![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik sta zelf niet zo mijlenver van het probleem. Ken overigens ook nog eens veel mensen die (dit of vorige jaren) geen plaats hadden voor hun kinderen in één van de scholen van hun voorkeur. En ik begrijp die hun frustratie dan ook zeer goed. Maar het helpt niet om daar dan een ingebeelde zondebok voor te kiezen. Het fundamentele probleem is het capaciteitsprobleem, zoals ik al in het begin van deze draad schreef. Ieder kind heeft recht op een plaatsje. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat moet je aan Edina vragen: die pleit voor het onderverdelen in indicatorkinderen en niet-indicatorkinderen....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Gouverneur
|
![]() Van zodra het schooljaar begonnen is hebben plots alle kinderen een plaats ; reeds nu blijjkt dat er meer plaatsen zijn dan dat er kinderen zijn die geen plaats vinden van hun
keuze... Misschien moeten er minder maar wel grotere scholen komen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vrees dat je wat onderschat wat dit aan extra belasting (in de vorm van voor en na schoolse opvang/vervoer etc ...) voor een gezin betekent ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dringend bussen met niet-indicatorleerlingen naar de grootsteden inleggen en de indicatorleerlingen uit de grootsteden naar de residentiele wijken vervoeren! Er zou nog wel eens iemand een deftige opvoeding kunnen krijgen tussen allemaal niet-indicatorleerlingen! Doe ik het goed zo? Wat ik totaal niet begrijp: ook al is haarkleur zeker geen criterium (magnie) en wordt daar niet op gesorteerd, TOCH zijn er raar maar waar toch meer blonde kindertjes bij de niet-indicatorleerlingen dan bij de indicatorleerlingen. Hoe zou dat nu toch kunnen komen hé? Citaat:
Wordt er ook rekening gehouden met ht familiekapitaal dat in het buitenland vaststaat? Zoals een paar residenties in Turkije of Marokko? of telt dat niet mee als "inkomen"?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 april 2013 om 15:49. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
|
![]() Ik heb daar helemaal nergens voor gepleit. Ik heb duidelijk gemaakt op basis van wat die indeling wordt gemaakt en wat men daar mee probeert te bereiken. Ik erken itt jou bovendien de problematiek die men daarmee probeert aan te pakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ik begrijp dat je gepikeerd bent, omdat ik je zoveelste leugen (namelijk dat er geen plaats zou zijn voor Vlaamse kleuters in Antwerpen) onderuit hebt gehaald. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
|
![]() Citaat:
Eerst moeten we de kinderen van lamzakken plaatsen, want als die niet naar de school om de hoek kunnen, zouden ze hun kinderen wel eens thuis kunnen laten. Kinderen met normale ouders, daar hoeven we ons geen zorgen over te maken.
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT? Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 24 april 2013 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of misschien is het ineens aangewezen om voor deze indicatorleerlingen apart (oei! mag helem�*�*l niet) privé onderwijs gratis te voorzien, zodat ze onderwijs naar "hun maat" aangeboden krijgen, liefst in hun eigen thuistaaltje, zonder te moeten leren schrijven want dat kunnen papa en mama toch ook niet. Of pleit U ervoor om ze ineens hun "eigen capaciteiten" te ontwikkelen in de landbouw als ploegen, eggenmaker of handmatig oogster? Naar het schijnt deden de kinderen dat vroeger altijd. Men kan natuurlijk ook terug de oude weverijen laten heropleven in een specifiek project "hoe deden ze het toch?" en daar uw indicatorkinderen de draadjes aan mekaar leren knopen. Citaat:
Dus: afschaffen die leerplicht voor indicatorkinderen en ineens ook de wet op kinderarbeid aanpassen. Tenslotte moeten ze in het zand van herkomst ook op jonge leeftijd gaan werken nietwaar. Integratie moet van twee kanten komen hé. laat de belgen alvast maar hun achterlijke wetten eens afschaffen! en dan uiteraard ook ineens het kindergeld afschaffen! dat hebben ze in het zand van herkomst ook niet nodig. doe ik het goed zo?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 24 april 2013 om 09:11. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
|
![]() Waar haal je dergelijke idiote redenering vandaan? Er worden helemaal geen kinderen "eerst geplaatst". Er worden gewoon x-aantal plaatsen voorbehouden voor indicatorleerlingen, maar net zo goed y-aantal plaatsen voor niet-indicatorleerlingen. Met het doel dat net iedereen evenveel kans zou hebben om naar een school om de hoek te kunnen gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
|
![]() Citaat:
Voor de rest ga ik op je geraaskal niet meer antwoorden wegens puur tijdverlies. Jij bent toch niet oprecht geïnteresseerd in oplossingen, maar enkel in het belachelijk maken en stigmatiseren van uw favoriete schietschijf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat je een richting moet kiezen volgens interesse is maar logisch, voor m'n dochter hebben we het CLB advies volledig genegeerd, ze volgt een richting die haar interesseert (voor zover er een school in de buurt was) en een niveau die ze aan moet kunnen. Als dat BSO is dan is dat maar zo, da's geen schande. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 24 april 2013 om 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Banneling
|
![]() dat er nog ni gevochten is aan de schoolpoort
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn dan wel ingeschreven maar een deel onder hen moeten ze regelmatig thuis gaan halen of ze zien ze daar niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
|
![]() Nee, ik had het niet over bijzonder onderwijs, beste circe. Ik heb het over de leerlingen in het regulier onderwijs, die er enkel hun broek zitten te verslijten en het de anderen alleen maar moeilijk maken. Degenen die geen enkele interesse hebben om te leren en waarvan het bijgevolg niet eens duidelijk is wat hun capaciteiten zijn.
|
![]() |
![]() |