Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2017, 21:16   #441
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Een minuutje:
Een zelfstandige die als een zombie loopt,is dan representatief voor gans de groep. En 10% bedienden die een bedrijfswagen krijgen waarvan 80% effectief die gebruiken voor een significant aantal kilometers voor hun werk en iedereen,mag ook wert in het bad.

Kijk mijn vriend. Moest de gemiddelde ambtenaar minder verdienen dan de gemiddelde bediende, dan was zijn pensioen niet gemiddeld het dubbele van de prive bediende

Gemiddelden zegt dus dat gans die groep dat krijgt, dis u verschuilen kan niet meer

Het gaat mij er niet over of die bedrijfswagen 80 % gebruikt wordt voor het werk. Het gaat er over dat de werkgever 100 % betaald en dat de werknemer dus geen eigen wagen moet kopen.
Al uitgerekend hoeveel iemand bespaart die geen wagen gebruikt waarvoor hij alles zelf moet betalen. Doe dit maar eens. Je zal verschieten hoor.
En door dit kadootje krijgt de werknemer misschien wat minder belastbaar loon en wordt er minder sociale zekerheid afgedragen.
Maar......als het pensioen er aan komt dan beginnen de klokken te luiden.
We hebben wel niet op alles afgedragen maar we willen wel zoveel als degenen die wel betaald hebben.
Kan niet vriendin. Uw rekening klopt niet.
Maar goed. Ik sluit af. Van mij mag je gelijk hebben.
Wie trouwens gelijk haalt heeft trouwens minder belang.
Feit is dat er plaats was voor debat. Dat is niet overal het geval op dit forum.

En één zombie is inderdaad niet representatief voor een ganse groep.
Maar een zelfstandige die echt "full-time" werkt in zijn zaak verdient normaliter ook meer dan werkman en staatsambtenaar.
Dit als representatieve opmerking dan voor de ganse groep.
En werkschuw tuig is niet uitsluitend te vinden tussen arbeiders en bedienden. Er zitten overal mensen die minder graag werken.

Laatst gewijzigd door werkman : 25 oktober 2017 om 21:24.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 22:20   #442
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik lees niets over de zaken die in de private sector mogelijk nog bovenop het loon komen als bijvoorbeeld een salariswagen, gsm(-abonnement), tankkaart, maaltijdcheques, enzovoort.
Helaas onbereikbaar voor jullie dus je moet jezelf er niet mee vergelijken.

Als leerkracht of ambtenaar na 5-10 jaar lesgeven/openbare dienst terug solliciteren in de prive is meestal geen succes. Er zitten op dit forum voorbeelden van capabele en gemotiveerde mensen die niet aan de bak geraken in de private sector.

En er rijden ongeveer 400k pure salariswagens rond. Er werken meer als 3 miljoen mensen in de private sector. Een firmawagen is echt geen standaard gegeven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 22:43   #443
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Het gaat mij er niet over of die bedrijfswagen 80 % gebruikt wordt voor het werk. Het gaat er over dat de werkgever 100 % betaald en dat de werknemer dus geen eigen wagen moet kopen.
Al uitgerekend hoeveel iemand bespaart die geen wagen gebruikt waarvoor hij alles zelf moet betalen. Doe dit maar eens. Je zal verschieten hoor.
En door dit kadootje krijgt de werknemer misschien wat minder belastbaar loon en wordt er minder sociale zekerheid afgedragen.
We hebben wel niet op alles afgedragen maar we willen wel zoveel als degenen die wel betaald hebben.
Feit is dat er plaats was voor debat. Dat is niet overal het geval op dit forum.

Maar een zelfstandige die echt "full-time" werkt in zijn zaak verdient normaliter ook meer dan werkman en staatsambtenaar.
En werkschuw tuig is niet uitsluitend te vinden tussen arbeiders en bedienden. Er zitten overal mensen die minder graag werken.
Schaf de bedrijfswagen af. Een bedrijfswagen is in mijn ogen een camionette of een vrachtwagen.85 % van de eigenaars van die luxe karren rijdt nooit een kilometer voor het werk. In geen enkel ander land ter wereld krijgen mensen naast een riant loon nog eens om de zovele jaren er een dure auto bovenop. Onze sociale zekerheid gaat daaraan ten onder.
Loonkost is direct van de baan. Wie wil autorijden moet er zelf maar voor betalen.
Trouwens voor 3000 euro heb je al een autootje om naar uwen bureau te tuffen.
Geef mensen die rijden voor het werk een kilometervergoeding.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 oktober 2017 om 22:47.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 23:03   #444
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Helaas onbereikbaar voor jullie dus je moet jezelf er niet mee vergelijken.

Als leerkracht of ambtenaar na 5-10 jaar lesgeven/openbare dienst terug solliciteren in de prive is meestal geen succes. Er zitten op dit forum voorbeelden van capabele en gemotiveerde mensen die niet aan de bak geraken in de private sector.

En er rijden ongeveer 400k pure salariswagens rond. Er werken meer als 3 miljoen mensen in de private sector. Een firmawagen is echt geen standaard gegeven.
Zijn volgens u die "drie miljoen mensen in de private sector" allemaal te vatten onder de categorie "bedienden" (nog eventjes abstractie gemaakt van het eenheidsstatuut)?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 23:11   #445
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn volgens u die "drie miljoen mensen in de private sector" allemaal te vatten onder de categorie "bedienden" (nog eventjes abstractie gemaakt van het eenheidsstatuut)?
Arbeiders kunnen onder bepaalde omstandigheden ook firmawagens krijgen.
Oud 25 oktober 2017, 23:33   #446
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Arbeiders kunnen onder bepaalde omstandigheden ook firmawagens krijgen.
Een camionette ? Of een Audi A 6 ?
Oud 25 oktober 2017, 23:55   #447
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb weet van mensen met een arbeiderscontract die rondrijden met een salariswagen (dus type volvo).

Dit zijn meestal personen die door gegroeid zijn maar omwille van enkele typische arbeider voordelen nooit bediende zijn geworden. Mijn schoonvader was zo iemand: overuren werden netjes betaald.
Oud 26 oktober 2017, 09:19   #448
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees niets over de zaken die in de private sector mogelijk nog bovenop het loon komen als bijvoorbeeld een salariswagen, gsm(-abonnement), tankkaart, maaltijdcheques, enzovoort.
Sommige ambtenaren hebben dienstwagens, en gsm's zijn geen uitzondering meer. Noteer dat niet iedere werknemer in de privé beschikt over gsm, wagen etc ... Dat is meestal slechts weggelegd voor kaders. Qua maaltijdcheques heft u gelijk, maar zelfs indien je dat bedrag (7x20) erbij telt scheelt het niet veel. De ambtenaar heeft daarentegen andere incentives zoals meer verlofdagen etc ... Niks te klagen me dunkt.
(en dan nog krijg je vaak niet dezelfde vlotte service zoals in de privé)
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2017, 09:45   #449
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kinderen zijn uiteraard een noodzaak om de welvaart op peil te houden. In die zin is investeren in kinderen de logica zelve. Wat niet logisch is, is de progressieve kindergeld schaal. Degressief is veel logischer want naarmate je meer kinderen hebt wordt het per kind goedkoper.
Investeren? Het huidige zogenaamd “sociale” ( lees: pamper) beleid leidt er voornamelijk toe dat marginalen zich massaal voortplanten teneinde zoveel mogelijk fok premies op te strijken. Wat ze daarna doen mat die fok premies is onbekend; sommigen gaan ze opzuipen op café bijvoorbeeld.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...hter~ae952bc3/

https://www.hln.be/regio/diest/-buit...hoor~a98d1b1b/
Oud 26 oktober 2017, 12:35   #450
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Sommige ambtenaren hebben dienstwagens, en gsm's zijn geen uitzondering meer. Noteer dat niet iedere werknemer in de privé beschikt over gsm, wagen etc ... Dat is meestal slechts weggelegd voor kaders. Qua maaltijdcheques heft u gelijk, maar zelfs indien je dat bedrag (7x20) erbij telt scheelt het niet veel. De ambtenaar heeft daarentegen andere incentives zoals meer verlofdagen etc ... Niks te klagen me dunkt.
(en dan nog krijg je vaak niet dezelfde vlotte service zoals in de privé)
Maaltijdcheques zijn in de openbare sector ook best goed ingeburgerd.
Oud 26 oktober 2017, 13:11   #451
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht

ik ken geen enkele bediende die een bedrijfswagen krijgt die dit 100% krijgt van zijn werk zonder voordeel in natura te betalen....

IK ken wel HELEBOEL ambtenaren die een DIENSTWAGEN gebruiken voor hun privé woon werk verkeer.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2017, 13:13   #452
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in Frankrijk is dat eenvoudig: een bedrijfswagen heeft twee zetels...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2017, 14:45   #453
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik ken geen enkele bediende die een bedrijfswagen krijgt die dit 100% krijgt van zijn werk zonder voordeel in natura te betalen....

IK ken wel HELEBOEL ambtenaren die een DIENSTWAGEN gebruiken voor hun privé woon werk verkeer.

100 euro per maand is nog altijd een pak interessanter dan 800 per maand.

En die ambtenaren die met een dienstwagen in het weekend naarzee rijden wil ik nog wel eens tegenkomen. Enkelen kunnen of mogen misschien met het dienstvoertuig naar huis rijden en de volgende dag van thuis uit naar een plek rijden om hun taak uit te voeren. Maar dat zijn dan ook ambtenaren die dat voertuig ganser dagen gebruiken voor het werk.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 oktober 2017 om 14:48.
Oud 26 oktober 2017, 15:28   #454
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ne Q 7
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2017, 15:39   #455
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ne Q 7
Op zijn minst. Een arbeider moet toch op een comfortabele manier op zijn werk geraken.
Oud 26 oktober 2017, 17:34   #456
Tavek
Banneling

Standaard

Zeg mannen, verplaatsingen in kader van uw job worden vergoed aan 34 cent per km, belastingvrij.

Dat telt aardig aan hoor als ge wat km's maakt...
Oud 26 oktober 2017, 17:59   #457
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg mannen, verplaatsingen in kader van uw job worden vergoed aan 34 cent per km, belastingvrij.

Dat telt aardig aan hoor als ge wat km's maakt...
Zo hoort het. Werken moet men doen voor centen en niet voor auto's ...reizen...maaltijden kleren en nog andere dingen.
Oud 26 oktober 2017, 18:54   #458
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

De staat, dus iedereen laten opdraaien met opgedrongen solidariteit om trukendoos van belasting omzeilen en omkoop gunsten allerhande waar die bedrijfswagen enz. toe behoord. Bedrijfswagen, maaltijdcheques enz. is bijna altijd belasting omzeilend verdoken loon!

En als de een dat krijgt dan word de anders wat anders gegeven….en ieder vecht voor zijn verkregen gunsten…..terwijl iedereen met opgedrongen solidariteit in feit het zelf betaald!!!!!! Zo leggen de politieke partijen de mensen in de luren!

Dus schaf al die toestanden af, geef alle ”één nationaliteit Belgen” 1000€ minimum inkomen van geboorte tot de dood. Wat niet gespendeerd word aan de baby kan op de spaarboek om later de school of den Unif te betalen enz. enz. !

Geen jaloezie, geen gesjoemel, geen voordeel voor de enen en niet voor de ander, geen omkoop kiesvee toestanden door de politieke partijen, of stakingen om gunsten….

Wie meer wil, auto, reizen, kindergeld, pensioen… >>> werk en spaar er voor.

Wie werkt betaald beetje belasting maar géén opgedrongen solidariteit sjoemel meer.

Waardoor de levensduurte veel goedkoper zal worden als de staatschulden weg zijn.

Wat een vicieuze cirkel zal worden, wat weer het makkelijker zal maken om te leven!

Terwijl nu geploeterd word om MEGA schulden intresten die groter zijn dan het in komen van België te betalen en we met zen allen steeds dieper in het schulden moeras zakken!!!.

Wij al decennia het meest betalen van alle Europeanen voor alle, en een meerderheid er uiteindelijk het minst voor terug krijgen.

Er op huidige wijze ooit géén sociaal vangnet … niets meer zal zijn dan armoede door de Megaschulden
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2017, 19:15   #459
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe zit dat nu met dat kindergeld ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2017, 19:51   #460
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

geef alle ”één nationaliteit Belgen” 1000€ minimum inkomen van geboorte tot de dood. Wat niet gespendeerd word aan de baby kan op de spaarboek om later de school of den Unif te betalen enz. enz. !

Kindergeld afschaffen natuurlijk zoals alle andere omkoop toestanden!!! 1000€ minimum inkomen van geboorte tot de dood is alles wat de staat nog moet doen om iedereen en eerlijke kans te geven om te leven.

Wil je meer dan 1000€ maandelijks WERK er voor!!!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be