![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#441 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#442 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mastercard is rondom 2%. Bedrag speelt geen rol.
|
|
|
|
#443 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Simili leder.
|
|
|
|
|
#444 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#445 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#446 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Redelijk donker bruin.
Een daytona. Gene brol zunne.
|
|
|
#447 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja, als je als handelaar een bedrieger bent kun je het maar best direct op professioneel niveau doen en de klant dubbel neuken nietwaar ?
|
|
|
|
|
|
#448 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
250 euro voor een leren vest, dat zal inderdaad de kwaliteit zijn vergelijkbaar met waar Reinhilde Decleir haar petten koopt.
|
|
|
|
|
|
#449 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Terminal prijs €99 €99 Garantie 1 jaar garantie 2 jaar garantie Technische bijstand "Self-service" (via m.xengo.be) Ongelimiteerde diensten (telefonische hulp + interventie door technicus ter plaatse) Transactiekosten 2% 0.18€ (met Belgische kaarten) 1.55% (alle andere kaarten) En nog een hoop van alles. Staat er he? 2%
|
|
|
|
#450 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Transactiekosten sumup.
Dat is zo een goedkoop terminal zonder abbonement. Betaal slechts 2,75% per transactie voor alle geaccepteerde kaarten. Het tarief voor betalingen op afstand is 2,95% + €0,25. En uw belkosten natuurlijk. Men zou het nog vergeten Dus alle kaarten zelfde tarief. Ewel?
|
|
|
#451 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Men moet ... om in handen te krijgen ... ik krijg ... op bankrekening .... en via via doe ik ... Jij krijgt het dus ook niet in handen. Je moet eens even opzoeken wat de term cash betekent. Je weet wel, die eenvoudige betaalvorm waarmee je toch nog heel vaak geconfronteerd wordt. |
|
|
|
|
|
|
#452 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#453 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat de bank doet is dit. U staat bij een handelaar maar wil niet rechtstreeks geld aan die mens geven. Er komt een onderhandelaar tussen jullie twee en die zegt " geef uw geld aan mij en ik zal die man dan betalen" Je doet dat, die man draait zich om zegt tegen de handelaar " kijk als jij me een deel geeft van dat geld krijg je het, anders niet". Die handelaar denkt " beter iets dan niets" en zegt oké. En dat is het onder de vorm van een computer. Schaak en mat.
|
|
|
|
#454 | |
|
|
Citaat:
Vertel me eens hoe je iemand boodschappen wil laten doen voor anderen. Bankkaart en pincode meegeven? Hoe koop je een sticker van het rode kruis? Hoe koop je bij een particulier tweedehandsmateriaal? Hoe dek jij je in tegen technische problemen? |
|
|
|
|
|
|
#455 |
|
|
Nog iets wat me dwars zit. Alles lezen en beseffen dat de digitale wereld geen zekerheden biedt.
![]() |
|
|
|
|
|
#456 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En moest ik het toch doen, dan betaal je toch gewoon met je smartphone ? Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 3 mei 2019 om 05:07. |
||||
|
|
|
|
|
#457 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Wat jij doet is niet echt relevant. De tweedehandsmarkt haalt een omzet waar elke multinational van droomt. Ikzelf heb bijvoorbeeld de laatste 10 jaar alle spullen (buiten kledij) tweedehands aangeschaft. Citaat:
Och moest ik bang zijn voor technische pannes dan zou ik ook nooit met oude wagens rondtoeren. Gewoon een kwestie van rekening houden met... |
|||
|
|
|
|
|
#458 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op enkele café's (en dat worden er steeds minder en minder) na kan ik overal elektronisch betalen. |
|
|
|
|
|
|
#459 |
|
Banneling
|
Ik leef al begin jaren 2000 (mijn heel volwassen leven) zo goed als cashloos.
Who cares ? Het zijn vooral oude mannetjes & turkse autoverkopers die bundeltjes cash wensen als ze iets verkopen. Ik koop daar dan niks eh. Zaken die enkel cash doen krijgen mijn centen niet. Simpel. En ik ben zeker niet alleen. |
|
|
|
|
|
#460 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alle argumenten die opgesomd werden in deze draad ten voordele van de cash-lovers hebben mij niet kunnen overtuigen.
Een ding vond ik wel, en al van in het begin: zolang cash niet helemaal weg geband is, moet de overheid maar iets uitvinden om oudjes in afgelegen dorpjes toch te blijven voorzien van cash.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|