nederlandse bibliotheek is wat mager...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dus mijn tip: vermijd Oriëntalistische boeken (zoals Bernard Lewis) en vermijd ook lifestyle boeken. Wat bedoel ik met Oriëntalisme? Wel, Edward Saïd schreef een boek "Orientalism" waarin hij analyseerde hoe bepaalde Europese auteurs hun eigen koloniale fantasiën projecteerde op "dé Oriënt". Veel van de Europese islamologie is nog in het Oriëntalistische, koloniale bedje ziek. Wat je ook absoluut moet vermijden is de islamitische lifestyleboeken die je in bepaalde islamitische boekhandels vindt in de stijl van: "hoe stop ik met roken volgens de shariah" of "hoe vind ik een goede echtgenoot/echtgenote" en meer van dat met dikwijls weinig bronvermeldingen, veel dooddoeners, enzovoort. Wat blijft erover? Wel, hele bibliotheken. Je hebt de klassieke islamitische wetenschappen, je hebt "vernieuwers" die aan de hand van de moderne sociale wetenschappen een "nieuw licht" trachten te laten schijnen: Mohammed Arkoun met zijn "islamologie appliquée" b.v., Rachid Benzine, Malek Chebel, e.a. En dan heb je er die beide wegen trachten te verzoenen, de traditionele islamitische wetenschappen en de moderne islamologie. Een goed voorbeeld is Tariq Ramadan, van wie ook heel wat boeken in het Nederlands vertaald zijn.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een dikke tien jaar geleden heb ik een paar keer de kans gehad te praten met mensen van de partij voor de Macedonische minderheid in Griekenland. Rainbow heette de partij. Ik weet niet of die nog bestaat.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op een dag besefte hij in navolging van Wittgenstein dat als alle wetenschappelijke vragen beantwoord zijn, onze zinsvragen nog niet aangeraakt zijn. Toen werd hij nieuwsgierig naar allerlei vormen van spiritualiteit en experimenteerde hij met het boeddhisme. Op een bepaald moment kwam hij de islam tegen en besloot hij om dezelfde spirituele oefeningen te doen als de moslims, vijf keer per dag bidden, één maand vasten, enzovoort, zonder zich evenwel moslim te noemen. Na drie jaar besefte hij dat hij niet meer iemand was die als de moslims deed, maar dat hij een moslim was geworden. Hij heeft dit verhaal ook ergens neergeschreven, als ik me niet vergis.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij zegt dat je in de islam de waarden hebt gevonden waar je naar zocht, zou je misschien kunnen vertellen welke waarden dat voornamelijk waren/zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben jij voor of tegen een monarchie?
En waarom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij wil mij niet antwoorden uit racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, al meerdere malen zelfs.
|
![]() |
![]() |