![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Spijtig dat je een ordinaire trol aan het verworden bent, Preuße, voor welke reden dan ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men zegt hier constant dat ik een homofoob zou zijn, maar ik zou u zonder enige vrees de hand schudden en zelfs een knuffel en een kus geven omdat je zo moedig bent. Laat die hedonistische perverse varkens maar doen en distantieer u van die mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maak je geen zorgen.
Citaat:
Citaat:
Ik weet maar al te goed hoe het eraan toe gaat. In het rond neuken is een bezigheid van een marginale minderheid. Dan spreek ik over herhaaldelijke one night stands. In het homomilieu is het hebben van zeer veel sekspartners iets heel normaal en neemt seksualiteit veel extremere vormen aan. Kijk maar naar de cijfers. Homofielen zijn koplopers in het verspreiden van HIV. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het niet over de "voil janetten"; ik heb het over het carnaval in het algemeen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |||||
|
![]() Citaat:
Het is ook helemaal niet waar dat het om een klein percentage gaat, al is het moeilijk om daar een cijfer op te kleven. Bovendien krijgt dat kleine percentage 'center stage'. Zie bijvoorbeeld de parade op de Amsterdamse grachten. De rol van de sponsers - vaak de grote homodiscotheken - is daar overigens niet vreemd aan. Daarnaast trekt de pride ook andere, marginale types aan - transseksuelen, exhibitionisten, sm- en leerliefhebbers, zelfs pedofielen - die zich mengen als hoorden ze erbij. Alleen al het feit dat je je voortdurend moet verdedigen - "het is een kleine minderheid, meneer" - geeft aan dat de perceptie heel anders is. En nu kun je zeggen dat het "maar" perceptie is, maar zo'n perceptie komt ook niet uit de wolken gevallen. Het is niet zo dat de toeschouwers aan de paddestoelen zitten of zo wanneer ze de gay pride zien passeren. Bovendien neemt jouw "overgrote meerderheid" geen afstand van die types. Ze stemt toe en daarmee bevestigt ze: "jullie horen bij ons". Citaat:
Ik voel alleszins geen enkele behoefte om mij in een betoging anders te gaan voordoen dan ik in het dagdagelijkse leven ben. Er is ook geen enkele zinnige reden voor. Ik ken een jongen die op de Roze Zaterdag ineens een lading make-up op had. Misschien dat hij dat op fuiven wel eens deed, dat weet ik niet, maar de hamvraag blijft: waarom? Come as you are. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De rechten die we hebben verworven hebben we niet aan die prides te danken, maar aan bredere maatschappelijke evoluties: de vooruitgang in de wetenschap (en dan met name de psychologie), de emancipatie van de vrouw, de ontwikkeling van de welvaartstaat, de secularisatie, de verstedelijking, etc. De echte pioniers waren de mensen die, los van gay prides, zonder "flamboyant" te zijn, hun nek hebben uitgestoken: politici, intellectuelen, iemand als Will Ferdy en vooral: doodgewone mensen die in hun dagdagelijkse omgeving de moed hadden om ervoor uit te komen. Het is intreurig dat hun bijdrage grotendeels teniet werd gedaan door de folkloristische extravaganza van de gay pride... |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk wel. U wil dat iedereen in de pas loopt die u als de enige aanvaardbare heeft uitgestippeld. U wenst dat homoseksuelen zich gedragen als heteroseksuelen en dat ze vooral hun eigenheid niet aan de buitenwereld tonen. Citaat:
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#453 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens wat is er gebeurd Preusse? Het licht gezien? ![]()
![]() |
![]() |
#454 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor mij heeft de pride maar een bestaansreden in zoverre ze een politieke agenda heeft die holebi's verenigt. Zo niet verwordt ze tot een louter vrijblijvend evenement dat vooral het hedonistischer segment van de homogemeenschap zal bekoren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als jij voor de fondsen zorgt, begin ik er vandaag nog aan. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan dus héél goed begrijpen dat vele jonge homo's gedegouteerd zijn bij het aanzien van deze filmpjes, en er dus niet mee willen vergeleken worden. Ik ben er zeker van dat dergelijke zaken bepaalde jongens eerder IN de kast houden dan uit de kast.
![]() |
![]() |
#457 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#458 | ||
|
![]() Citaat:
Het zijn de anonieme homo’s die de moeilijke weg voor de maatschappelijke hebben vrijgemaakt. Dat je die groep ook van gaybashen beschuldigt, doet zelfs mijn 100% hetero-wenkbrauwen fronsen. Citaat:
Lijkt sterk op kleurtoon van een geloofsextremist, die de kritiek van zijn meer gematigde geloofsgenoten uitbraakt met zulke reacties en je weet ook waar die toe leiden. Ik vermoed echter dat je wel beter weet en dat dit rondje baggeren gewoon uit verveling gebeurt. De andere optie kan ik me moeilijk voorstellen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
En geef aan die meerderheid eens de kans om hic et nunc van hunne grond te gaan, dan zul je zien dat er ook hier weinig condooms aan te pas zullen komen. Hopelijk is de verovering dan geen geile spetter, die het vorige week nog uitgebreid gedaan heeft met een besmette bisexueel… Citaat:
Een sluikse blik, een glimlach of een subtiele aanraking is meestal al voldoende, om een kwartier later al heftig te liggen muilen met elkaar. Echter, hoe dikwijls dromen hetero’s niet van instant seks met een knappe vrouw en hoeveel van hen zouden niet onmiddellijk ingaan op een ondubbelzinnige uitnodiging ervan, en dit zonder de condoom uit de achterzak te halen ? Daar hoef je zelfs geen druppel alcohol bij te verzinnen. Ik zou ze alvast de kost niet willen geven. En ja, zoals je zelf schrijft zijn hetero-serieneukers een banale minderheid, net zoals imo die stoetjanetten dat ook zijn, tov hun bevolkingsgroep. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik ben niet gelovig, en gehoorzaam aan geen enkel dogma. Ik luister naar mijn hart, en naar mijn verstand. ( niet steeds in dezelfde volgorde ) ![]()
![]() |