Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2003, 14:34   #441
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Het zelfmoordpercentage bij jongeren is het hoogst bij die jongeren die pas hun homoseksualiteit beginnen te ontdekken en niet weten wat ze er mee aan moeten. DAARVOOR is die campagne op de scholen (met onder meer de video "Sam & Lisa") in het getouw gezet, om jongeren duidelijk te maken dat ze niet de enigen zijn, dat ze geen "freaks" zijn. Datzelfde geldt voor al dat "herhaaldelijk gezever". Dat vind jij pervers? Vind je het beter dat die jongeren zich dan maar voor de trein gooien?
Allemaal sterk opgeklopt en overdreven. De meeste homoseksuelen liggen met zichzelf al in de knoop omdat ze ergens toch wel weten dat hun levensstijl eigenlijk niet normaal is maar dat voortdurend toch willen verdringen.

Denkt u nu werkelijk dat jongeren in dat geval denken dat ze de "enigen" op aarde zijn? Homoseksualiteit bestaat al sedert de mensheid, net als andere psychologische afwijkingen, en dus is het een beetje goedkoop hiervoor met dat argument af te komen. Nu probeert men iets dat door heel de mensheid als abnormaal werd/wordt beschouwd als normaal ons op te dringen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2003, 14:54   #442
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Paulus, ik heb je eerlijk gezegd nog niets horen zeggen.
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2003, 14:56   #443
Ebbe
Burger

Ebbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ebbe
Wel hebben we les gehad over homoseksualiteit,maar daar is nooit iets gezegd dat deze pervers was...
Misschien durfde u leraar daar niets over te zeggen. De politieke correctheid waakt immers voortdurend.
Wel Jan,heeft dit met politieke correctheid te maken?
Vind u dat een pro-homoseksuele houding een zogezegde politieke correcte houding heeft?
Jongen toch,als je alles wat politiek verantwoord is beschuldigd als "politieke correctheid"geraken we nooit thuis.
Oud 15 april 2003, 14:58   #444
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Homosexualiteit een omkering van de natuur ???
Volgens u is de 'natuurlijke sexualiteit' sexualiteit tussen man en vrouw. Omkering daarvan is sexualiteit tussen vrouw en man.
Oud 15 april 2003, 15:00   #445
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Daarin kan je idd het onderscheid tussen man en vrouw opmaken. MAar is dat daarmee bewezen dat homosexualiteit pervers is???
Ola, blijkbaar iemand die tijdens zijn middelbaar de lessen biologie, onderdeel seksualiteit, nooit met aandacht heeft gevolgd.
Dat was mijn vraag niet, ik vraag je te bewijzen dat homosexualiteit pervers is. En ja ik heb de lessen biologie aandachtig gevolgd, héél aandachtig zelfs. Maar als ik die cursussen er eens op na sla staat daar nergens terug in te vinden dat homosexualiteit pervers is. Zodus...
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2003, 15:01   #446
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allemaal sterk opgeklopt en overdreven. De meeste homoseksuelen liggen met zichzelf al in de knoop omdat ze ergens toch wel weten dat hun levensstijl eigenlijk niet normaal is maar dat voortdurend toch willen verdringen.

Denkt u nu werkelijk dat jongeren in dat geval denken dat ze de "enigen" op aarde zijn? Homoseksualiteit bestaat al sedert de mensheid, net als andere psychologische afwijkingen, en dus is het een beetje goedkoop hiervoor met dat argument af te komen. Nu probeert men iets dat door heel de mensheid als abnormaal werd/wordt beschouwd als normaal ons op te dringen.
Ik zeg het nog eens, lees eerst eens een beetje bij, informeer je (niet alleen wat je in het Vlaams Blok krantje voorgeschoteld krijgt natuurlijk) en kom dan nog eens terug.

Ik zeg dit maar voor je eigen bestwil, want je bent je hier zo vreselijk belachelijk aan het maken, dat ik haast medelijden met je krijg.

Je geloofwaardigheid heeft toch al niet veel meer te betekenen, sinds je ergens anders op dit forum door de mand viel. Daar wil ik je uit de goedheid van mijn hart hier voor behoeden.

Zonder dank!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2003, 15:01   #447
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ebbe
Wel hebben we les gehad over homoseksualiteit,maar daar is nooit iets gezegd dat deze pervers was...
Misschien durfde u leraar daar niets over te zeggen. De politieke correctheid waakt immers voortdurend.
Wat een nonsens, klinkklare nonsens allemaal. Tjonge tjonge toch.
Oud 15 april 2003, 15:03   #448
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ola, blijkbaar iemand die tijdens zijn middelbaar de lessen biologie, onderdeel seksualiteit, nooit met aandacht heeft gevolgd.
Ik weet dan niet waar u uw middelbaar onderwijs heeft gevolgd, want in de meeste scholen gaat sexuele voorlichting wel iets verder dan het technische 'hoe maak ik kindjes ?' hoor. O.a. bvb over liefde verliefdheid etc.
Nu weten we wel al een tijdje dat heel veel 'orthodoxe' katholieken met hun eigen sexualiteit geen weg weten, en daarom maar anderen gaan oordelen.
Oud 15 april 2003, 15:06   #449
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel
Paulus, ik heb je eerlijk gezegd nog niets horen zeggen.

het beste bewijs dat je de topic niet gelezen hebt!

*Ik heb de topic opgestart voor R & B
* Ergens rond p 20 heb ik mijn conclusie al getrokken.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2003, 15:07   #450
bartje
Minister-President

Standaard

In een andere topic schreef Jan Vandenberghe in oktober vorig jaar het volgende nadat ik gezegd heb dat ik uit héél goede politieke bronnen gehoord had dat het homohuwelijk nog deze legislatuur zou goedgekeurd worden:

"Goed, ik zal u na afloop van dit politiek werkjaar aan uw eigen woorden herinneren. Men hoeft geen alwetende politicoloog te zijn om te zien dat het homohuwelijk niet goed ligt in deze regering; en zoals de politieke zeden het vragen spitsen de tegenstellingen zich altijd nog meer toe naarmate de verkiezingen eraan komen. Zoals de kaarten er nu voorliggen komt het er zeker niet tijdens deze legislatuur.

't Lijkt er wel op dat de strijdende homoseksuelen hier al viktorie kraaien voor de overwinning nog maar in zicht is. Dit lijkt wel op de Franse veldheer die op de Groeningekouter ook zo zeker van zijn stuk was...
................"

Eind januari schreef ik het volgende na de goedkeuring van het huwelijk:

Wel Jan waar wacht je op, je zou me toch aan mijn woorden herinneren. Ik zei in oktober vorig jaar dat het homohuwelijk er nog zou komen en zie nu, ik heb gelijk gekregen. De overwinning was dus al héél duidelijk in zicht. En blijkbaar moet het homohuwelijk toch goed gelegen hebben éhé bij de meerderheid en deels bij de oppositie. Mooi zo. En u zei ook zoals de kaarten er nu voorliggen komt het er zeker niet tijdens deze legislatuur: ja toevallig wel 4 maanden later goedgekeurd in DEZE legislatuur.
Ik zei van in den beginnen dat ik mijn héél goede bronnen had, wel nu zal je me toch moeten geloven hé, ik wist het al eenheel tijdje.

Nu halfweg april wacht ik nog steeds op die herinneringen...
Oud 15 april 2003, 15:07   #451
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik weet dan niet waar u uw middelbaar onderwijs heeft gevolgd, want in de meeste scholen gaat sexuele voorlichting wel iets verder dan het technische 'hoe maak ik kindjes ?' hoor.
Dat zal bij de paters Jezuïeten geweest zijn, waar ze nog over de bloemetjes en de bijtjes spreken
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 15 april 2003, 15:09   #452
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik weet dan niet waar u uw middelbaar onderwijs heeft gevolgd, want in de meeste scholen gaat sexuele voorlichting wel iets verder dan het technische 'hoe maak ik kindjes ?' hoor.
Dat zal bij de paters Jezuïeten geweest zijn, waar ze nog over de bloemetjes en de bijtjes spreken
Oud 15 april 2003, 15:10   #453
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
In een andere topic schreef Jan Vandenberghe in oktober vorig jaar het volgende nadat ik gezegd heb dat ik uit héél goede politieke bronnen gehoord had dat het homohuwelijk nog deze legislatuur zou goedgekeurd worden:

"Goed, ik zal u na afloop van dit politiek werkjaar aan uw eigen woorden herinneren. Men hoeft geen alwetende politicoloog te zijn om te zien dat het homohuwelijk niet goed ligt in deze regering; en zoals de politieke zeden het vragen spitsen de tegenstellingen zich altijd nog meer toe naarmate de verkiezingen eraan komen. Zoals de kaarten er nu voorliggen komt het er zeker niet tijdens deze legislatuur.

't Lijkt er wel op dat de strijdende homoseksuelen hier al viktorie kraaien voor de overwinning nog maar in zicht is. Dit lijkt wel op de Franse veldheer die op de Groeningekouter ook zo zeker van zijn stuk was...
................"

Eind januari schreef ik het volgende na de goedkeuring van het huwelijk:

Wel Jan waar wacht je op, je zou me toch aan mijn woorden herinneren. Ik zei in oktober vorig jaar dat het homohuwelijk er nog zou komen en zie nu, ik heb gelijk gekregen. De overwinning was dus al héél duidelijk in zicht. En blijkbaar moet het homohuwelijk toch goed gelegen hebben éhé bij de meerderheid en deels bij de oppositie. Mooi zo. En u zei ook zoals de kaarten er nu voorliggen komt het er zeker niet tijdens deze legislatuur: ja toevallig wel 4 maanden later goedgekeurd in DEZE legislatuur.
Ik zei van in den beginnen dat ik mijn héél goede bronnen had, wel nu zal je me toch moeten geloven hé, ik wist het al eenheel tijdje.

Nu halfweg april wacht ik nog steeds op die herinneringen...
Je zal er nog lang op mogen wachten vrees ik. Jantje laat zich niet meer zien eens hij in het nauw gedreven wordt

Citaat:
Oud 15 april 2003, 15:12   #454
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Je zal er nog lang op mogen wachten vrees ik. Jantje laat zich niet meer zien eens hij in het nauw gedreven wordt
nee hoor, hij is bij zijn leider gaan vragen wat hij moet antwoorden
Oud 15 april 2003, 15:15   #455
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:

Hehe, da's waar ook, dat was ik effe vergeten: Vlaams Blokkers worden niet verondersteld zelf te denken, nietwaar?

Citaat:
Oud 15 april 2003, 15:15   #456
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Hehe, da's waar ook, dat was ik effe vergeten: Vlaams Blokkers worden niet verondersteld zelf te denken, nietwaar?
Oud 15 april 2003, 15:34   #457
Ebbe
Burger

Ebbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Mag ik jullie vragen om niet denegrerende opmerkingen te maken over vlaams blokkers.
Iedereen heeft zijn politieke voorkeur,je bent een geestesracist als je dat verwerpt!
Denk je dat het linkse kamp geen ongelooflijke domme politieke beslissingen neemt??
Denk je nu echt dat zoiets enkel voor rechts bestemd is?
vind je een vlaams blokker per se dom???
Denk jij nu echt dat je met een weldenkend brein gezegend bent?

Ik heb nog nooit voor het blok gestemd,zal dat nu ook niet doen,maar er zijn wel maatschappelijke raakvlakken waardoor ik het misschien wel eens kan overwegen om voor hen te stemmen.
Oud 15 april 2003, 15:46   #458
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg het nog eens, lees eerst eens een beetje bij, informeer je (niet alleen wat je in het Vlaams Blok krantje voorgeschoteld krijgt natuurlijk) en kom dan nog eens terug.
Om te beseffen dat homoseksualiteit een perserve afwijking is moet men geen boeken lezen; dat weet een evenwichtig en gezond mens onmiddellijk. Ga hier maar eens aan de boeren op het dorp vertellen dat homoseksualiteit normaal is: ze lachen u vierkant uit. Enkele jaren geleden hadden we hier zo'n progressieve pastoor (die na een paar jaar is uitgetreden, maar goed). En ik herinner me nog goed hoe hij in een preek ons aanmaande dat we begrip moesten hebben voor homoseksuelen en zo. Niet alleen stapten een aantal boeren op, maar de reacties van het dorp lagen er echt niet om. Gezond boerenverstand noemt dat dan. De toenmalige pastoor heeft het niet gewaagd nog één keer over dit onderwerp te spreken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2003, 15:53   #459
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Om te beseffen dat homoseksualiteit een perserve afwijking is moet men geen boeken lezen
Ik zou zelfs durven zeggen MAG men geen boeken gelezen hebben.
Oud 15 april 2003, 15:57   #460
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Om te beseffen dat homoseksualiteit een perserve afwijking is moet men geen boeken lezen; dat weet een evenwichtig en gezond mens onmiddellijk. Ga hier maar eens aan de boeren op het dorp vertellen dat homoseksualiteit normaal is: ze lachen u vierkant uit. Enkele jaren geleden hadden we hier zo'n progressieve pastoor (die na een paar jaar is uitgetreden, maar goed). En ik herinner me nog goed hoe hij in een preek ons aanmaande dat we begrip moesten hebben voor homoseksuelen en zo. Niet alleen stapten een aantal boeren op, maar de reacties van het dorp lagen er echt niet om. Gezond boerenverstand noemt dat dan. De toenmalige pastoor heeft het niet gewaagd nog één keer over dit onderwerp te spreken.
Wat de boeren in jouw dorp over homoseksualiteit zeggen of denken interesseert me hoegenaamd niet. Er zijn mensen die beter onderlegd zijn om over zulke zaken te praten. Als jij tandpijn hebt, ga je daar toch ook niet mee naar een gyneacoloog?

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be