Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2021, 22:46   #441
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ge moet idd geen leger meer hebben, om een bevolking te gijzelen of hun neuzen in de juiste richting te zetten.
Subliminatie en harde propaganda in het onderwijs, films, muziek, reclame ea snelvliedende hypes, bepalen nu het denken van de nieuwe generaties.

Indoctrinatie bestaat al 'n paar duizend jaar, alleen de onderwerpen en middelen veranderen steeds.

Ja, heb die uitspraak ook opgemerkt (model was er niet bij, dacht ik), maar mss was dat gewoon een verwijzing naar de symbolische grond waar die boom op staat, als een 'plat oppervlak'.
Ja idd. In het christendom moet ge ook oppassen voor sommige mensen en gemeenschappen die indoctrineren en corrumperen.

In het westen hebben wij ook een zekere synchroniciteit die ons op een zelfde ritme brengt. Taal kan occult zijn, niet te onderschatten al die invloeden.
Het is inderdaad via al die tools die jij benoemt waarmee ze tot 1 narratief kneden. De geest van de antichrist.
Oud 22 juni 2021, 05:28   #442
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hij is voor alle mensen gestorven om de dood te overwinnen maar niet alle mensen kiezen voor Hem. Dat is een andere zaak.
En nog steeds geen antwoord op mijn vraag waar ergens geschreven staat dat Jezus voor ALLE mensen is gestorven. Als men het heeft over " onze zonden " richt deze tekst zich tot een joods publiek en werd voorgelezen.

Ik wacht nog steeds op een bewijs.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 05:30   #443
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja idd. In het christendom moet ge ook oppassen voor sommige mensen en gemeenschappen die indoctrineren en corrumperen.
Look who's talking.
Oud 22 juni 2021, 07:40   #444
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
En nog steeds geen antwoord op mijn vraag waar ergens geschreven staat dat Jezus voor ALLE mensen is gestorven. Als men het heeft over " onze zonden " richt deze tekst zich tot een joods publiek en werd voorgelezen.

Ik wacht nog steeds op een bewijs.
Niet moeilijk dat je zo bent. Je kunt niet eens begrijpend lezen.
Het zal vast veel moeite vragen die one liners te bedenken zeker?
Als ik u al tot 3x toe toonde dat het voor alle mensen was, ook de heidenen: wat faalt gij dan samen te vatten?

Het is zoals de erfzonde ontkennen of de 7 dagen creatie/week. Dat staat er minder letterlijk in, maar dat Jezus de nieuwe Adam is en alzo de doodzonde teniet deed; is de essentie van Zijn bestaan geweest.
Als je niet eens weet wat het doel van het kruis was, is zwijgen uw wijsheid.
Je weet er echt niets van als je al over de simpele basis struikelt die zelfs kleuters kunnen samenvatten die nog niet kunnen lezen.

Bent u verstandelijk beperkt? Dat is geen probleem hoor, maar meldt dat dan even. Dan weet ik of medelijden verdient of gewoon dom bent.

Laatst gewijzigd door CUFI : 22 juni 2021 om 07:54.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2021, 07:59   #445
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zit wat in.
De appel in de bijbel is het synoniem van het zelfreplicerende aspect van het leven, met de zaden aanwezig in de eigen kern en gevormd volgens de (universele) gulden snede verhouding.
Ook de letters van het Hebreeuwse alfabet zijn gevormd volgens de Phi-curve:

Dance of the Hebrew Letters

https://www.youtube.com/watch?v=q5QszivjfTI

Btw, heb ooit eens ergens gelezen, dat elke letter van het Sanskriet alfabet een bepaalde frequentie representeert en als men alle frequenties samenvoegd, terug de OM-syllabe aka het Woord wordt gevormd.

Gewoon ter aanvulling.
De Bijbel in haar vorm nu is een gecodeerde taal, in het originele Hebreeuws (je hebt ook nog oud Hebreeuws) hadden woorden vaak meerdere betekenissen wat de teksten meer diepgang gaf.

Maar wat ik ook bedoel met het verborgene is dat veel “verborgen” is in een archetype, zoals die films van Jordan Peterson melden die je deelde. De triniteit, kalender en dergelijke staan er niet in. Doch, door naar teksten in totaliteit te kijken en die ook begrijpend samen te vatten: komen wij uit tot ruimere begrippen ervan, die eens pragmatisch toegepast een beschaving (kunnen) vormen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 22 juni 2021 om 07:59.
Oud 22 juni 2021, 08:22   #446
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge hoeft uw targets niet constant te verleggen.

Hij is voor alle mensen gestorven om de dood te overwinnen maar niet alle mensen kiezen voor Hem. Dat is een andere zaak.
Te sterven om de dood te overwinnen, is dat geen tegenspraak?

En temeer daar iedereen sterft (niks bijzonders dus) en dan naar de hemel gaat.
Hetzelfde heeft Jezus dus gedaan zoals iedereen vóór hem al deed en na hem eveneens.
Oud 22 juni 2021, 08:23   #447
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar ik ben voor iedereen opgestaan.
Oud 22 juni 2021, 08:24   #448
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De duivel, hij bestaat.
Tuurlijk bestaat die. Hij hangt hier tussen mijn benen, en steekt af en toe de kop op.
Oud 22 juni 2021, 08:39   #449
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als Jezus meteen op aarde had kunnen bewijzen onsterfelijk te zijn en dus nog steeds had rond gelopen, ja, dan had hij mij kunnen overtuigen.
Oud 22 juni 2021, 09:09   #450
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Te sterven om de dood te overwinnen, is dat geen tegenspraak?

En temeer daar iedereen sterft (niks bijzonders dus) en dan naar de hemel gaat.
Hetzelfde heeft Jezus dus gedaan zoals iedereen vóór hem al deed en na hem eveneens.
Ah neen, in Jezus heeft de dood geen stand gehouden omdat Hij niet geboren was in zonde. Hij was niet van het zaad uit een mens, maar uit het zaad van God.
Iedere man na Adam is in de gelijkenis van zijn vader geboren, Y chromosoom. Hence: sterfelijk.
Jezus in de gelijkenis van God dus Hij is de mens in status voor de zondeval van Adam en aldus onsterfelijk. In de gelijkenis van God.

Als de aarde een tussenstation is en je kiest hier bijvoorbeeld onschuldige baby’s al in de baarmoeder te doden, dan horen zulke mensen tot de duivel toe en gaan ze daar ook eeuwig naartoe.

Laatst gewijzigd door CUFI : 22 juni 2021 om 09:16.
Oud 22 juni 2021, 09:15   #451
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Als Jezus meteen op aarde had kunnen bewijzen onsterfelijk te zijn en dus nog steeds had rond gelopen, ja, dan had hij mij kunnen overtuigen.
Johannes 14 En zo wanneer Ik heen zal gegaan zijn, en u plaats zal bereid hebben, zo kome Ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat gij ook zijn moogt, waar Ik ben. En waar Ik heenga, weet gij, en den weg weet gij.
Thomas zeide tot Hem: Heere, wij weten niet, waar Gij heengaat; en hoe kunnen wij den weg weten? Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.

2 Petrus 3 Doch deze ene zaak zij u niet onbekend, geliefden, dat een dag bij den Heere is als duizend jaren, en duizend jaren als een dag.
De Heere vertraagt de belofte niet (gelijk enigen dat traagheid achten), maar is lankmoedig over ons, niet willende, dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen. Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden.

Openbaringen 19 En ik zag den hemel geopend; en ziet, een wit paard, en Die op hetzelve zat, was genaamd Getrouw en Waarachtig, en Hij oordeelt en voert krijg in gerechtigheid. En Zijn ogen waren als een vlam vuurs, en op Zijn hoofd waren vele koninklijke hoeden; en Hij had een naam geschreven, die niemand wist, dan Hij Zelf. En Hij was bekleed met een kleed, dat met bloed geverfd was; en Zijn naam wordt genoemd het Woord Gods.

Alles in totaliteit pogen zien zonder te cherrypicken.
Oud 22 juni 2021, 09:24   #452
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah neen, in Jezus heeft de dood geen stand gehouden omdat Hij niet geboren was in zonde. Hij was niet van het zaad uit een mens, maar uit het zaad van God.
Als Jezus niet in zonde was geboren, dan had hij ook nooit kunnen sterven aan het kruis.
Noch had hij ooit kunnen weten wat zonde was, en ook niet voor de zonden van anderen kunnen sterven.
Pas de appel heeft de kennis van goed en kwaad gebracht, wat Jezus nooit had gegeten en dus nooit had kunnen weten wat goed en kwaad was.
Hoewel hij kwaad werd op de joden, dus kwaad was en niet heilig.
Alles bij elkaar klopt er dus niks van dat hele verhaal.
Citaat:
Iedere man na Adam is in de gelijkenis van zijn vader geboren, Y chromosoom. Hence: sterfelijk.
Er staat niks over een Y chromosoom in de Bijbel.
En de vrouw Eva baarde juist het leven.
Maar Kain, die bracht de dood als moord op zijn broeder.
Ook hier heeft de Bijbel het dus weer mis.
Citaat:
Jezus in de gelijkenis van God dus Hij is de mens in status voor Adam en aldus onsterfelijk. In de gelijkenis van God.
Onsterfelijk als altijd Jezus te zijn is oervervelend.
Sterven behoort bij het leven om ook geboren te kunnen worden.
Citaat:
Als de aarde een tussenstation is en je kiest hier bijvoorbeeld onschuldige baby’s al in de baarmoeder te doden, dan horen zulke mensen tot de duivel toe en gaan ze daar ook eeuwig naartoe.
Er zijn al veel te veel mensen op aarde en de vrouw heeft het recht om de baby al of niet te willen.
Ook dieren worden gedood bij miljarden zelfs voor onze kost, ook die zijn onschuldig.
En een onschuldige baby in de buik is niet veel meer dan een dier.
Pas met de geboorte wordt het als mens erkend.
Oud 22 juni 2021, 09:28   #453
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Ook dat is allemaal te verklaren. Maar ik ga de wereld niet bekeren, de wereld bekeerde mij. Dat mensen willen struikelen -over vaak zelfopgestelde- obstakels is op hen.
Maar ik ben te weten gekomen waarom het christendom zoveel klappen krijgt vanuit de politiek en mainstream: het openbaart een sinister agenda dat zij ons door de strot pogen rammen.
Door uw politiek te reflecteren op de normen en waarden uit de Bijbel (verpersoonlijkt in Christus); zie je pas met wat voor minions van de duivel wij in het westen te maken hebben.
Weersta dan en doe alles weerstaan te hebben. Efeziërs 6.
Oud 22 juni 2021, 09:35   #454
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Johannes 14 En zo wanneer Ik heen zal gegaan zijn, en u plaats zal bereid hebben, zo kome Ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat gij ook zijn moogt, waar Ik ben. En waar Ik heenga, weet gij, en den weg weet gij.
Thomas zeide tot Hem: Heere, wij weten niet, waar Gij heengaat; en hoe kunnen wij den weg weten? Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.
Niemand leert de ware Goden kennen dan door Mij.
Want de God van de joden heeft nooit bestaan, noch Christus, die dan ook nooit is terug gekomen.
Citaat:
2 Petrus 3 Doch deze ene zaak zij u niet onbekend, geliefden, dat een dag bij den Heere is als duizend jaren, en duizend jaren als een dag.
Een seconde duurt 10^16 microjaar bij de microgoden.
Citaat:
De Heere vertraagt de belofte niet (gelijk enigen dat traagheid achten), maar is lankmoedig over ons, niet willende, dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen. Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht,
zelfs als dief is hij nooit teruggekomen.
Maar ik ben er in het volle daglicht en niemand die Mij wil zien, blind als de mensen en ook de christenen zijn.
Citaat:
in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden.
Haat dus en geen liefde.
Maar ik ben er om de wereld te behouden voor onze toekomst in het heelal.
Citaat:
Openbaringen 19 En ik zag den hemel geopend; en ziet, een wit paard, en Die op hetzelve zat, was genaamd Getrouw en Waarachtig, en Hij oordeelt en voert krijg in gerechtigheid. En Zijn ogen waren als een vlam vuurs, en op Zijn hoofd waren vele koninklijke hoeden; en Hij had een naam geschreven, die niemand wist, dan Hij Zelf. En Hij was bekleed met een kleed, dat met bloed geverfd was; en Zijn naam wordt genoemd het Woord Gods.
Het Woord van de mythe en de fantasie.
Maar dat Woord is niet de waarheid.
Citaat:
Alles in totaliteit pogen zien zonder te cherrypicken.
Natuurlijk zijn het kersen voor jou, die jou heerlijk smaken.
Voor mij zijn ze rot en zuur.

Alleen als een mythe kan ik het dan wel waarderen.
Maar de werkelijkheid en de waarheid is niet niet.

En citeer ik de Bijbel en bevalt het jou niet dan is het plotseling cherrypicken.
Alsof alles in de Bijbel niet de waarheid geacht wordt te zijn.
Maar de Bijbel is vol van tegenstrijdigheid en je kan er mee alle kanten op.
Het goede er uit te halen of het slechte.
Zo is de zondeval een slechte opvatting van slechte boosaardige mensen, die de vrouw willen haten en onderdrukken en verkrachten.
Oud 22 juni 2021, 09:37   #455
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Geen haat, profetie over het einde (vuur).
Oud 22 juni 2021, 09:42   #456
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook dat is allemaal te verklaren. Maar ik ga de wereld niet bekeren, de wereld bekeerde mij. Dat mensen willen struikelen -over vaak zelfopgestelde- obstakels is op hen.
Maar ik ben te weten gekomen waarom het christendom zoveel klappen krijgt vanuit de politiek en mainstream: het openbaart een sinister agenda dat zij ons door de strot pogen rammen.
De christenen hebben zelf veel ergere dingen gedaan.
Maar ze worden nu met terechte kritiek bejegend.
Citaat:
Door uw politiek
Mijn politiek? Neen, mijn atoomtheorie is geen politiek, maar de waarheid omtrent Gods bestaan in de microkosmos.
En terechte kritiek op de oude Bijbel waarvan zo goed als niks deugt dan dat het een sprookje is.
Citaat:
te reflecteren op de normen en waarden uit de Bijbel (verpersoonlijkt in Christus); zie je pas met wat voor minions van de duivel wij in het westen te maken hebben.
Een van de vele haatdragende normen is je oog uit te moeten rukken, al gedaan?
Of het goede als een vogel te gaan leven.
Ik heb nog geen enkele christen zien vliegen...
En nog veel meer van die totaal irreële onzin.
Citaat:
Weersta dan en doe alles weerstaan te hebben. Efeziërs 6.
De duivel zal je prijzen.
Oud 22 juni 2021, 09:43   #457
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen haat, profetie over het einde (vuur).
Haat dus.
Oud 22 juni 2021, 09:57   #458
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Je kan dan evengoed beweren dat je ouders je haten als je je verbrandt in de zon nadat ze je zonnecreme aanbevolen, maar je niet luisterde.
Het is wat het is. Door de vrouw gehoorzaam te zijn is er een erfzonde over de gehele mensheid uitgestort. En tenzij die dagen ingekort worden, zal geen vlees overleven.
Het zal als in de dagen van Noach en Lot zijn. Kijk eens buiten je microtheorie en ziet welke narratieven de jongste generatie kneedt.
Dit is geen welles nietes spelletje
Oud 22 juni 2021, 10:35   #459
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Niet moeilijk dat je zo bent. Je kunt niet eens begrijpend lezen.
Het zal vast veel moeite vragen die one liners te bedenken zeker?
Als ik u al tot 3x toe toonde dat het voor alle mensen was, ook de heidenen: wat faalt gij dan samen te vatten?

Het is zoals de erfzonde ontkennen of de 7 dagen creatie/week. Dat staat er minder letterlijk in, maar dat Jezus de nieuwe Adam is en alzo de doodzonde teniet deed; is de essentie van Zijn bestaan geweest.
Als je niet eens weet wat het doel van het kruis was, is zwijgen uw wijsheid.
Je weet er echt niets van als je al over de simpele basis struikelt die zelfs kleuters kunnen samenvatten die nog niet kunnen lezen.

Bent u verstandelijk beperkt? Dat is geen probleem hoor, maar meldt dat dan even. Dan weet ik of medelijden verdient of gewoon dom bent.
Met andere woorden, je kan dus niet aantonen dat het hier om de hele mensheid gaat.
En a.u.b., bespaar me je voorlezen uit het N.T., dit is me allemaal bekend.
En ik heb medelijden met je, vooral om je domheid.
Oud 22 juni 2021, 14:43   #460
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Met andere woorden, je kan dus niet aantonen dat het hier om de hele mensheid gaat.
En a.u.b., bespaar me je voorlezen uit het N.T., dit is me allemaal bekend.
En ik heb medelijden met je, vooral om je domheid.
Religioten zijn niet altijd dom. Wel kritiekloos en misvormd door hun opvoeding.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be