![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wrijf je voeten goed in met zalf 's avonds, want je gaat kloven krijgen van zo heelder dagen in het water te staan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gemiddelde pensioen van de ambtenaren wordt natuurlijk ook stevig omhooggetrokken door een aantal diensten die ferm hoog van gemiddeld niveau zijn, bijvoorbeeld de rechters en griffiers, de ambassades, controlediensten van voedselveiligheid, sociale inspectie, arbeidsinspectie, belastingen, onderwijzend personeel van univs, hogescholen en hoger middelbaar ... terwijl anderzijds dat pensioen van zelfstandigen zo erg laag is omdat ze nooit een nagel verdiend hebben om aan hun gat te krabben, als ge hun aangifte met inbegrip van de 'kosten' moogt geloven. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 10 mei 2013 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#445 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ooit zelf een bedrijfje opgericht? Ooit zelf een belasting controle gehad? Ooit zelf enig risico genomen of levenslang van je statuut geprofiteerd? Je behoord nochtans tot een partij, die "zegt" de kleine zelfstandige te verdedigen. Waarschijnlijk om te lachen gezegd? Ik heb zolang als ik leef nog nooit gelezen dat een ambtenaar failliet ging. Dat iemand gebroodroofd werd als ambtenaar wel, maar enkel als ze klokkenluider gespeeld hadden. Maar daar zie ik je niet voor aan, dat vraagt een risico. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen meester.
Neen meester. Ja meester. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 11 mei 2013 om 09:28. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gun jij de Franstaligen geen zeggenschap over eigen 'buik' ? ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien moet je je definitie wat verengen tot de Vlaamssprekenden op Vlaams grondgebied. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ach discriminatie. Dat begint als je nog maar zo klein zijt en uw moeder zit je bestendig wijs te maken dat jij de liefste, de schoonste, de ... baby zijt van heel de wereld. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niemand heeft ooit Frans voor mij hoeven te praten. Wat nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net zoals 1/3 van de Walen ook Vlaamse roots hebben maar omgeschakeld zijn naar het Frans. Laatst gewijzigd door BonBon : 11 mei 2013 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Banneling
|
![]() Het is wel voldoende om een Waal te zijn, de rest van onze cultuur is grotendeels vergelijkbaar. Vlamingen hebben cultureel meer gemeen met de Walen dan met de Nederlanders, het is grotendeels de taal die ons land verdeelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#456 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En let op, het is perfect mogelijk, maar moeilijk om zelfs niet Nederlands te leren, maar toch je "in te passen". Zolang je niet de hogervermelde koloniaal uithangt .... Tuurlijk, als je kinderen dan naar een Vlaamse school gaan, dan zadel je hen wel op met een achterstand. Die zal je moeten goedmaken .. bla bla ... .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben je opgevoed uitsluitend in het Frans? Of ben je eigenlijk een tweetalige; dus in twee talen opgevoed? Kleuterschool in welke taal? Lager onderwijs in welke taal? Middelbaar? Hoger ? Heb je één ouder die Nederlandstalig is ? Verder ben je dan wellicht de spreekwoordelijke uitzondering die de regel bevestigt. Ik ken zo nog mensen. Vb. in de rand rond Brussel, hij is Franstalig maar uitstekend tweetalig; zijn echtgenote ééntalig Frans maar 'leunt' op hem. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Ja maar, Jack, bij u is dat anders hè..." Als ik dan vraag hoeveel anderen ze kennen, wordt er alle kanten opgekeken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probleem zal komen als er geen zwart geld meer is, en de ambtenaarspensioenen nog steeds aan het aangroeien zijn. |
|
![]() |
![]() |