![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De evolutie van een chihuahua is helemaal niet blind verlopen, maar onderworpen aan hevige selectie en interbreeding. Een chihuahua is ook geen andere soort dan de wolf, allen van de Canidae soort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Gouverneur
|
![]() We kunnen het uurwerk niet zien bewegen. Noch kunnen wij een kind zien groeien, maar voor we het beseffen, na tientallen jaren, is het een volwassene geworden.
Zo werken mutaties. Kleine miniscule onzichtbare veranderingen over de generaties heen, met hier en daar al eens een meer zichtbare verandering. Na honderden en duizenden generaties heb je geheel en al nieuwe soorten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Banneling
|
![]() En mag ik daar aan toevoegen dat het tam maken honderden generaties wolven vroeg.
Maar de diversiteit tussen honden snel bekomen was eens er een kleine diversiteit was bekomen. Zonder toedoen van de mens had de natuur deze er al lang uitgeduwd, en dat zou niet "blindelings" zijn verlopen of uit de lucht. Dat zou zijn omdat de mens daar een stokje tussenstak, net zoals die tamme beesten nog leven omdat de mens daar een stokje tussen steekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Gouverneur
|
![]() Wanneer je via het konijn gestaag teruggaat in de tijd en eeuwen overziet kom je bij een konijnachtige die op een spitsmuis lijkt. Je kan het zien als een gemeenschappelijke voorouder met het luipaard bijvoorbeeld. De gemeenschappelijke voorouder van konijn enluipaard stamde zelf van een spitsmuisachtige.
Laatst gewijzigd door Tomas : 4 januari 2015 om 12:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar dat overtuigt mij niet dat de evolutietheorie daarom fout is. Zie vorige post: Wanneer je via het konijn gestaag teruggaat in de tijd en eeuwen overziet kom je bij een konijnachtige die op een spitsmuis lijkt. Je kan het zien als een gemeenschappelijke voorouder met het luipaard bijvoorbeeld. De gemeenschappelijke voorouder van konijn en luipaard stamde zelf van een spitsmuisachtige. Laatst gewijzigd door Tomas : 4 januari 2015 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En kunnen we het niet goed zien pakken we de microscoop. En is het te ver pakken we de sterrenkijker. Het is een mooie theorie dat je daar uitstalt, maar ik zie dat enkel beperkt van toepassing. Je maakt van een wilde kat misschien een tamme kat, maar je maakt van een knaagdier geen aap. Mutaties zijn te observeren, maar ik zie geen observatie leiden die duidt tot nieuwe soorten. Geef mij eens een voorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#448 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat relatief te noemen is natuurlijk. Maar kijk nu zelf naar het konijn 65 tot 55 mjg. Gomphos elkema die men opgroef in Mongolië. Dat zoiets een voorouder van de konijnen is, lijkt mij zéér sterk. Het lijkt ook dat de konijnen hedendaags zulke richting zijn uitgeëvolueerd. Dat op 65 miljoen jaar tijd. Moet je nu eens de mens gaan bekijken 65 mjg. Neemt U ook de tijd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zie verder #434.
![]() |
![]() |
#451 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hoe verschillende soorten werkelijk ontstaan is als volgt: Elke soort heeft met elke andere soort een gemeenschappelijke voorouder. Iedere tweetal dieren is verbonden met elkaar in het verleden via een weg met 'een haarspeldbocht'. We hoeven van de ene soort enkel maar terug in de tijd te lopen naar de gemeenschappelijke voorouder, daar een haarspeldbocht te nemen en voorwaarts te lopen naar de andere soort. Dus 1 gemeenschappelijke voorouder brengt twee (of meer) lijnen tot stand die in de verre toekomst voor twee totaal van elkaar verschillende soorten zorgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Creationisten gebruiken nog steeds de zelfde belachelijke retoriek als altijd, namelijk een negatieve conclusie trekken gebaseerd op een onjuiste dichotomie: "evolutie kan X niet verklaren, dus creationisme".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zien zelfs veel van de mens... Er is een logische lijn in de evolutie, behalve als je dan het ontstaan van ons bekijkt. Totally not buying it! En ik vraag mij af waarom het zo belangrijk voor jullie is dat ik het wel koop???? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik trek alles in twijfel hedendaags. Maar de observaties zijn wat ze zijn. Maar te zien aan de conclusies die jij trekt, zal je niet veel uit de observaties kunnen interpreteren. Zonde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"Connecting the dots", maar dan in hun straatje. ![]()
![]() |
![]() |
#459 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En neen parcifal, it is not happening as it is happening before our very eyes... Zou jij de hond een ringsoort noemen? Eerlijk antwoorden he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Gouverneur
|
![]() De gemeenschappelijke voorouder zorgt voor aparte lijnen die elk tot een andere soort leiden na vele generaties. Onzichtbare verschillen over een aantal generaties, zichtbare verschillen na heel wat eeuwen.
![]() Laatst gewijzigd door Tomas : 4 januari 2015 om 12:30. |
![]() |
![]() |