![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#441 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Het gaat mij er niet over of die bedrijfswagen 80 % gebruikt wordt voor het werk. Het gaat er over dat de werkgever 100 % betaald en dat de werknemer dus geen eigen wagen moet kopen. Al uitgerekend hoeveel iemand bespaart die geen wagen gebruikt waarvoor hij alles zelf moet betalen. Doe dit maar eens. Je zal verschieten hoor. En door dit kadootje krijgt de werknemer misschien wat minder belastbaar loon en wordt er minder sociale zekerheid afgedragen. Maar......als het pensioen er aan komt dan beginnen de klokken te luiden. We hebben wel niet op alles afgedragen maar we willen wel zoveel als degenen die wel betaald hebben. Kan niet vriendin. Uw rekening klopt niet. Maar goed. Ik sluit af. Van mij mag je gelijk hebben. Wie trouwens gelijk haalt heeft trouwens minder belang. Feit is dat er plaats was voor debat. Dat is niet overal het geval op dit forum. En één zombie is inderdaad niet representatief voor een ganse groep. Maar een zelfstandige die echt "full-time" werkt in zijn zaak verdient normaliter ook meer dan werkman en staatsambtenaar. Dit als representatieve opmerking dan voor de ganse groep. En werkschuw tuig is niet uitsluitend te vinden tussen arbeiders en bedienden. Er zitten overal mensen die minder graag werken. Laatst gewijzigd door werkman : 25 oktober 2017 om 21:24. |
|
|
|
|
|
|
#442 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als leerkracht of ambtenaar na 5-10 jaar lesgeven/openbare dienst terug solliciteren in de prive is meestal geen succes. Er zitten op dit forum voorbeelden van capabele en gemotiveerde mensen die niet aan de bak geraken in de private sector. En er rijden ongeveer 400k pure salariswagens rond. Er werken meer als 3 miljoen mensen in de private sector. Een firmawagen is echt geen standaard gegeven. |
|
|
|
|
|
|
#443 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Loonkost is direct van de baan. Wie wil autorijden moet er zelf maar voor betalen. Trouwens voor 3000 euro heb je al een autootje om naar uwen bureau te tuffen. Geef mensen die rijden voor het werk een kilometervergoeding. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 oktober 2017 om 22:47. |
|
|
|
|
|
|
#444 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#445 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#446 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#447 |
|
Banneling
|
Ik heb weet van mensen met een arbeiderscontract die rondrijden met een salariswagen (dus type volvo).
Dit zijn meestal personen die door gegroeid zijn maar omwille van enkele typische arbeider voordelen nooit bediende zijn geworden. Mijn schoonvader was zo iemand: overuren werden netjes betaald. |
|
|
|
|
|
#448 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
(en dan nog krijg je vaak niet dezelfde vlotte service zoals in de privé) |
|
|
|
|
|
|
#449 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...hter~ae952bc3/ https://www.hln.be/regio/diest/-buit...hoor~a98d1b1b/
|
|
|
|
#450 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#451 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
IK ken wel HELEBOEL ambtenaren die een DIENSTWAGEN gebruiken voor hun privé woon werk verkeer. |
|
|
|
|
|
|
#452 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
in Frankrijk is dat eenvoudig: een bedrijfswagen heeft twee zetels...
|
|
|
|
|
|
#453 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
100 euro per maand is nog altijd een pak interessanter dan 800 per maand. En die ambtenaren die met een dienstwagen in het weekend naarzee rijden wil ik nog wel eens tegenkomen. Enkelen kunnen of mogen misschien met het dienstvoertuig naar huis rijden en de volgende dag van thuis uit naar een plek rijden om hun taak uit te voeren. Maar dat zijn dan ook ambtenaren die dat voertuig ganser dagen gebruiken voor het werk. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 oktober 2017 om 14:48. |
|
|
|
|
|
|
#454 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#455 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#456 |
|
Banneling
|
Zeg mannen, verplaatsingen in kader van uw job worden vergoed aan 34 cent per km, belastingvrij.
Dat telt aardig aan hoor als ge wat km's maakt... |
|
|
|
|
|
#457 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zo hoort het. Werken moet men doen voor centen en niet voor auto's ...reizen...maaltijden kleren en nog andere dingen.
|
|
|
|
|
|
#458 |
|
Minister
|
De staat, dus iedereen laten opdraaien met opgedrongen solidariteit om trukendoos van belasting omzeilen en omkoop gunsten allerhande waar die bedrijfswagen enz. toe behoord. Bedrijfswagen, maaltijdcheques enz. is bijna altijd belasting omzeilend verdoken loon!
En als de een dat krijgt dan word de anders wat anders gegeven….en ieder vecht voor zijn verkregen gunsten…..terwijl iedereen met opgedrongen solidariteit in feit het zelf betaald!!!!!! Zo leggen de politieke partijen de mensen in de luren! Dus schaf al die toestanden af, geef alle ”één nationaliteit Belgen” 1000€ minimum inkomen van geboorte tot de dood. Wat niet gespendeerd word aan de baby kan op de spaarboek om later de school of den Unif te betalen enz. enz. ! Geen jaloezie, geen gesjoemel, geen voordeel voor de enen en niet voor de ander, geen omkoop kiesvee toestanden door de politieke partijen, of stakingen om gunsten…. Wie meer wil, auto, reizen, kindergeld, pensioen… >>> werk en spaar er voor. Wie werkt betaald beetje belasting maar géén opgedrongen solidariteit sjoemel meer. Waardoor de levensduurte veel goedkoper zal worden als de staatschulden weg zijn. Wat een vicieuze cirkel zal worden, wat weer het makkelijker zal maken om te leven! Terwijl nu geploeterd word om MEGA schulden intresten die groter zijn dan het in komen van België te betalen en we met zen allen steeds dieper in het schulden moeras zakken!!!. Wij al decennia het meest betalen van alle Europeanen voor alle, en een meerderheid er uiteindelijk het minst voor terug krijgen. Er op huidige wijze ooit géén sociaal vangnet … niets meer zal zijn dan armoede door de Megaschulden
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
|
|
|
|
#459 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoe zit dat nu met dat kindergeld ?
|
|
|
|
|
|
#460 |
|
Minister
|
geef alle ”één nationaliteit Belgen” 1000€ minimum inkomen van geboorte tot de dood. Wat niet gespendeerd word aan de baby kan op de spaarboek om later de school of den Unif te betalen enz. enz. !
Kindergeld afschaffen natuurlijk zoals alle andere omkoop toestanden!!! 1000€ minimum inkomen van geboorte tot de dood is alles wat de staat nog moet doen om iedereen en eerlijke kans te geven om te leven. Wil je meer dan 1000€ maandelijks WERK er voor!!!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
|
|