Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2015, 09:56   #441
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Onze linkse kaste beweert toch bij hoog en laag dat de wereld van iedereen is. In hun optiek is het tegenhouden van deze hulpbehoevende Roma's puur racisme. Punt. De zoveelste poco weeral verstrikt in zijn eigen leugens.
Die Roma zijn niet hulpbehoevend, dat maak jij ervan, in je pogingen om toch maar een punt te hebben dat er eigenlijk geen is. Wat Termont toendertijd stelde, werd dan ook alleen maar- o omgekeerde wereld- door de ultrarechtse marginale minderheid als een probleem gezien.
Ieder ander mens gaf hem gewoon gelijk.

Twee jaar na datum zijn er hier nog die daarmee lopen te leuren omdat ze er nog steeds niet over zijn dat hij dat mocht zeggen, en Wilders niet mocht zeggen dat ie minder Marokkanen wou.

Eindeloos dooremmeren over verloren veldslagen en frustratie na kaakslag incasseren in een wereld die ze niet begrijpen, extreemrechts in een notendop.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 13 september 2015 om 09:57.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2015, 10:02   #442
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Als ik eens heel veel tijd heb zal ik je uitspraak over de Roma eens opzoeken.
Ik vond ze alvast straffer dan "negers zijn vuil".
Doe dat. Dan kan ik je weer eens duidelijk maken dat hetgeen jij ergens van maakt, niet hetgene is wat er echt staat.

Ik heb nergens Roma als kak omschreven, ik heb wel in een discussie over Roma en Termonts uitspraak daarover, met volk van hetzelfde allooi als waartussen ik me hier bevind, Termont gelijk gegeven. Dit terwijl uitgerekend extreemrechts, ik ben er vrij zeker van dat je er ook deftig aan meedeed, moord en brand schreeuwde over deze uitspraak en het ontbreken van enige commotie errond, die jullie graag hadden gesticht, wat in schril contrast stond met de terechte commotie over Wilders' uitspraken betreffende Nederlandse Marokkanen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 13 september 2015 om 10:04.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2015, 10:49   #443
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Doe dat. Dan kan ik je weer eens duidelijk maken dat hetgeen jij ergens van maakt, niet hetgene is wat er echt staat.

Ik heb nergens Roma als kak omschreven, ik heb wel in een discussie over Roma en Termonts uitspraak daarover, met volk van hetzelfde allooi als waartussen ik me hier bevind, Termont gelijk gegeven. Dit terwijl uitgerekend extreemrechts, ik ben er vrij zeker van dat je er ook deftig aan meedeed, moord en brand schreeuwde over deze uitspraak en het ontbreken van enige commotie errond, die jullie graag hadden gesticht, wat in schril contrast stond met de terechte commotie over Wilders' uitspraken betreffende Nederlandse Marokkanen.
Zijn Marokkanen nu een meerwaarde (als groep) ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2015, 10:54   #444
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

allez... Nierika toch! Nu stond ge al met stip in de top tien, door zulke ridicule posten daal je natuurlijk terug naar de onderkant van mijn favorieten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2015, 10:55   #445
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn Marokkanen nu een meerwaarde (als groep) ?
Natuurlijk. Marokkanen maken kinderen en die kinderen gaan uwe poep komen afkuisen als ge oud zijt. Dat wist Steve Stevaert al lang toen hij zijn Marokkaanse madam met haar sjalleke langs zijn r**t liet wrijven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2015, 11:05   #446
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Natuurlijk. Marokkanen maken kinderen en die kinderen gaan uwe poep komen afkuisen als ge oud zijt. Dat wist Steve Stevaert al lang toen hij zijn Marokkaanse madam met haar sjalleke langs zijn r**t liet wrijven.
Ik haal dat hier aan omdat De Wever recent gesteld heeft dat migratie , sociaal -economisch, geen meerwaarde betekent voor de samenleving. Als burgemeester zie ik de cijfers voor Antwerpen en dan weet ik genoeg, stelde hij.

En de aparte sociale zekerheid voor migranten die hij wil invoeren.
Was dat geen punt uit het 70 punten programma van het Vlaams Blok ?
Oud 13 september 2015, 11:09   #447
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Realiteitsvertekening of het leven in een eigen realiteit, een gekende psychotische aandoening, lijkt me nochtans meer iets voor u. Het VB is godbetert zelfs veroordeeld door onze rechtsstaat wegens racisme...
Ze hebben 'gezocht tot ze een rechter vonden die hen gelijk gaf'-en die vonden ze niet toevallig in Gent.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2015, 11:10   #448
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Die Roma zijn niet hulpbehoevend, dat maak jij ervan, in je pogingen om toch maar een punt te hebben dat er eigenlijk geen is. Wat Termont toendertijd stelde, werd dan ook alleen maar- o omgekeerde wereld- door de ultrarechtse marginale minderheid als een probleem gezien.

Twee jaar na datum zijn er hier nog die daarmee lopen te leuren omdat ze er nog steeds niet over zijn dat hij dat mocht zeggen, en Wilders niet mocht zeggen dat ie minder Marokkanen wou.

Eindeloos dooremmeren over verloren veldslagen en frustratie na kaakslag incasseren in een wereld die ze niet begrijpen, extreemrechts in een notendop.
Uw zoveelste leugen. Volgens onze rode vrienden zijn Roma's wel degelijk hulpbehoevend. U kent het emo-verhaaltje intussen toch ook: die sukkelaars worden overal uitgespuwd.

Citaat:
Hoe jullie toch altijd alles verdraaien. De 'ultrarechtse marginale minderheid' (puur staaltje van stigmatisatie) wilde er alleen maar op wijzen dat rode Termont tegen zijn eigen winkel en 'waarden' sprak. Zo ook nu met Merkel. Alle moslims zijn volgens haar welkom in Duitsland, maar ondertussen eist zij wel dat andere landen een deel van hun moslims overnemen. In haar waanzinnigheid heeft zij blijkbaar niet beseft dat dit sprookje niet kan betaald worden en dat het Duitse volk begint te morren. Zij is er zelfs niet vies van om gebruik te maken van chantage!

Laatst gewijzigd door Lukkas : 13 september 2015 om 11:17.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2015, 11:16   #449
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Realiteitsvertekening of het leven in een eigen realiteit, een gekende psychotische aandoening, lijkt me nochtans meer iets voor u. Het VB is godbetert zelfs veroordeeld door onze rechtsstaat wegens racisme...
Een uitspraak zonder betekenis , door een politiek benoemd lagere rechter die hen schatplichtig was.
De Raad Van State heeft daarna geoordeeld dat de uitspraken van het VB welliswaar confronterend kunnen zijn voor bepaalde bevolkingsgroepen, doch moeten kunnen in een normale democratie.
Niets racisme dus.
Nog iets ?
Oud 13 september 2015, 11:19   #450
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik haal dat hier aan omdat De Wever recent gesteld heeft dat migratie , sociaal -economisch, geen meerwaarde betekent voor de samenleving. Als burgemeester zie ik de cijfers voor Antwerpen en dan weet ik genoeg, stelde hij.
... toch een vreemde uitspraak voor een burgemeester van een stad met een internationale haven en florerende diamantindustrie gedomineerd door Joden en Indiers of niet ?
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2015, 11:23   #451
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een uitspraak zonder betekenis , door een politiek benoemd lagere rechter die hen schatplichtig was.
De Raad Van State heeft daarna geoordeeld dat de uitspraken van het VB welliswaar confronterend kunnen zijn voor bepaalde bevolkingsgroepen, doch moeten kunnen in een normale democratie.
Niets racisme dus.
Nog iets ?
Dat was een georchestreerd politiek proces, zoals die gevoerd werden in het Nazi tijdperk. Verafstoot heeft toen verschillende pogingen moeten ondernemen om het VB te laten veroordelen. Uiteindelijk had hij, na een lange zoektocht, dan toch een geschikte rechter gevonden. 'Toevallig' in het Gentse. Die zal naderhand wel serieus beloond zijn geweest. .

Laatst gewijzigd door Lukkas : 13 september 2015 om 11:24.
Oud 13 september 2015, 11:23   #452
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
... toch een vreemde uitspraak voor een burgemeester van een stad met een internationale haven en florerende diamantindustrie gedomineerd door Joden en Indiers of niet ?
Ik denk dat hij het vooral over een ander soort migratie had.
Iets met asiel en islam denk ik.
Oud 13 september 2015, 11:26   #453
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verafstoot heeft toen verschillende pogingen moeten ondernemen om het VB te laten veroordelen. Uiteindelijk heeft hij, na een lange zoektocht, dan toch een geschikte rechter gevonden. 'Toevallig' in het Gentse. Dit was een georchestreerd politiek proces, zoals die gevoerd werden in het Nazi tijdperk.
De uitspraak van de Raad Van State moet dan ook heel hard aangekomen zijn.
Het VB zou eens met zijn burgermanifesten naar de rechtbank moeten gaan.
De hypocriet.
Oud 13 september 2015, 11:27   #454
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk dat hij het vooral over een ander soort migratie had.
Iets met asiel en islam denk ik.
Inderdaad, trouwens ik zie het verband niet tussen Roma's enerzijds en Indiërs en Joden anderzijds. Een zoveelste kronkel om hun ongelijk niet te moeten toegeven.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 13 september 2015 om 11:28.
Oud 13 september 2015, 11:38   #455
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoofddoeken zijn een pre-islamitisch gebruik, overgenomen uit joods-christelijke tradities, zoals overvloedig bewezen in Tom Hollands "Het vierde beest".
Ze worden al eeuwen gedragen, ook hier nog steeds door christelijke nonnen. Wat doet u daar dan mee?
U gaat veel te kort door de bocht.

Wat die kandidate betreft, ze werd gefilmd thuis, terwijl haar zus met een hoofddoek op het hoofd, zoals nogal wat Turkse vrouwen dragen eerder dan de Marokkaanse variant, de hoofddoekloze kandidate maquilleerde.
Had niks te maken met het filmen en zichtbaar zijn voor andere mannen. Iets wat wel degelijk bestaat, maar hier zeker het geval niet was. Dan had de deelnemende hoofddoekloze zus niet eens mogen meedoen.

Dat een hoofddoek automatisch en zonder uitzondering inhoudt dat iemand zijn religieuze overtuiging boven de wet stelt, is inderdaad wel een VB-standpunt.
Het VB kent dan ook geen nuances.
Over hoofddoeken kunt u mij echt niets nieuws vertellen hoor. Maar om uw informatie wat beter te kaderen, Het los over je hoofd laten hangen van een doek, die dan over de schouders viel, was onder verschillende stammen gewoon mode.( ja ook onder Joodse vrouwen maar die hadden het weer afgekeken van anderen)

Daartegenover stonden dan weer stammen met totaal andere gebruiken, waaronder met een sterke matriarchale structuur. Als warlord wilde Mohammed die stammen verenigen, wie hem en zijn nieuwe religie, Islam accepteerde deelde in de buit, anders werd je vermoord, verkocht, of misbruikt.
Maar het waren tijden zonder algemene wetten, met latrines buiten stadswallen, vrouwen die zich noodgedwongen s' avond buiten die stadsmuren bevonden werden soms aangerand, beroofd en verkracht.

Dus adviseerde Mohammed aan vrouwen je boezem te bedekken met een doek die los vanaf het hoofd om je heen hing,zoals Joodse vrouwen al deden en gebruikelijk was binnen sommige stammen, en geen aandacht te trekken op juwelen zoals enkelbanden die je droeg, zo konden rovers je onderscheiden als behorend tot dat nieuwe geloof, met boodschap dat je er beter af kon blijven.

Uw vergelijking met een non is natuurlijk gewoon mist spuiten, om te beginnen werden die vrouwen kaal geknipt, dus dan is een kap wel handig, en zijn dit geen gewone burgers maar vrouwen die symbolisch met Jezus trouwen ( dragen een ring als symbool) geen sex mogen hebben, hun leven moeten wijden aan Gods werk ( traditioneel was dit verzorgen van zieken en behoeftigen en onderwijs) of juist in totale afzondering leefden.Zij behoorden toe aan een religieuze orde, die ze konden verlaten" uw kap over den haag smijten" was daar de uitdrukking voor.

Dit vergelijken met vrouwen die wereldwijd zich moeten bedekken, omdat zij de verantwoordelijkheid dragen voor het seksueel gedrag van mannen, is ronduit pervers!

Wanneer vrouwen thuis een hoofddoek dragen, is dit steeds omdat ze gezien kunnen worden door mannen die geen direkte verwanten zijn, of geen kleine kinderen.Dat zou u minstens mogen weten, wanneer u daarover het debat wilt aangaan.

Voor moslims veroorzaken vrouwen zina of chaos, het is hun taak dit te vermijden, door in kleding geen aanleiding te geven tot seksuele gedachten ( hoe ver ze daarin gaan hangt af van culturele achtergrond) en in gedrag afstand te houden, ogen neer te slaan, mannen als hun voogd te accepteren, en zich te wijden aan hun taak, man en gezin.

Doen ze dit nog allemaal? Nee, zeker niet in het Westen, en dat wordt gezien als het werk van de duivel, wat het Westen traditioneel gezien ook is.
Verzin ik dit zelf? Nee, maar anders dan u heb ik menige bijeenkomst, enkel bedoeld voor moslims, bijgewoond waar dit zorgvuldig werd toegelicht, blijf als moslim onder mekaar want anders slaat die verleiding waar het Westen voor staat, ook toe.

Wat zegt u nu? Vergelijkt u mijn standpunt even met het Vlaams belang? Gebruik even je verstand, wanneer vrouwen hun haren , nek en schouders bedekken omdat ze anders aanleiding geven tot seksueel handelen van mannen ( kijk eens naar femme de la rue, daar zie je die mentaliteit tegenover ongehoofddoekten!) stellen zij hun religieuze opvattingen boven de wet, hier beschermt de wet vrouwen en niet Allah!
Hoofddoeken zijn de guillotine van vrouwenrechten, omdat wat wij bevochten hebben, niet als recht wordt gezien van iedere vrouw en door dat onderscheid te benadrukken ( zie mijn hoofddoek , ik onderscheidt mezelf van die ongelovige vrouwen die zedeloos zijn naar religieuze normen binnen islam!) worden wij lastig gevallen, daar mogen we niet blij mee zijn en nog minder zou iemand die mogen goed vinden.

Moeten we daarom de hoofddoek verbieden? Nee omdat we ook, hoe we het ook oneens zijn met een gedachtengoed, individuele vrijheid kennen met grote tolerantie ook dat is onze cultuur.

Maar moeten we hoofddoeken toestaan steeds en overal en ons dit laten opleggen? Nee, omdat Allah niet boven de wet staat,en waar het voor staat een bedreiging is voor alle vrouwenrechten, dus in het onderwijs en op de werkvloer geen hoofddoeken.
Snap nu wel waarom u de discussie liever uit de weg gaat, over dit onderwerp weegt u vederlicht.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2015, 18:24   #456
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was een georchestreerd politiek proces, zoals die gevoerd werden in het Nazi tijdperk. Verafstoot heeft toen verschillende pogingen moeten ondernemen om het VB te laten veroordelen. Uiteindelijk had hij, na een lange zoektocht, dan toch een geschikte rechter gevonden. 'Toevallig' in het Gentse. Die zal naderhand wel serieus beloond zijn geweest. .
Gentenaars heulden in 1302 mee met de Fransozen en dat is niet meer goed gekomen, ook niet na zoveel eeuwen.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 13 september 2015 om 18:24.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2015, 20:04   #457
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bent u zeker dat u echt wel de woorden van Termont herinnert?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2015, 20:06   #458
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De 'ultrarechtse marginale minderheid' (puur staaltje van stigmatisatie) wilde er alleen maar op wijzen dat rode Termont tegen zijn eigen winkel en 'waarden' sprak. Zo ook nu met Merkel. Alle moslims zijn volgens haar welkom in Duitsland, maar ondertussen eist zij wel dat andere landen een deel van hun moslims overnemen. In haar waanzinnigheid heeft zij blijkbaar niet beseft dat dit sprookje niet kan betaald worden en dat het Duitse volk begint te morren. Zij is er zelfs niet vies van om gebruik te maken van chantage!
Merkel schijnt toch wel aan een merkwaardige vorm van schizofrenie te lijden. Eerder stelde ze immers dat de "Multikulti" - zoals de Duitsers het smalend noemen - totaal mislukt was. En nu laat ze die migranten maar binnenstromen. Blijkbaar om nog meer mislukte "Multikulti" te veroorzaken...
Oud 13 september 2015, 20:07   #459
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niets racisme dus.
Nog iets ?
Het etiket "racist" wordt nu eenmaal gebruikt om de tegenstander de mond te snoeren, zodanig dat iedere discussie niet meer mogelijk wordt. Het is volledig tegengesteld aan de ware democratie.
Oud 13 september 2015, 20:08   #460
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Gentenaars heulden in 1302 mee met de Fransozen en dat is niet meer goed gekomen, ook niet na zoveel eeuwen.
Correctie: de toplaag in Gent.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be