![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met geen enkel, omdat er niets te vergelijken valt ? Zoiets ?
![]() |
![]() |
#442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ik niet alles doe om ergens in Ethiopie een of ander manneke te beletten van te sterven van de honger, maakt van mij geen moordenaar. Het mes tussen iemand zijn ribben steken, wel. Raar dat ik dat moet uitleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je indirecte doden wilt toewijzen aan politiek beleid en dat bestraffen op een manier zoals PAtrick redeneert, dan kan je dus alle politiekers de doodstraf geven. Ik denk dat hij dat ook wel wil hoor. Het is niet eens een stropop
![]() |
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik U al enkele keren gevraagd heb: wanneer is de laatste keer geweest dat er voor een deel van de bevolking dat perfect legaal handelt, door de overheid die de macht heeft geduid wordt als "slechte, schuldige mensen" en waarvoor pasjes ingevoerd worden, zodat die niet binnen mogen in restaurants en dergelijke met de duidelijk bijgegeven boodschap dat het is om hen te pesten en het leven zuur te maken ? Wanneer is dat nog eens gebeurd in onze streken ? Laatst gewijzigd door patrickve : 2 februari 2022 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beschouw het geheel van maatregelen grosso modo voor 1/4 equivalent aan een gevangenis straf. Er werd dus aan gans Belgie een half jaar gevangenis straf OPGELEGD (niet "een indirect gevolg van", maar een directe beslissing) wat dus neerkomt op het verlies van 5 miljoen levensjaren. Wat zelf equivalent is aan de moord op 125 000 mensen. Als ik, zeg maar, 100 mensen 20 jaar in een kelder heb opgesloten, dan is dat ook equivalent aan het vernietigen van 2000 levensjaren, of hetzelfde als het vermoorden van 50 man he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waar was uw verontwaardiging toen cameraschilden plots aanvaardbaar waren. Of toen er plots biometrische gegevens op uw ID-kaart komen (een pasje!). Of de tig databases van de overheid met uw gegevens, tot uw vermogen toe? Mag ik dat iets erger vinden dan ocharme een pasje voor een restaurant te mogen bezoeken? Verontwaardiging is een schaars goed, gebruik het verstandig
![]() |
![]() |
#448 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Diego, ga je akkoord? #justasking
![]() |
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of het moeten dragen van maskers, het gedwongen niet mogen op bezoek gaan bij vrienden, het moeten thuis blijven en dergelijke meer wat de liberticide maatregelen betreft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze is nochtans waterdicht hoor.
Kijk, we zijn het toch eens dat levenslange gevangenis equivalent is aan een directe doodstraf ? Maw, 1 jaar gevangenis = 1 levensjaar minder. We zijn ook akkoord dat dus 1 jaar huisarrest = 1 jaar gevangenis. Dus is 1 jaar huisarrest gelijk aan 1 levensjaar verloren. Mindere belemmeringen tellen voor wat minder. 1 jaar niet naar restaurant mogen en vrienden niet mogen ontmoeten en zo is waarschijnlijk equivalent aan 4 maanden huisarrest. Ik neem in het algemeen "een kwart" voor de 2 jaar couilloneren. Dus een half jaar huisarrest voor iedereen. Een half jaar huisarrest voor 11 miljoen Belgen, is dus 5.5 miljoen levensjaren verloren. Kom, 5 miljoen want we hebben misschien (haha) 500 000 levensjaren gered door 50 000 corona doden minder te hebben of zo (ik ben gul). Netto balans dus 5 miljoen levensjaren kapot gemaakt. Als we mensen van alle leeftijden doodschieten, dan zijn daar kinderen en ouderen bij, dus een gemiddelde levensverwachting van 40 jaar. Om dus een idee te hebben van wat het wil zeggen, 5 miljoen levensjaren vernietigen, dat is equivalent aan 125 000 mensen willekeurig dood schieten. Zo. Krijg daar maar eens een speld tussen ![]() En bon, misschien deelt ge dat door 2. Ma foi, dat verandert niks. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 februari 2022 om 21:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geldt dat dan ook -hypothetisch- voor Joke Schauvliege als minister van milieu die niks heeft gedaan aan de PFAS-vervuiling als ze -hypothetisch- wist dat er een probleem was? x jaar PFAS norm overschreven ==> y blootstelling ==> z verlies van levensjaar ==> z jaar de gevangenis in? Geldt dat daar ook? Of is geldt het alleen voor "actief beleid" (dan moet ik een ander vb zoeken)
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 2 februari 2022 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België staat nog altijd achter vaccinatie tegen omicron.
Dat chef Bourla van Pfizervaccin nog maar recent heeft verklaard dat zijn serum er niet tegen werkt is hier nergens goed ontvangen.
![]() |
#455 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Justin Trudeau bijt van zich af en rechtvaardigt de covid-maatregelen om Canada sanitair veilig te stellen.
https://youtu.be/9OQl2V_5SXs
![]() |
#457 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat zou je nu toch al mogen weten, eh.
![]() Volmondig, want de maatregelen en het absoluut voorrang verlenen aan kamers voor covidbesmetten, heeft ertoe geleid dat er veel minder kankerdiagnoses konden vastgesteld worden wegens uitgesteld, waardoor die aandoening bij veel van die mensen onomkeerbaar gevorderd is, om nog niet te spreken van uitgestelde revalidatie na operaties of ongevallen, die op die mensen ook een weerslag hebben op het fysieke welzijn. Het zou me dus ook niet verbazen dat als gevolg daarvan, de komende jaren veel meer mensen met kanker zullen sterven dan er aan covid gestorven zijn. Het thuisonderwijs heeft ook gezorgd voor een significante leerachterstand en thuisproblematiek en is een hakbijl geweest in de sociale omgang van schoolgaande jeugd en (tevens oudere) jongeren, om nog niet te spreken over de toename in zelfmoorden bij jongeren door uitzichtloze toekomstperspectieven. (In Nederland alleen al 15% meer, wat op zich al een pak vernietigde levensjaren is) Ook het sluiten van sportclubs heeft geleid naar minder lichaamsbeweging, minder sociale contacten, meer drank- en drugmisbruik tot obesitas toe. Het sluiten van cafés, concerten, discotheken, musea en allerlei ontmoetingsplaatsen voor jong en oud, hebben ook zwaar gesneden in het sociale weefsel, waardoor depressies mentale en zelfs fysieke schade veroorzaakt hebben, want zoals je wel zal weten heeft dat eveneens een negatieve invloed op de werking van het immuunsysteem. Faillissementen als gevolg van de lockdowns hebben er ook zwaar ingehakt, waardoor nu duizenden mensen werkloos zijn en/of met een (onverdiende) schuld zitten opgescheept en waaraan talloze gezinnen ten onder zijn gegaan. Dit gegeven tast eveneens de zin in ondernemerschap aan, want wie gaat er nog al z’n tijd en geld riskeren in een zaak die morgen van overheidswege kan gesloten worden ? Het verbieden om familie en vrienden te ontvangen/bezoeken en de politieke polarisatie die hieraan gekoppeld werd (potentiele moordenaars!!), hebben eveneens wiggen geslagen in de relationele omgang met elkaar en het lijstje is nog lang niet kompleet. Grootouders mochten hun kinderen en kleinkinderen niet meer zien of knuffelen. Verjaardags-, communie-, huwelijks- en begrafenisfeesten werden verboden. Klikspanen hadden de tijd van hun leven en belden de politie op, omdat hun buren 6 mensen op bezoek hadden ipv de toegestane 4. Mensen die een boete kregen omdat ze te dicht bij elkaar zaten op een parkbank. Pubers die na een inval van de flikken een nachtje ’t kot in moesten, omdat ze met achten (stel je voor zeg!!) bij iemand een film aan ’t kijken waren. De ‘zachte dwang’ en de ‘vrijheidswortels’ waarmee de bestuurlijke waanzin nu al 2 jaar schermt, toont dus de onredelijkheid ervan aan, want als corona écht gevaarlijk zou geweest zijn, dan had al die dwingelandij helemaal niet gemoeten, gezien de mensen zich dan wel zelf zouden ‘gemaatregeld’ hebben, geheel vrijwillig. Dus ja, er zijn idd tig-miljoenen levensjaren van gezonde mensen vernietigd, om een microfractie ouden van dagen en reeds immuunverzwakte personen ‘hun leven te redden’ en waarin zwaar gefaald is met aantoonbare kwakzalverij met als gevolg totalitaire dwang, wat op zich al voldoende grond is (zou mogen zijn) om de doodstraf opnieuw in te voeren voor al degenen die dit geheel op poten gezet hebben. En nee, hiermee zal de aangerichte schade nooit gecompenseerd geraken, verre van, maar het zou een niet mis te verstane boodschap zijn aan alle toekomstige tirannen, die het nog maar in hun bolle koppen zouden halen om op basis van aantoonbare kwakzalverij en regelrechte leugens de vrijheden van de bevolking in te perken.
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |