![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En waar hoor jij die ouderen roepen? Ik heb er hier nog geen enkele gehoord in ieder geval. De sukkelaars in de ouderen tehuizen in een kamertje van 4 op 4 al helemaal niet. Niet allemaal maar die zijn meestal al blij dat ze nog leven.
![]() |
![]() |
#442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn hier geen ouderen die voorstander zijn van de maatregelen en hun tevredenheid uiten als mensen die die maatregelen aan hun laars lappen, gestraft worden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vooral daar lopen de meningen uiteen en daar kiezen de ouderen eerder voor de korte pijn, de tijdelijke maar echte lockdown. Het probleem is dat de Belgische lockdown vol gaten en tegenstrijdigheden zit en daardoor de pandemie en de lockdown aanhoudt.
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. Laatst gewijzigd door lamenielachen : 19 januari 2021 om 06:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En dat sinds begin vorig jaar , en bijna overal in de wereld. Dat zou toch een belletje moeten doen rinkelen.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 19 januari 2021 om 06:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een lockdown heeft enkel zin als je wat tijd wil kopen, van de orde van de lengte van de lockdown, of twee keer zo lang. Een lockdown is GEEN methode om een ziektekiem te stoppen. Enkel om de problemen van vandaag, naar morgen te verschuiven. Een lockdown is een lening met heel hoge interest. Het maakt het eventueel op sanitair vlak vandaag wat gemakkelijker, om het morgen moeilijker te hebben. Als je een deel van uw bevolking hebt die extra gevoelig is, en een ander deel dat weinig gevoelig is, dan is elke VERLENGING van de propagatie een EXTRA RISICO. Het is veel en veel gemakkelijker om de risico bevolking een KORTE TIJD HEEL GOED af te zonderen, dan een LANGE TIJD waarbij er constant een risico is. Hoe langer je het laat duren, hoe meer je de risico personen bloot stelt. Je kan je immers 1 maand totaal opsluiten, maar niet 1 jaar. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 januari 2021 om 07:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zijn nu eenmaal regels en deze pandemie is ongezien dreigend, ongekend en zonder medicatie er tegen. Als iedereen dan maar doet wat hij persoonlijk juist acht komen we er helemaal niet uit. "Opletten is alvast de boodschap", bij ons doen ze het in de familie en tot nu toe niemand besmet, ook bij de ouderen niet. Het zal dus zeker helpen als "iedereen" wat oplet en uit respect voor de andere het gevaar niet negeert. Zakelijk zitten we gelukkig niet waar de klappen vallen maar ook voor die mensen waar ze wel vallen moeten we respect hebben en maken dat we die lockdown ellende zo rap mogelijk achter ons krijgen.
![]() |
![]() |
#448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ontkracht dus uw "ze roepen er niet voor". Ze roepen er wel voor, zoals je hier ook doet "er zijn nu eenmaal regels". Dat wil zeggen dat je vindt dat die regels moeten gelden. En dus roep je ervoor. En nee, deze pandemie is NIET ONGEZIEN DREIGEND. Helemaal niet. Deze pandemie is vergelijkbaar met dingen die geregeld gebeuren, zoals de Aziatische griep van 1957, de Hong Kong griep van 1968 en dergelijke meer. En de mop is, er is waarschijnlijk WEL medicatie tegen, maar men WEIGERT om ernaar te kijken. Maar ik vind het eigenaardig dat "medicatie" (die niet altijd werkt) een conditie zou moeten zijn om een ziekte al dan niet erg te vinden. Wat is het verschil tussen: 1) er is geen medicatie tegen, en ik heb kans X om eraan dood te gaan ? en 2) er is medicatie tegen, en na het nemen van die medicatie, is er nog kans X om eraan dood te gaan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent nooit de schuldige dat iemand anders een ziekte opdoet he. Die andere die ze niet wilde moest maar opletten en zich opsluiten. Als hij dat niet kan, dan is dat gewoon wat men pech noemt, zoals kanker opdoen pech hebben is. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 januari 2021 om 07:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zwart op wit zonder commentaar.
![]() |
![]() |
#451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En denk jij dat het enkel reizigers zijn die besmette kinderen kunnen hebben ? In welke mate is "door de zotte maatregelen gaat men 5000 mensen pesten omdat er een kleine een snotvalling heeft" een tegenspraak van "je hebt meer kans om dit jaar van kanker gestorven te zijn dan van corona te sterven "? Je begrijpt toch dat het probleem daar niet "die zieke kleine" is maar wel de maatregelen ? Er is geen schuld van een kind om een snotvalling aan een andere kleine door te geven he. Als je wilde dat die andere kleine geen snotvalling opdeed, dan moet je die afzonderen van de wereld. Voorgoed. Als je je gaat blootstellen aan anderen, kan je hun ziektes opdoen he. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 januari 2021 om 07:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
Banneling
|
![]() Vreemd hoe mensen kunnen staan roepen en tegelijkertijd beweren dat er niemand staat te roepen.
Je kunt het geen cognitieve dissonantie noemen, het lijkt eerder op schizofrenie of dementie. Daar zullen nog veel studies naar gedaan kunnen worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste 10 jaren voor haar zieke man gezorgd. 10 jaar een Alzheimer patiënt thuis houden en verzorgen is geen lachertje. Die vrouw nu 86 had graag nog wat genoten van een uitstapje hier of daar nu ze het nog eventjes kan. Geen grote reizen of cruises....een dagje naar zee of Durbuy maakt ze al blij. Maar ze blijft binnen voelt zich eenzaam en alleen. Radio en televisie zijn haar enige gezelschap. Af en toe telefoneer ik haar even om een praatje wat haar heel erg pleziert. Roepen doet ze nooit. Af en toe een noodzakelijk boodschapje en dat is het. Ik vind dat op zijn minst even zielig dan wat snotneuzen die niet kunnen gaan zuipen.....Alhoewel de meeste zoals je zelf aangeeft gewoon verder doen zoals ze al altijd deden....van het ene feestje naar het andere. Om welke reden ga jij nu zo te keer tegen die mensen ? Wat zit je dwars ? Ik ben allesbehalve jaloers op die mensen en hun situatie ....en al zeker niet op hun leeftijd en pensioentje. Ik heb veel respect voor zulke mensen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2021 om 09:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen oude mensen zitten niet op het internet. Of het moet zijn dat hun kinderen ze eens een fotootje laten bekijken op de smartphone
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kent U al deze mensen persoonlijk ? Geloof jij alles wat anonieme mensen digitaal verkondigen ? Ik lees dat graag maar geloof dat maar allemaal met mondjesmaat. Hier zijn niet zelden succesvolle zakenmensen te lezen die in het echte leven zielige mensen zijn wegkwijnend op een zolderkamertje. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2021 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U bent gepensioneerd, quercus is gepensioneerd, schoofzak is gepensioneerd, Rudy is gepensioneerd, wagner is gepensioneerd, max is gepensioneerd. Maar nee hoor, oude mensen zitten niet op het internet. ![]() Mijn oma van 89 spreekt ook altijd over al die oude mensen bij haar in het rusthuis terwijl de meesten juist jonger zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar vinden dan een miljoen studenten die maatregels niet te streng want ik hoor ze niet en al zeker niet roepen. Voor een student van 18 ben jij ook een oude mens vergeet dat niet. Ik heb hier amper iets gelezen van studenten. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2021 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het rusthuis van mijn tante zitten veel mensen van wie hun zoon of dochter een keer om de twee weken een uurtje binnen springen. Kleinkinderen komen meestal eens af als er iets te vieren valt...Kerstmis of de verjaardag van oma....voor de rest hebben ze geen tijd of geen zin. U stelt het allemaal wat rooskleurig en romantisch voor vind ik In het rusthuis van tante hoor ik daar niks over dat die mensen daar meer dan ooit allemaal doodwillen. Heeft u daar een grondig onderzoek naar gedaan dan ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2021 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |