![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die "ONS" : dat is slim gezien !!! Beter den Eigen volk eerst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De uitsluiting van het VB betreft ca 25% van de Vlaamse kiezers wat is daar democratisch aan? En als nu eens 100% van de Vlamingen VB zou kiezen, worden die dan ook zo maar aan de kant gezet? Er zijn partijen die met moeite de kiesdrempel halen, met andere woorden. Ze overleven door diegenen die er door betaald worden en dat zijn dan diegenen die het hier voor het zeggen hebben .....
![]() |
#443 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
VG krijgt dat schijnbaar wel klaar dus denk ik dat hij sluwer is dan de anderen. En of dat met intelligentie te maken heeft? Ze doen wat ze zeggen, blijven bij het ingenomen standpunt op wat nuances na en dat nu reeds meer dan 25 jaar.
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U wil blijkbaar partijen gaan verplichten om met andere partijen samen te werken? Ik vind dat het kiezen van coalitiepartners evenzeer een aspect van democratie is. Vindt u dat er dan een verplichting moet zijn dat de x grootste partijen samen een coalitie moeten vormen? Stel het volgende resultaat (louter hypothetisch): N-VA 35% SPA: 20% CD&V: 17% Open VLD: 16% ... Vindt u dat N-VA dan verplicht met SPA een regering moet vormen, louter omdat het de grootste partijen zijn? Of mogen partijen zelf bondgenoten kiezen waarvan ze vinden dat het het gemakkelijkst is om een goed regeerakkoord te bekomen? In mijn voorbeeld is een coalitie N-VA + CD&V of N-VA + Open VLD qua programmapunten veel logischer dan N-VA + SPA. Ik vind het niet meer dan logisch (en volstrekt democratisch) dat partijen bondgenoten zoeken die hen het best liggen. De enige voorwaarde is dat men uiteindelijk 50%+1 van de zetels heeft. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 december 2020 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Parket seponeert klacht tegen Hilde Claes wegens belangenvermenging Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nou moe.....hoe kan da na ? Ze zijn toch politiek meerdere ?
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 21 december 2020 om 12:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het er te dik opligt, ligt het er te dik op en daar heeft alle mooie leugenpraat geen vat op... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die potentiële bondgenoten zijn - gelukkig - op hun beurt eveneens volledig vrij in het kiezen van bondgenoten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal mijn voorbeeldje opnieuw bovenhalen:
Citaat:
Stel dat N-VA de grootste partij is en PVDA de tweedegrootste. Vindt u dat men dan de N-VA moet DWINGEN om met PVDA een coalitie te vormen, terwijl CD&V een veel logischere coalitiepartner is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn helemaal geen wettelijke/juridische gevolgen verbonden aan het doorbreken van het 'cordon' he.
Er is geen enkel wettelijk beletsel dat N-VA, CD&V, Open VLD,... verhindert om met het VB een coalitie te vormen. Het enige dat hen verhindert is dat ze geen goesting in hebben om dat te doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
|
![]() Citaat:
https://www.knack.be/nieuws/belgie/l...a-1395631.html https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/11...g-geseponeerd/ https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181119_03961404 https://www.hbvl.be/cnt/dmf20181119_03961422 https://radio2.be/limburg/klacht-ove...ng-geseponeerd https://www.standaard.be/cnt/dmf20181119_03961477 Ik denk dat de kwaliteitspers wel degelijk voldoende aandacht heeft besteed aan het seponeren van de klacht tegen mevrouw Claes. Ik vrees alleen dat uw rioolwebsites en andere krapuleuze infobronnen dit verzwegen hebben omdat het niet in hun kraam van misinformatie past.
![]() |
![]() |
#458 | |
|
![]() Citaat:
Men kan niet zeggen dat de keizer niet op voorhand op de hoogte was dat andere partijen niet met het VB wilden samenwerken. Het cordon steunt op de democratische vrijheid van keuze van bestuur. Zelfs als VB 49% van de stemmen haalt is het perfect democratisch te verantwoorden dat ze uitgesloten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ben ik wat verwonderd van de reactie van twee persoonlijke kennissen, beiden Blokkers uit een gemeente op de parking. Beiden zijn hoogst beschaafd in de omgang en hebben geen 'vuile muil'. Toch blijven ze De Wever redelijk zwaar bekritiseren. Kijk, ik ben zwaar anti-religieus, terwijl in familie en schoonfamilie er overtuigde katholieken zijn. Wij weten dat van mekaar. En wij maken daar geen punt van, of wij maken daar geen ruzie over. Ik zit hen niet te jennen (zoals ik wel durf jennen op het forum, naar kaloten toe ...) Voor mij persoonlijk is er maar één boodschap naar de belangers toe: als het er moet aan toegaan zoals op de Antwerpse gemeenteraad, dan zal het niet lukken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
|
![]() Citaat:
Heel raak gezegd !
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 21 december 2020 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |