![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Nederland is niemand daarmee bezig, wat vergelijkbaar is met België trouwens. En om het groteske nog wat uit te vergroten, bleek de orangistische beweging in het België van 1830 dan nog vooral een franstalige beweging te zijn... Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 29 april 2020 om 08:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Banneling
|
![]() De "NedVla-confederatie"...
Het klinkt eerder als een vereniging voor fabrikanten van platte pudding in brik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig is er een grote groep romantici die er vast van overtuigd zijn dat Belgique "goed werkt" en voor eeuwig zal blijven bestaan.
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Banneling
|
![]() Om het even hoe uw fictief land heet....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een staat die bestaat. Realiteit is een pluspunt als het over politiek gaat. De kilometers die Vlaamse en Catalaanse nationalisten op hun hometrainer hebben afgelegd zijn stilaan niet meer te meten. Maar de hometrainer staat exact nog waar hij stond toen jullie begonnen.
![]() |
#450 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het unitaristische België met één federale regering bestaat toch mooi niet meer. Men spreekt zelfs van deelstaten in België/
Laatst gewijzigd door Weyland : 29 april 2020 om 09:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België... dat is pas “fictief”. Er is geen “belgisch” volk dat “belgisch” spreekt. En om te beletten dat het helemaal uiteenvalt zijn de politici verplicht geweest deelstaten te creëren, wat feitelijk neerkomt op een bekentenis dat “België” een fictie is. En is die fictie daarmee gered? In de verste verte nog niet. Die deelstaten drijven steeds verder uit elkaar. Het is een soort tectonisch verschijnsel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb soms de indruk dat er meer namen voor uw fictief gedrocht circuleren dan dat er voorstanders van zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In een post-België tijdperk weet je nooit wat er zou gebeuren. Dat blijft natuurlijk koffiedik kijken. Zelf leef ik gewoon mijn leven door Nederland als het verlengde van mijn land te zien. En in zeker opzicht doen veel mensen dat. Limburgers zijn het meest geneigd tot Hollandofobie merk ik, trouwens. Althans op internetfora. Ik heb geen idee hoe dat komt. Laatst gewijzigd door Weyland : 29 april 2020 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() €2,50 geef ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Twee van mijn leraren Nederland waren zulke mensen, al dan op subtiele wijze. Een aantal ex-collega's van me ook. Dit is het Antwerpse waarover ik praat.
Er zijn ook mensen die geen felle voorstander zijn en er evenmin tegenstander van zijn. Weinig echte nationalisten bij ons. Mensen gaan mee met de wind. Laatst gewijzigd door Weyland : 29 april 2020 om 10:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eens rondvragen he.
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 januari 1993 splitsten Tsjechië en Slowakije op vreedzame wijze. Op 3 juni 2006 splitste Montenegro van Servië af. Ook vreedzaam ondanks de tegenstand van Servië. Montenegro heeft een bevolking van 642.550 inwoners op een oppervlakte van 14.026 km². Catalonië probeerde het eveneens op vreedzame wijze maar botste op Spaanse én Europese Francomannetjes. Wat de hometrainer van Jules Destrée betreft, die staat al meer dan een eeuw waar hij stond toen hij zijn brief aan le roi schreef.
![]() |
![]() |
#459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien eens verder kijken dan je blauwe neus lang is?
![]() |
#460 |
Banneling
|
![]() In de wereld waarin ik leef, zou ik luidkeels uitgelachen worden, moest ik stellen dat ik liever Hollander zou zijn.
|
![]() |
![]() |