Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2012, 00:32   #441
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
In het carnaval wordt geen uitdrukking gegeven aan iemands persoonlijkheid. Carnaval draait juist om persoonlijkheidswissels en maskerade. In gay prides gebeurt het tegenovergestelde: de deelnemers pretenderen "zichzelf" te zijn en (trots) te tonen wie ze "zijn". W�*s het maar een carnaval, denk ik dan...

Bovendien zijn die gay prides, anders dan love parades, het visitekaartje van een seksuele soort. De love parades suggereren immers nergens een staalkaart te zijn van een heteroseksuele cultuur of subcultuur. Ze staan primair voor een vulgaire, oppervlakkige, hedonistische levenshouding.

De gay prides suggereren wél zo'n staalkaart te zijn met betrekking tot de homoseksuele (sub)cultuur. Helaas wordt hierdoor de indruk gewekt alsof homo's per definitie hedonistisch zijn en juist die indruk - eerder dan het gegeven 'homoseksualiteit' op zich - werkt negatieve attitudes en stereotypen in de hand.

Waarom wil men dat niet inzien? Omdat een bepaalde elite van haantjes-de-voorste in het homomilieu die hedonistische levenshouding als iets "eigens" wenst te cultiveren. Zo'n levenshouding wordt in homomiddens dan ook zelden in vraag gesteld, en dan nog alleen wanneer er enge ziektes opgeld doen. Niet omdat die ziektes zo eng zijn natuurlijk, maar... omdat ze een rem zetten op de hedonistische beleving.
Levert dat nu veel op, collaboreren met aanbidders van nazi-pedofielen en ander bruin homofoob gespuis?

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 01:06   #442
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Levert dat nu veel op, collaboreren met aanbidders van nazi-pedofielen en ander bruin homofoob gespuis?
't Jah, blijkbaar nergens zoveel profijt als bearbacking met rode islampijpers en vrouwhatende mohammedanen, die het beter met homo's voorhebben dan Vlamingen dat in het algemeen doen...

Spijtig dat je een ordinaire trol aan het verworden bent, Preuße, voor welke reden dan ook.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 01:21   #443
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
't Jah, blijkbaar nergens zoveel profijt als bearbacking met rode islampijpers en vrouwhatende mohammedanen, die het beter met homo's voorhebben dan Vlamingen dat in het algemeen doen...

Spijtig dat je een ordinaire trol aan het verworden bent, Preuße, voor welke reden dan ook.
Diego, deze hele thread is één groot bashfeest tegen gays opgestart door een uiterst dubieus en bovendien intellectueel impotent iemand. Zinloos in deze bruine brij beschaving geciviliseerde gesprekken te willen voeren. De fasco-pigs hebben het getrol gestart, ik geef gezielte Schüße terug. Fuck de VlaemSSe pedofielen, fuck ze bareback in hun bekrompen middenklassekont.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 05:47   #444
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het carnaval wordt geen uitdrukking gegeven aan iemands persoonlijkheid. Carnaval draait juist om persoonlijkheidswissels en maskerade. In gay prides gebeurt het tegenovergestelde: de deelnemers pretenderen "zichzelf" te zijn en (trots) te tonen wie ze "zijn". W�*s het maar een carnaval, denk ik dan...

Bovendien zijn die gay prides, anders dan love parades, het visitekaartje van een seksuele soort. De love parades suggereren immers nergens een staalkaart te zijn van een heteroseksuele cultuur of subcultuur. Ze staan primair voor een vulgaire, oppervlakkige, hedonistische levenshouding.

De gay prides suggereren wél zo'n staalkaart te zijn met betrekking tot de homoseksuele (sub)cultuur. Helaas wordt hierdoor de indruk gewekt alsof homo's per definitie hedonistisch zijn en juist die indruk - eerder dan het gegeven 'homoseksualiteit' op zich - werkt negatieve attitudes en stereotypen in de hand.

Waarom wil men dat niet inzien? Omdat een bepaalde elite van haantjes-de-voorste in het homomilieu die hedonistische levenshouding als iets "eigens" wenst te cultiveren. Zo'n levenshouding wordt in homomiddens dan ook zelden in vraag gesteld, en dan nog alleen wanneer er enge ziektes opgeld doen. Niet omdat die ziektes zo eng zijn natuurlijk, maar... omdat ze een rem zetten op de hedonistische beleving.
Een prachtig bericht waarmee ik volledig akkoord ben.

Men zegt hier constant dat ik een homofoob zou zijn, maar ik zou u zonder enige vrees de hand schudden en zelfs een knuffel en een kus geven omdat je zo moedig bent.
Laat die hedonistische perverse varkens maar doen en distantieer u van die mensen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 05:57   #445
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Laat je toch niet zo opnaaien.
Maak je geen zorgen.

Citaat:
Ik durf zelfs te stellen dat er een paar holebi's rondlopen in je kenissenkring of op je werk, mss zelfs zonder dat je er weet van hebt.
Ik heb in mijn kennissenkring 1 homofiel... maar die kerel zit niet te serosorteren of op parades met veren in zijn kont te dansen.

Citaat:
10 jaar nachtleven brengt wel een en ander aan het licht, Demper, zéker als het gaat over het onstuitbare driftleven van de mens en daar zijn homo's écht geen uitzondering op.
Ik heb 5 jaar op kot gezeten, ik zat wekelijks in het nachtleven en nu nog.
Ik weet maar al te goed hoe het eraan toe gaat.
In het rond neuken is een bezigheid van een marginale minderheid.
Dan spreek ik over herhaaldelijke one night stands.
In het homomilieu is het hebben van zeer veel sekspartners iets heel normaal en neemt seksualiteit veel extremere vormen aan.
Kijk maar naar de cijfers. Homofielen zijn koplopers in het verspreiden van HIV.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 06:13   #446
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat een hoop larie en apekool. Ten eerste is het gedeelte deelnemers aan een gay pride dat flamboyant en extravagant naar buiten komt slechts een zéér klein percentage. De overgrote meerderheid van de deelnemers zijn gewone mensen als u en ik. Als u ooit eens een gay pride van kortbij gezien had, zou u dat weten. Ten tweede is dat flamboyante gedeelte ook maar alleen op die dag en in die situatie zo flamboyant. In het dagelijkse leven zijn dat óók gewone mensen zoals u en ik. Of dacht u misschien dat die mensen elke dag gaan werken met pluimen in hun kont? De gay pride suggereert helemaal niet een staalkaart te zijn van een bepaalde hedonistische levenshouding; dat is louter wat u er in wil zien. Het primaire doel van de gay parade is te laten zien dat we er zijn en dat we ons niet (meer) in de obscuriteit laten duwen, zoals sommige mensen maar al te graag zouden willen (u incluis). Het feit dat u zich vandaag niet langer hoeft te verstoppen en dat uw relatie niet langer strafbaar is; niet langer als een "ziekte" beschouwd wordt, heeft u te danken aan de mensen die voor u op de barricades hebben gestaan. Een beetje respect en erkentelijkheid voor wat die pioniers van de gay pride voor u gedaan hebben, zou u sieren.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 06:14   #447
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
De " Voil Janetten "van Aalst, dat is een parodie. De GP Canalparade ook ?
Ik heb het niet over de "voil janetten"; ik heb het over het carnaval in het algemeen.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 7 augustus 2012, 08:27   #448
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedere dag duizend euro. Contant betaald.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 08:28   #449
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Men zegt hier constant dat ik een homofoob zou zijn, maar ik zou u zonder enige vrees de hand schudden en zelfs een knuffel en een kus geven omdat je zo moedig bent.
Liever niet.
Oud 7 augustus 2012, 09:07   #450
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat een hoop larie en apekool. Ten eerste is het gedeelte deelnemers aan een gay pride dat flamboyant en extravagant naar buiten komt slechts een zéér klein percentage. De overgrote meerderheid van de deelnemers zijn gewone mensen als u en ik. Als u ooit eens een gay pride van kortbij gezien had, zou u dat weten.
Ik ben meegelopen in '98. Dat volstond. Voor mij geen gay prides meer. Dank u en tot ziens.

Het is ook helemaal niet waar dat het om een klein percentage gaat, al is het moeilijk om daar een cijfer op te kleven. Bovendien krijgt dat kleine percentage 'center stage'. Zie bijvoorbeeld de parade op de Amsterdamse grachten. De rol van de sponsers - vaak de grote homodiscotheken - is daar overigens niet vreemd aan.

Daarnaast trekt de pride ook andere, marginale types aan - transseksuelen, exhibitionisten, sm- en leerliefhebbers, zelfs pedofielen - die zich mengen als hoorden ze erbij.

Alleen al het feit dat je je voortdurend moet verdedigen - "het is een kleine minderheid, meneer" - geeft aan dat de perceptie heel anders is. En nu kun je zeggen dat het "maar" perceptie is, maar zo'n perceptie komt ook niet uit de wolken gevallen. Het is niet zo dat de toeschouwers aan de paddestoelen zitten of zo wanneer ze de gay pride zien passeren.

Bovendien neemt jouw "overgrote meerderheid" geen afstand van die types. Ze stemt toe en daarmee bevestigt ze: "jullie horen bij ons".

Citaat:
Ten tweede is dat flamboyante gedeelte ook maar alleen op die dag en in die situatie zo flamboyant. In het dagelijkse leven zijn dat óók gewone mensen zoals u en ik. Of dacht u misschien dat die mensen elke dag gaan werken met pluimen in hun kont?
De vraag is waarom die lieden juist op die dag per se "flamboyant" willen zijn. Om te provoceren? Om de aanvaardingsdrempel nog wat hoger te leggen?

Ik voel alleszins geen enkele behoefte om mij in een betoging anders te gaan voordoen dan ik in het dagdagelijkse leven ben. Er is ook geen enkele zinnige reden voor. Ik ken een jongen die op de Roze Zaterdag ineens een lading make-up op had. Misschien dat hij dat op fuiven wel eens deed, dat weet ik niet, maar de hamvraag blijft: waarom? Come as you are.

Citaat:
De gay pride suggereert helemaal niet een staalkaart te zijn van een bepaalde hedonistische levenshouding; dat is louter wat u er in wil zien. Het primaire doel van de gay parade is te laten zien dat we er zijn...
Gesteld dat dat de opzet zou zijn, kan ik alleen maar vaststellen dat die is mislukt. Spreek willekeurig iemand aan op straat en weeg de perceptie van de gay pride af tegen de perceptie van homoseksualiteit. "Geen problemen met homo's, meneer, maar die gay prides, moet dat nu echt?" Tja.

Citaat:
...en dat we ons niet (meer) in de obscuriteit laten duwen, zoals sommige mensen maar al te graag zouden willen (u incluis).
Ik pleit nergens voor obscuriteit.

Citaat:
Het feit dat u zich vandaag niet langer hoeft te verstoppen en dat uw relatie niet langer strafbaar is; niet langer als een "ziekte" beschouwd wordt, heeft u te danken aan de mensen die voor u op de barricades hebben gestaan. Een beetje respect en erkentelijkheid voor wat die pioniers van de gay pride voor u gedaan hebben, zou u sieren.
De gay prides hebben de emancipatie van homo's met jaren vertraagd. Ze creëerden een beeld van homoseksualiteit dat maatschappelijke aanvaarding juist bemoeilijkte.

De rechten die we hebben verworven hebben we niet aan die prides te danken, maar aan bredere maatschappelijke evoluties: de vooruitgang in de wetenschap (en dan met name de psychologie), de emancipatie van de vrouw, de ontwikkeling van de welvaartstaat, de secularisatie, de verstedelijking, etc. De echte pioniers waren de mensen die, los van gay prides, zonder "flamboyant" te zijn, hun nek hebben uitgestoken: politici, intellectuelen, iemand als Will Ferdy en vooral: doodgewone mensen die in hun dagdagelijkse omgeving de moed hadden om ervoor uit te komen.

Het is intreurig dat hun bijdrage grotendeels teniet werd gedaan door de folkloristische extravaganza van de gay pride...
Oud 7 augustus 2012, 09:47   #451
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben meegelopen in '98. Dat volstond. Voor mij geen gay prides meer. Dank u en tot ziens.
Ik heb zelf aan een 10-tal prides meegedaan. Ik denk dat ik meer vergelijkingsmateriaal heb dan u, die één keertje meeliep.

Citaat:
Het is ook helemaal niet waar dat het om een klein percentage gaat, al is het moeilijk om daar een cijfer op te kleven. Bovendien krijgt dat kleine percentage 'center stage'. Zie bijvoorbeeld de parade op de Amsterdamse grachten. De rol van de sponsers - vaak de grote homodiscotheken - is daar overigens niet vreemd aan.
Het is wel degelijk een klein percentage, ook al valt dat kleine percentage meer op dan de "gewone" meerderheid. U weet duidelijk niet waar u over spreekt.

Citaat:
Daarnaast trekt de pride ook andere, marginale types aan - transseksuelen, exhibitionisten, sm- en leerliefhebbers, zelfs pedofielen - die zich mengen als hoorden ze erbij.
Dat is nu juist het leuke van de gay pride. Iedereen kan en mag er aan deelnemen. Wij discrimineren namelijk niet. Waarom zouden we ook?

Citaat:
Alleen al het feit dat je je voortdurend moet verdedigen - "het is een kleine minderheid, meneer" - geeft aan dat de perceptie heel anders is. En nu kun je zeggen dat het "maar" perceptie is, maar zo'n perceptie komt ook niet uit de wolken gevallen. Het is niet zo dat de toeschouwers aan de paddestoelen zitten of zo wanneer ze de gay pride zien passeren.
Ik ben er van overtuigd dat de meeste mensen de zaken zien zoals ze zijn: een kleine, extravagante minderheid en een grote, "gewone" meerderheid. Ik ben me ervan bewust dat homofoben graag de nadruk willen leggen op die extravagante minderheid en dat ze de "gewone" deelnemers maar al te graag negeren. Waarom u - zelf homoseksueel - aan die verkeerde perceptie toegeeft en ze zelfs nog aanmoedigt, is me een volkomen raadsel. Ik kan het alleen maar aan een soort van misplaatste zelfhaat wijten. Jammer voor u.

Citaat:
Bovendien neemt jouw "overgrote meerderheid" geen afstand van die types. Ze stemt toe en daarmee bevestigt ze: "jullie horen bij ons".
Waarom zoude ze daar afstand van moeten nemen? Die extravagante mensen horen inderdaad ook bij ons. En dat mag geweten zijn. Het is niet omdat u zich in schaamte wil wentelen, dat anderen uw voorbeeld moeten volgen.

Citaat:
De vraag is waarom die lieden juist op die dag per se "flamboyant" willen zijn. Om te provoceren? Om de aanvaardingsdrempel nog wat hoger te leggen?
Omdat het daar de uitgelezen gelegenheid toe is. De gay pride is een feest. Uitbundigheid hoort daar bij.

Citaat:
Ik voel alleszins geen enkele behoefte om mij in een betoging anders te gaan voordoen dan ik in het dagdagelijkse leven ben. Er is ook geen enkele zinnige reden voor. Ik ken een jongen die op de Roze Zaterdag ineens een lading make-up op had. Misschien dat hij dat op fuiven wel eens deed, dat weet ik niet, maar de hamvraag blijft: waarom? Come as you are.
Niemand zegt u dat u met pluimen in uw kont moet rondlopen; niet op de gay pride en niet daarbuiten. Niemand zegt u dat u zich moet schminken wanneer u uitgaat. U heeft de vrijheid daar zelf over te beslissen. Waarom gunt u anderen niet diezelfde vrijheid? Waarom denkt u dat uw houding de enige juiste is? Waar haalt u de pretentie vandaan anderen daarop de be- en veroordelen?

Citaat:
Gesteld dat dat de opzet zou zijn, kan ik alleen maar vaststellen dat die is mislukt. Spreek willekeurig iemand aan op straat en weeg de perceptie van de gay pride af tegen de perceptie van homoseksualiteit. "Geen problemen met homo's, meneer, maar die gay prides, moet dat nu echt?" Tja.
Vreemd... Ik hoor in mijn omgeving zelden of nooit negatieve reacties op de gay pride. Er wordt al eens lacherig gereageerd op de flamboyante types, maar ik heb nog maar zelden mensen geweten die er echt een probleem mee hebben.

Citaat:
Ik pleit nergens voor obscuriteit.
Natuurlijk wel. U wil dat iedereen in de pas loopt die u als de enige aanvaardbare heeft uitgestippeld. U wenst dat homoseksuelen zich gedragen als heteroseksuelen en dat ze vooral hun eigenheid niet aan de buitenwereld tonen.

Citaat:
De gay prides hebben de emancipatie van homo's met jaren vertraagd. Ze creëerden een beeld van homoseksualiteit dat maatschappelijke aanvaarding juist bemoeilijkte.

De rechten die we hebben verworven hebben we niet aan die prides te danken, maar aan bredere maatschappelijke evoluties: de vooruitgang in de wetenschap (en dan met name de psychologie), de emancipatie van de vrouw, de ontwikkeling van de welvaartstaat, de secularisatie, de verstedelijking, etc. De echte pioniers waren de mensen die, los van gay prides, zonder "flamboyant" te zijn, hun nek hebben uitgestoken: politici, intellectuelen, iemand als Will Ferdy en vooral: doodgewone mensen die in hun dagdagelijkse omgeving de moed hadden om ervoor uit te komen.

Het is intreurig dat hun bijdrage grotendeels teniet werd gedaan door de folkloristische extravaganza van de gay pride...
Onzin. U ziet alleen wat u wilt zien. Uiteraard hebben de zaken die u daar opsomt bijgedragen, maar het zijn wel degelijk de gay prides die de "zaak" van de homoseksuelen onder de brede aandacht hebben gebracht.

Citaat:
Oud 7 augustus 2012, 10:22   #452
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar alleen al het feit dat ik die discussie wil voeren is er vaak al te veel aan. Het homowereldje kent geen debatcultuur.

Op zich is dat eigen aan minderheidsgroepen: de rangen worden gesloten, interne verdeeldheid wordt als iets onwenselijks gezien. Maar anno 2012 zou men die defensieve houding toch eens mogen laten varen, vind ik.
Inderdaad DDD, heb het gezien. Maar ik stond al van het eerste moment achter je mening, voor 100%.
Oud 7 augustus 2012, 10:27   #453
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Zijn groot idool en nazipedofiel Cyriel Verschaeve was zelf een closet gay die homo porno maakte, zie:

Cyriel Verschaeve-museum:"de homo-erotiek spat eraf'"
http://www.youtube.com/watch?v=ln2kyt4p-hQ
De beelden die Verschaeve maakte geven toch wat stevigere en oudere mannen weer dan de afbeeldingen van jonge jongens die jij hier in het verleden postte.

Trouwens wat is er gebeurd Preusse? Het licht gezien?
Oud 7 augustus 2012, 10:27   #454
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik heb zelf aan een 10-tal prides meegedaan. Ik denk dat ik meer vergelijkingsmateriaal heb dan u, die één keertje meeliep.
Wat maakte de pride van '98 dan zo uitzonderlijk?

Citaat:
Het is wel degelijk een klein percentage, ook al valt dat kleine percentage meer op dan de "gewone" meerderheid. U weet duidelijk niet waar u over spreekt.
Ik ben anders niet de enige met die perceptie, maar objectieve cijfers ontbreken helaas.

Citaat:
Dat is nu juist het leuke van de gay pride. Iedereen kan en mag er aan deelnemen. Wij discrimineren namelijk niet. Waarom zouden we ook?
Uiteraard mag iedereen deelnemen, maar niet op eender welke manier. Het is volstrekt legitiem om gedrag te weren dat de zaak waarvoor men samenkomt schaadt.

Citaat:
Ik ben er van overtuigd dat de meeste mensen de zaken zien zoals ze zijn: een kleine, extravagante minderheid en een grote, "gewone" meerderheid. Ik ben me ervan bewust dat homofoben graag de nadruk willen leggen op die extravagante minderheid en dat ze de "gewone" deelnemers maar al te graag negeren. Waarom u - zelf homoseksueel - aan die verkeerde perceptie toegeeft en ze zelfs nog aanmoedigt, is me een volkomen raadsel. Ik kan het alleen maar aan een soort van misplaatste zelfhaat wijten. Jammer voor u.
Ik moedig die perceptie niet aan. Ik deel ze slechts.

Citaat:
Waarom zoude ze daar afstand van moeten nemen? Die extravagante mensen horen inderdaad ook bij ons. En dat mag geweten zijn. Het is niet omdat u zich in schaamte wil wentelen, dat anderen uw voorbeeld moeten volgen.
Die horen helemaal niet bij ons. Wat zij doen heeft niets te maken met wat in essentie homoseksualiteit is. In zoverre zij homoseksueel zijn, behoort d�*t aspect van hun persoonlijkheid centraal te staan, niet hun voorkeur voor zweepjes, leer, vrouwenkleren of wat dan ook. Daarvoor kunnen ze perfect hun eigen parades plannen.

Citaat:
Omdat het daar de uitgelezen gelegenheid toe is. De gay pride is een feest. Uitbundigheid hoort daar bij.
Waarom zou dat een feest moeten zijn? Valt er iets te vieren dan?

Voor mij heeft de pride maar een bestaansreden in zoverre ze een politieke agenda heeft die holebi's verenigt. Zo niet verwordt ze tot een louter vrijblijvend evenement dat vooral het hedonistischer segment van de homogemeenschap zal bekoren.

Citaat:
Niemand zegt u dat u met pluimen in uw kont moet rondlopen; niet op de gay pride en niet daarbuiten. Niemand zegt u dat u zich moet schminken wanneer u uitgaat. U heeft de vrijheid daar zelf over te beslissen. Waarom gunt u anderen niet diezelfde vrijheid? Waarom denkt u dat uw houding de enige juiste is? Waar haalt u de pretentie vandaan anderen daarop de be- en veroordelen?
Mijn vraag luidde dus: waarom wil men juist op deze ene dag met pluimen rondlopen? Ik kan me niet voorstellen dat het uit kwaadaardigheid is, om een vals beeld van homoseksualiteit te scheppen of iets van dien aard, dus moet er een andere reden zijn waarom men hier "vrij" voor kiest. Kun je mij eens de elementaire psychologische drijfveren van zulk gedrag schilderen? Ik vermoed dat het iets puberaals is: "jullie aanvaarden mij niet, dus ik doe er nog lekker een schepje bovenop". Maar zeker weet ik het niet. Gelukkig ben jij er om mij te verlichten, met je rijke ervaring in gay prides.

Citaat:
Vreemd... Ik hoor in mijn omgeving zelden of nooit negatieve reacties op de gay pride. Er wordt al eens lacherig gereageerd op de flamboyante types, maar ik heb nog maar zelden mensen geweten die er echt een probleem mee hebben.
Onze 'omgevingen' zijn duidelijk erg verschillend...

Citaat:
Natuurlijk wel. U wil dat iedereen in de pas loopt die u als de enige aanvaardbare heeft uitgestippeld. U wenst dat homoseksuelen zich gedragen als heteroseksuelen en dat ze vooral hun eigenheid niet aan de buitenwereld tonen.
De vraag is wat hun "eigenheid" is. Maakt de extravaganza deel uit van die eigenheid? Ik dacht van niet. Die extravaganza is iets perifeers, iets individueels. De essentie van homoseksualiteit is de seksuele voorkeur voor iemand van hetzelfde geslacht. Dat en niets anders.

Citaat:
Onzin. U ziet alleen wat u wilt zien. Uiteraard hebben de zaken die u daar opsomt bijgedragen, maar het zijn wel degelijk de gay prides die de "zaak" van de homoseksuelen onder de brede aandacht hebben gebracht.
Tja, dat is niet meer dan een geloof. Ik pleit er al langer voor dat de bijdrage van prides aan de homo-emancipatie eens kritisch wordt onderzocht. Hoe groot is de impact geweest? In hoeverre was die impact positief? In hoeverre contraproductief? Hoe verhoudt ze zich tot andere maatschappelijke factoren?

Als jij voor de fondsen zorgt, begin ik er vandaag nog aan.
Oud 7 augustus 2012, 10:31   #455
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Inderdaad DDD, heb het gezien. Maar ik stond al van het eerste moment achter je mening, voor 100%.
Ik ben blij dat we elkaar tenminste op dat vlak nog kunnen vinden.
Oud 7 augustus 2012, 10:36   #456
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
En wil je er niets met te maken hebben omdat het homo's zijn die zich als een "vieze bende" gedragen of gewoon omdat ze zich aan het uitleven zijn zoals ook hetero's doen op fuiven?

Ik heb geen probleem met die filmpjes, ik raak er niet opgewonden noch gedegouteerd van.
Ik zal me wat verduidelijken: het filmpje in de inleidingspost ging over een groep oudere mannen die zich aan het amuseren waren. Ik heb helemaal geen probleem dat zij zich aan het amuseren waren, wel dat die oudere mannen, voor hun leeftijd, op zulke belachelijke manier bezig waren. Ik vind dit niet alleen bijzonder zielig, maar ook smerig en voos. Op alles staat een leeftijd, zeker op gedrag. Van mannen uit de generatie van mijn vader verwacht ik toch wat meer standvastigheid en trots, niet dat zij zich halfnaakt als uitbundige en hysterische bakvissen gedragen. Nu dat is maar mijn bescheiden mening.
Ik kan dus héél goed begrijpen dat vele jonge homo's gedegouteerd zijn bij het aanzien van deze filmpjes, en er dus niet mee willen vergeleken worden. Ik ben er zeker van dat dergelijke zaken bepaalde jongens eerder IN de kast houden dan uit de kast.
Oud 7 augustus 2012, 10:37   #457
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Ik ben blij dat we elkaar tenminste op dat vlak nog kunnen vinden.
En niet op andere vlakken?
Oud 7 augustus 2012, 14:02   #458
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Diego, deze hele thread is één groot bashfeest tegen gays…
Ik dacht dat het ging om maatschappelijke kritiek tegen homo’s met een neiging tot extreem exibionisme en de gevolgen daarvan voor de reeds precaire beeldvorming van homo’s bij het grote publiek, zoals DDD het reeds aanbracht.
Het zijn de anonieme homo’s die de moeilijke weg voor de maatschappelijke hebben vrijgemaakt.
Dat je die groep ook van gaybashen beschuldigt, doet zelfs mijn 100% hetero-wenkbrauwen fronsen.

Citaat:
opgestart door een uiterst dubieus en bovendien intellectueel impotent iemand. Zinloos in deze bruine brij beschaving geciviliseerde gesprekken te willen voeren. De fasco-pigs hebben het getrol gestart, ik geef gezielte Schüße terug. Fuck de VlaemSSe pedofielen, fuck ze bareback in hun bekrompen middenklassekont.
Christel13 revisited ?
Lijkt sterk op kleurtoon van een geloofsextremist, die de kritiek van zijn meer gematigde geloofsgenoten uitbraakt met zulke reacties en je weet ook waar die toe leiden.

Ik vermoed echter dat je wel beter weet en dat dit rondje baggeren gewoon uit verveling gebeurt.
De andere optie kan ik me moeilijk voorstellen.
Oud 7 augustus 2012, 14:05   #459
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Maak je geen zorgen.
Ik heb in mijn kennissenkring 1 homofiel... maar die kerel zit niet te serosorteren of op parades met veren in zijn kont te dansen.
Zoals de meeste homo’s zich daar niet mee bezig houden, vermoed ik.
Citaat:
Ik heb 5 jaar op kot gezeten, ik zat wekelijks in het nachtleven en nu nog.
Ik weet maar al te goed hoe het eraan toe gaat.
Je hebt je dus ook al bezondigd aan onveilige seks met iemand die je net kende…
Citaat:
In het rond neuken is een bezigheid van een marginale minderheid.
Dan spreek ik over herhaaldelijke one night stands.
Die serieneukers zijn idd een minderheid, maar de meerderheid van de hetero's zouden die nacht toch ook graag scoren, ook al laten ze dat niet altijd zo opvallend merken.
En geef aan die meerderheid eens de kans om hic et nunc van hunne grond te gaan, dan zul je zien dat er ook hier weinig condooms aan te pas zullen komen.
Hopelijk is de verovering dan geen geile spetter, die het vorige week nog uitgebreid gedaan heeft met een besmette bisexueel…

Citaat:
In het homomilieu is het hebben van zeer veel sekspartners iets heel normaal en neemt seksualiteit veel extremere vormen aan.
Kijk maar naar de cijfers. Homofielen zijn koplopers in het verspreiden van HIV.
Mijn ervaring is dat homo’s minder tijd besteden aan het ‘versieren’ van een partner dan hetero’s, vandaar wsl de hogere contactscore én de daaraan gerelateerde HIV-verspreiding.
Een sluikse blik, een glimlach of een subtiele aanraking is meestal al voldoende, om een kwartier later al heftig te liggen muilen met elkaar.

Echter, hoe dikwijls dromen hetero’s niet van instant seks met een knappe vrouw en hoeveel van hen zouden niet onmiddellijk ingaan op een ondubbelzinnige uitnodiging ervan, en dit zonder de condoom uit de achterzak te halen ?
Daar hoef je zelfs geen druppel alcohol bij te verzinnen.
Ik zou ze alvast de kost niet willen geven.

En ja, zoals je zelf schrijft zijn hetero-serieneukers een banale minderheid, net zoals imo die stoetjanetten dat ook zijn, tov hun bevolkingsgroep.
Oud 7 augustus 2012, 14:57   #460
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben er helemaal niet proud op dat er nog zo'n premiddeleeuwe islam-haatbaarden zoals jij hun haatdragende, anti-democratische shit proberen op te dringen aan andere mensen. Verhuis gewoon naar Iran, zijn we van jou verlost. Het westen is véél te vrij, jij kan dat niet aan.
Al wie geen janet(ten-fan) is, is een islamietische fanatiekeling ? Dit is wel heel erg zwart-wit denken. Het is zelfs ronduit dwaas.
Ik ben niet gelovig, en gehoorzaam aan geen enkel dogma. Ik luister naar mijn hart, en naar mijn verstand. ( niet steeds in dezelfde volgorde )
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be