Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2020, 16:37   #441
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
net gedaan Boduo
Was wat verloren geraakt tijdens het hevig posten

Vreselijk ook dat nog

bedankt voor de post

btw Had die post ook enige relevantie met de discussie over het beleid in de vs ?
met # 443 wilde ik alleen aantonen dat onze miserie klein bier is met wat die sukkelaars - ook corona + - in Kroatie meemaken.
-(

Voor zover ik weet (?) ben jij een vrouw.
Als je moeder bent, besef jij wat het moet betekenen om een borelingske ter wereld te brengen in een ambulance bij een buitentemperatuur van 4° en...
reëel gevaar voor zware naschokken bij een aardbeving...
Ik mag er niet aan denken dat een van onze kinderen ginderen op reis zou zijn.

Laatst gewijzigd door Boduo : 24 maart 2020 om 16:42.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 16:38   #442
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
sorry hé maar ook in de vs is men afgestapt van een volledige 'laat maar vliegen' mentaliteit
Di zou immers inhouden : binnen een maand of twee zijn we er vanaf da's 2 maanden half zijn gat en na die 2 vollen bak weer draaien want ge hebt die 2% niet nodig...dat zou enkel een dipke geven van 2%
De beurs denkt/dacht daar anders over en dat met een horizon véél langer dan 2 maanden
Omdat de beurs waarschijnlijk door heeft dat iedereen in lockdown gaat. 2% waarvan voornamelijk kostenmakers weg, dat zou een boost geven. Goed kijken wanneer de dip gekomen is he: als Italie in lockdown gegaan is.

Want toen had men door dat de meeste westerse landen dat zouden doen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 16:42   #443
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
De vraag can 2 miljoen is hoeveel er zijn die milde symptomen hebben. Is dit maar 2/3 de van het totaal, dan mag je je opmaken voor 1/3de van de bevolking die ziek in bed ligt met mss 1/6de die eigenlijk zou moeten opgenomen worden in ziekenhuis. Dit zal ook nefast zijn voor de economie.
Kijk, om U een gedacht te geven, indien ik het gehad heb, dan heb ik TWEE DAGEN ziekteverzuim gehad. Zaterdag is de koorts begonnen, woensdag was ik weer op mijn job (wel totaal suf).

Als dat een ramp is, dan is GRIEP elk jaar een economische ramp.

Want voor veruit het gros van de actieve bevolking is het gewoon maar zoals griep, meer niet.

Hier en daar wel een sukkelaar die eraan gaat, meer dan bij griep.
Oud 24 maart 2020, 16:45   #444
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Omdat de curve van covid-19 een "klassieke" is.

Van wiki, gebaseerd op Chinese data in februari:

Vergelijk dit trouwens met de spaanse griep:

Die was veel erger, want dertigers (jonge vaders, kracht van de economie) gingen eraan.

Merk ook op dat covid-19 (in tegenstelling tot de Spaanse griep) kinderen haast hoegenaamd niet raakt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 maart 2020 om 16:45.
Oud 24 maart 2020, 16:47   #445
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vergelijk dit trouwens met de spaanse griep:

Die was veel erger, want dertigers (jonge vaders, kracht van de economie) gingen eraan.

Merk ook op dat covid-19 (in tegenstelling tot de Spaanse griep) kinderen haast hoegenaamd niet raakt.
Bestaat er ook een Kroatische griep ?
Oud 24 maart 2020, 16:58   #446
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan had hij beter van meet af aan voet bij stuk gehouden en gesteld : mensen het gaat erg worden, geen ontkomen aan, de menselijke tol gaat ontzettend hoog zijn maar economisch beperkt als we het gewoon laten waaien
Amen. Maar dat is politiek niet haalbaar. Dus gaat men ervan uit dat men vroeg of laat politici gaat hebben die toch panikeren. Terecht, trouwens, dat men daarvan uitgaat. Politici zijn nefaste beslissers. Je moet er dus altijd het ergste van verwachten.
Oud 24 maart 2020, 16:59   #447
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Bestaat er ook een Kroatische griep ?
De Spaanse griep heeft niks met Spanje te maken. Dat was een propaganda truuk om de soldaten in 1918 niet laten te vermoeden dat er een epidemie in hun eigen land was.
Oud 24 maart 2020, 17:00   #448
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Spaanse griep heeft niks met Spanje te maken. Dat was een propaganda truuk om de soldaten in 1918 niet laten te vermoeden dat er een epidemie in hun eigen land was.
Je ontwijkt m'n vraag.

http://politics.lunitechs.be/images/...s/icon_sad.gif
Oud 24 maart 2020, 17:01   #449
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Let wel, ik spreek over de regels in Frankrijk waar het doodgewoon verboden is om in een park te gaan. Dus waarom boetes geven aan mensen die het toch doen ? Die zijn ALLEMAAL "in overtreding", en hebben dus allemaal gekozen om zogezegd besmettingsgevaar op te lopen.
ja die regels ... daar waart ge van vertrokken

Wel _moest het enigszins kunnen want dan moet ge weten wie _ dan lijkt me dat nog geen gek idee
Besmetten een boete geven anderen met gerust laten voor dezelfde wandel in dat park

Citaat:
Maar er is niet het strikt minste bewijs dat "in een park rondlopen" veel bijdraagt aan de propagatie van het virus he. Dat is zo een van die regeltjes (die Belgie blijkbaar - wijselijk - (nog) niet toepast) die totaal zinloos zijn, vreselijk zijn voor de mensen die bijvoorbeeld op een appartement wonen.
klopt

Veel van die regeltjes zijn arbitrair
Meestal om het te kunnen controleerbaar houden.

Neem nu hier... ge moogt in de buurt wandelen maar ge moogt geen auto nemen op weg naar je buitenverblijf ( nu dat ge den tijd hebt ) om daar in de buurt te wandelen

Citaat:
Er zijn geen "andere parkbezoekers" want het is verboden.
Ah omdat men niet weet wie 300 km/h rijdt hé ( laat staan dat die persoon zelve dat weet )
Zo niet was er geen enkel probleem en moet ge dat niet evrbieden voor diegenen die 120 km/h rijden

Citaat:
Maar je kan net hetzelfde zeggen van kassiersters, verplegers, politie agenten en ga zo maar door he. Al die "essentiele mensen" die kunnen ook ziek zijn zonder het te weten. En men test ze niet. Dus ZWAAR de vrijheid van burgers inperken omdat ze zogezegd op 10 meter van elkaar in het park elkaar zouden kunnen besmetten, is RIDIKUUL in vergelijking met de echte broedhaarden van het virus vandaag: de werkomgeving. En vooral, de verzorgingssector.
ook juist
Ik huiver van de gedachte dat tot voor kort wij netjes 1,5 m afstand moesten houden en de nodige bescherming namen en dat de kassierster daar zat zonder enige bescherming wie in contact komt met meerdere 100den verschillende personen per dag
Dat tot voor kort ... dat is gelukkig verbeterd waarschijnlijk op vraag van die kassiersters zelve

Citaat:
Men past zomaar maatregelen toe, waarvan men het effect totaal niet kent, en die bijzonder liberticide zijn.
Het is tasten in het duister en opleggen van ruimere maatregelen opdat ze het kunnen controleren
Die in je buurt sporten bv is an sich complete nonsens maar een slechts een uiting van het aloude principe : zo weinig mogelijk verschillende contacten leggen

Om er nog eens op terug te komen ...
Die optie A met strikte opgelegde maatregelen dienen vooral ter sensibilisering en het aanleren/gewoon worden van elementaire voorzorgsmaatregelen.
Eens ge dat erin geklopt hebt is er in feite geen bezwaar meer dat ge de teugels terug laat vieren tot zelfs het openen van 'niet noodzakelijke' winkels en diensten
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 17:17   #450
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, om U een gedacht te geven, indien ik het gehad heb, dan heb ik TWEE DAGEN ziekteverzuim gehad. Zaterdag is de koorts begonnen, woensdag was ik weer op mijn job (wel totaal suf).

Als dat een ramp is, dan is GRIEP elk jaar een economische ramp.

Want voor veruit het gros van de actieve bevolking is het gewoon maar zoals griep, meer niet.
Het probleem blijft de capaciteit van de gezondheidszorg, niet de hoeveelheid vd bevolking die al dan niet bestand is tegen het virus.

In de toekomst (als er een vaccin bestaat) zullen er ook nog steeds mensen doodvallen als gevolg van Covid 19... alleen heel wat minder en dus beheersbaar als een gewone griep.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 17:34   #451
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
met # 443 wilde ik alleen aantonen dat onze miserie klein bier is met wat die sukkelaars - ook corona + - in Kroatie meemaken.
-(
okay ... no problem, Boduo

Citaat:
Voor zover ik weet (?) ben jij een vrouw.
neen toch niet... allez zover ik weet en ik dat voor het laatst gecheckt hebt

Ik neem het alvast als een complement op

Citaat:
Als je moeder bent, besef jij wat het moet betekenen om een borelingske ter wereld te brengen in een ambulance bij een buitentemperatuur van 4° en...
reëel gevaar voor zware naschokken bij een aardbeving...
Ik mag er niet aan denken dat een van onze kinderen ginderen op reis zou zijn.
Kwestie van wat eq naast iq, Boduo en ik kan me daar een beeld van vormen
Da's uiteraard niet gelijk het echte spul : moeder zijn, etc
Oud 24 maart 2020, 17:43   #452
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat de beurs waarschijnlijk door heeft dat iedereen in lockdown gaat. 2% waarvan voornamelijk kostenmakers weg, dat zou een boost geven. Goed kijken wanneer de dip gekomen is he: als Italie in lockdown gegaan is.

Want toen had men door dat de meeste westerse landen dat zouden doen.
zoals ik al zei : ge zit niet op een economisch eiland

Dan moogt ge nog gaan voor de korte harde rit en misschien zou dat hier werken ...ge zijt niks met die economische capaciteit als de rest van de wereld nog aan 't het spartelen is met die ziekte

Maar het is véél meer dan datte hé
In de vs dreigt (allez dat is al zo ) de immo-sector dik in de shit te geraken
Grote investeerders trekken zich terug uit vrees dat het boeltje het zeer slecht gaat doen door hypotheken die in het gedrang komen mét of zonder corona-maatregelen
Dus ook in een scenario B dient ge in te grijpen om zelfs die pauze van 2 maanden te overbruggen of het boeltje ontploft

Allez eerlijkheidshalve dient gezegd te worden dat er al maanden een serieuze correctie op komst was
Corona was de aanleiding en oorzaak voor deze gigantische crash
Oud 24 maart 2020, 17:53   #453
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amen. Maar dat is politiek niet haalbaar. Dus gaat men ervan uit dat men vroeg of laat politici gaat hebben die toch panikeren.
En waarom zou dat politiek niet haalbaar zijn voor een republikein die het bijna uitsluitend moet hebben van een hard-core achterban en een volkje dat zich financieel de dupe vond van al het gepamper, immigratie, etc ?

En zeker in het geval van Trump
Die had er gemakkelijk mee weggeraakt door een combinatie : groot links complot, rechtstreekse biologische aanval op de vs, we moeten terug vechten en hun plan dwarsbomen, etc

neen het is gewoon een nogal ongelukkige combinatie geweest van een president die gretig (te dom, te onvoorzien) meeliep met de algemene sfeer rond corona
Eerst werd het genegeerd, vervolgens afgedaan als een onschuldig griepje, dan was het weer perfect controleerbaar, en nu is het onmiskenbaar een feit
Oud 24 maart 2020, 17:59   #454
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is zo een van die regeltjes (die Belgie blijkbaar - wijselijk - (nog) niet toepast) die totaal zinloos zijn, vreselijk zijn voor de mensen die bijvoorbeeld op een appartement wonen.

Men past zomaar maatregelen toe, waarvan men het effect totaal niet kent, en die bijzonder liberticide zijn.
Wandelingen in bos en park verbieden vindt iedereen zinloos, en juist daarom is het een slimme zet van de Franse overheid. Door na te gaan wie hun zinloze regeltjes overtreden, komen ze erachter wie ze in de gaten moeten houden als de vrijheidsberoving definitief wordt en de dictatuur een feit is.

Een virus verspreiden doe je niet zonder reden.
Oud 24 maart 2020, 18:02   #455
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht

bullshit
Oud 24 maart 2020, 18:12   #456
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wandelingen in bos en park verbieden vindt iedereen zinloos, en juist daarom is het een slimme zet van de Franse overheid. Door na te gaan wie hun zinloze regeltjes overtreden, komen ze erachter wie ze in de gaten moeten houden als de vrijheidsberoving definitief wordt en de dictatuur een feit is.

De reden is: individualisme: een eufemisme voor egoïsme.
Oud 24 maart 2020, 18:16   #457
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lichtbruin gevoel dat ditmaal je complottheorietje niet volledig zelfbedruipend is.

Wat zal je uitleg zijn al het gans mislukt en alles weer bij het oude blijft nadat het virus bezworen is ?
Oud 24 maart 2020, 18:27   #458
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lichtbruin gevoel dat ditmaal je complottheorietje niet volledig zelfbedruipend is.

Wat zal je uitleg zijn al het gans mislukt en alles weer bij het oude blijft nadat het virus bezworen is ?
Dat zit er niet in. Dit corona-virus gaat nooit meer weg. Virologen hebben al uitgelegd dat dit een nieuw griepvirus is dat elke winter zal terugkeren in een andere gedaante. Het oude griepvirus is een gevolg van het virus van de Spaanse griep. Het kwam vooral tot 1956 jaarlijks terug. En HLN meldt het volgende:

"Ben je van Covid-19 genezen? Dan heb je voldoende antistoffen gekregen om niet opnieuw besmet te raken met het coronavirus. Maar dat is wellicht maar tijdelijk, zei viroloog Marc Van Ranst vandaag in De Ochtend op Radio 1."
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2020, 18:42   #459
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat zit er niet in. Dit corona-virus gaat nooit meer weg. Virologen hebben al uitgelegd dat dit een nieuw griepvirus is dat elke winter zal terugkeren in een andere gedaante. Het oude griepvirus is een gevolg van het virus van de Spaanse griep. Het kwam vooral tot 1956 jaarlijks terug. En HLN meldt het volgende:

"Ben je van Covid-19 genezen? Dan heb je voldoende antistoffen gekregen om niet opnieuw besmet te raken met het coronavirus. Maar dat is wellicht maar tijdelijk, zei viroloog Marc Van Ranst vandaag in De Ochtend op Radio 1."
Ja zover weet ik ook wel, Piero

Er staat/stond 'bezworen' niet dat het volledig weg zal zijn
En dat in de context dat het deel uit zou maken van een groot masterplan om de dictatuur in Frankrijk te installeren.

Dus ik verduidelijk even : Wat gaat zijn uitleg zijn als deze crisis bezworen
is en de maatregelen worden teruggeschroefd en er geen dictatuur uit voortgekomen is.
Ik gok maar wat :
1) dit was slechts een testfase
2) de telepathische verbinding tussen Macron en de aliens werd verbroken vanwege teveel zonneactiviteit
3) Macron kreeg op het laatste nipperke een gewetensbezwaar en de zaak werd afgeblazen
Oud 24 maart 2020, 19:37   #460
schaakspeler
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
De huidige "lock down" methode is het uithongeren van 90% van de bevolking. Nu nog niet. Binnen 6 maanden of 1 jaar of zo. Wanneer alle supply chains ineengestort zijn.
...
Het duurt 6 - 9 jaar om de "curve te flatten", dat is gans het punt.
...
Het probleem is dat niemand "even heeft uitgerekend" HOE LANG. Je kan enkel maar hopen dat de confinement maatregelen niet werken. Want we moeten naar 60% infectie van de bevolking OF een vaccin alvorens je die maatregelen kan opheffen. Laat je de epidemie doen, dan is dat op 2 maanden geklaard. Hou je ze tegen, dan duurt het jaren. En dat overleeft het economische weefsel niet. En eens dat weefsel eraan is, dan komen er VEEL MEER problemen kijken, want onze huidige bevolking kan niet overleven zonder dat economische weefsel.
Jouw commentaren op aanslagen en dergelijke indachtig, vind ik het eigenaardig dat je nu ineens schrik lijkt hebben om te verhongeren of zelfs maar te verarmen.
Als er veel meer mensen van honger zullen sterven dan het geval zou zijn met onbeteugelde "herd immunity" zou je toch consequent voor dat eerste moeten kiezen. Eindelijk de malthusiaanse catastrofe!
Je eigen hachje loopt in beide scenario's gevaar - in jouw kansberekening nu wellicht meer. Hoe dan ook: de overheid heeft gekozen.
Het virus is (helaas voor jou?) eerlijk omdat het geen onderscheid maakt tussen rijk en arm of huidskleur. Leeftijd speelt meestal wel een rol maar dat lijkt mij alleszins eerlijker dan beide vorige criteria.

Om je te troosten zal ik even mijn optimisme tonen. Binnen dit en hooguit een handvol maanden is er een werkzaam vaccin. Vergeet dat gezever over anderhalf jaar. De huidige biotechnologie stelt mij gerust. Ja, er zullen klassieke testprocedures moeten worden overgeslagen - so what? Als ze met de eerste ladingen vaccin meteen de meest kwetsbare bevolkingsgroepen (natuurlijk met individuele toestemming) vaccineren en daarna een volgende reeks enzovoort, verdwijnt covid-19 nog dit jaar als noemenswaardige bedreiging op deze overbevolkte planeet.
Heilige koe economie zal dan weer snel overeind krabbelen. Als je verkeerd gegokt heb ben je financiëel vermagerd maar besef je misschien dat er belangrijkere dingen dan geld in het leven zijn.
schaakspeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be