![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders kunnen ze beter apotheekautomaten installeren waar je met je voorschrift je medicijnen uit de muur haalt zoals een broodje kroket. Over welke landen heb je het ? Bij mij mag je niet beginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Fred wil blijkbaar pillen kopen bij de kruidenier. ![]()
![]() |
![]() |
#443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangezien het virus voortdurend muteert is een vierde golf quasi onvermijdelijk... Of er nu wel een lock down gehandhaafd wordt of niet gaat weinig verschil uitmaken ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als Pierre Capel gelijk krijgt dat het ingespoten goedje een blokkade legt op het eigen immuun systeem. Dan zijn de rapen gaar en sterft de halve wereld. De tijd zal het ons leren.
![]() |
![]() |
#446 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bevestigingsmails met het e-ticket verdwijnen na het openen in gmail op de smartphone in desktopmode ...
![]()
![]() |
#447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.studyrama.com/formations...pharmacie-1240 Maw, "winkeljuffrouwen" in een apotheek. Het is een evolutie waarbij vroeger de apotheker zelf preparaten moest maken, en dus een assistent had die het labo werk deed op zijn instructies. Maar aangezien dat allemaal zo goed als verdwenen is, gebruiken ze nu die functie om verkoper te zijn in een apotheek. Natuurlijk moet er een gediplomeerde apotheker "aanwezig" zijn, maar dat zijn meestal niet de mensen die ge tegenkomt. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 mei 2021 om 08:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In feite zie ik niet in waarom men geen automatisering doorvoert op apotheekzaken. Je steekt je voorschriftje in een automaat en je medicijnen vallen er uit . Moet perfect kunnen. Kunnen ze die medicijnen ook nog eens goedkoper maken. Ah ja in verband met die landen.....zowat alle Zuid-Amerikaanse landen en ZO Aziatische als in Afrikaanse ben ik veel apotheken binnen gegaan waar geen apotheker aanwezig is. Ik gaf mijn voorschriftje af voor Clamoxyl en kreeg Clamoxyl. ![]() Trouwens begint het stilaan dat je ook medicatie zelfs op voorschrift zal kunnen kopen via het internet. Vergewis jezelf https://www.rtlnieuws.nl/tech/artike...verkoop-recept Ik blijf er bij een apothekers diploma is absoluut niet nodig om een voorschrift te lezen het doosje uit de rekken te halen en dat af te rekenen. Wie advies wil moet desgevallend maar eens terugbellen naar zijn arts. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 mei 2021 om 08:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#450 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() op papier is dat inderdaad hun rol. Op papier vormen ze de brug tussen de dokter die een geneesmiddel voorschrijft, en een patient die dat geneesmiddel moet innemen. Zodat de patient weet hoe hij op een veilige manier zijn geneesmiddel kan innemen.
En ideaal gepositioneerd als eerstelijns-aanspreekpunt voor gezondheidsproblemen. De realiteit is dat, zoals patrick al aanhaalde, dat het goedbetaalde, veredelde winkeljuffen zijn.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artike...verkoop-recept |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog geen enkele arts heeft me ooit gezegd dat ik aangaande de voorgeschreven medicatie me maar moest wenden tot de apotheker of aan de apotheker moest vragen welke medicatie ik best zou nemen ![]() En nog wat ...het is me al overkomen dat de apotheker een bepaald medicijn niet in voorraad had. Hij heeft toen getelefoneerd naar de arts om te vragen welk hij in de plaats mocht geven T'ja voor zo een moeilijk dossier moet je zeker apotheker voor zijn ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 mei 2021 om 08:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
|
![]() Citaat:
Er is een belangrijke rol weggelegd voor "de pillenverkoper". Niet om de volgende klant (altijd grappig hoe collega-apothekers op hun paard springen als ge klant zegt ipv patient) het volgende doosje Louis Widmer dagcreme aan te smeren. Apothekers hebben een beter zicht op wat de patient allemaal van pillen neemt (zowel die op voorschrift, als die zonder voorschrift, waar meneer doktoor meestal geen zicht op heeft), is in staat om de interactie tussen die geneesmiddelen te herkennen en indien problematisch of zelfs potentieel levensbedreigend te signaleren aan de behandelende arts. Belangrijker is de rol in de eerstelijn. Door zijn toegankelijkheid (geen afspraak nodig zoals bij meneer doktoor) zou de apotheker het eerste aanspreekpunt kunnen zijn bij kleine en grotere lichamelijke en geestelijke problemen. En op basis van de historiek van de klant zou de apotheker als eerstelijnsgezondheidsmedewerker de klant raad kunnen geven en begeleiden, preventief als actief, of doorverwijzen naar gespecialeerde hulpverlening. Zijn advies is meestal gratis (meneer doktoor rekent altijd een consultatie aan!), kan de huisarts ontlasten, en kan preventief en in een vroeg stadium mentale en lichamelijke klachten helpen identificeren zodat die niet uitgroeien tot ernstige of levensbedreigende situaties De omschakeling van pillenverkoper naar brede eerstelijnszorgverstrekker is essentieel (en gaande!), anders kunnen we die duurbetaalde pillendraaiers inderdaad gewoon beter vervangen door automaten
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik ga met mijn voorschrift(en) nooit specifiek bij dezelfde apotheek....als er bij ene te veel volk staat stap ik wel een andere binnen. Ik kan me voortellen dat dat in kleine dorpjes nog beetje geldt maar in de grootstad hebben mensen al lang geen vaste apotheek meer. Daar stapt men gewoon eender waar binnen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 mei 2021 om 09:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Jij zal dan maar toevallig een van die duizenden dode pechvogels zijn.
![]() |
![]() |
#457 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De officiële cijfers van EMA zijn dus fake nieuws? Die 11.519 vaccinatiedoden zijn dus niet echt dood en die 307.130 niet herstelde zieken na vaccinatie dat is ook maar voor de grap? https://dap.ema.europa.eu/analytics/saw.dll?PortalPages En dit zijn allemaal figuranten in de horror serie 'covid-19'? ![]() https://www.xandernieuws.net/uncateg...tie-programma/ Nu, je houding is begrijpelijk. Als ik dat experimenteel goedje zou binnen hebben, dan zou ik mezelf uit angst ook wijsmaken dat er niks aan de hand is en mijn kop nog wat dieper in het zand steken om de groeiende lijst met doden en slachtoffers door vaccinatie niet te moeten zien. Want dat is pas terreur en horror om in die hel van onzekerheid over wat mogelijk nog gaat komen te moeten leven.
![]() |
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
|
![]() natuurlijk niet. er is ondertussen een structureel tekort aan apothekers. tenzij in een of ander boerendorp waar de eigenaar (en eventueel echtgeno(o)t(e)) de enige werknemer is
![]() |
![]() |