Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2024, 12:14   #441
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Maar het is zwaar naïef als je een godsdienst vrijheid geeft om te opereren die dat zelf niet respecteert.
Vrouwenrechten, LGBTQ+, enz. gaan achteruit naarmate islam meer macht heeft.
Jij wilt islam de vrijheid geven om zich te sluieren, maar in de landen waar islam de plak zwaait is er zeer weinig vrijheid voor vrouwen om zich te kleden zoals ze willen.
Vaak bestaat er een 'zedenpolitie' die vrouwen van straat plukt en zelfs doodfoltert als ze niet aan de religieuze richtlijnen voldoen.
En daarom moeten wij de volgelingen van Allah in toom houden. En voet bij stuk houden zoals het verbod van het dragen van hoofddoeken in het onderwijs of voor het loket in de Post of in de gemeenten,enz.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2024, 12:44   #442
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En daarom moeten wij de volgelingen van Allah in toom houden. En voet bij stuk houden zoals het verbod van het dragen van hoofddoeken in het onderwijs of voor het loket in de Post of in de gemeenten,enz.
Ik zie die houding niet bij Pandareus, die roept gauw discriminatie.
Hij geeft hen de vrijheid om de vrijheid van de rest van de maatschappij te beknotten.
Oud 1 november 2024, 13:10   #443
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Godsdienstvrijheid (een mensenrecht trouwens...) verdedigen heeft niets met faciliteren te maken. Dat is weer een intentieproces, iets waar conservatieven nogal graag in grossieren.

Moest je zelfs maar basiskennis hebben van wat liberalisme is, dan zou je weten dat die godsdienstvrijheid beschermen.

Lees eens wat bij, bv John Locke zijn brief uit 1689 'A letter concerning toleration'.
De Islam is een oerconservatieve politieke doctrine. Als liberaal zal ik die blijven bestrijden. Net zoals mijn collega voorgangers dat gedaan hebben toen ze de scheiding tussen kerk en staat hebben verkregen. Dat u de omgekeerde beweging die aan de gang is wenst te faciliteren toont aan hoe conservatief U bent.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2024, 13:30   #444
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Terwijl het hier een levensbeschouwelijke praatbarak lijkt geworden te zijn, is er nog steeds onduidelijkheid over de fysieke bedreigingen in Izegem.
Oud 1 november 2024, 13:38   #445
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Terwijl het hier een levensbeschouwelijke praatbarak lijkt geworden te zijn, is er nog steeds onduidelijkheid over de fysieke bedreigingen in Izegem.
Nee hoor, het is vrij duidelijk wat daar gebeurd is. Mensen van die Stip+ partij werden bedreigd met ontslag en sociaal pariaschap door linkse organisaties en die hadden schrik voor de gevolgen op hun privé leven

Het staat u vrij om dat onzin te vinden, maar verwacht aub niet dat er meegegaan wordt in dergelijke hypocriete spelletjes. Dergelijke intimidaties zijn voor de Pandas van deze wereld normaal en misschien denkt u er ook zo over, maar het is nu eenmaal zo dat dit er zwaar over gaat voor democratisch ingestelde mensen zoals ik
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 1 november 2024 om 13:40.
Oud 1 november 2024, 13:40   #446
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Intimiderende betoging om toch maar het cordon te doorbreken dat wel maar fysieke bedreigingen ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2024, 13:47   #447
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nee hoor, het is vrij duidelijk wat daar gebeurd is. Mensen van die Stip+ partij werden bedreigd met ontslag en sociaal pariaschap door linkse organisaties en die hadden schrik voor de gevolgen op hun privé leven

Het staat u vrij om dat onzin te vinden, maar verwacht aub niet dat er meegegaan wordt in dergelijke hypocriete spelletjes. Dergelijke intimidaties zijn voor de Pandas van deze wereld normaal en misschien denkt u er ook zo over, maar het is nu eenmaal zo dat dit er zwaar over gaat voor democratisch ingestelde mensen zoals ik
Bron?
Oud 1 november 2024, 14:15   #448
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10571388.html

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2024, 14:21   #449
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
In de intro van dat artikel staat dat 'Enkele STJIP-politici zouden 'meerdere bedreigingen' ontvangen hebben'. Let op het werkwoord 'zouden'. Dat kan dus evengoed sediment zijn dat vrijkomt wanneer men krachtig aan de duim zuigt.
Oud 1 november 2024, 14:25   #450
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de intro van dat artikel staat dat 'Enkele STJIP-politici zouden 'meerdere bedreigingen' ontvangen hebben'. Let op het werkwoord 'zouden'. Dat kan dus evengoed sediment zijn dat vrijkomt wanneer men krachtig aan de duim zuigt.
Het verwondert mij niet dat gij, Turk zijnde, dat in twijfel trekt en probeert dood te relativeren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2024, 15:01   #451
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Het verwondert mij niet dat gij, Turk zijnde, dat in twijfel trekt en probeert dood te relativeren.
Oud 1 november 2024, 15:02   #452
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie die houding niet bij Pandareus, die roept gauw discriminatie.
Hij geeft hen de vrijheid om de vrijheid van de rest van de maatschappij te beknotten.
Zever. Pandareus is een absolute voorstander van een verbod op het in overheidsdienst dragen van religieuze kenmerken/kledij. Pandareus wil dat verbod zo maximaal mogelijk toegepast zien. Géén lulkoek van een artificieel onderscheid tussen loketfuncties en de rest van de werkvloer bv.

In de privé is dat probleem opgelost doordat het hoogste rechtscollege (hof van straatsburg) vonniste dat zulk verbod via opname in het arbeidsreglement legitiem is.

Vrijheid van religie mag dan al een mensenrecht zijn, maar dat wil niet zeggen dat men het aan anderen mag opdringen door met crucifixen, hoofddoeken, oranje tafelkleed of keppels op de werkvloer te verschijnen en zo anderen daarmee lastig te vallen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2024, 15:12   #453
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het is zwaar naïef als je een godsdienst vrijheid geeft om te opereren die dat zelf niet respecteert.
Vrouwenrechten, LGBTQ+, enz. gaan achteruit naarmate islam meer macht heeft.
Jij wilt islam de vrijheid geven om zich te sluieren, maar in de landen waar islam de plak zwaait is er zeer weinig vrijheid voor vrouwen om zich te kleden zoals ze willen.
Vaak bestaat er een 'zedenpolitie' die vrouwen van straat plukt en zelfs doodfoltert als ze niet aan de religieuze richtlijnen voldoen.
Ik denk vooral dat je beter eens leest wat ik zelf schrijf daarover, dan te willen redeneren in mijn naam met zaken waar ik niets mee te maken heb.
Oud 1 november 2024, 15:17   #454
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Er is niks aangetoond over wie er werd bedreigd met ontslag, en door wie. Dat is alleen een reële bedreiging als ze van de werkgever komt. Als ik als volslagen buitenstaander iemand mail dat ik ervoor zal zorgen dat hij zijn job verliest noem ik dat geen bedreiging met ontslag.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2024, 15:32   #455
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Islam is een oerconservatieve politieke doctrine. Als liberaal zal ik die blijven bestrijden. Net zoals mijn collega voorgangers dat gedaan hebben toen ze de scheiding tussen kerk en staat hebben verkregen. Dat u de omgekeerde beweging die aan de gang is wenst te faciliteren toont aan hoe conservatief U bent.
Elk van de 3 abramahistische stromingen zijn oerconservatieve religieuze doctrines. Als liberaal erken ik vrijheid van religie, wat overigens verder geen enkel waardeoordeel over die dinges behelst. De grondleggers van het liberalisme zijn ook diegenen die de scheiding kerk/staat vorm hebben gegeven maar waren wel liberaal en dus begrepen ze dat men de bevolking het recht op godsdienstvrijheid niet mag afnemen.

Dat conservatieven die de huidige maatschappelijke realiteit willen terugdraaien en de burger zijn individuele rechten wil beknotten mag geen verwondering opwekken : daarom zijn het ook conservatieven. De conservatief wil de maatschappij gedwongen modelleren naar zijn wens, en diegenen die daar niet toe hoort moet ertoe gedwongen worden. De liberaal laat de burger vrij in zijn privé beleving van wat hij/zij wil zolang die niet de openbare orde aantast.

Maar ik weet ook wel dat dit te moeilijk is voor een conservatieve geest om te bevatten.
Oud 1 november 2024, 15:48   #456
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elk van de 3 abramahistische stromingen zijn oerconservatieve religieuze doctrines. Als liberaal erken ik vrijheid van religie, wat overigens verder geen enkel waardeoordeel over die dinges behelst. De grondleggers van het liberalisme zijn ook diegenen die de scheiding kerk/staat vorm hebben gegeven maar waren wel liberaal en dus begrepen ze dat men de bevolking het recht op godsdienstvrijheid niet mag afnemen.

Dat conservatieven die de huidige maatschappelijke realiteit willen terugdraaien en de burger zijn individuele rechten wil beknotten mag geen verwondering opwekken : daarom zijn het ook conservatieven. De conservatief wil de maatschappij gedwongen modelleren naar zijn wens, en diegenen die daar niet toe hoort moet ertoe gedwongen worden. De liberaal laat de burger vrij in zijn privé beleving van wat hij/zij wil zolang die niet de openbare orde aantast.

Maar ik weet ook wel dat dit te moeilijk is voor een conservatieve geest om te bevatten.
En net daarom bent u de conservatief en ik de liberaal. Ik wil de politieke doctrine die de Islam is bestrijden. U faciliteert die. De Islam is een doctrine die lijnrecht tegenover het liberalisme staat, een doctrine die alles wat liberaal is weg wil. U schermt met godsdienstvrijheid in een zaak die daar helemaal niets mee te maken heeft

Laatst gewijzigd door fox : 1 november 2024 om 15:51.
Oud 1 november 2024, 16:00   #457
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En net daarom bent u de conservatief en ik de liberaal. Ik wil de politieke doctrine die de Islam is bestrijden. U faciliteert die. De Islam is een doctrine die lijnrecht tegenover het liberalisme staat, een doctrine die alles wat liberaal is weg wil. U schermt met godsdienstvrijheid in een zaak die daar helemaal niets mee te maken heeft
Het liberalisme staat heel duidelijk tegenover religie : dat is een individuele vrijheid van elke burger. Alle religies zijn conservatief, en dus a priori tegenstanders van liberalen. Maar liberalen gaan nooit zover om daarvoor burgerrechten te willen beknotten.

Maar opnieuw : dat is wat te hoog gegrepen voor conservatieven om te kunnen begrijpen.

So be it...
Oud 1 november 2024, 16:03   #458
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Er is niks aangetoond over wie er werd bedreigd met ontslag, en door wie. Dat is alleen een reële bedreiging als ze van de werkgever komt. Als ik als volslagen buitenstaander iemand mail dat ik ervoor zal zorgen dat hij zijn job verliest noem ik dat geen bedreiging met ontslag.
Weer eens wat huilie-huilie vanuit de Blokkers hoek ? Komedie over 'vervolging' die nergens op blijkt te slaan ? De sukkelaar uithangen om wat likes te sprokkelen op sociale media bij het saucissenvolk ?

Laatst gewijzigd door Pandareus : 1 november 2024 om 16:03.
Oud 1 november 2024, 16:08   #459
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het liberalisme staat heel duidelijk tegenover religie : dat is een individuele vrijheid van elke burger. Alle religies zijn conservatief, en dus a priori tegenstanders van liberalen. Maar liberalen gaan nooit zover om daarvoor burgerrechten te willen beknotten.

Maar opnieuw : dat is wat te hoog gegrepen voor conservatieven om te kunnen begrijpen.

So be it...
Wat het probleem van liberalen is, is dat ze in hun naïviteit denken dat al die religies op hetzelfde niveau staan.
Ja, een katholiek zal uw scheiding van kerk en staat aanvaarden.
Islam doet dat niet, die gooit alles op één hoopje.
Islam moet volgens hen heel de dag door beleden worden, vandaar dat ze zo op dat recht van een hoofddoek te dragen, staan.
Of dat ze eisen dat het eten halal is.
Het idee dat ze u als een gelijke beschouwen is hypernaïef.
Oud 1 november 2024, 16:22   #460
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

So be it...
U lijkt niet te vatten dat ik pro godsdienstvrijheid ben. Maar dat heeft niets met de Islam te maken. De Islam is een politieke doctrine en dat wil u niet begrijpen. Het volstaat nochtans te kijken naar landen waar Moslims in de meerderheid zijn. De Islam is een extreemrechtse, onverdraagzame anti liberale politieke stroming.

Laatst gewijzigd door fox : 1 november 2024 om 16:23.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be