![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als gelovige wens ik trouwens geen enkel privilege. U doet weer eens aan de zoveelste veralgemening op rij. Wel verweer ik mij tegen mensen als u die er schijnbaar op uit zijn om te morrelen aan de godsdienstvrijheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | ||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
https://www.google.be/search?ei=8vht....0.sOJQBgxHtno Citaat:
Citaat:
De overheid dient religieclubs net evenveel vrijheid op te leggen, als ze dat doet aan voetbalclubs, zwemclubs en filatelistenverenigingen. Vanaf het moment dat (iemand van) die club wettelijke overtredingen begaat, dient die volgens de seculiere wetten veroordeeld te worden. Als blijkt dat die club stelselmatig aanzet tot wetsovertredingen, dan dient die mettertijd buiten de wet gesteld worden, wegens het gevaar ervan voor de samenleving. Citaat:
Een 18-jarige moslim uit het Engelse Birmingham gaat vrijuit nadat hij een 13-jarig meisje had verkracht. Adil Rashid zei in de rechtbank dat hij op een islamitische school heeft geleerd dat vrouwen waardeloos zijn. Rashid verklaart dat hij door zijn opvoeding niet wist dat seks met een minderjarige verboden is. "Door mijn opvoeding ben ik niet op de hoogte van de Britse wetten." Dat meldt Daily Mail. https://www.telegraaf.nl/nieuws/1141...sche-opvoeding Dat die rechter in dat verhaal trapt - en zo'n uitspraken zijn te vinden in heel Europa -, bewijst dat de toepassing van ‘godsdienstvrijheid’ een brug te ver is en toont eveneens dat Hasna El Maroudi uit #409 en Sennels uit #418 met hun analyse er bonk op zitten. Citaat:
Elke psychiater zal je dit kunnen vertellen. Citaat:
De facilitering hiervan door overheidsbetaalde imams, spelen hier wel degelijk een rol in. Ik betaal dus mee om religieuze achterlijkheid in stand te houden… Citaat:
Anno 21-ste eeuw gaat deze dogmatische vlieger niet meer op, alleen nog bij mensen die niet zelfstandig kunnen/mogen/durven denken. Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=409 https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=418 Citaat:
Tot nader order heeft die shrink vanuit z’n werkveld dus gelijk. Citaat:
![]() |
![]() |
#443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of denkt u dat er geen aanslagen meer gebeuren als u de godsdienstvrijheid voor moslims afschaft? Als "religieuze mens" ben ik trouwens wel bewogen door het recht van de godsdienstvrijheid, ook al beschouw ik andere religies inderdaad als dwaalwegen. Toch garandeert dat seculiere recht ons de vrijheid om ons spiritueel en gelovig leven vrijuit te beleven, binnen de krijtlijnen van de wet. En dat vind ik heel goed. Ja, dat zeg ik als gelovige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, er is geen relationeel verband tussen een ongelukkige behandeling en de godsdienstvrijheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is het volkomen onnodig om hier veel kabaal te maken. U wil in de werkelijkheid blijkbaar niet opkomen voor uw rechten waarover u meent dat die geschonden worden. Wees consequent met uzelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De huidige regeling waarbij moslims thuis kunnen blijven, is verbonden aan de regeling van de "erkende eredienst". Dat is een regeling die teruggaat op het concordaat van Napoleon en is niet verbond met het recht op godsdienstvrijheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"De religieuze opvatting over iets (djinns) wordt hier wel degelijk in de praktijk gebracht (mishandeling), het ene staat dus niet los van het andere. De facilitering hiervan door overheidsbetaalde imams, spelen hier wel degelijk een rol in." Spijtig dat je de rest van m'n post negeert.
![]() |
![]() |
#448 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar schrijf ik dat ze verminkt mogen worden? Ik had het over het ouderlijk gezag en de vraag in welke mate de ouders vrij zijn om hun waarden en normen aan de kinderen door te geven. Speciaal gericht trouwens naar alice, die meent dat dit eigenlijk niet hoort als het om religie gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herhaal even schematisch: - erkende eredienst naar Belgisch recht: de overheid neemt bepaalde kosten van de organisatie van een religie op zich - volgende erediensten komen daarvoor in aanmerking: rooms-katholieke Kerk, anglicaanse Kerk, protestantse Kerk (VPK), orthodoxe Kerk, joodse eredienst, islam en Humanistisch Verbond. - godsdienstvrijheid: iedereen is vrij om zijn levensbeschouwing te beleven binnen de krijtlijnen van de wet. Dus ook de Getuige van Jehova, ook de mormoon, ook de evangelical (daar niet aangesloten bij de VPK), ook de boeddhist, ook de hindoeïst, ook de man die meent dat het spaghettimonster rond de aarde vliegt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De godsdienstvrijheid heeft trouwens wel beperkingen. Je mag als mormoon geen twee vrouwen trouwen in België. Je mag als Getuige van Jehova geen bloedtransfusie bij je kind verbieden. Je mag als moslim niet iemand vermoorden omdat hij zich tot een andere religie heeft bekeerd. Je mag als christen niemand hinderen bij de uitvoering van euthanasie. Enzovoort. Godsdienstvrijheid wordt beleefd binnen de krijtlijnen van de wet. En de wet wordt nu eenmaal bij democratisch proces opgesteld. Denk maar aan die landen waar onverdoofd slachten niet meer toegelaten is, ook al bestaat er godsdienstvrijheid. Zwitserland bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik merk trouwens bijzonder weinig "onrechtvaardige privileges". We kunnen hoogstens spreken over onverdoofd slachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, we schaffen de godsdienstvrijheid af. Wat verandert er dan concreet? Mag de moslim nog naar de moskee? Mag hij thuis of in bijeenkomst de koran lezen? Mag de moslima nog rondlopen met een hoofddoek in de openbare ruimte? Zullen de kerken van de christenen nog open blijven? Mag men nog naar de zondagsmis in alle vrijheid? Mag ik als christen nog naar een bijbelgroep? Mag ik mijn kinderen nog het geloof doorgeven? Zal de Jood in Antwerpen nog op zaterdag naar de synagoge kunnen gaan? Zullen de Joodse scholen nog blijven bestaan? Zal de chassidim nog zijn typisch kledij, baard en haarlokken mogen dragen? Enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen, op basis van welke wetsartikelen komt u tot die conclusie? Die argumentatie ontbreekt eens te meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U doet net alsof de overheid dringend werk moet maken van de invoering van allerlei beperkingen, maar die zijn er al lang. Vanaf het begin. Het gaat er bij sommigen blijkbaar maar niet in dat de godsdienstvrijheid deel uitmaakt van de wetgeving en dus binnen die wetgeving geduid wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nog geen strafzaken gezien in België waar Marokkanen zich beroepen op de godsdienstvrijheid om hun criminele daden te vergoeilijken en daarvoor dan ook vrijgesproken worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of meent u dat de overheid dat wel moet doen? Waar is dan de scheiding van Kerk en Staat? |
|
![]() |
![]() |