![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het westen hebben wij ook een zekere synchroniciteit die ons op een zelfde ritme brengt. Taal kan occult zijn, niet te onderschatten al die invloeden. Het is inderdaad via al die tools die jij benoemt waarmee ze tot 1 narratief kneden. De geest van de antichrist.
![]() |
![]() |
#442 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik wacht nog steeds op een bewijs. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal vast veel moeite vragen die one liners te bedenken zeker? Als ik u al tot 3x toe toonde dat het voor alle mensen was, ook de heidenen: wat faalt gij dan samen te vatten? Het is zoals de erfzonde ontkennen of de 7 dagen creatie/week. Dat staat er minder letterlijk in, maar dat Jezus de nieuwe Adam is en alzo de doodzonde teniet deed; is de essentie van Zijn bestaan geweest. Als je niet eens weet wat het doel van het kruis was, is zwijgen uw wijsheid. Je weet er echt niets van als je al over de simpele basis struikelt die zelfs kleuters kunnen samenvatten die nog niet kunnen lezen. Bent u verstandelijk beperkt? Dat is geen probleem hoor, maar meldt dat dan even. Dan weet ik of medelijden verdient of gewoon dom bent.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 22 juni 2021 om 07:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat ik ook bedoel met het verborgene is dat veel “verborgen” is in een archetype, zoals die films van Jordan Peterson melden die je deelde. De triniteit, kalender en dergelijke staan er niet in. Doch, door naar teksten in totaliteit te kijken en die ook begrijpend samen te vatten: komen wij uit tot ruimere begrippen ervan, die eens pragmatisch toegepast een beschaving (kunnen) vormen.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 22 juni 2021 om 07:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En temeer daar iedereen sterft (niks bijzonders dus) en dan naar de hemel gaat. Hetzelfde heeft Jezus dus gedaan zoals iedereen vóór hem al deed en na hem eveneens.
![]() |
![]() |
#447 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar ik ben voor iedereen opgestaan.
![]() |
#448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Jezus meteen op aarde had kunnen bewijzen onsterfelijk te zijn en dus nog steeds had rond gelopen, ja, dan had hij mij kunnen overtuigen.
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedere man na Adam is in de gelijkenis van zijn vader geboren, Y chromosoom. Hence: sterfelijk. Jezus in de gelijkenis van God dus Hij is de mens in status voor de zondeval van Adam en aldus onsterfelijk. In de gelijkenis van God. Als de aarde een tussenstation is en je kiest hier bijvoorbeeld onschuldige baby’s al in de baarmoeder te doden, dan horen zulke mensen tot de duivel toe en gaan ze daar ook eeuwig naartoe.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 22 juni 2021 om 09:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Thomas zeide tot Hem: Heere, wij weten niet, waar Gij heengaat; en hoe kunnen wij den weg weten? Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij. 2 Petrus 3 Doch deze ene zaak zij u niet onbekend, geliefden, dat een dag bij den Heere is als duizend jaren, en duizend jaren als een dag. De Heere vertraagt de belofte niet (gelijk enigen dat traagheid achten), maar is lankmoedig over ons, niet willende, dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen. Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden. Openbaringen 19 En ik zag den hemel geopend; en ziet, een wit paard, en Die op hetzelve zat, was genaamd Getrouw en Waarachtig, en Hij oordeelt en voert krijg in gerechtigheid. En Zijn ogen waren als een vlam vuurs, en op Zijn hoofd waren vele koninklijke hoeden; en Hij had een naam geschreven, die niemand wist, dan Hij Zelf. En Hij was bekleed met een kleed, dat met bloed geverfd was; en Zijn naam wordt genoemd het Woord Gods. Alles in totaliteit pogen zien zonder te cherrypicken.
![]() |
![]() |
#452 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noch had hij ooit kunnen weten wat zonde was, en ook niet voor de zonden van anderen kunnen sterven. Pas de appel heeft de kennis van goed en kwaad gebracht, wat Jezus nooit had gegeten en dus nooit had kunnen weten wat goed en kwaad was. Hoewel hij kwaad werd op de joden, dus kwaad was en niet heilig. Alles bij elkaar klopt er dus niks van dat hele verhaal. Citaat:
En de vrouw Eva baarde juist het leven. Maar Kain, die bracht de dood als moord op zijn broeder. Ook hier heeft de Bijbel het dus weer mis. Citaat:
Sterven behoort bij het leven om ook geboren te kunnen worden. Citaat:
Ook dieren worden gedood bij miljarden zelfs voor onze kost, ook die zijn onschuldig. En een onschuldige baby in de buik is niet veel meer dan een dier. Pas met de geboorte wordt het als mens erkend.
![]() |
![]() |
#453 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook dat is allemaal te verklaren. Maar ik ga de wereld niet bekeren, de wereld bekeerde mij. Dat mensen willen struikelen -over vaak zelfopgestelde- obstakels is op hen.
Maar ik ben te weten gekomen waarom het christendom zoveel klappen krijgt vanuit de politiek en mainstream: het openbaart een sinister agenda dat zij ons door de strot pogen rammen. Door uw politiek te reflecteren op de normen en waarden uit de Bijbel (verpersoonlijkt in Christus); zie je pas met wat voor minions van de duivel wij in het westen te maken hebben. Weersta dan en doe alles weerstaan te hebben. Efeziërs 6.
![]() |
#454 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want de God van de joden heeft nooit bestaan, noch Christus, die dan ook nooit is terug gekomen. Citaat:
Citaat:
Maar ik ben er in het volle daglicht en niemand die Mij wil zien, blind als de mensen en ook de christenen zijn. Citaat:
Maar ik ben er om de wereld te behouden voor onze toekomst in het heelal. Citaat:
Maar dat Woord is niet de waarheid. Citaat:
Voor mij zijn ze rot en zuur. Alleen als een mythe kan ik het dan wel waarderen. Maar de werkelijkheid en de waarheid is niet niet. En citeer ik de Bijbel en bevalt het jou niet dan is het plotseling cherrypicken. Alsof alles in de Bijbel niet de waarheid geacht wordt te zijn. Maar de Bijbel is vol van tegenstrijdigheid en je kan er mee alle kanten op. Het goede er uit te halen of het slechte. Zo is de zondeval een slechte opvatting van slechte boosaardige mensen, die de vrouw willen haten en onderdrukken en verkrachten.
![]() |
![]() |
#455 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen haat, profetie over het einde (vuur).
![]() |
#456 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ze worden nu met terechte kritiek bejegend. Citaat:
En terechte kritiek op de oude Bijbel waarvan zo goed als niks deugt dan dat het een sprookje is. Citaat:
Of het goede als een vogel te gaan leven. Ik heb nog geen enkele christen zien vliegen... ![]() En nog veel meer van die totaal irreële onzin. Citaat:
![]() |
![]() |
#457 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#458 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan dan evengoed beweren dat je ouders je haten als je je verbrandt in de zon nadat ze je zonnecreme aanbevolen, maar je niet luisterde.
Het is wat het is. Door de vrouw gehoorzaam te zijn is er een erfzonde over de gehele mensheid uitgestort. En tenzij die dagen ingekort worden, zal geen vlees overleven. Het zal als in de dagen van Noach en Lot zijn. Kijk eens buiten je microtheorie en ziet welke narratieven de jongste generatie kneedt. Dit is geen welles nietes spelletje
![]() |
#459 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En a.u.b., bespaar me je voorlezen uit het N.T., dit is me allemaal bekend. En ik heb medelijden met je, vooral om je domheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Religioten zijn niet altijd dom. Wel kritiekloos en misvormd door hun opvoeding.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |