Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2013, 19:49   #441
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Is men hier nu nog altijd over bezig? Het gekronkel blijft wel heerlijk om te aanschouwen.

Wie had kunnen denken dat dat negatieve gevolgen zou kunnen hebben, zich verkleden als SS'ers en vrolijk de holocaust uitbeelden? Snappen Unesco en de Joden dan niet dat het hier om fijnzinnige politieke satire gaat?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 20:38   #442
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
't Is mij ook opgevallen dat elke N-VA aanhanger hier steigert als een door een flinke horzel gestoken paard na het zien van de carnvalfoto's.

Wat mij ook opvalt is dat de N-VA een stuk slimmer is dan haar aanhangers, want de partij zelf kan de hele zaak relativeren en zoekt er geen 101 bijbedoelingen en dubbele bodems bij.
verzuurden hebben geen humor
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 20:46   #443
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Is mij ook opgevallen dat elke N-VA aanhanger hier steigert als een door een flinke horzel gestoken paard na het zien van de carnvalfoto's.
U ziet dingen die er niet zijn. Misschien is het gewoon omdat je de speciale humor van de N-VA aanhangers niet begrijpt
Citaat:
Wat mij ook opvalt is dat de N-VA een stuk slimmer is dan haar aanhangers, want de partij zelf kan de hele zaak relativeren en zoekt er geen 101 bijbedoelingen en dubbele bodems bij.
Het carnaval in Aalst is niet platvloers te noemen. Platvloers veronderstelt namelijk het bestaan van een vloer. En die is in Aalst verloren gegaan, en dat zal het carnaval daar op termijn kapotmaken. Je kan niet voortdurend door niet bestaande bodems blijven zakken.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 23:15   #444
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
verzuurden hebben geen humor
Het was zelfs zo grappig dat de SS-rechter verantwoording kon gaan afleggen in de kruitfabriek. En daar zaten die verzuurden voor niets tussen.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 23:46   #445
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar mens, windt u toch zo niet op. U kunt toch zelf met uw eigen ogen vaststellen op dit forum dat meer dan één Vlaams-nationalist de collaboratie tracht te vergoeilijken. En zo goed als zeker op de NVA stemt. Die twee combinaties zal natuurlijk niet alleen opgemerkt zijn geworden op dit forum , maar ook andere mensen niet zijn ontgaan in het leven van alledag.

Niet te verwonderen dan dat er vroeg of laat in een carnavalstoet de NVA wordt uitgebeeld in zwart uniform en met de botten aan.
Ach,nét zoals u steeds weer tracht het optreden van de toenmalige koning leopold II in de congo tracht te vergoeilijken....

Om over leopold III tijdens de tweede wereldoorlog nog maar te zwijgen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 16 februari 2013 om 23:46.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 23:55   #446
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Is men hier nu nog altijd over bezig? Het gekronkel blijft wel heerlijk om te aanschouwen.

Wie had kunnen denken dat dat negatieve gevolgen zou kunnen hebben, zich verkleden als SS'ers en vrolijk de holocaust uitbeelden? Snappen Unesco en de Joden dan niet dat het hier om fijnzinnige politieke satire gaat?
Dat moet kunnen..

Toch altijd grappig om die ongefundeerde zever te lezen van mannekens die het verleden maar niet kunnen loslaten....

Gaan we de tsjeven voor eeuwig koppelen aan de inquisitie....
De sossen aan de fratsen van Stalin,Mao,de noord-koreaanse Kimmekes en andere dictators..

De liberalen aan alle groot-industriëlen die destijds de kinderarbeid en de onderdrukking van hun werkvolk uiterst normaal vonden...

En het koningshuis aan zijn fratsen van leopold II en zijn genocide destijds ...

Dat gaat volgend jaar een wreed lange stoet opleveren met al die thema's...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 12:23   #447
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ach,nét zoals u steeds weer tracht het optreden van de toenmalige koning leopold II in de congo tracht te vergoeilijken....

Vandaag was er een interessant debat over deze' kwestie in De 7de dag tussen Luckas vander Taelen en de redacteur van het blad Joods Actueel.

Vander Taelen sloeg de nagel op de kop met zijn uiteenzetting. Carnaval is spot en zegt de mensen op een ludieke manier waar het schoentje wringt. En het had absoluut niets te maken met de Holocaust.

In passant gaf hij nog een goede sneer naar de vertegenwoordigster van de UNESCO, die er beter aan gedaan had eens zelf in Aalst de komen kijken naar de carnavalstoet in plaats van een loos commentaar te geven op basis van foto's in de krant.

Goed zo Luckas Vander Taelen! En dat laatste kan ik niet altijd van hem zeggen.

Laatst gewijzigd door system : 17 februari 2013 om 12:27.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 12:38   #448
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaag was er een interessant debat over deze' kwestie in De 7de dag tussen Luckas vander Taelen en de redacteur van het blad Joods Actueel.

Vander Taelen sloeg de nagel op de kop met zijn uiteenzetting. Carnaval is spot en zegt de mensen op een ludieke manier waar het schoentje wringt. En het had absoluut niets te maken met de Holocaust.

In passant gaf hij nog een goede sneer naar de vertegenwoordigster van de UNESCO, die er beter aan gedaan had eens zelf in Aalst de komen kijken naar de carnavalstoet in plaats van een loos commentaar te geven op basis van foto's in de krant.

Hij had enkel aan die vertegenwoordigster van Unesco moeten vragen of ze wel genoeg betaald krijgt van de schenkingen aan haar firma.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 13:55   #449
Illusie 3.0
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dus ? Politieke spelletjes worden al sinds mensenheugnis gespeeld.
Zeg Kiko, sorry dat ik jou misschien stoor terwijl je hier jouw politieke spelletje aan het spelen bent, maar wat ik mij nu afvraag: heb je mijn antwoord op jouw uitdaging niet gelezen, heb je last van een selectieve leesstoornis of was jouw uitdaging niet ernstig bedoeld?

Laatst gewijzigd door Illusie 3.0 : 17 februari 2013 om 14:04.
Illusie 3.0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 14:03   #450
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:

Lukas Vander Taelen moest het ook doen met de foto's in de krant. Hij is zelf niet gaan kijken naar de stoet. Onder de "grappen en grollen fotorubriek" in de kranten was deze groep de meest gefotografeerde. Een beetje hypocriete reactie als deze groep zelfs al voor karnaval in de kranten werden overbelicht, als je het mij vraagt. Ik heb evenwel begrip voor jouw mening.
Oud 17 februari 2013, 14:03   #451
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Nu hoor je toch wel een beetje consequent te zijn. Geef mij eens met naam en toenaam politiekers van het VB die tijdens WO2 lid waren van de SS.
U moet zich niet zo naïef voordoen. Wanneer de oud-voorzitter van het VB, Karel Dillen, een oud Vlaamse SS-er (Jef François) uitnodigde als eregast, dan is het plaatje duidelijk. En dan was dit met het akkoord van gans de aanwezigen op het congres. Want ik heb toch niemand horen protesteren toen.

En dat laatste impliceert bijgevolg dat in feite het VB nog altijd akkoord is met de ideologie van zulke mensen, anders zouden ze hem niet uitnodigen. En dus, men hoeft niet 'lid te zijn geweest' van de SS om akkoord te kunnen gaan van de SS- of andere antidemocratische ideologie. Een ideologie zoals we die nog terugvinden bij de NSV. Een studentengroepering waarvan vele VB-kopstukken lid van waren. En daar fier op zijn ook nog!

Laatst gewijzigd door system : 17 februari 2013 om 14:08.
Oud 17 februari 2013, 14:11   #452
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Carnaval Aalst is vooral gekenmerkt door zijn vulgariteit en lompheid. Het gaat gepaard met een kolossale zuippartij, schijten en zeiken in portalen of brievenbussen, exhibitionisme van de gemeenste soort. Kortom, een zogezegd "amusement" dat het moet hebben van schuttingtaal. Zoals de Britten het zouden zeggen: "A back-yard amusement for back-yard people". De laatste maal dat ik naar de stoet ben geweest kijken moet zowat een goeie veertig jaar geleden zijn toen mijn zoon nog een ventje was van een jaar of zes.
Pff, schoolmeesterke Quercus vindt plots de carnaval in Aalst toch maar niks omdat zijn geliefd partijtje door de mangel werd gehaald.

Triestige mentaliteit Quercus, zéér triestige mentaliteit.

Laatst gewijzigd door system : 17 februari 2013 om 14:11.
Oud 17 februari 2013, 14:15   #453
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Inderdaad. Bij System is de klok duidelijk blijven stilstaan in de jaren 40 van de vorige eeuw.
In het Olsjt van vandaag ook dan?

Laatst gewijzigd door system : 17 februari 2013 om 14:34.
Oud 17 februari 2013, 14:42   #454
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

En dan zwijgen we ook nog over de recuperatie van nazi's door Amerikanen.
Over de oorlog industrieën, die nu nog steeds door dezelfde eerbiedwaardige families geleid worden.
Al die eerbiedwaardige lieden, tot de nu afgetreden rattenpoop toe, die natuurlijk de SS, die ten "strijde" trokken tegen het jodendom, hun zegen meegaven.
En Leopold zijn handjes kappen, is nu vervangen door industriëlen en regeringen, die hun troepen inzetten, al moordend, folterend en verkrachtend, om zo goedkoop mogelijk aan hun grondstoffen te geraken, nodig om zich zo snel mogelijk te verrijken.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 14:43   #455
Illusie 3.0
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik krijg het hier soms werkelijk op mijn heupen van bepaalde Vlaamsnationalisten die alle andersgezinden onder de noemer 'links' scharen. Een deel van die mensen zijn helemaal niet 'links', maar gewoon regimegezinden. Mochten die mensen in Spanje geleefd hebben, dan maten ze zich omgekeerd net een rechts imago aan om zich af te kunnen zetten van de linkse separatisten aldaar. Sommige mensen kunnen dat onderscheid kennelijk écht niet maken.
Ik vrees dat je jezelf iets wijsmaakt. Ik veronderstel dat je daar nood aan hebt.
Oud 17 februari 2013, 14:56   #456
Illusie 3.0
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ja, die weten ook al niet beter... Een stage in Baskenland of Ierland zou tot de verplichte leerschool voor aspirant-vlaams-nationalisten moeten behoren...
Daar kunnen ze leren zuipen en mensen om zeep helpen, allemaal ten dienste van het ingebeelde volk.
Oud 17 februari 2013, 15:06   #457
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Lukas Vander Taelen moest het ook doen met de foto's in de krant. Hij is zelf niet gaan kijken naar de stoet. Onder de "grappen en grollen fotorubriek" in de kranten was deze groep de meest gefotografeerde. Een beetje hypocriete reactie als deze groep zelfs al voor karnaval in de kranten werden overbelicht, als je het mij vraagt. Ik heb evenwel begrip voor jouw mening.
Ja maar Vander Taelen vat het politiek probleem terdege om deze uitbeelding in de Aalsterse carnavalstoet te kunnen begrijpen. Ik ben ook niet naar de stoet geweest, maar ik begrijp maar al te best deze carnavaluitbeelding gewoon heeft willen de draak steken met het overdreven nationalisme van de NVA en dat men dus de vinger op de wonde heeft gelegd door eigenlijk te zeggen: "pas op voor die kornuiten, want we hebben nog eens zulke kwasten gekend."

Vergeet niet dat onder de oorlog de zwarte Aalsterse Vlaams-nationalistische collaborerende gemeentelijke overheid meehielp de joden uit te leveren.

Laatst gewijzigd door system : 17 februari 2013 om 15:08.
Oud 17 februari 2013, 15:11   #458
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
In het Olsjt van vandaag ook dan?
Uiteraard lopen daar ook dergelijke kornuiten rond of waren ze van Gent? Wie zal het zeggen. Alvast toch eentje die geïnspireerd werd door Termont en dat had niets met Aalst te maken.

Laatst gewijzigd door Jakko : 17 februari 2013 om 15:17.
Oud 17 februari 2013, 17:35   #459
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goh, en dat hij zichzelf serieus tegensprak door eerst te zeggen dat Aalst Carnaval enkel maar grappen en grollen en met alles en iedereen de spot drijven is...en daarna te zeggen dat die groep ook een waarschuwing wilde geven voor wat op diezelfde manier in de jaren dertig was begonnen......en wat dus nu weer zou kunnen gebeuren...in Aalst weliswaar.....nee, dat is je niet opgevallen....
Aalst carnaval is dit jaar gekaapt door een groepje met zuiver politieke motieven.....
Oud 17 februari 2013, 17:38   #460
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergeet niet dat onder de oorlog de zwarte Aalsterse Vlaams-nationalistische collaborerende gemeentelijke overheid meehielp de joden uit te leveren.
Ja, en wat heeft dat te maken met het huidige stadsbestuur ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be