Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2021, 19:08   #441
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De communicatie omtrent de houding van de "regering Biden" tov de Volksrepubliek is wel erg stil.
DAT op zich is al een indikatie dat de VS-regering bezig is aan een grondige studie van "het geval China".....
Tesla opende juist een fabriek in China....Gaan ze die willen sluiten?

De anti Chinese propaganda zal blijven voortduren onder Biden. De provocaties ook. Biden deed zijn vloot voorbij de eilanden in de zuid chinese zee varen. En door de straat van Taiwan. Stel u voor dat China ook eens aan de voordeur van de VS komt paraderen...

Laatst gewijzigd door Bach : 8 februari 2021 om 19:20.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2021, 19:18   #442
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Tesla oprndr juist een fabriek in China....Gaan ze die willen sluiten?

De anti Chinese propaganda zal blijven voortduren onder Biden. De provocaties ook. Biden deed zijn vloot voorbij de eilanden in de zuid chinese zee varen. En door de straat van Taiwan. Stel u voor dat China ook eens aan de voordeur van de VS komt paraderen...
Dat ben ik nog niet zo zeker...

Bemerk dat de Volksrepubliek ondertussen een slechte beurt maakt bij zowat al haar Aziatische buren (territoriumkwesties) maar dat "commerce" daar (eigenlijk noodgedwongen) niet persé deel uitmaakt van de irritaties....

De vorige Amerikaanse President leek die twee(irritaties en economie) te willen mengen.....over het resultaat daarvan zijn de meningen verdeeld.Hijzelf vond die resultaten geweldig,de rest van de wereldbevolking blijkbaar niet.....maar soit...

Neen,ik vermoed van de regering Biden een vuist in een fluwelen handschoen in plaats van wild rondgezwaai en twitter-geteut waar,uiteindelijk,zelfs de Chinese regering niks mee aankon....

Overigens kunnen Chinese oorlogsschepen naar genoegen wereldwijd varen in internationale wateren of op uitnodiging in territoriale wateren.Er is ook een stilzijgende afspraak om niet "plompverloren" in andermans "economische zone" te gaan oefenen en varen.Met dat laatste zijn de Chinezen blijkbaar eerder "ruimdenkend"(nodigen zichzelf uit),zoals Vietnam,Taiwan,Japan,Zuid-Korea en de Filippijnen de laatste jaren meer en meer merken.....

Beetje zoals de Grieken en de Turken doen,maar dat beperkt zich essentieel tot een stuk Egeische Zee en Oost-Mediterranee waar ze toch al op elkaar lip zitten ganse dagen.

Laatst gewijzigd door kelt : 8 februari 2021 om 19:27.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2021, 06:41   #443
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is jammer dat zelfs op een kwailiteitsmedium als Reuters de "titelbrakers" de boel om zeep kunnen helpen met een "quote" als sfeerzetting voor een stuk eronder dat veel genuanceerder is.

Ondertussen dus,heeft President Biden een zowat twee uur durende telefonische conferentie gehad met zijn Chinese collega Xi.

Blijkbaar zijn beide heren,uit een vorige deel van hun politieke carriere,geen onbekenden voor elkaar.

Het lijkt echter perfect duidelijk dat de VS niet meer zullen terugkeren naar de "diplomatiek passieve" houding van een decennium geleden aangaande de Volkrepubliek....

https://www.reuters.com/article/us-u...-idUSKBN2AB06A
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2021, 20:14   #444
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Biden heeft ze echt niet alle 5 op een rijtje.

Eindelijk weer een havik aan de macht: Biden stuurt eskader bommenwerpers naar Noorwegen

Gaat nog verkeerd aflopen met dat baasje in de VS maar niemand wil het zien.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 februari 2021 om 20:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2021, 20:21   #445
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat is normaal, als moet afkicken van Trump.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 09:55   #446
Gerard R.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Dat is normaal, als moet afkicken van Trump.
Geeft niet, Kamala Harris komt dan en zij is naar mijn waarneming mogelijk nog veel beter.

Verder zit er (ook naar mijn waarneming incl. mijzelf) aan vrijwel iedereen wel een schroef los hoor..

Laatst gewijzigd door Gerard R. : 13 februari 2021 om 10:00.
Gerard R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 15:12   #447
Gerard R.
Lokaal Raadslid

Standaard

Maar goed, vandaag moet de GOP kleur bekennen. Voor of tegen de VS.
Patriot of niet. Voor of tegen de opruier.
Gerard R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 15:31   #448
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Eindelijk weer een havik aan de macht: Biden stuurt eskader bommenwerpers naar Noorwegen

Cotton eyed Joe.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 16:13   #449
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Cotton eyed Joe.
Een duitse drek-website die Russia Today agitprop als 'nieuws' herverpakt, is dat echt iets om het forum mee te vullen ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2021, 16:56   #450
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een duitse drek-website die Russia Today agitprop als 'nieuws' herverpakt, is dat echt iets om het forum mee te vullen ?
Och, ik was eerder commentaar aan het geven op de foto. De link opent zelfs niet voor mij.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2021, 20:16   #451
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Om te vervolledigen : Putin zond een eskader bommenwerpers vanaf een vliegdekschip naar Mexico...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2021, 22:46   #452
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen dat de verzamelde westerse main stream media een aureooltje voor Biden aan het breien zijn om de publiek in slaap te wiegen komt de VS oorlogsmachine stilaan terug op volle toeren na de relatief rustige "stop the endless wars" jaren van Trump.

"NATO announced this Thursday that it will boost its Iraq mission from 500 to 4,000 personnel, which, Pentagon spokesperson Jessica McNulty confirmed in an interview with CNN" (RT)

Laatst gewijzigd door Bach : 19 februari 2021 om 22:46.
Oud 20 februari 2021, 10:25   #453
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ondertussen dat de verzamelde westerse main stream media een aureooltje voor Biden aan het breien zijn om de publiek in slaap te wiegen komt de VS oorlogsmachine stilaan terug op volle toeren na de relatief rustige "stop the endless wars" jaren van Trump.

"NATO announced this Thursday that it will boost its Iraq mission from 500 to 4,000 personnel, which, Pentagon spokesperson Jessica McNulty confirmed in an interview with CNN" (RT)
Tiens, over Yemen horen we je niet, en ook niet over de verlenging van de START-kernwapenverdragen met Rusland.

De selectieve blindheid druipt er weer vanaf, de houding van de Trump regering heeft in Yemen duizenden mensenlevens gekost.
Blijkbaar vond je de steun van Trump aan Saudi Arabië wel helemaal ok.

Biden stelt zich veel harder op tegenover hen (en ook tegenover Israel blijkbaar).
Daarvoor verdient hij zeker een aurelooltje en wel eentje van formaat en in alle kleuren van de regenboog.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02...en-waarmee-hi/

Citaat:
De regering-Biden besloot om het Saudische offensief in Jemen tegen de Houthi-rebellen niet langer te steunen. Wapenleveringen die daaraan gelinkt worden, zijn voortaan uit den boze.
Biden benoemde ook een speciale gezant voor Jemen, die een diplomatieke oplossing moet zoeken voor het conflict.
De regering-Biden schroefde Trumps besluit terug om de Houthi-rebellen als "buitenlandse terroristische organisatie" te brandmerken. Die stempel verhinderde de levering van voedselhulp aan de gebieden die door de rebellen gecontroleerd worden, terwijl de bevolking al jaren met een moordende hongersnood kampt.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2021, 11:30   #454
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Tiens, over Yemen horen we je niet, en ook niet over de verlenging van de START-kernwapenverdragen met Rusland.
Het positief Biden nieuws komt al overvloedig in de media. De surge in Irak en Syrië niet.

Yemen was een van de Obama oorlogen die Trump niet kon of wou terug draaien. Er komen amper beelden in de westerse pers van de humanitaire ramp die Saoudi Arabië daar met westerse wapens, acties en Intel aangericht heeft. Blijkbaar zijn de Houthies nu plots geen 'terroristen' meer volgens de VS en dan moeten we maar vergeten wat we daar hebben aangericht?

Wat we blijkbaar zien is een verschuiving van strategie. Het wereldheerschappij doel van de 'exceptional' nation is nog niet veranderd.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 februari 2021 om 11:40.
Oud 20 februari 2021, 17:03   #455
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Om te vervolledigen : Putin zond een eskader bommenwerpers vanaf een vliegdekschip naar Mexico...

OOPS!

(Bedankt om het te vervolledigen )

p.s.

Sleepy Joe: Biden haalt Michigan niet eens

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 februari 2021 om 17:07.
Oud 21 februari 2021, 12:11   #456
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rasmussen-Umfrage: Mehrheit der Wähler hält Joe Biden für „Marionette“ der radikalen Linken.

Citaat:
Minder dan een maand na de ambtsaanvaarding van Joe Biden geloven de meeste Amerikaanse kiezers dat de Democraat "een marionet van de radicale linksen" zou zijn en niet de gematigde aardige kerel waarvoor hij zichzelf heeft uitgegeven in de verkiezingsstrijd.
Een, zoals ik eerder wist te schrijven "puppet on a string" waar anderen de touwtjes van in handen hebben.

Ik kan mij schromelijk vergissen maar ik denk dat er al véél Amerikanen spijt hebben dat zij hun stem aan die man gegeven hebben.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 februari 2021 om 12:14.
Oud 21 februari 2021, 13:52   #457
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan mij schromelijk vergissen maar ik denk dat er al véél Amerikanen spijt hebben dat zij hun stem aan die man gegeven hebben.
Integendeel.
Er waren in elk geval heel veel amerikanen die spijt hadden dat ze hun stem in 2016 aan die Grote Domme Cheeto gegeven hadden, wiens naam niet meer genoemd zal worden.
Oud 21 februari 2021, 14:47   #458
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Integendeel.
Er waren in elk geval heel veel amerikanen die spijt hadden dat ze hun stem in 2016 aan die Grote Domme Cheeto gegeven hadden, wiens naam niet meer genoemd zal worden.
Goh ja. Na een 4 jaar durende anti-trump campagne door zowat de hele westerse media haalt hij toch nog net geen 50% van de stemmen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2021, 14:58   #459
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Goh ja. Na een 4 jaar durende anti-trump campagne door zowat de hele westerse media haalt hij toch nog net geen 50% van de stemmen.
En een eindeloze pro-trump campagne door de hele rechtse media, de alt-media en Russische trollenlegers.
Het was redelijk in evenwicht.
Oud 21 februari 2021, 15:28   #460
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
En een eindeloze pro-trump campagne door de hele rechtse media, de alt-media en Russische trollenlegers.
Het was redelijk in evenwicht.
Nou, daar heb ik dan toch niet veel van gemerkt. Maar goed, ik woon dan ook in europa, misschien dat er in de vs wel enige oppositie was tegen de anti trump propaganda.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be