Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2021, 22:59   #441
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het is een bijzonder moeilijke vraag: sommigen stellen inderdaad dat Trump beter niet wordt afgezet of vervolgd, omdat dit van hem een martelaar zou maken, of dat het de tegenstellingen nog groter zou maken.

Ik heb m'n vragen bij die redenering: ergens moet men principieel zijn, of dat nu betekent dat de betrokkene een martelaar wordt, of zijn aanhang nog fanatieker wordt, doet er eigenlijk niet toe. Er is iets onaanvaardbaars gebeurd, er zijn meerdere rode lijnen overschreden, en dan is het zaak om een signaal te geven dat wie zich daaraan schuldig maakt, niet zomaar wegkomt.
Geldt dat ook voor de honderden, die relden en schade veroorzaakten aan talrijke zaken toen Donald Trump in 2016 als president de eed aflegde in Washington DC?
Ter uwer informatie die zaken werden onlangs geseponeerd. Iedereen gelijk voor de wet is toch het eerlijkste of niet?
Oud 10 januari 2021, 23:28   #442
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Trump blijft president. Dat weten we binnen enkele weken zeker.
Spelbreker !

Moet je dit nu al verklappen ?
Oud 10 januari 2021, 23:36   #443
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ik ben benieuwd wat er zou gebeuren moest Trump in de nacht van 19 op 20 januari vluchten naar Rusland. Hij zou ook hele reeks staatsgeheimen kunnen doorgeven aan het Kremlin. Zou nog leuk kunnen worden.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 23:37   #444
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waart jij het niet die dikwijks met Xandernieuws-links afkwam?
Ik ga dat zeker niet afstrijden dat ik al wel eens iets gepost heb van Xandernieuws maar ik zie de link met FB of Twitter niet.

Op vraag:

‘Congres wil Trump afzetten voordat hij kan terugslaan’
Oud 10 januari 2021, 23:42   #445
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik ben benieuwd wat er zou gebeuren moest Trump in de nacht van 19 op 20 januari vluchten naar Rusland. Hij zou ook hele reeks staatsgeheimen kunnen doorgeven aan het Kremlin. Zou nog leuk kunnen worden.
En zich bij het volgende 'selecte' gezelschap voegen? (gaf ik al wel eens eerder door die link)

'Fats' Putin over the top of 'Blueberry Hill' with piano solo
Oud 10 januari 2021, 23:42   #446
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Trump blijft president. Dat weten we binnen enkele weken zeker.
Oud 10 januari 2021, 23:44   #447
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

De deep state zit achter Trump aan.

Trump weet maar al te goed dat hij geen eerlijk proces gaat krijgen.

Het land verlaten en vanuit het buitenland zijn aanhang leiden tegen het Biden regime, lijkt me de enige optie voor Trump om gevangenis te vermijden.

Hij zou ook een regelrechte oorlog kunnen beginnen, door zijn aanhangers een aantal diep rode staten in te laten nemen en deze te laten afscheuren van de VS (confederate states). Deze optie is echter weinig waarschijnlijk.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 10 januari 2021 om 23:45.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 23:44   #448
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Mocht hier soms twijfel over bestaan, Pence die komt wel naar de inauguratie.

Gewoon ff tussendoor.
Zoals ik al eerder schreef is die zijn eigen postje aan het 'safe' stellen misschien, verraad!!!

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 januari 2021 om 23:52.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 23:45   #449
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik ga dat zeker niet afstrijden dat ik al wel eens iets gepost heb van Xandernieuws maar ik zie de link met FB of Twitter niet.

Op vraag:

‘Congres wil Trump afzetten voordat hij kan terugslaan’
Even onbetrouwbaar om niet te zeggen nog erger.

Uit je link als voorbeeldje:

'...Reden: hij zou het Amerikaanse volk hebben aangezet tot een ‘opstand’ door vol te houden dat de verkiezingen zijn gestolen, waar overigens enorm veel bewijs voor is. Volgens Mike ‘Natural News’ Adams zijn ze in werkelijkheid doodsbang dat Trump in de komende 2 weken terugslaat, mogelijk door het vrijgeven van bewijs ...

Hij zou dus 'bewijzen' hebben maar stond wel altijd met lege handen als het effectief op 'bewijzen' aankwam.

Laatst gewijzigd door kojak : 10 januari 2021 om 23:45.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 23:49   #450
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Normaal gezien zou hij naar Schotland gaan, maar de Schotten zijn daar niet zo happig op...

'...De Schotse regering heeft een mogelijke vliegreis van de aftredende Amerikaanse president Donald Trump naar zijn golfresort in Schotland afgewezen. Ze reageerde daarmee op een mediabericht dat Trump zou overwegen op 19 januari naar Schotland te vliegen om niet te moeten deelnemen aan de eedaflegging van zijn opvolger Joe Biden op 20 januari...'

't rare is ook dat hij niet met de airforce-one zou gaan maar met een militair vliegtuig.

-bron-

Laatst gewijzigd door kojak : 10 januari 2021 om 23:52.
Oud 10 januari 2021, 23:56   #451
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Even onbetrouwbaar om niet te zeggen nog erger.

Uit je link als voorbeeldje:

'...Reden: hij zou het Amerikaanse volk hebben aangezet tot een ‘opstand’ door vol te houden dat de verkiezingen zijn gestolen, waar overigens enorm veel bewijs voor is. Volgens Mike ‘Natural News’ Adams zijn ze in werkelijkheid doodsbang dat Trump in de komende 2 weken terugslaat, mogelijk door het vrijgeven van bewijs ...

Hij zou dus 'bewijzen' hebben maar stond wel altijd met lege handen als het effectief op 'bewijzen' aankwam.
Als er echt bewijzen zouden geweest zijn dan had men er al vééééél eerder gebruik moeten van maken, om eventueel hun gelijk met proberen te halen want nu mochten er echt duidelijke bewijzen zijn, zullen die gezien worden als vijgen na Pasen.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 januari 2021 om 00:00.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 00:15   #452
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er echt bewijzen zouden geweest zijn dan had men er al vééééél eerder gebruik moeten van maken, om eventueel hun gelijk met proberen te halen want nu mochten er echt duidelijke bewijzen zijn, zullen die gezien worden als vijgen na Pasen.
Dat is dus 'Xandernieuws'....
Oud 11 januari 2021, 00:22   #453
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Espionage Act.

Dan gaat hij definitief de bak in.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 00:39   #454
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Ik had dit hier al ergens gepost, enige tijd geleden.

https://www.businessinsider.nl/donald-trump-gevaar-vs/

Laatst gewijzigd door kojak : 11 januari 2021 om 00:39.
Oud 11 januari 2021, 06:29   #455
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is normaal dat in de laatste weken van een presidentschap er een beetje een rare sfeer hangt.Maar bij presidenten totnogtoe bestond het personeel typisch uit "loyalisten".

Volgens het artikel in Reuters is dat niet langer het geval.De President en zijn binnenste cirkel van nog enkele die-hards zijn echt "alleen".Het grootste deel van de "Staff" wil de resterende twee weken zo snel mogelijk voorbij hebben ,doen wat ze moeten doen omdat het onderhoud van het Witte Huis en aanbelanden,en een deel van de dagdagelijkse administratieve besognes, nu eenmaal staatszaken zijn en er toch iemand de lamp moet doen branden.Maar President Trump is ook voor hen "passé".Ook voor het voetvolk,velen ooit trotse en enthousiaste Trump aanhangers, waren de gebeurtenissen op Capitol Hill wat verderop de laatste druppel.

https://www.reuters.com/article/us-u...-idUSKBN29F0MD

We lezen ook dat President Trump en zijn Vice President Pence niet meer spreken.....Het is de "Vice" die mogen we bijna zeker zijn,buiten beeld,en gebruikmakende van zijn uitgebreide politieke connecties ,menige plooi weer wat gladgestreken heeft als "den Donald" weer ergens een politieke stampede veroorzaakt had......Dat laatste akkefietje echter is niet meer glad te strijken.Blijkbaar bevond de "Vice" zich zelf onder de mensen die ijlings moesten geevacueerd worden toen de patriottten recent binnenbraken in de gebouwen....

Laatst gewijzigd door kelt : 11 januari 2021 om 06:31.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 06:35   #456
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron: websides, hoax, pseudowetenschap
Xandernieuws (of Xander Nieuws) is een complottheorieënwebsite en haatblog die allerhande pseudowetenschap, kwakzalverij en andere complottheorieën publiceert en aanprijst. Veel inhoud wordt geïnspireerd door complotdenker Alex Jones

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 11 januari 2021 om 06:44.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 06:36   #457
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je verwart je eigen kijk op maatschappij & recht met de realiteit.
Nee, "recht" is gewoon een van de manieren van de staat om zijn macht te bestendigen. Dat men de illusie koestert dat het zou zijn wat men ervan zegt, namelijk "rechtspraak" is natuurlijk naief. Dat heeft niks met "Trump" te maken. Dat is universeel. De wet is uitgevonden om de staat haar macht laten te bestendigen, meer niet. Wij hebben altijd de "schijnrechtspraak" van ANDERE regimes veroordeeld, maar wij denken dat dat anders zou zijn bij ons. Wij veroordelen de inquisitie, de "schijnprocessen" van de USSR en dergelijke, wij veroordelen de schijnprocessen van de Franse revolutie en dergelijke meer, maar bij ons zou, wat een constante is doorheen de geschiedenis, niet waar zijn. Komaan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 08:03   #458
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het is een bijzonder moeilijke vraag: sommigen stellen inderdaad dat Trump beter niet wordt afgezet of vervolgd, omdat dit van hem een martelaar zou maken, of dat het de tegenstellingen nog groter zou maken.

Ik heb m'n vragen bij die redenering: ergens moet men principieel zijn, of dat nu betekent dat de betrokkene een martelaar wordt, of zijn aanhang nog fanatieker wordt, doet er eigenlijk niet toe. Er is iets onaanvaardbaars gebeurd, er zijn meerdere rode lijnen overschreden, en dan is het zaak om een signaal te geven dat wie zich daaraan schuldig maakt, niet zomaar wegkomt.
Wie is er destijds veroordeeld omdat hij de kop van Louis XVI heeft afgehakt ? Dat was toen ook niet aanvaardbaar he.

"principes" zijn de mode van het moment he. Niks is losser dan "principes".

Kijk naar zoiets onnozels als mondmaskers dragen. In 2003 werden Australische bedrijven veroordeeld voor oplichterij als ze, in volle SARS I paniek, mondmaskers aanprezen om gekocht te worden tegen SARS I. In maart vorig jaar haalde Facebook alle reclame voor mondmaskers weg, omdat het kwakzalverij was, en gingen alle medische tenoren op alle mogelijke tonen zeggen dat het belachelijk was, dat men dat vooral niet moest doen, dat het gevaarlijk was en dergelijke meer.
Enkele maanden later krijg je een boete als je zonder mondmasker op de zeedijk rondloopt.

"principes"

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 januari 2021 om 08:07.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2021, 08:23   #459
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

TRICK: topic is TRUMP, niet uwe Lowie 16.
TRICK: topic is TRUMP, niet uw mondmaskers.

Oh en TRICK: verander van Schrink, die van den Aldi is misschien goedkoper maar niet helpvol.
Oud 11 januari 2021, 09:19   #460
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Beelden van een door de ordediensten doodgeschoten Trump aanhanger in het Capitool. Lijkt op een executie.

https://www.facebook.com/teleSUREngl...3399463261549/

En dan nog zijn er analisten die durven de VS ordehandhavers te feliciteren. Dat zijn dan dezelfde analisten die de Hong Kong politie bijvoorbeeld bekritiseren terwijl daar na maanden riots, vernielingen, brandstichting en bezetting van overheidsgebouwen geen demonstranten doodgeschoten werden.
Maar allez jong, zijt ge nu helemaal kierewiet geworden? een executie Bach?! EXECUTIE?!?!

Zijt ge uw voeling met de realiteit nu defintief helemaal kwijt?

Deze flik verdedigt verkozenen die zitten te schuilen in de kantoren in die gang. Deze flik is hun last line of defense. De meute was van plan die verkozenen te lynchen. Als die flik niks deed, dan waren er nu dode verkozenen.
Diezelfde meute had 10-15' ervoor een flik gelyncht die later is gestorven (zullen we die beelden ook delen?)

Je neemt pathologisch het tegendraads standpunt in, zie je dat niet?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be