![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#443 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#445 |
Minister
|
![]() De toekomst zijn drones. Lucht, water, onderwater en land drones.
Dat EU nu eens zeer sterk investeert in onderzoek en bouw van die nieuwe militaire macht de drones. Militairen + 65 jaar en ook die met overgewicht en de vakbond van de militeren die nu ook al defensie belagen zullen dan ook tevreden zijn met en voor hun “buro” militairen. Die dan de drones kunnen besturen van uit de beveiligde bunkers of snel verplaatsbare stations. Tot zelf van uit hun privé adres zou het kunnen... Ooit was er de machtige “de tank” maar reeds in de Jom Kipoer oorlog werd bewezen dat die tank géén veiligheid bood, maar steeds voor min 5 mensen een verzekerde doodskist was. De tijd dat piloten uit de lucht geschoten worden, word door de bevolking niet meer als heldhaftig ervaren. Waardoor: hoe vooruitstreven die nieuwe vliegende toestellen met piloten ook mogen zijn de kans er altijd in zit dat er eentje neer gehaald word verzekerd is als er nog steeds mensen inzitten. Wat de oorlog houding van het betreffende getroffen land van het neer gehaalde toestel verplicht weer moorddadiger te zijn om hun bevolking te sussen, wat de vicieuze cirkel van moorden aanwakkert. Het neerhalen van drones heeft niet dat effect, kan makkelijker via diplomatieke truks verwerkt worden om vrede te herstellen. Dus EU om ons continent te verdedigen investeer in onderzoek en eigen productie van Drones! Zodat die vliegende statussymbolen als de F35 en co geminimaliseerd in aantal kunnen worden inde toekomst. En vooral om strategische waarde EU zelf voor onze veiligheid kan zorgen binnen de NAVO met massa’s aan effectieven drones. Zonder de speelbal van de VS te zijn.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
«Zoals elk zinnig mens had ik vanzelfsprekend liever gezien dat België bij haar keuze enig politiek verstand zou gebruiken en derhalve zou kiezen voor een welkdanig Europees alternatief, maar dat zat/zit er kennelijk niet in, dus tja, dan blijf ik met passend genoegen bij de vaststelling dat de Belgische politieke stommiteiten – de huidige inclusief – voor mij geen ene bal en geen enkele eurocent verschil maken, want ik draai er in geen enkele mate en op geen enkele manier voor op zoals dat voor u allen jammer genoeg wel degelijk het geval is en zal zijn.» Ik begrijp trouwens niet zo goed het leedvermaak dat sommigen hier te mijnen aanzien menen te moeten hebben. De verhalen over «nonkel Dassault» etc. zijn immers niets méér dan lullige fantasietjes die zij zelf ter plaatse hebben verzonnen, maar die geen enkele grond van waarheid hebben. Trust me, zoals gezegd maakt de beslissing van de Belgische regering voor mij persoonlijk nul komma nul uit, hoor. Overigens en voor alle duidelijkheid is het ook helemaal niet zo dat Frankrijk nu op zijn kop staat. Degenen die bij defensie betrokken zijn en de politici hebben vanzelfsprekend de zaak gevolgd, maar voor de rest is het hier nauwelijks in het nieuws : mijn landgenoten hebben wel andere katten te geselen dan zich iets aan te trekken van de stommiteiten van de Belgische regering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je hebt het moeilijk hé meiske, laat je maar eens goed gaan, schreeuw het maar eens goed uit.....stom Belgen, dom Belgen, achterbakse Belgen, ongehoorzame Belgen, arrogante Belgen.......ge gaat er nog voor betalen....... maar voor de rest trekt u het zich niet dat we uwen Rafale niet gekocht hebben.... geloof je dat nu zelf??? En wat betreft de rest van de Fransen, ze hebben inderdaad genoeg andere katjes te geselen, we hebben dat gezien de avond dat Frankrijk wereldkampioen voetbal werd....hoe goed ze kunnen vieren in Parijs.....inderdaad, andere problemen voor Frankrijk dan alleen maar de verkoop van enkele Rafale's.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar bovendien is er in dat geval een veel en veel eenvoudiger oplossing, die veel en veel voor de hand liggender was: meedoen in een Europese SAMENWERKING, van in 't begin. Mee ontwikkelen. Mee bouwen. En dan uiteraard, mee kopen. Het kan een akkoord tussen staten zijn dat het KADER schept voor zo een samenwerking, maar uiteindelijk zijn het bedrijven die het doen. Er is niet de minste reden waarom Belgie niet meedoet met ALLE nodige wapenontwikkelingen binnen Europa, gewoon maar voor de spinoff. En natuurlijk daar ook KOOPT als het daadwerkelijk materiaal wil. Frankrijk, als ander klein land, doet dat, en gaat vaak zelfs volledig op zijn eigen dingen ontwikkelen. Frankrijk, qua bevolking, is maar 6 keer groter dan Belgie. Belgie is klein tav Frankrijk, zoals Frankrijk klein is tav de USA. Als Frankrijk een eigen volledig leger kan ontwikkelen, zoals de USA, ondanks dat het 6 keer kleiner is, dan is dat voor Belgie geen grotere stap. Destijds had Zweden, met een bevolking die de helft was van Belgie, een eigen gevechtsvliegtuig, de Saab. Dat is dus perfect mogelijk. Maar ik zeg niet dat het intelligent is om het helemaal alleen willen te doen. Samenwerking in zo een dingen is handig. Echter, het uitbesteden aan andere STATEN van dat soort dingen is 2 trapjes van afhankelijkheid hoger. Het eerste trapje is gewoon van buitenlandse leveranciers afhangen, zonder zelf meegedaan te hebben. Dat is economisch idioot. Je stimuleert er een buitenlandse economie mee, waar je weinig spinoff van hebt. Maar niet eens durven onderhandelen met buitenlandse leveranciers, en vragen dat andere staten het voor U doen, dat is nog een trapje erger. Dat Liechtenstein of het Vaticaan zoiets doet, kan ik nog inkomen. Voor een land zoals Belgie is dat gewoon dwaas. Citaat:
Citaat:
De tweede reden om dat niet te doen is dat het nutteloze rommel is. Frankrijk betaalt zich blauw aan zijn force de frappe, en kan daar niks mee doen. Nergens heeft Frankrijk al 1 keer iets gehad aan die force de frappe (behalve een ticketje dat het al had op internationale praatcafe's). Wapens die niet (kunnen) gebruikt worden dienen tot niks. Bovendien is de spinoff van nucleaire wapens voorbij. Daar komt niks nuttigs meer uit. Ik zou denken dat voor kleine landen, biologische wapens ontwikkelen veel en veel interessanter is. Je zou virussen kunnen ontwikkelen, samen met vaccins, die specifieke bevolkingsgroepen (genetisch) targetten, bijvoorbeeld. Dat is bijzonder uitdagend, dat vraagt geen gigantische infrastructuur, en de spinoff op moleculair biologisch vlak kan enorm zijn. Het heeft potentieel een veel grotere impact als dreigmiddel dan nucleaire wapens, men kan er zich niet tegen verdedigen, er zijn geen onderzeeboten of zwaar bewaakte silo's voor nodig. Kleine flesjes spul kan je overal verbergen, je moet niet eens een delivery ter plekke hebben. Het is een zichzelf voortplantend wapen dat met een flesje, de ganse wereldbevolking kan bereiken. Enkel gevaccineerden, of niet-getargetten, zijn gevrijwaard. Je kan het niet tegenhouden, dus de "vijand uitschakelen" voor het doelwit dient tot niks. Veel en veel interessanter dan de nucleaire optie die onbruikbaar is, veel geld kost, U een doelwit maakt. Krijgsmacht verandert. Het zijn geen legers van mensen meer die tegen elkaar vechten met wapentuig. Het zijn geautomatiseerde systemen die politieke doelen helpen realiseren. En daarin moet je geen "groot land" zijn, gewoon inventief. Het gaat hem niet om het "verdedigen van het territorium" het gaat hem om andere regimes tot politiek voordelige beslissingen kunnen te dwingen, vooral in ontwikkelingslanden ; en om een dreigement te hebben dat de wereld of een deel ervan gegarandeerd kan vernietigen. Dat kan door zelfs een klein land als Belgie ontwikkeld worden. Citaat:
Het oude nut was dat die grote broer U dan eventueel zou willen beschermen, maar dat is ook niet gegarandeerd. Bescherming door anderen is een ondergeschikte rol aannemen. Daar heeft een klein land geen nut voor. Een klein land zoals Belgie heeft geen militaire bescherming nodig, gewoon door zijn geografie. Het is niet mogelijk dat Belgie binnengevallen wordt door een buitenlandse mogendheid die niet een van de buurlanden is, zonder dat die buurlanden zelf in de klappen delen. Ik zie de Russen Belgie niet binnenvallen, zonder een millimeter op Duits grondgebied te komen. Maw, Belgie moet zich niet verdedigen tegen de Russen. Waar Belgie militaire capaciteit moet hebben, is om op zijn eentje, of in samenspraak met een "coalition of the willing" een of ander ontwikkelingsland dat serieus de Belgische belangen heeft geschaad, mores gaan te leren, of om ergens een of andere regime change te bewerkstellingen als het dat de Belgische politici uitkomt. Dat is het enige nut van een Belgische "defensie": een koloniale agressor zijn. Daar heeft het enkel maar speciale dingen voor nodig, en die kunnen zelf of in samenwerking ontwikkeld worden. Nucleair is geen optie. Biologisch eventueel wel, als men het ontwikkelingsland in kwestie genetisch kan taggen en een doelgericht virus op ontwikkelen. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar natuurlijk is het een beetje dom van de andere kant om niet in te gaan op een aanbesteding, een aanbod "daarbuiten" te doen, en te denken dat de tegenpartij daar zal op ingaan. Anders zouden ze hun tijd verdaan hebben met een aanbesteding uit te schrijven, he ! Dat is als een bedrijf dat een lasser zoekt, en een jobaanbod schrijft met een zekere procedure. Gij gaat daar niet op in, maar ge belt naar de personeelsdirecteur om te zeggen dat ge een pianist zijt die ook kan lassen, en dus ook tijdens het lunch uur van de directie piano kunt gaan spelen. Bon, maar zij hebben een procedure om een lasser aan te nemen, en die piano optie klinkt wel leuk, maar is niet hun prioriteit. Waarom niet deelgenomen te hebben aan de job procedure, en tijdens het interview in de procedure, ook aangegeven te hebben dat ge kon piano spelen voor de directie ? Verbolgen zijn omdat ze een van de lassers hebben gekozen die zich aangeboden hebben, is toch een eigenaardige reactie ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben alleen erg blij dat u of iemand die uw “logica” deelt, voor zover u niet de enige bent, niet aan het roer staat van één of ander al dan niet klein land en/of leger met nucleaire capaciteit. Voor het overige en vermits u voor zover bekend in Frankrijk woont bent u steeds welkom in mijn klein land, zoals ikzelf welkom ben in een ander klein land aan de overzijde van de oceaan waar ik enkele maanden per jaar woon. Meer, véél meer welkom dan dat ik dat volgens sommige forumdeelnemers ben in uw klein land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
Minister-President
|
![]() Soms kunnen we het toch volkomen eens zijn.
![]() |
#454 |
Minister-President
|
![]() Zeer zeker, en dat is volkomen logisch : we zijn geallieerden. Het zou heel erg zijn mochten we het in alles volkomen oneens zijn, nietwaar.
Overigens is Frankrijk helemaal geen vijand van België, zoals sommigen hier constant suggereren. Trouwens, ook uw minister(ie) van defensie bleek dat kennelijk eventjes te vergeten gezien de boertige (*) manier waarop het Frans samenwerkingsvoorstel zonder enige overweging van tafel werd geveegd. (*) Terzijde maak ik van de gelegenheid gebruik om mijn verbazing uit te drukken bij het tandengeknars dat mijn gebruik van het woord “boertig” bij u en sommige andere forumdeelnemers blijkt op te roepen. Er is mijnerzijds geen enkele kwaadaardigheid bij het gebruik van dat woord, wel integendeel, en ik zie niet in hoe het pejoratief kan ervaren worden. Zoals reeds eerder gezegd was het oorspronkelijk woord in mijn (Frans) tekstje “malveillant”. Ik vond de vertaling naar “kwaadwillig” evenwel te hard klinken, en heb uit wellevendheid één en ander afgezwakt naar iets wat ludieker en dichter bij “ridicule” ligt, en “boertig” lijkt mij aldus helemaal te voldoen. https://www.encyclo.nl/begrip/BOERTIG ik citeer : BOERTIG 1) Burlesk 2) Grappig 3) Grof 4) Grofkomisch 5) Kluchtig 6) Koddig 7) Komiek 8) Luimig 9) Olijk 10) Oubollig 11) Platkomisch 12) Potsierlijk 13) Ruwkomisch 14) Schertsend 15) Scurriel 16) Snaaks 17) Snakerig Boertig is dus goed Nederlands, zo stel ik vast, en het dekt in casu de lading op de meest vriendelijke, beleefde, en goedwillende wijze. Maar indien één van de synoniemen u en anderen meer bevalt en minder nefast is voor uw bloeddruk mag u er in mijn bijdragen “boertig” door vervangen, hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Banneling
|
![]() Frankrijk is een bondgenoot die ons ziet als klein broertje. En ons ook op die manier behandelt. Het is dus enkel in ons voordeel dat we ons los maken van grote broer en kijken naar nieuwe partners.
Nu de Belg is zelf ook de schuldige hier aan: we hebben onze kroonjuwelen uit strategische sectoren verkocht aan de Fransen (energie bvb.). |
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Denkt u werkelijk dat de USA een bondgenoot is die "u ziet als een groot broertje" en/of "u aldus op die manier behandelt" ? Over welke "nieuwe partners" hebt u het overigens ? De Russen of de Chinezen ? Of de Noord-Koreanen, misschien ? Laatst gewijzigd door Gwylan : 28 oktober 2018 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voetbal is helemaal niet mijn ding, en als ik mij de commentaren goed herinner werd er destijds zelfs gezegd dat de Belgische ploeg heel goed gevoetbald had, dus wees gerust, daarover gaan we geen uitgebreide discussie voeren. Hoewel, nu ik er aan denk : misschien hebben de Belgen toen de Franse ploeg laten winnen als compensatie voor het later afwijzen van het voorstel tot samenwerking op het vlak van defensie ; als een bestelling van gepantserde voertuigen van meer dan een jaar geleden nu nog als “compensatie” wordt voorgehouden, dan zou het even geloofwaardig zijn om dat te doen met het resultaat van het voetbalkampioenschap, nietwaar. In ieder geval wens ik u oprecht toe dat u nu snel afraakt van de kommer en kwel die het verlies en de uitschakeling van uw voetbalploeg heeft teweeggebracht. Moge uw voldoening inzake de aankoop door uw regering van de F-35 u daarin ten volle helpen : aldus zou die aankoop alvast enig nut kunnen hebben. |
|
![]() |
![]() |