![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De anti Chinese propaganda zal blijven voortduren onder Biden. De provocaties ook. Biden deed zijn vloot voorbij de eilanden in de zuid chinese zee varen. En door de straat van Taiwan. Stel u voor dat China ook eens aan de voordeur van de VS komt paraderen... Laatst gewijzigd door Bach : 8 februari 2021 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bemerk dat de Volksrepubliek ondertussen een slechte beurt maakt bij zowat al haar Aziatische buren (territoriumkwesties) maar dat "commerce" daar (eigenlijk noodgedwongen) niet persé deel uitmaakt van de irritaties.... De vorige Amerikaanse President leek die twee(irritaties en economie) te willen mengen.....over het resultaat daarvan zijn de meningen verdeeld.Hijzelf vond die resultaten geweldig,de rest van de wereldbevolking blijkbaar niet.....maar soit... Neen,ik vermoed van de regering Biden een vuist in een fluwelen handschoen in plaats van wild rondgezwaai en twitter-geteut waar,uiteindelijk,zelfs de Chinese regering niks mee aankon.... Overigens kunnen Chinese oorlogsschepen naar genoegen wereldwijd varen in internationale wateren of op uitnodiging in territoriale wateren.Er is ook een stilzijgende afspraak om niet "plompverloren" in andermans "economische zone" te gaan oefenen en varen.Met dat laatste zijn de Chinezen blijkbaar eerder "ruimdenkend"(nodigen zichzelf uit),zoals Vietnam,Taiwan,Japan,Zuid-Korea en de Filippijnen de laatste jaren meer en meer merken..... Beetje zoals de Grieken en de Turken doen,maar dat beperkt zich essentieel tot een stuk Egeische Zee en Oost-Mediterranee waar ze toch al op elkaar lip zitten ganse dagen. Laatst gewijzigd door kelt : 8 februari 2021 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is jammer dat zelfs op een kwailiteitsmedium als Reuters de "titelbrakers" de boel om zeep kunnen helpen met een "quote" als sfeerzetting voor een stuk eronder dat veel genuanceerder is.
Ondertussen dus,heeft President Biden een zowat twee uur durende telefonische conferentie gehad met zijn Chinese collega Xi. Blijkbaar zijn beide heren,uit een vorige deel van hun politieke carriere,geen onbekenden voor elkaar. Het lijkt echter perfect duidelijk dat de VS niet meer zullen terugkeren naar de "diplomatiek passieve" houding van een decennium geleden aangaande de Volkrepubliek.... https://www.reuters.com/article/us-u...-idUSKBN2AB06A |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Biden heeft ze echt niet alle 5 op een rijtje.
Eindelijk weer een havik aan de macht: Biden stuurt eskader bommenwerpers naar Noorwegen ![]() Gaat nog verkeerd aflopen met dat baasje in de VS maar niemand wil het zien.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 12 februari 2021 om 20:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Geeft niet, Kamala Harris komt dan en zij is naar mijn waarneming mogelijk nog veel beter.
Verder zit er (ook naar mijn waarneming incl. mijzelf) aan vrijwel iedereen wel een schroef los hoor.. Laatst gewijzigd door Gerard R. : 13 februari 2021 om 10:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Maar goed, vandaag moet de GOP kleur bekennen. Voor of tegen de VS.
Patriot of niet. Voor of tegen de opruier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een duitse drek-website die Russia Today agitprop als 'nieuws' herverpakt, is dat echt iets om het forum mee te vullen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
|
![]() Ondertussen dat de verzamelde westerse main stream media een aureooltje voor Biden aan het breien zijn om de publiek in slaap te wiegen komt de VS oorlogsmachine stilaan terug op volle toeren na de relatief rustige "stop the endless wars" jaren van Trump.
"NATO announced this Thursday that it will boost its Iraq mission from 500 to 4,000 personnel, which, Pentagon spokesperson Jessica McNulty confirmed in an interview with CNN" (RT) Laatst gewijzigd door Bach : 19 februari 2021 om 22:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De selectieve blindheid druipt er weer vanaf, de houding van de Trump regering heeft in Yemen duizenden mensenlevens gekost. Blijkbaar vond je de steun van Trump aan Saudi Arabië wel helemaal ok. Biden stelt zich veel harder op tegenover hen (en ook tegenover Israel blijkbaar). Daarvoor verdient hij zeker een aurelooltje en wel eentje van formaat en in alle kleuren van de regenboog. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02...en-waarmee-hi/ Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
|
![]() Citaat:
Yemen was een van de Obama oorlogen die Trump niet kon of wou terug draaien. Er komen amper beelden in de westerse pers van de humanitaire ramp die Saoudi Arabië daar met westerse wapens, acties en Intel aangericht heeft. Blijkbaar zijn de Houthies nu plots geen 'terroristen' meer volgens de VS en dan moeten we maar vergeten wat we daar hebben aangericht? Wat we blijkbaar zien is een verschuiving van strategie. Het wereldheerschappij doel van de 'exceptional' nation is nog niet veranderd. Laatst gewijzigd door Bach : 20 februari 2021 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (Bedankt om het te vervolledigen ![]() p.s. Sleepy Joe: Biden haalt Michigan niet eens
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 20 februari 2021 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rasmussen-Umfrage: Mehrheit der Wähler hält Joe Biden für „Marionette“ der radikalen Linken.
Citaat:
Ik kan mij schromelijk vergissen maar ik denk dat er al véél Amerikanen spijt hebben dat zij hun stem aan die man gegeven hebben.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 21 februari 2021 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er waren in elk geval heel veel amerikanen die spijt hadden dat ze hun stem in 2016 aan die Grote Domme Cheeto gegeven hadden, wiens naam niet meer genoemd zal worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
Banneling
|
![]() Goh ja. Na een 4 jaar durende anti-trump campagne door zowat de hele westerse media haalt hij toch nog net geen 50% van de stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het was redelijk in evenwicht. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Banneling
|
![]() Nou, daar heb ik dan toch niet veel van gemerkt. Maar goed, ik woon dan ook in europa, misschien dat er in de vs wel enige oppositie was tegen de anti trump propaganda.
|
![]() |
![]() |