![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schiller niet vergeten en Goethe.
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat wil zeggen: het doden van militairen wordt niet gewroken met het doden van burgers. De vijand heeft genoeg militaire doelen om daar de woede op te koelen. Dat is een kwestie van menselijkheid. Citaat:
Ik vind het niet overtuigend, het is gewoon een misdaad tegen de menselijkheid. Citaat:
Welke keuze had je in nazi-Duitsland om tegen te zijn? Wie zich niet aansloot bij de nazi groepen was algauw verdacht, en riskeerde zelf gedood te worden, en bovendien kregen de mensen ook maar heel de tijd hun propaganda te horen. Tenslotte komen er ook tegenaanvallen, dus je kunt moeilijk anders dan achter je leger staan, het omgekeerde zou willen zeggen dat je met plezier gebombardeerd wordt. In tijden van oorlog ben je als burger redelijk machteloos. De meeste mensen proberen alleen maar zo goed mogelijk te overleven. Al die mensen rekenen als voorstanders van het regime is wat te simplistisch.
![]() |
![]() |
#443 | |
|
![]() [quote=Het Oosten;9252127]Dat is ook mooi. Maar neem nu de Duitse en Spaanse taal als dagdagelijkse omgangstaal.
Merkel in het Duits: https://www.youtube.com/watch?v=of_hGo3NFoY Santiago Abascal in het Spaans https://www.youtube.com/watch?v=Zm3HsOklklQ Voor zulke vergelijkingen moet je niet politici vergelijken. Dat kun je beter met poëzie of literatuur doen. Dan ga je merken dat Duits ook heel mooi kan zijn. Citaat:
Waarom wil je nu eigenlijk discussiëren over smaken?
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 24 februari 2020 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voila, zoals je het zelf zegt: "voor jou". Als ik in Spanje ben en ik hoor mensen tegen elkaar kakelen, dan word ik zenuwachtig. Uiteraard ook mijn persoonlijke mening. Italiaans daarentegen vind ik wel heel mooi. Vermoedelijk omdat het veel meer lange klanken heeft in tegenstelling tot de korte Spaanse klanken. Ik begrijp dan niet waarom je gaat eisen van andere forumleden dat ze moeten erkennen dat het Duits een lelijke taal is. Indien Duits objectief gezien een lelijke taal zou zijn, dan zouden Duitse opera's nooit succes hebben gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof er niets van. U was er helemaal niet mee aan het lachen maar kreeg gewoon te veel weerwerk.
Uw post 413 spreekt boekdelen. U kan het niet laten kritiek te geven op het Duits omdat u het per se wil associëren met het nazisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik raad u aan om de "Winterreise" van Franz Schubert en Wilhelm Müller eens te beluisteren.
![]() |
#450 |
|
![]() De talen die ik gestudeerd heb (Engels, Frans, Duits, Spaans, Portugees), vind ik allemaal wel iets hebben.
Ik heb ook gemerkt dat als je een taal totaal niet begrijpt, ze vaak lelijk klinkt, en mooier wordt naarmate je ze beter beheerst. Soms is het ook omgekeerd, het klonk mooi, maar als je begrijpt wat het betekent is het plots heel wat minder. Vermits ik geruime tijd na de oorlog geboren ben, zit ik ook niet met die associaties van Duits met de bezetter. Negatieve associaties heb ik eerder met het Frans, vanwege de politieke situatie in België, maar dan nog ben ik in staat dat te overstijgen.
![]() |
#451 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtig dan dat er met dat meisje niet gespot is dat verkracht en vermoord werd aan het kanaal. Er moet met alles kunnen gelachen worden in Aalst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
Banneling
|
![]() Jaja, het begint met een praalwagen tijdens carnaval en het eindigt met de holocaust. Gotta nip it in the bud.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
Banneling
|
![]() Er bestaat geen ernstiger onderwerp dan humor. Real serious shit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zullen we het nog eens proberen uit te leggen ?
Met deze voorstelling van joden werd gespot ![]() Met deze voorstelling van joden werd niet gespot. ![]() Stop dus met beweren dat dat wel het geval was.
![]() |
#456 |
|
![]() Inderdaad, Zucht.
Ik vind het erg dat men zo heel de tijd de waarheid verdraait.
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=kyr9NYnJfqU of https://www.youtube.com/watch?v=QPlu6mBwXjw Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 februari 2020 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
|
![]() Citaat:
Wat gaat het volgende zijn? Liever vanille-ijs of toch maar pistache? ![]()
![]() |
![]() |
#459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet nog bijkomen van de "grap" van een forummer dat er in Aalst geen gasboetes worden gegeven tijdens carnaval. Echt om zich te pletter te lachen. Vooral als men denkt aan de joden die vergast werden zoals insecten. Het insecten kostuum dat die grappige carnavalisten droegen op de optocht.
Laatst gewijzigd door Gipsy : 24 februari 2020 om 18:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |