Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2020, 19:02   #441
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat wil je? Naar ik gelezen heb loopt Frankrijk nogal achterop op dat vlak. De officiële pensioenleeftijd is er 62 jaar en dankzij de vele “verworven rechten” gaan er nog veel Fransen “?* la retraite” op 60 jaar. Dat kan het land niet blijven volhouden.
Ja, maar Macron heeft wel heel wat kemels begaan. Ik herinner mij de de details niet meer, maar hij zat er bij de berekening van nieuwe pensioenen zo’n 500 euro naast. Hij beweerde dat het 1500 euro ging zijn terwijl het uiteindelijk 1000 euro bleek. (allemaal approximatief, heb de juiste cijfers hier niet).

We wijken af...

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 21 januari 2020 om 19:02.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 19:02   #442
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Het zijn wel tsjeven voor iets, hé...
Denk dat ze het tsjeven zijn hebben verleerd en nu wel wat standvastiger zijn geworden.
Ze hebben de laatste 3 verkiezingen te veel klappen gekregen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 19:47   #443
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Denk dat ze het tsjeven zijn hebben verleerd en nu wel wat standvastiger zijn geworden.
Ze hebben de laatste 3 verkiezingen te veel klappen gekregen.
Tsjeven kunnen dat niet verleren, het zit in hun genen.

Laatst gewijzigd door Eyjafjallajökull : 21 januari 2020 om 19:48.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 19:52   #444
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik neem er akte van dat je de NVA belgiscisten noemt.
goeike !
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 19:59   #445
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat wil je? Naar ik gelezen heb loopt Frankrijk nogal achterop op dat vlak. De officiële pensioenleeftijd is er 62 jaar en dankzij de vele “verworven rechten” gaan er nog veel Fransen “?* la retraite” op 60 jaar. Dat kan het land niet blijven volhouden.

Klopt, en het is niet te verdedigen.

Maar vertel ons nog eens hoeveel jaren jij gewerkt hebt op de normale breuk van 45 jaar ? En hoeveel jaar je cadeau hebt gekregen via 'diploma-bonificatie ' wat niet meer is en was dan pure zelfbediening op kosten van de collectiviteit ?

Vraag is dan of het franse systeem wat je aanklaagt, eigenlijk afwijkt van je eigen win for life op kosten van de privé die onbeperkt mocht/mag afdragen om ambtenaren met super korte loopbanen van 36 a 37 jaar een vet pensioen te betalen.
Ik vrees dat je slecht geplaatst bent om een buitenlands systeem te bekritiseren als je zelf hoort tot de groep die decennialang van zelfbediening haar raison d'être maakte.
Oud 21 januari 2020, 20:17   #446
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Klopt, en het is niet te verdedigen.

Maar vertel ons nog eens hoeveel jaren jij gewerkt hebt op de normale breuk van 45 jaar ? En hoeveel jaar je cadeau hebt gekregen via 'diploma-bonificatie ' wat niet meer is en was dan pure zelfbediening op kosten van de collectiviteit ?

Vraag is dan of het franse systeem wat je aanklaagt, eigenlijk afwijkt van je eigen win for life op kosten van de privé die onbeperkt mocht/mag afdragen om ambtenaren met super korte loopbanen van 36 a 37 jaar een vet pensioen te betalen.
Ik vrees dat je slecht geplaatst bent om een buitenlands systeem te bekritiseren als je zelf hoort tot de groep die decennialang van zelfbediening haar raison d'être maakte.
Vooraleer in het onderwijs terecht te komen heb ik eerst drie jaar in een bank gewerkt. Daarna 32 jaar lesgever en dan nog eens 4 jaar “ambtenaar”. Totaal 39 jaar. Steekt het zo erg dat je , steeds opnieuw moet zitten memmen over de onderwijspensioenen? Waarom ben je dan zelf niet in het onderwijs gestapt?
Maar nu mag jij ons ook eens vertellen hoe het met jouw loopbaan gesteld is.
En nog dit: waarom zou ik met geen woord over de toestand in La France mogen reppen?

Laatst gewijzigd door quercus : 21 januari 2020 om 20:22.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 20:44   #447
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooraleer in het onderwijs terecht te komen heb ik eerst drie jaar in een bank gewerkt. Daarna 32 jaar lesgever en dan nog eens 4 jaar “ambtenaar”. Totaal 39 jaar. Steekt het zo erg dat je , steeds opnieuw moet zitten memmen over de onderwijspensioenen? Waarom ben je dan zelf niet in het onderwijs gestapt?
En nog dit: waarom zou ik met geen woord over de toestand in La France mogen reppen?
39 jaar zijn er 6 te weinig hé.

Ik werk nu reeds 14 jaar, waarvan 4 als assistent (beurs) en 10 als werknemer. Ik heb ook enkele jaren als zelfstandige in bijberoep gewerkt.

Van die 10 jaar zit ik 8 boven het loonplafond voor pensioen werknemers dus ik ben een van die mysterieuze netto bijdragers...zeker toen ik bijberoep deed (geen rechten opbouwen, enkel betalen ).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 20:46   #448
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een boogje heen om de georganiseerde diefstal op kosten van de andere gepensioneerden die de 'diploma bonificatie' de facto is ?
Oud 21 januari 2020, 21:03   #449
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
39 jaar zijn er 6 te weinig hé.

Ik werk nu reeds 14 jaar, waarvan 4 als assistent (beurs) en 10 als werknemer. Ik heb ook enkele jaren als zelfstandige in bijberoep gewerkt.

Van die 10 jaar zit ik 8 boven het loonplafond voor pensioen werknemers dus ik ben een van die mysterieuze netto bijdragers...zeker toen ik bijberoep deed (geen rechten opbouwen, enkel betalen ).
Ach, ik ben er 72 en klop nog volle dagen. Ik vind het normaal. De stress kan soms vreten maar anderzijds zie ik geen leven zonder een doel. Pensioen lijkt zo afgeschreven.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 21:04   #450
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Goed opgemerkt.
De koekendozenromantiek werkt dus blijkbaar nog.

Veel Vlamingen, die een unitair België voorstaan, weten niet wat het hen jaarlijks kost.

Er is dus werk aan de winkel voor de N-VA en voor het VB.
Zoals mijn peter zaliger steeds zei:
80% staat er bij en kijkt er naar ......

(van schreeuwende kritiek voerende stuurlui die aan wal staan of hangmat individuen was toen nog geen sprake, al waren er toen ook al tooghangers die het wel best wisten)

20% doet iets…. Zeg niet dat wat ze doen >> goed of slecht is …. >>>Die 20% proberen wel te ploeteren tot ze boven komen!<<<

Echter door steeds groter wordende eenheidsworst ter plaatse trappenlaars en NON NON aanhang word het in dit sjoemel merk België steeds moeilijker nog iets te realiseren.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 21:06   #451
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Goed opgemerkt.
De koekendozenromantiek werkt dus blijkbaar nog.

Veel Vlamingen, die een unitair België voorstaan, weten niet wat het hen jaarlijks kost.

Er is dus werk aan de winkel voor de N-VA en voor het VB.
Ze weten wel wat het hun heeft opgeleverd. Een fermette, een XC90 en een golf voor de deur en 300k op de bankrekening.
Oud 21 januari 2020, 21:13   #452
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Tijd voor iets anders dan democratie.
Wat dan wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 21:16   #453
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een boogje heen om de georganiseerde diefstal op kosten van de andere gepensioneerden die de 'diploma bonificatie' de facto is ?
Wel Panda wanneer gaan we nu eens vernemen hoe het zit met jouw beroep en de er aan verbonden wedde en pensioen? Of is dat een staatsgeheim?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 21:18   #454
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ach, ik ben er 72 en klop nog volle dagen. Ik vind het normaal. De stress kan soms vreten maar anderzijds zie ik geen leven zonder een doel. Pensioen lijkt zo afgeschreven.
zelfstandige ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 21:19   #455
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Er was meer dan Twee jaar werk nodig om te weten te komen hoeveel geld er pressies jaarlijks door gesluisd werd naar Franstaligen.
>>> Meer dan waarschijnlijk heeft men nog niet alles gevonden.

Daarom word door sommige partijen gestreefd naar zelf beslissend Vlaanderen!

Dat al dat gesjoemel door geld stromen naar Franstaligen per direct compleet en definitief stopgezet word zou pas eerlijk zijn.

Dat zou in volgend regeer akkoord moeten staan!!!

Zou dan zeker ook een kans bieden om dit sjoemel merk België te hervormen tot een eerlijke democratie. Waar iedereen gelijk is voor de wet.

En niet de een jaar in jaar uit financieel gepluimd word om de Franstaligen te onderhouden die grotendeels verbonden zijn aan staat, stad, NMBS, intercommunales, belangengroepen, zuilen…..
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 21 januari 2020 om 21:23.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 21:21   #456
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk niet. De maatregel is ingevoerd in een tijd dat een diploma de absolute vereiste was om in overheidsdienst te treden en niet in de private sector.
Oud 21 januari 2020, 21:22   #457
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De vraag is dan altijd of er geen ander doel bestaat in het leven dan professionele arbeid. Niet dat ik het u misgun; gewoon een open vraag.
Oud 21 januari 2020, 21:28   #458
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
zelfstandige ?
Bedrijfsleider, enfin verschillende. In 2019 nog een ander bedrijf overgenomen. Maar s' avonds te moe om nog te bewegen. Maar het is mijn keuze.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 22:19   #459
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De vraag is dan altijd of er geen ander doel bestaat in het leven dan professionele arbeid. Niet dat ik het u misgun; gewoon een open vraag.
Hangt van de job af.

De universiteiten zitten vol met Prof. Em. die liever daar zitten dan thuis....
Oud 21 januari 2020, 22:31   #460
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hangt van de job af.

De universiteiten zitten vol met Prof. Em. die liever daar zitten dan thuis....
Hangt blijkbaar ook af van de sfeer van... thuis.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be