Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2022, 21:35   #441
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Officieel DW@russia

Berlijn: ontduiking van mobilisatie is een dwingende reden voor een positieve behandeling van de aanvraag voor politiek asiel in Duitsland, meldt DW-correspondent.
Instructie gegeven aan het Federaal Bureau voor Migratie en Vluchtelingen. Dit geldt ook voor deserteurs.

https://twitter.com/dw_russian/statu...fPVLbcevYyvOgg
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2022, 05:56   #442
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

De analyse van Michael Clarke -U.K. (hier) lijkt me intellectueel aanvaardbaar.
Voor de "Russische Gang van 't Uitschot" uiteraard pure propaganda.

Voor de meer neutrale kijker: Zoek het verschil HIER.
Er bestaat uiteraard Propaganda en ...Russische Propaganda.
Oud 24 september 2022, 06:40   #443
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Officieel DW@russia

Berlijn: ontduiking van mobilisatie is een dwingende reden voor een positieve behandeling van de aanvraag voor politiek asiel in Duitsland, meldt DW-correspondent.
Instructie gegeven aan het Federaal Bureau voor Migratie en Vluchtelingen. Dit geldt ook voor deserteurs.

https://twitter.com/dw_russian/statu...fPVLbcevYyvOgg
EN hier ben ik het dan,alweer,NIET eens met de Moffen (en het wordt een lang lijstje ondertussen)

We hebben in de EU al een serieuze toevloed,ik denk speciaal aan Iraqi's,Syriers,Afghanen,en mogelijk ook vanuit verschillende Afrikaanse landen van jonge mannetjes die ik als LAFAARDS omschrijf...

In al hun naties was,is er een keur aan organisaties waarin ze kunnen proberen ,nu conflict in hun landen is,of er altijd al was,er iets aan te DOEN....Als jonge mannetjes het niet doen zal niemand anders het doen...

(in mijn famile ,tijdens twee vorige oorlogen,hebben de toenmalige jonge mannetjes niet weggelopen,en een paar hebben ook ZWARE consequenties mogen dragen)

IK vertaal ook vrij een zinsnede uit het Oekrainse marslied van de strijdkrachten aldaar : "Met huilen heeft nog niemand zijn vrijheid herwonnen".

Oekraine,en het gedrag van de Oekrainse mannen (zelfs oude knarren van 60 jaar) kunnen als leidraad dienen,GEDAAN met al dat "opvangen" en "asiel" voor mannen.Ik denk dat het de eerste Europese natie is die dat uitdrukkelijk NIET vraagt van de buren,we houden enkel vrouwen,ouderen en kinderen wat bij....

Men moet STERKTE koesteren,geen angst en zwakte! Eigenlijk is de steun aan Oekraine dat Sterkte koesteren....zo hoort het

Ik respecteer het standpunt van de Estse Minister van BuiZa (Estland houdt de grens dicht): Die Russische mannen waren perfect tevreden,al zes maanden lang,met de gang van zaken in Oekraine,en nu ze zelf gevaar lopen proberen ze hier te geraken...nou....neen.

De Balten zitten in hun naties opgescheept met een aanzienlijke schare Russische migranten die zich NIET integreren....herrenvolk neigingen hebben overigens.....ze KENNEN die vogels wel.

Persoonlijk heb ik dan meer respect(niet dat ik het er verder mee eens ben) voor die Russen die vrijwillig toetreden in deze "interne mobilisatie" dan die lafaards die nu pas "ontdekken" dat ze niet willen.....in plaats van te beginnen strijden tegen het regime.

"Piece is a Lie,there is only Passion"

Laatst gewijzigd door kelt : 24 september 2022 om 06:50.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2022, 06:50   #444
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
EN hier ben ik het dan, alweer, NIET eens met de Moffen (en het wordt een lang lijstje ondertussen).

In al hun naties was, is er een keur aan organisaties waarin ze kunnen proberen, nu er conflict in hun landen is, of er altijd al was, er zelf iets aan te DOEN....Als jonge mannetjes het niet doen zal niemand anders het doen...
IK vertaal ook vrij een zinsnede uit het Oekrainse marslied van de strijdkrachten aldaar : "Met huilen heeft nog niemand zijn vrijheid herwonnen".

Oekraine, en het gedrag van de Oekrainse mannen (zelfs oude knarren van 60 jaar) kunnen als leidraad dienen, GEDAAN met al dat "opvangen" en "asiel"....Men moet STERKTE koesteren, geen angst en zwakte! Eigenlijk is de steun aan Oekraine dat Sterkte koesteren....zo hoort het

Ik respecteer het standpunt van de Erste Minister van BuiZa (Estaldn houdt de grens dicht): Die Russische mannen waren perfect tevreden, al zes maanden lang, met de gang van zaken in Oekraine, en nu ze zelf gevaar lopen proberen ze hier te geraken...nou....neen.

(de Balten zitten in hun naties opgescheept met een aanzienlijke schare Russische migranten die zich NIET integreren....Herrenvolk neigingen hebben overigens..... ze KENNEN die vogels wel.)
Degelijk geformuleerd.
Oud 24 september 2022, 07:14   #445
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik vind het ongelofelijk hoe je de zaken hier omdraait:wie is waar binnengevallen? Straks ga je me hier nog vertellen dat de Oekraieners Moskou belegeren?
Als wie als eerste ergens binnenvalt altijd voor 100 % de schuldige is wel dan zijn de VS wel heel grote schuldigen. De lijst waar zij al zijn binnegevallen is wel heel erg lang.

Ik begrijp uw stelling maar ik zou het toch iets minder simpel voorstellen. Het lijkt me iets complexer te zijn dan de goede en de slechte.

Dat Oekraïne in die provincies brave doetjes waren zou ik echt niet durven beweren.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2022, 07:32   #446
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

EN hier ben ik het dan,alweer,NIET eens met.........plaats van te beginnen strijden tegen het regime.
Correcte bijdrage. Je kan het gewoon niet beter aanbrengen.
Oud 24 september 2022, 08:24   #447
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
EN hier ben ik het dan,alweer,NIET eens met de Moffen (en het wordt een lang lijstje ondertussen)

(...)
Vaak ben ik het me je eens, hier niet: je zal daar maar als Ivan met de pet in Rusland wonen, wat kan je alleen beginnen tegen zo'n autocratisch regime? Passief verzet is zowat het enige wat mogelijk is, en weigeren om mee te vechten is al meer dan passief verzet, want je brengt jezelf en je familie er ook mee in gevaar.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2022, 08:38   #448
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als wie als eerste ergens binnenvalt altijd voor 100 % de schuldige is wel dan zijn de VS wel heel grote schuldigen. De lijst waar zij al zijn binnegevallen is wel heel erg lang.
Elke grootmacht is al andere landen binnengevallen. Denk je dat Rusland zo groot geworden is omdat honderden volkeren zich spontaan aangeboden hebben ?

Citaat:
Dat Oekraïne in die provincies brave doetjes waren zou ik echt niet durven beweren.
Maakt niet uit, Oekraïne is en blijft een onafhankelijk land wier onafhankelijk erkend werd door de Sovjet-Unie en waar Rusland zich bijgevolg niet mee te moeien heeft.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2022, 09:44   #449
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Vaak ben ik het me je eens, hier niet: je zal daar maar als Ivan met de pet in Rusland wonen, wat kan je alleen beginnen tegen zo'n autocratisch regime? Passief verzet is zowat het enige wat mogelijk is, en weigeren om mee te vechten is al meer dan passief verzet, want je brengt jezelf en je familie er ook mee in gevaar.
Ik zie dat eerder logistiek/economisch...

Als het omvallen van het Russische Regime niet kan via de straat dan is het eigenlijk van het grootste belang dat die "interne mobilisatie" zo succesvol mogelijk is.....minstens 300000 man maar liefst zelfs een miljoen....

Zoveel mogelijk economische schade toebrengen,meer dan alle sancties samen toe in staat zijn.DAT is wat het Kremlin zou kunnen bereiken om een regime dat draait rond 1 oud mannetje samen te houden.....Het is aan ons om zoveel mogelijk touw aan te reiken waarmee dat oud mannetje zichzelf kan hangen.

Dat "verzet" kan dus ook door gewoon de militaire training te ondergaan,eten en drinken en uitrusting te kosten,en dan wat in de weg te lopen waar ze U ook maar zenden.....een leger van "karotiers"....

Een Belgisch "miliciensleger anex sociale werkplaats".....het functioneert om de militaire slagkracht in situ te doen wegsmelten in korte tijd.

Oekraine moet zich weinig zorgen maken....

Die "Karotiers" ,essentieel in Kelts snode plannen,dreigen echter,alweer dankzij de Moffen,op ONZE kosten te raken...

Laatst gewijzigd door kelt : 24 september 2022 om 09:52.
Oud 24 september 2022, 09:54   #450
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Hoe gaat dat hier gaan, in het ooit als dusdanig verklaarde Vrije Westen, waar ze in recente tijden hele bevolkingen begonnen te klooien in hun mobiliteit, vrijheid, tot zelfs een lap voor hun smoel binden, lol?
En nu hun 'sancties', zogezegd om Russisch regime te treffen, met als baat zijnde steeds minder kunnen kopen met het steeds duurder verdiende geld.
Die focus op het Russisch regime, is toch hilarisch he.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 24 september 2022 om 09:55.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2022, 09:56   #451
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Belgisch "miliciensleger anex sociale werkplaats".....het functioneert om de militaire slagkracht in situ te doen wegsmelten in korte tijd.
Een Belgisch muiterijleger bedoel je haha?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2022, 10:03   #452
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als wie als eerste ergens binnenvalt altijd voor 100 % de schuldige is wel dan zijn de VS wel heel grote schuldigen. De lijst waar zij al zijn binnegevallen is wel heel erg lang. Ik begrijp uw stelling maar ik zou het toch iets minder simpel voorstellen. Het lijkt me iets complexer te zijn dan de goede en de slechte.
Niet 1 weldenkend mens ziet die gasten uit Ukraine als brave doetjes.
Ze hebben meer genen gemeen met autochtone Russen dan gij met een "mens van het woud" (hun wereldlijke naam ontschiet me nu efkens*)

Wat wel factueel was en blijft is dit schrijfsel van Kelt:
Citaat:
Die Russische mannen waren perfect tevreden, al zes maanden lang, met de gang van zaken in Oekraïne en nu ze zelf gevaar lopen proberen ze hier te geraken...nou....neen.

efkens*: orang utan. ('t schoot me terug te binnen. )
Oud 24 september 2022, 10:41   #453
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Hebben ze in die Europese raad nu helemaal het verstand verloren, denken ze echt dat die Ruzland ontvluchten om het regime van Poetin. Geen doorzicht.

Citaat:
Charles Michel roept EU-landen op om vluchtende Russen toe te laten.

De voorzitter van de Europese Raad, Charles Michel, zei in een toespraak tot de Algemene Vergadering van de VN dat de EU 'open moet staan ??voor degenen die niet willen worden geïnstrumentaliseerd door het Kremlin'.
https://twitter.com/KyivIndependent/...pUgz2EVZN-sQUw
Oud 24 september 2022, 10:48   #454
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebben ze in die Europese raad nu helemaal het verstand verloren, denken ze echt dat die Ruzland ontvluchten om het regime van Poetin. Geen doorzicht.

Dit is dus het definitieve bewijs......we hebben een HARDER Westelijk Europa nodig.Helaas.Nu zijn we misschien getuige van de eindfase waarbij moegetergde Centraal Europeanen (die reden hebben om geen Russen erbij te willen,GEEN,NUL,NADA) hun eigen exit voor te doen bereiden...En we mogen die Russen hebben,samen met al de rest.

Ongetwijfeld allemaal de schuld van de Amerikanen en Engelsen...

De mening en ervaring van de Balten en de Polen gaat weer voor niks tellen....

Laatst gewijzigd door kelt : 24 september 2022 om 10:49.
Oud 24 september 2022, 10:48   #455
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Deze mannen kunnen best in Oekraïne zelf worden opgevangen en bv alvast helpen in de wederopbouw! Volgens Tomm zal er al zeker geen probleem met de taal zijn.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 24 september 2022 om 10:49.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2022, 11:02   #456
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht

Maakt niet uit, Oekraïne is en blijft een onafhankelijk land wier onafhankelijk erkend werd door de Sovjet-Unie en waar Rusland zich bijgevolg niet mee te moeien heeft.
Klopt. Net als wij ons best niet hadden gemoeid in dat conflict. Het zijn geen Navo landen noch EU landen. Onafhankelijke landen zoals je zelf schrijft.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 september 2022 om 11:04.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2022, 11:33   #457
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Het Russisch enthousiasme om "de terroristen een lesje te leren" druipt er af.
Toemaatje:...Voor onze 10 "in de twijfelaar jaren".
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Niet 1 weldenkend mens ziet die gasten uit Ukraine als brave doetjes.
Ze hebben meer genen gemeen met autochtone Russen dan een Belg met een "man uit het woud".
Die Russen blijven wel een zootje...
Oud 24 september 2022, 17:55   #458
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ook bij ons zie je bij een dagje goed weer toeristen aanschuiven naar zee.
Schijnbaar doen Ruzzen dat ook graag richting Georgië.

Oud 24 september 2022, 19:21   #459
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

[quote=kelt;10037583]Oekraine,en het gedrag van de Oekraïense mannen (zelfs oude knarren van 60 jaar) kunnen als leidraad dienen, GEDAAN met al dat "opvangen" en "asiel" voor mannen. Ik denk dat het de eerste Europese natie is die dat uitdrukkelijk NIET vraagt van de buren, we houden enkel vrouwen, ouderen en kinderen wat bij....

Men moet STERKTE koesteren, geen angst en zwakte! Eigenlijk is de steun aan Oekraïne dat Sterkte koesteren....zo hoort het

Ik respecteer het standpunt van de Estse Minister van BuiZa (Estland houdt de grens dicht): Die Russische mannen waren perfect tevreden,al zes maanden lang,met de gang van zaken in Oekraine,en nu ze zelf gevaar lopen proberen ze hier te geraken...nou....neen.

De Balten zitten in hun naties opgescheept met een aanzienlijke schare Russische migranten die zich NIET integreren....herrenvolk neigingen hebben overigens.....ze KENNEN die vogels wel.

Persoonlijk heb ik dan meer respect(niet dat ik het er verder mee eens ben) voor die Russen die vrijwillig toetreden in deze "interne mobilisatie" dan die lafaards die nu pas "ontdekken" dat ze niet willen.....in plaats van te beginnen strijden tegen het regime.

/QUOTE]

Hoeveel AL OF NIET Poetin vrienden slippen zo EU binnen om hier aanslagen te plegen ????? op het moment dat Poetin clan hun families in Rusland bedreigt !!!!

Het is al bewezen en bekend dat studenten hier vragen kregen van en door de Russische regering wat hun mening was ten aanzien van Oekraïense toestand. Dus wat is de volgende stap .....

Ik ben ook van oordeel dat ze niet moeten naar EU komen maar in eigen land de Poetin (communistische) bende uit het parlement verjagen!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 24 september 2022 om 19:23.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2022, 19:58   #460
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Ik ben ook van oordeel dat ze niet moeten naar EU komen maar in eigen land de Poetin (communistische) bende uit het parlement verjagen!
Dat kun je dan zeggen van elke politieke vluchteling, dan kun je niemand meer toelaten. Slim!
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be