![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() en wat was je excuus in het begin van strijd om assad te steunen?
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
#442 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Imams zeggen zelfs dat onzedig geklede meisjes als honing is voor de strontvliegen, die strontviegen kunnen daar echt niet aan doen hé. Hoe durft die imam om moslims te vergelijken met strontvliegen, zucht. |
|
![]() |
![]() |
#443 |
Banneling
|
![]() Toen had ik nog geen mening, ik was voor de 'lente' tot het ontaarde in een oorlog, dan is de oplossing erger dan de kwaal. Qua Syrië heb ik maar beginnen posten op het forum vanaf april dit jaar denk ik, toen was het al duidelijk wat er ging gebeuren.
|
![]() |
![]() |
#444 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
||
![]() |
![]() |
#445 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toen zat ik nog niet veel op het forum, dit is een relatief recente hobby van mij. ![]() sorry, vanaf vorig jaar ben ik hier bezig maar dan vooral bij algemeen en bij immigratie, niet de lentes, dat is maar relatief recent. Je kunt niet alles doen hé. Laatst gewijzigd door BonBon : 20 augustus 2013 om 23:53. |
|
![]() |
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar er blijft maar 1 hoofdschuldige in deze zaak namelijk assad en mijn mening hierover zal nooit veranderen 100000 doden and counting...
|
![]() |
![]() |
#447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voldoende soennieten die van deze gewelddadige onzin niet willen weten hoor. Ik heb niets tegen de soennieten. Maar alle extremistische moordenaars moeten onmiddelijk weg. Dat betekent dus deze zieke mensen niet opjutten om ze in te zetten voor geopolitieke doeleinden. Maar het is duidelijk dat onze leiders dat toch leuk vinden... de eigen handen blijven proper en ze roeien elkaar zelf uit. Ik begrijp het wel, maar het zijn uiterst verwerpelijke praktijken. Aan de andere kant is deze dolgedraaide minderheid toch een zwarte vlek voor de moslims. Uiteindelijk zullen ze er zelf moeten mee afrekenen, beter vroeg dan laat. Maar ik denk dat de brave mens dat niet durft in die landen. Jammer. |
|
![]() |
![]() |
#448 | |
Banneling
|
![]() Egypt's ElBaradei faces charges for 'betrayal of trust'
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#449 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De huidige regering is trouwens erg anti westers, net als ik zag tijdens de anti Morsi betogingen. De kans op een Mubarak 2 is uiterst gering. Het leger zal andere inkomsten vinden dan de Amerikaanse, bvb. Saudi ArabiË en Rusland, wie weet China. |
|
![]() |
![]() |
#451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Morsi was duidelijk van plan een "Kalifaat" te vestigen, en als je bvb. de posts van Salah, een moslim broederaanhanger, op dit forum leest, weet je genoeg. Vrienden die Arabisch spreken zeggen dat je op Arabische fora nog veel extremere dingen leest, en dat de Egyptenaren genoeg hebben van dat religieus fundamentalisme. Iedereen ziet waar dit in SyriË of Irak, in Afghanistan of Pakistan en tegenwoordig zelfs in LibiË, toe leidt. De grote meerderheid in de Arabische wereld wil dat niet. Laatst gewijzigd door tomm : 21 augustus 2013 om 02:19. |
|
![]() |
![]() |
#452 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor Morsi was SyriË, waar de moslimbroeders vechten voor controle, veel belangrijker dan de Palestijnen. Nogmaals, de enigen die de palestijnen effectief steunen en steunden, en Israel angst aanjagen, waren en zijn Assad, Hezbollah en Iran. Dat is ook de enige reden waarom het Westen zich achter de moslim broeders en al quaida schaarde in SyriË, tegen beter weten in. |
|
![]() |
![]() |
#454 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De moslim broeders waren duidelijk van plan een nieuw regime te vestigen, gebaseerd op de Koran. De meerderheid wilde dat niet, en kwam en opstand. ("ongelovig gespuis" zijn de meeste trouwens niet, de meeste zijn practiserende moslims maar ze zijn tegen politieke Islam)
|
![]() |
![]() |
#456 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is nu gedaan met de Israeli collaborateurs... |
|
![]() |
![]() |
#457 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk je nu werkelijk dat Israel onder de indruk is van enkele gewapende bedoïenen op kamelen, die nu en dan een oude kachelpijp gevuld met explosieven over de grens schieten? Israel is onder de indruk van Hezbollah en Iran, vooral een nucleair Iran zien ze totaal niet zitten, de huis en tuin terroristen van hames en de Sinai liggen ze geen seconde van wakker. Die Sinai terroristen hebben trouwens al tientallen Egyptenaren vermoord, en nog geen enkele Israelische militair. |
|
![]() |
![]() |
#459 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik steun het FSA en daaraan gelinieerde SNC en SMC niet. Het Syrisch MB heeft haar eigen militie: Armed Men of the Muslim Brotherhood. Spijtig dat weinig MB'ers de wapens oppakken. Je zegt maar wat, maar weet niet waar je over praat. |
|
![]() |
![]() |
#460 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hamas is ook einde verhaal, ze hebben op het verkeerde paard gegokt. Palestijnen zien nu ook dat de strategie van hamas de palestijnen niets heeft bijgebracht.
Ze zien dat bijna de hele wereld het Palestijnse bestuur van Abbas erkend heeft als officiële regering van Westoever, Gaza en oost Jerusalem(zelfs al is dat nog niet op de grond verwezenlijkt, palestijnen hebben duidelijk moreel de overhand, wat belangrijk is in zo'n gemondialiseerd conflict) , wat heeft hamas al verwezenlijkt? Hun zelfmoordaanslagen tegne onschuldige burgers zorgden er vooral voor dat alle vredesbesprekingen mislukten en dat grote delen van de wereld hun rug keerden naar de palestijnen en hun legitieme strijd. Het zorgde er ook voor dat de voorstanders van vrede met de palestijnen in Israel het erg moeilijk kregen om hun boodschap nog te verkondigen. Hamas overleefde lang dankzij steun van Iran, waar het meeste van hun geld vandaan kwam, en van SyriË, waar hun hoofdkwartier gevestigd was. Dat behoort nu definitief tot het verleden, hun steun aan het terrorisme in Syrië betekent dat beide nu partij kiezen voor de plo en Abbas. Hamas krijgt geen cent meer uit Iran, en ook Saudi ArabiË lijkt genoeg te hebben van hen, hun hoofdkwartier in Damascus is geconfisceerd, alle leiders zijn er moeten vluchten. Velen naar Egypte, maar ook daar zijn ze niet langer veilig. De toekomst oogt niet rooskleurig voor hamas... Laatst gewijzigd door tomm : 21 augustus 2013 om 02:51. |
![]() |