Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2021, 14:46   #441
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Carl Devos is een politicoloog, een gammawetenschapper. Hij slaagt er niet in om in zijn eigen pseudo-wetenschap zijnde politicologie de oplossing voor de politieke impasse aan te dragen.

Maar hij voelt zich wel geroepen om de échte wetenschappers eventjes de les te komen spellen.

Triestig.
Je bedoelt dat Devos niet altijd preekt wat in jouw belgicistische evangelie past?
Oud 8 december 2021, 14:50   #442
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Feit is dat de belgicistjes hun billen tegen mekaar persen uit schrik voor de volgende verkiezingen.
Ik ben niet de enige die betwijfelt dat die er pas in 2024 komen.
Oud 8 december 2021, 22:02   #443
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Feit is dat de belgicistjes hun billen tegen mekaar persen uit schrik voor de volgende verkiezingen.
Ik ben niet de enige die betwijfelt dat die er pas in 2024 komen.
Mij kan die splitsing geen flikker schelen, MAAR het kan me wel schelen wie burgemeester wordt enzo. Want burgemeesters worden baas van het politiekantoor en bepalen wat de overlast is. Dat wekt panische doodsangsten op.
Ik heb vrede met BDW en ik hoop dat onze verstandhouding zo blijft. Wij laten elkaar volledig met rust.
Jinnih Beels zou het ook goed doen.

Citaat:
Je weet maar al te goed dat ik dit niet bedoel. Het zijn zowel de "democratische" machthebbers van de EU als van België die dit mogelijk maakten.
En alzo zal ooit de sharia democratisch behaald worden over het hele westen.
Hoeft niet slecht te zijn. Tenzij je graag zondig leeft natuurlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dan zitten we weer met het vreemde gebeuren dat moslims hun achterlijke landen ontvluchten maar dan wel hier eenzelfde maatschappij willen creëren.

Ze ontvluchten dus hetgeen ze ergens anders willen creëeren.
Wat een teleurstellend antwoord.
Wat is assimileren als we dat volgens Vlaams Belang zouden toepassen?
Oud 10 december 2021, 08:08   #444
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Als de Vlaming zichzelf verloren is, past die zich dan niet beter aan in plaats van ander mee in de afgrond te trekken met een nieuwe “politieke oplossing”?

Als de ploeg van 11 miljoen gewoonweg niet meer stemt, bespaart ons dat al tiental miljoen belastingsgeld.
Oud 11 december 2021, 14:36   #445
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het zal straks bijna twee jaar zijn dat we nog iets belangwekkend van de volksvertegenwoordigers in het Federaal Parlement zullen gehoord hebben.Ze hebben zelfs niet de tijd genomen (nu ze toch niks te doen hebben) om dan maar de Paleizen der Natie te herschilderen of zo....(het ziet er tenslotte allemaal zo nuffig 19e eeuws uit hé?)

NIKS...

Het instituut is een grote pot pudding geworden,zelfs de Vivaldi-regering (die behoort gestuurd en gecoordineerd te worden vanuit de volksvertegenwoordiging)heeft vergelijkenderwijs een Ijzeren greep op de zaken...

Zie je,"particratie" ,partij-discipline,heeft het Instituut tijdens deze Covids-aangelegenheid helemaal afgemaakt.

Laatst gewijzigd door kelt : 11 december 2021 om 14:46.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2021, 17:15   #446
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Mij kan die splitsing geen flikker schelen, MAAR het kan me wel schelen wie burgemeester wordt enzo. Want burgemeesters worden baas van het politiekantoor en bepalen wat de overlast is. Dat wekt panische doodsangsten op.
Ik heb vrede met BDW en ik hoop dat onze verstandhouding zo blijft. Wij laten elkaar volledig met rust.
Jinnih Beels zou het ook goed doen.

Ik leef graag zoals het MIJ belieft. Ook al vinden moslims of andere religiegekken dat zondig.

Assimileren · 1) Aanpassen 2) Gelijkmaken 3) Gelijkvormig maken 4) In voedingsstof omzetten 5) Opnemen 6) Zich aanpassen.

In Afganistan zijn de machthebbers daar volop mee bezig.
Oud 11 december 2021, 17:25   #447
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...

Zondig leven: wil je dat eens uitleggen ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2021, 17:37   #448
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Volgens Meyrem Almaci moet Bouchez stoppen met N-VA-ambassadeur te spelen binnen Vivaldi.

Volgens mij zou De Croo beter stoppen om voor ambassadeur van de groenen te spelen.

De tijd dat de mensen nog geloofden dat Verhofstadt het Vlaams Blok ging bestrijden met regeren ipv via bevriende rechters is voorbij.
Niet alleen de verkiezingen hebben dat bewezen. En de peilingen bevestigen het.
Oud 11 december 2021, 17:52   #449
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens Meyrem Almaci moet Bouchez stoppen met N-VA-ambassadeur te spelen binnen Vivaldi.

Volgens mij zou De Croo beter stoppen om voor ambassadeur van de groenen te spelen.

De tijd dat de mensen nog geloofden dat Verhofstadt het Vlaams Blok ging bestrijden met regeren ipv via bevriende rechters is voorbij.
Niet alleen de verkiezingen hebben dat bewezen. En de peilingen bevestigen het.
De belgicisten wacht weer een moeilijke nacht.
Oud 11 december 2021, 19:53   #450
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De belgicisten wacht weer een moeilijke nacht.
Er wachten hen nog drie jaar lang moeilijke dagen en nachten.
Oud 11 december 2021, 20:03   #451
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik leef graag zoals het MIJ belieft. Ook al vinden moslims of andere religiegekken dat zondig.

Assimileren · 1) Aanpassen 2) Gelijkmaken 3) Gelijkvormig maken 4) In voedingsstof omzetten 5) Opnemen 6) Zich aanpassen.

In Afganistan zijn de machthebbers daar volop mee bezig.
Ok, eerlijk verwoord.
Gelijkmaken aan wat? Godsdienst onderwijst net de wereld niet gelijk te worden. Toen onze voorouders dat deden was er goede ziekenzorg en verpleegsters met overschot.
Oud 11 december 2021, 20:24   #452
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, eerlijk verwoord.
Gelijkmaken aan wat? Godsdienst onderwijst net de wereld niet gelijk te worden. Toen onze voorouders dat deden was er goede ziekenzorg en verpleegsters met overschot.
Je bedoelt dat de verpleegsters van vandaag minderwaardig zijn omdat het geen nonnen meer zijn zoals vroeger?

Maar manneke toch! Mijn jongere zus wilde ook non worden. Tot ze het beu was dat ze moest knielen voor moeder overste, en een lesbische non haar het kloosterleven zuur maakte.

Ze trapte het af in Borsbeek, trouwde en kreeg drie kinderen, maar een non is ze gebleven. Haar man lag dood in de keuken toen ze van de vroegmis terugkwam.

Voor ik het vergeet. Mijn zus is ook lange tijd in psychiatrische behandeling geweest bij dokter AA Terruwe in Nederland. De grondlegster van de bevestigingsleer.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 december 2021 om 20:25.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2021, 20:27   #453
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dat de verpleegsters van vandaag minderwaardig zijn omdat het geen nonnen meer zijn zoals vroeger?

Maar manneke toch! Mijn jongere zus wilde ook non worden. Tot ze het beu was dat ze moest knielen voor moeder overste, en een lesbische non haar het kloosterleven zuur maakte.

Ze trapte het af in Borsbeek, trouwde en kreeg drie kinderen, maar een non is ze gebleven. Haar man lag dood in de keuken toen ze van de vroegmis terugkwam.

Voor ik het vergeet. Mijn zus is ook lange tijd in psychiatrische behandeling geweest bij dokter AA Terruwe in Nederland. De grondlegster van de bevestigingsleer.
Zwijg me van verpleegster-nonnen, en al even erg de lerares-nonnen.
Zelf nooit ondergaan, maar wel enkele verhaaltjes gehoord van mijn ouders.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2021, 20:35   #454
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zwijg me van verpleegster-nonnen, en al even erg de lerares-nonnen.
Zelf nooit ondergaan, maar wel enkele verhaaltjes gehoord van mijn ouders.
Ik heb als 12-jarige een nonheks gekend. Toen was ik nog een onmondig kind en onderging haar getreiter.
20 jaar later kwam ik opnieuw in aanraking met een non die mij de duvel aandeed omdat ik koffie met een koekje na het middageten weigerde. Ze gaf mij wel de ondrinkbare koffie, maar het koekje nam ze mee terug. Ik heb het kreng niet meer gezien nadat ik haar aanpakte.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 december 2021 om 20:36.
Oud 12 december 2021, 09:03   #455
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bedoel ik dat echt of bedoel ik dat er toen ECHTE solidariteit heerste?
Nu is solidariteit synoniem voor selectieve verontwaardigingen, gepaard met stigma van alles en iedereen die anders denkt of is. Daarop assimileren?
De vrouw wist wie ze was voor ze,moderne mannen kweekte.
Etc.

Maar ik bedoelde meer dat de economie draaide en ze geen irrationele besluiten moesten nemen om mensen te doden via besparingen zoals deze coronafascisten deden. Er zijn niet voldoende verpleegsters meer. Niets aan te passen op dit gedrocht, tijd dat de Vlaming zich terug aanpast en zich niet verder laat opjutten door de politiek.

Moslims geloven Mohammed, ik geloof in Christus, gij in VB; rara wie wil zijn mening opdringen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 12 december 2021 om 09:17.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2021, 15:08   #456
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moslims geloven Mohammed, ik geloof in Christus, gij in VB; rara wie wil zijn mening opdringen.
Zeg het maar Cufi. Je christelijke bek zal er niet van scheuren.

In wie of wat IK geloof bepaal ik zelf wel. Daar heb ik écht geen pilarenbijters voor nodig. Dus ook niet die van het VB.

Wat solidariteit betreft, dat is in België in de regel ordinaire diefstal. Of hoe noem jij de jaarlijkse miljardentransfers van het racistische Vlaanderen naar onze dankbare zuiderburen?

Wie stonden er als eerste klaar om de verzopen Walen te gaan helpen na de zondvloed, Di Rupo?

Zo'n slechte ervaringen ik vroeger heb gehad met katholieke "verpleegsters", zo'n goede ervaringen heb ik kort geleden opgedaan in een Oost-Vlaams ziekenhuis. En dat ondanks de pandemie.
Oud 12 december 2021, 15:22   #457
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg het maar Cufi. Je christelijke bek zal er niet van scheuren.

In wie of wat IK geloof bepaal ik zelf wel. Daar heb ik écht geen pilarenbijters voor nodig. Dus ook niet die van het VB.

Wat solidariteit betreft, dat is in België in de regel ordinaire diefstal. Of hoe noem jij de jaarlijkse miljardentransfers van het racistische Vlaanderen naar onze dankbare zuiderburen?

Wie stonden er als eerste klaar om de verzopen Walen te gaan helpen na de zondvloed, Di Rupo?

Zo'n slechte ervaringen ik vroeger heb gehad met katholieke "verpleegsters", zo'n goede ervaringen heb ik kort geleden opgedaan in een Oost-Vlaams ziekenhuis. En dat ondanks de pandemie.
Nu gon we’t krijgen. Of wel ben ik zeer slecht in samenvatten -waarvan we allen weten dat het mijn talent is- of wel geeft u een sterke indruk een Vlaamse onafhankelijkheid via de hand van VB te wensen. Misschien bent u dan toch geen Belanger en verdedigde u enkele idealen van hen? Ik kan me uiteraard vergissen, maar ik dacht dat u daarop stemt.

Precies, solidariteit is niet meer wat ze was. Het kan niet politiek gedwongen worden, ze was er reeds in onze volksgeest. Wij zorgden voor elkaar.
Nu was dat zeker niet perfect, maar er was wel een volksgeest die je niet via een beeldscherm of politieke partij ingelepeld kreeg.

Het gaat me niet zozeer over katholieke en niet katholieke verpleegsters, het gaat erover dat we zorg op overschot hadden en nu niet meer. Ze calculeren nu vaccinatiedoden bij onze kinderen in om enkele IC bedden vrij te houden.
Enne, ik ben geen katholiek maar een bijbelgelovend protestant. Hoewel ik altijd goede ervaringen heb gehad met nonnen. Zelfs die strenge zusters hebben sterke levenslessen meegegeven. Niets zo zalig als mensen die het menen en met hart en ziel doen, dat is solidariteit.
Oud 12 december 2021, 15:43   #458
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb idd heel mijn leven op partijen gestemd die de Vlaamse onafhankelijkheid nastreven. Wat een schande, hé?

Sterkte gewenst met je geloof nu er vaccinatiedoden bij jouw kinderen worden ingecalculeerd om IC bedden te kunnen vrij houden.
Over de ongevaccineerden die daar terecht komen terwijl kankerpatiënten op een wachtlijst belanden zullen we maar zedig zwijgen, zeker?

Het is idd prachtig om mensen bezig te zien die weten wat échte solidariteit is. Die niet alleen toekijken maar meteen zo goed en kwaad als het kan hulp bieden aan mensen in nood. Ook al maken die helpers zelf gebruik van een scootmobiel.

Jij kent mij van haar noch pluimen. Gelieve jouw vooroordelen over mensen die jouw mening niet delen voor jezelf te houden. Ook dat is solidariteit.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 december 2021 om 15:45.
Oud 13 december 2021, 03:03   #459
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb idd heel mijn leven op partijen gestemd die de Vlaamse onafhankelijkheid nastreven. Wat een schande, hé?

Sterkte gewenst met je geloof nu er vaccinatiedoden bij jouw kinderen worden ingecalculeerd om IC bedden te kunnen vrij houden.
Over de ongevaccineerden die daar terecht komen terwijl kankerpatiënten op een wachtlijst belanden zullen we maar zedig zwijgen, zeker?

Het is idd prachtig om mensen bezig te zien die weten wat échte solidariteit is. Die niet alleen toekijken maar meteen zo goed en kwaad als het kan hulp bieden aan mensen in nood. Ook al maken die helpers zelf gebruik van een scootmobiel.

Jij kent mij van haar noch pluimen. Gelieve jouw vooroordelen over mensen die jouw mening niet delen voor jezelf te houden. Ook dat is solidariteit.
Jamaar, ge hoeft dat niet zo persoonlijk te nemen hoor. Ik heb ook al op Belang gestemd (eerste keer 18 of 19 jaar oud) en was zelfs op latere leeftijd bijna lid geworden. Maar hoor u bezig... “de kankerpatiënten kunnen niet geholpen worden door de coronapatiënten.

Er is geen zorg meer, de ongevaccineerde is de zondebok om de politiek vrij te kopen. Er zijn geen zorgverleners op overschot zoals vroeger en we kunnen geen ramp aan.
Beeld je eens een ramp boven corona in? Wiens fout gaat het dan zijn? Ook de niet gevaccineerden zekers.

Laatst gewijzigd door CUFI : 13 december 2021 om 03:17.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2021, 16:11   #460
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jamaar, ge hoeft dat niet zo persoonlijk te nemen hoor. Ik heb ook al op Belang gestemd (eerste keer 18 of 19 jaar oud) en was zelfs op latere leeftijd bijna lid geworden. Maar hoor u bezig... “de kankerpatiënten kunnen niet geholpen worden door de coronapatiënten.

Er is geen zorg meer, de ongevaccineerde is de zondebok om de politiek vrij te kopen. Er zijn geen zorgverleners op overschot zoals vroeger en we kunnen geen ramp aan.
Beeld je eens een ramp boven corona in? Wiens fout gaat het dan zijn? Ook de niet gevaccineerden zekers.
" Een lichaam zien verdwijnen in een doodskist die nooit meer opengaat, ik kan het je zeggen: dat went nooit, het blijft plakken"
Een verpleegster op IZ.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be